Άρθρο 14 Σύσταση και Στελέχωση Διευθύνσεων Ψυχικής Υγείας στις Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών – Τροποποίηση άρθρου 4 ν. 3329/2005

 

Στο άρθρο 4 του ν. 3329/2005 (Α’ 81), περί της οργάνωσης και στελέχωσης της Διοίκησης Υγειονομικής Περιφέρειας, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) επικαιροποιείται η ονομασία του Υπουργείου Υγείας, του Υπουργού Υγείας και των Φορέων Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και διαγράφονται οι αναφορές «και Κοινωνικής Αλληλεγγύης», β) στην παρ. 1: βα) στην περ. α οι λέξεις «Κοινωνικής Αλληλεγγύης» αντικαθίστανται από τις λέξεις «Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας» και ββ) προστίθενται νέες περ. ΔΑ), ΔΒ) και ΔΓ), βγ) στην περ. Η) επικαιροποιείται η αναφορά στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών για θέματα Υγείας, γ) προστίθενται νέες παρ. 4α, 4β και 4γ, δ) στην παρ. 5 προστίθεται δεύτερο εδάφιο, ε) στην παρ. 15 προστίθενται νέες περ. Ε και ΣΤ, καταργείται το τελευταίο εδάφιο και προστίθεται νέο τελευταίο εδάφιο, ζ) στις παρ. 19, 20 και 21 γίνονται νομοτεχνικές βελτιώσεις, στ) στην παρ. 19 επικαιροποιείται η αναφορά στον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ., θ) στην παρ. 21: θα) στο πρώτο εδάφιο προστίθεται ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, θβ) προστίθεται δεύτερο εδάφιο και το άρθρο 4 διαμορφώνεται ως εξής:

 

«Άρθρο 4

Οργάνωση και Στελέχωση της Δ.Υ.ΠΕ.

  1. Η Δ.Υ.ΠΕ. συγκροτείται από τις ακόλουθες Διευθύνσεις και Γραφεία:

Α. Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Πολιτικών Παροχής Υπηρεσιών Υγείας, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα τμήματα:

α) Τμήμα Περιφερειακού Χάρτη Υγείας και Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας,

β) Τμήμα Βελτίωσης και Ελέγχου Ποιότητας,

γ) Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης.

Β. Διεύθυνση Οικονομικής Οργάνωσης και Υποστήριξης, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα τμήματα:

α) Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης,

β) Τμήμα Προμηθειών.

Γ. Διεύθυνση Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Μονάδων Παροχής Υπηρεσιών Υγείας που περιλαμβάνει τα ακόλουθα τμήματα:

α) Τμήμα Διαχείρισης Ανθρώπινων Πόρων,

β) Τμήμα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Διεθνών Συνεργασιών,

γ) Τμήμα Υγιεινής και Ασφάλειας των Εργαζομένων.

Δ. Διεύθυνση Πληροφορικής, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα τμήματα:

α) Τμήμα Συστημάτων Πληροφορικής,

β) Τμήμα Υποδομών Πληροφορικής.

ΔΑ. Διεύθυνση Ιατρικής Ψυχικής Υγείας, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα Τμήματα:

α) Τμήμα Ιατρικών και Παραϊατρικών Επαγγελμάτων Ψυχικής Υγείας,

β) Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας και

γ) Τμήμα Διαχείρισης Θεραπευτικών Διαδικασιών.

ΔΒ. Διεύθυνση Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας, που περιλαμβάνει τα ακόλουθα Τμήματα:

α) Τμήμα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας,

β) Τμήμα Δευτεροβάθμιας Περίθαλψης και

γ) Τμήμα Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης.

ΔΓ. Διεύθυνση Συντονισμού Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας που περιλαμβάνει τα ακόλουθα Τμήματα:

α) Τμήμα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Ψυχικής Υγείας,

β) Τμήμα Δευτεροβάθμιας Περίθαλψης,

γ) Τμήμα Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ένταξης και Μονάδων Ψυχικής Υγείας Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.),

δ) Τμήμα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων και

ε) Τμήμα Ψυχιατροδικαστικής.

Ε. Το Γραφείο Διοικητή

ΣΤ. Το Νομικό Γραφείο

Ζ. Το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας

Η. Σε κάθε Δ.Υ.ΠΕ. συνιστάται Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών για θέματα Υγείας (ΚΕΠΥ).

Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών για θέματα Υγείας, που συνεστήθησαν στις έδρες των απορροφηθεισών Δ.Υ.ΠΕ., θα λειτουργήσουν με μέριμνα των οικείων Δ.Υ.ΠΕ., που προκύπτουν από τις συγχωνεύσεις.

  1. Η Διεύθυνση Προγραμματισμού και Ανάπτυξης Πολιτικών Υγείας έχει αρμοδιότητα για το σχεδιασμό των πολιτικών παροχής υπηρεσιών Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στην Υγειονομική Περιφέρεια, η οποία κατανέμεται στα τρία τμήματα της, ως εξής: α) Το Τμήμα Περιφερειακού Χάρτη Υγείας καταγράφει και αναλύει τα επιδημιολογικά, κοινωνιολογικά και περιβαλλοντικά στοιχεία, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο απαραίτητο για τη χάραξη της πολιτικής υγείας στην Περιφέρεια και με βάση τα στοιχεία αυτά, εκπονεί και επικαιροποιεί τον Χάρτη Υγείας της Υγειονομικής Περιφέρειας. Το Τμήμα Περιφερειακού Χάρτη και Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας είναι αρμόδιο για την εποπτεία, την παρακολούθηση και τον έλεγχο όλων των Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, την τομεοποίηση, την ανάπτυξη και το σχεδιασμό του στρατηγικού σχεδίου δράσης του Π.Ε.Δ.Υ. της οικείας Δ.Υ.Πε..

β) Το Τμήμα Βελτίωσης και Ελέγχου Ποιότητας υποστηρίζει τους ΦΠΥΥ της οικείας Περιφέρειας, προκειμένου να ενταχθούν σε διαδικασίες πιστοποίησης και διαπίστευσης. Έργο του Τμήματος αποτελούν η συλλογή και επεξεργασία όλων των εκθέσεων και αναφορών για τις Μονάδες Π.Φ.Υ. και η τελική αξιολόγηση των Μονάδων αυτών συνοδευόμενη από προτάσεις για τη βελτίωσή τους. Η αξιολόγηση βασίζεται σε πρωτόκολλα και δελτία βέλτιστης πρακτικής που δημοσιεύονται με απόφαση του Υπουργού Υγείας και αφορούν σε κριτήρια ποιότητας, αποτελεσματικότητας, επίτευξης στόχων και ασφάλειας των παρεχόμενων υπηρεσιών στις Μονάδες Π.Φ.Υ. του Π.Ε.Δ.Υ.

γ) Το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης: 1) Διαχειρίζεται κονδύλια ερευνητικών, αναπτυξιακών και εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που προέρχονται από χρηματοδότηση αντίστοιχων επιστημονικών προτάσεων εργαζομένων στο Ε.Σ.Υ. και στις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας. Η διαχείριση αυτή γίνεται μέσω Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας και Ανάπτυξης (Ε.Λ.ΚΕ.Α.). Η σύσταση, ο καθορισμός των αρμοδιοτήτων των οργάνων διοίκησης, ελέγχου και διαχείρισης και η ρύθμιση του τρόπου ανάληψης, διαχείρισης και διάθεσης των κονδυλίων και κάθε αναγκαίας λεπτομέρειας για τη λειτουργία του Λογαριασμού γίνεται με Απόφαση του Υπουργού Υγείας, κατόπιν εισήγησης του ΚΕΣΥΠΕ.
Η διοίκηση και διαχείριση του Ειδικού Λογαριασμού πραγματοποιείται από τα όργανα διοίκησης και διαχείρισης του λογαριασμού τα οποία είναι: α) τριμελής επιτροπή, που αποτελείται από τον Διοικητή της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας, έναν Διευθυντή της Δ.Υ.ΠΕ. ή ενός από τους ΦΠΥΥ της οικείας Περιφέρειας, που ορίζεται από τον Διοικητή της Περιφέρειας και τον Προϊστάμενο του Τμήματος Έρευνας και Ανάπτυξης και β) η Γραμματεία του λογαριασμού. 2) Προκηρύσσει και χρηματοδοτεί από τα αποθεματικά του Ειδικού Λογαριασμού ερευνητικά, αναπτυξιακά ή εκπαιδευτικά προγράμματα, που είναι απαραίτητα για τη βελτίωση της ποιότητας και αποτελεσματικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στον πληθυσμό.

3) Μεριμνά για την εκμετάλλευση των αποτελεσμάτων των ερευνητικών προγραμμάτων και ευρεσιτεχνιών, όπως αυτή καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Υγείας.

 

  1. Η Διεύθυνση Οικονομικής Οργάνωσης και Υποστήριξης είναι αρμόδια για την υποστήριξη και τον έλεγχο της οικονομικής λειτουργίας της Δ.Υ.ΠΕ. και των εποπτευόμενων ΦΠΥΥ. Η αρμοδιότητα αυτή κατανέμεται στα τμήματα της ως ακολούθως:

α) Το Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης:

1) Συντάσσει τον Προϋπολογισμό, Απολογισμό, Ισολογισμό της Δ.Υ.ΠΕ. και έχει όλες τις αρμοδιότητες οικονομικής υποστήριξης των Διευθύνσεων της Δ.Υ.ΠΕ. και ειδικότερα: Μεριμνά για την εκκαθάριση και την καταβολή των τακτικών και πρόσθετων αποδοχών του προσωπικού της Δ.Υ.ΠΕ. και διενεργεί τις πάσης φύσεως πληρωμές, τηρεί τα προβλεπόμενα λογιστικά βιβλία, στοιχεία και λογαριασμούς και μεριμνά για την εκκαθάριση και καταβολή των λειτουργικών και λοιπών δαπανών της Δ.Υ.ΠΕ..

2) Παρακολουθεί και παρεμβαίνει στη σύνταξη των προϋπολογισμών και των τροποποιήσεων αυτών των ΦΠΥΥ της Περιφέρειας και μεριμνά για τον έλεγχο της εκτέλεσης των ανωτέρω προϋπολογισμών σε μηνιαία και ετήσια βάση.

3) Ελέγχει τους Απολογισμούς και Ισολογισμούς των ΦΠΥΥ της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας.

4) Αξιολογεί τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων των ΦΠΥΥ της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας.

5) Μεριμνά για την εφαρμογή του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος και της αναλυτικής λογιστικής από τους ΦΠΥΥ της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας.

β) Το Τμήμα Προμηθειών συγκεντρώνει τα Ενιαία Προγράμματα Προμηθειών της Δ.Υ.ΠΕ. και όλων των ΦΠΥΥ της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας, καθώς και τις τροποποιήσεις τους, και τα αξιολογεί, ελέγχει, εγκρίνει και ενοποιεί. Το ενοποιημένο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών υποβάλλεται ακολούθως στο Υπουργείο Ανάπτυξης, κοινοποιούμενο στο Υπουργείο Υγείας.

Επίσης μπορεί να διενεργεί διαγωνισμούς κατά τις κείμενες διατάξεις.

  1. Η Διεύθυνση Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Μονάδων Παροχής Υπηρεσιών Υγείας είναι αρμόδια για την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, η οποία κατανέμεται στα τμήματα ως ακολούθως:

α) Το Τμήμα Διαχείρισης Ανθρώπινων Πόρων είναι αρμόδιο για:

1) το σχεδιασμό για την κάλυψη των αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό που έχουν οι ΦΠΥΥ της Δ.Υ.ΠΕ.,

2) τη μέριμνα για τις διαθέσεις, αποσπάσεις, μετατάξεις και εν γένει μετακινήσεις του αναγκαίου προσωπικού προς κάλυψη δημιουργούμενων αναγκών, ανάμεσα στους ΦΠΥΥ της Υγειονομικής Περιφέρειας,

3) την παρακολούθηση όλων των θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης του προσωπικού της Δ.Υ.ΠΕ..

β) Το Τμήμα Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Διεθνών Συνεργασιών είναι αρμόδιο για τον προγραμματισμό εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και τη συμμετοχή του προσωπικού της Δ.Υ.ΠΕ. και των ΦΠΥΥ σε αυτές.

γ) Το Τμήμα Υγιεινής και Ασφάλειας των Εργαζομένων μεριμνά για την Υγιεινή και Ασφάλεια των Εργαζομένων της Δ.Υ.ΠΕ. και των ΦΠΥΥ της Περιφέρειας.

4α. Η Διεύθυνση Συντονισμού Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας υπάγεται απευθείας στον Υποδιοικητή της οικείας Υ.Πε. που είναι αρμόδιος για θέματα ψυχικής υγείας και είναι αρμόδια, στο επίπεδο της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.Πε.), για την υλοποίηση παρεμβάσεων, δράσεων και προγραμμάτων βελτίωσης της ψυχικής υγείας των πολιτών, για τον συντονισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο των παρεχόμενων υπηρεσιών ψυχικής υγείας, καθώς και για τον συντονισμό και τη διαχείριση των τοπικών κρίσεων και έκτακτων αναγκών σε επίπεδο ψυχικής υγείας. Στη Διεύθυνση Συντονισμού Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας προΐσταται ανώτερος υπάλληλος της αντίστοιχης Δ.Υ.ΠΕ., κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ των κλάδων και ειδικοτήτων της περ. Ε της παρ. 15, με βαθμό Α΄. Οι αρμοδιότητές της κατανέμονται στις οργανικές μονάδες της, ως εξής:

α) Το Τμήμα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Ψυχικής Υγείας είναι αρμόδιο για:

1) τον σχεδιασμό και την εφαρμογή προγραμμάτων πρωτογενούς και δευτερογενούς πρόληψης, καθώς επίσης προγραμμάτων προαγωγής της ψυχικής υγείας και πρόληψης των ψυχικών διαταραχών, μείωσης του κοινωνικού στίγματος και ενίσχυσης της αυτοεκπροσώπησης και της συνηγορίας των Ληπτών Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας (Λ.Υ.Ψ.Υ.),

2) την παρακολούθηση επιδημιολογικών μελετών ψυχικής υγείας, την εισήγηση προς τον Υποδιοικητή της Υ.Πε. αρμόδιο για θέματα ψυχικής υγείας για την υλοποίηση νέων,

3) την παρακολούθηση των δεδομένων του χάρτη ψυχικής υγείας και την εισήγηση προς τον Υποδιοικητή της Υ.Πε. αρμόδιο για θέματα ψυχικής υγείας για την κατάρτιση και ενημέρωσή του,

4) την παρακολούθηση του Πληροφοριακού Συστήματος Επιδημιολογικής Παρακολούθησης και Θεραπευτικής Διαχείρισης και του Εθνικού Δικτύου Τηλεψυχιατρικής – Τηλεσυμβουλευτικής εντός του οικείου Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ.,

5) τον συντονισμό, την εποπτεία της λειτουργίας και τον έλεγχο των παρεχόμενων υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας ψυχικής υγείας εντός του Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ. και τη διασύνδεση των δομών παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας ψυχικής υγείας μεταξύ τους και με τις λοιπές δομές και υπηρεσίες του Δικτύου,

6) τον προγραμματισμό και την εισήγηση, στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ιατρικής και Λοιπών Επαγγελμάτων Ψυχικής Υγείας, για τη δημιουργία και ανάπτυξη νέων δομών και μονάδων πρωτοβάθμιας περίθαλψης, καθώς και για τη μεταφορά, κατάργηση, συγχώνευση των ήδη υφιστάμενων και

7) τον συντονισμό και τη διαχείριση έκτακτων αναγκών ψυχικής υγείας, σε περιπτώσεις τοπικών κρίσεων, ανθρωπογενών και φυσικών καταστροφών.

Στο Τμήμα Πρωτοβάθμιας Ψυχικής Υγείας προΐσταται ανώτερος υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ των Κλάδων και ειδικοτήτων της περ. Ε της παρ. 15.

 

β) Το Τμήμα Δευτεροβάθμιας Περίθαλψης είναι αρμόδιο για:

1) τον συντονισμό, την εποπτεία της λειτουργίας και τον έλεγχο των παρεχόμενων υπηρεσιών δευτεροβάθμιας περίθαλψης εντός του Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ., τη διασύνδεση των δομών παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας μεταξύ τους και με τις λοιπές δομές και υπηρεσίες του Δικτύου και

2) τον προγραμματισμό και την εισήγηση, στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ιατρικής Ψυχικής Υγείας, για την ίδρυση και ανάπτυξη νέων δομών και μονάδων δευτεροβάθμιας περίθαλψης, καθώς και για τη μεταφορά, κατάργηση και συγχώνευση των ήδη υφιστάμενων.

Στο Τμήμα Δευτεροβάθμιας Περίθαλψης, προΐσταται ανώτερος υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ των κλάδων και ειδικοτήτων της περ. Ε της παρ. 15.

γ) Το Τμήμα Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ένταξης και Μονάδων Ψυχικής Υγείας Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) είναι αρμόδιο για:

1) τον σχεδιασμό και την εφαρμογή δράσεων τριτογενούς πρόληψης για τη μείωση της βλάβης που προκαλούν οι σοβαρές ψυχικές παθήσεις μέσω της επαγγελματικής ένταξης των ατόμων με σοβαρά ψυχοκοινωνικά προβλήματα στην κοινωνία,

2) τον συντονισμό και την παρακολούθηση της λειτουργίας των ξενώνων, των οικοτροφείων και των προστατευόμενων διαμερισμάτων του Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ. και της διασύνδεσή τους με τις λοιπές δομές και υπηρεσίες του Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ., για τη διασφάλιση του θεραπευτικού συνεχούς των Λ.Υ.Ψ.Υ.,

3) τον συντονισμό και την παρακολούθηση της λειτουργίας των Μονάδων Ψυχικής Υγείας που ιδρύονται και λειτουργούν από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου εντός της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας και τη διασύνδεσή τους με τις λοιπές δομές και υπηρεσίες του Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ., με σκοπό την ψυχοκοινωνική αποκατάσταση των ασθενών με ψυχικές διαταραχές,

4) την αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών, την παρακολούθηση και διαχείριση των κλινών των Μονάδων Ψυχικής Υγείας Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) του άρθρου 11 του ν. 2716/1999 (Α΄ 96), τα ευρήματα των οποίων διαβιβάζει στη Διεύθυνση Ψυχικής Υγείας του Υπουγείου Υγείας, καθ’ ύλην αρμόδια για τη συνολική εποπτεία και τον κάθε μορφής έλεγχο των εν λόγω Μονάδων, σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 4 και το άρθρο 4α του ν. 2716/1999,

5) την καταχώριση των στοιχείων που είναι αναγκαία για τη λειτουργία του Μητρώου Μονάδων Ψυχικής Υγείας των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (Μ.Μ.Ψ.Υ.) του άρθρου 11 Β του ν. 2716/1999, την αποδοχή των τηρούμενων δεδομένων και τον έλεγχο της τήρησης των προϋποθέσεων εγγραφής και παραμονής σε αυτό,

6) την εισήγηση στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ιατρικής Ψυχικής Υγείας για τη δημιουργία νέων δομών και μονάδων ψυχικής υγείας στον ιδιωτικό τομέα ή για τη μεταφορά, κατάργηση και συγχώνευση των ήδη υφιστάμενων και

7) τον συντονισμό των δράσεων των Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης (Κοι.Σ.Π.Ε.).

Στο Τμήμα Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ένταξης και Μονάδων Ψυχικής Υγείας Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) προΐσταται ανώτερος υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ των κλάδων και ειδικοτήτων της περ. Ε της παρ. 15.

 

δ) Το Τμήμα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων είναι αρμόδιο για:

1) την πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων, τον σχεδιασμό και την εφαρμογή των σχετικών προγραμμάτων,

2) την αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών,

3) την εισήγηση στον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ιατρικής Ψυχικής Υγείας, για τη δημιουργία νέων δομών και μονάδων πρόληψης, θεραπείας, περίθαλψης και ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης παιδιών και εφήβων με ψυχικές διαταραχές, καθώς και για τη μεταφορά, κατάργηση και συγχώνευση των ήδη υφιστάμενων και

4) τη διαμόρφωση κοινών προτύπων, πρωτοκόλλων και διαδικασιών για την παραπομπή, την παρακολούθηση, τον συντονισμό και την, κατά περίπτωση, συνδιαχείριση περιστατικών, σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες που ασχολούνται με την έγκαιρη διάγνωση αναπτυξιακών διαταραχών, την παιδική μέριμνα, την παιδική προστασία και ειδικές ομάδες παιδιών και εφήβων, όπως παιδιά και έφηβοι με ψυχοκοινωνικές δυσκολίες, καθώς και παιδιά μάρτυρες και θύματα εγκλημάτων, εφόσον οι εν λόγω υπηρεσίες συνδέονται με την ψυχική υγεία αυτών.

Στο Τμήμα Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων προΐσταται ανώτερος υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ των κλάδων και ειδικοτήτων της περ. Ε της παρ. 15.

ε) Το Τμήμα Ψυχιατροδικαστικής είναι αρμόδιο για:

1) την εποπτεία των υπηρεσιών ψυχικής υγείας που προσφέρονται στα σωφρονιστικά καταστήματα εντός της οικείας Υ.Πε.,

2) την υποστήριξη και εποπτεία της λειτουργίας των Μονάδων Ψυχικής Υγείας για την εξυπηρέτηση και την ενίσχυση της θεραπευτικής αντιμετώπισης και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης ατόμων που εμπλέκονται με το σύστημα ποινικής δικαιοσύνης, συμπεριλαμβανομένων και όσων κρατούνται στα σωφρονιστικά καταστήματα του δευτέρου εδαφίουτης παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 2716/1999 και

3) την εισήγηση στον Διευθυντή της Διεύθυνσης Ιατρικής Ψυχικής Υγείας, για την ίδρυση και λειτουργία νέων δομών και μονάδων.

Στο Τμήμα Ψυχιατροδικαστικής προΐσταται ανώτερος υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ των κλάδων και ειδικοτήτων της περ. Ε της παρ. 15.

 

4β. Η Διεύθυνση Ιατρικής Ψυχικής Υγείας, στην οποία υπάγονται όλοι οι ιατροί όλων των ειδικοτήτων και οι λοιποί επαγγελματίες ψυχικής υγείας, όλων των βαθμίδων, όλων των δομών και φορέων παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ., είναι αρμόδια για: α) την προώθηση και προαγωγή της υγείας, της έρευνας και της εκπαίδευσης του προσωπικού της, β) τον προγραμματισμό και τον έλεγχο των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας εντός του Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ., γ) την εισήγηση προς τον Υποδιοικητή της Υ.Πε., αρμόδιο για θέματα ψυχικής υγείας, της δημιουργίας νέων δομών και υπηρεσιών ψυχικής υγείας καθώς και της τροποποίησης και εξειδίκευσης της λειτουργίας υφισταμένων και δ) την κατάρτιση και τροποποίηση του προγράμματος εφημεριών και την εν συνεχεία υποβολή του προς έγκριση στον αρμόδιο για θέματα ψυχικής υγείας Υποδιοικητή της Υ.Πε..

Η εν λόγω Διεύθυνση υποστηρίζεται διοικητικά από το προσωπικό της οικείας Δ.Υ.Πε., υπάγεται απευθείας στον Υποδιοικητή της οικείας Υ.Πε. που είναι αρμόδιος για θέματα ψυχικής υγείας και περιλαμβάνει:

α) Το Τμήμα Ιατρικών και Παραϊατρικών Επαγγελμάτων Ψυχικής Υγείας, αρμόδιο για:

1) τη γενική επίβλεψη της εκτέλεσης των καθηκόντων όλων των επαγγελματιών που υπάγονται στο εν λόγω Τμήμα,

2) την επίβλεψη της διαχείρισης, από πλευράς των υπαγόμενων στο Τμήμα επαγγελματιών, των ασθενών εντός του Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ..

β) Το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, αρμόδιο για:

1) τη γενική επίβλεψη της εκτέλεσης των καθηκόντων όλων των επαγγελματιών που υπάγονται στο εν λόγω Τμήμα, τα οποία περιλαμβάνουν τη διεκπεραίωση και διαχείριση των αιτημάτων των πολιτών κατά την πρόσβασή τους σε Υ.Ψ.Υ., καθώς και τη διαχείριση των παραπομπών και της ασφαλούς μετακίνησής τους εντός του Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ.,

2) την παροχή ειδικών κοινωνικών υπηρεσιών υποστηρικτικού, ενημερωτικού, συμβουλευτικού και επιβοηθητικού χαρακτήρα στους ασθενείς και τις οικογένειές τους, καθώς και την πληροφόρησή τους για τις διαδικασίες πιστοποίησης αναπηρίας, προνοιακές και ασφαλιστικές παροχές ή παροχές κοινωνικής φροντίδας.

γ) Το Τμήμα Διαχείρισης Θεραπευτικών Διαδικασιών, αρμόδιο για:

1) τη ρύθμιση ζητημάτων εφημεριών, συντονισμού των διακομιδών ανάμεσα στις κλινικές και τις δομές του Δικτύου, σε συνεργασία με το ΕΚΑΒ, και κατανομής αναγκαστικών (ακούσιων) νοσηλειών, εξασφαλίζοντας την αυστηρή τομεοποίηση των υπηρεσιών και

2) τη ρύθμιση ζητημάτων θεραπευτικών υπηρεσιών, δεσμευτικά για όλες τις δομές και όλους τους φορείς παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ.,

4γ. Η Διεύθυνση Νοσηλευτικής Ψυχικής Υγείας, στην οποία υπάγεται όλο το νοσηλευτικό προσωπικό όλων των δομών και φορέων παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ., είναι αρμόδια α) για τον προγραμματισμό, τον συντονισμό και την εποπτεία των παρεχόμενων εντός του Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ. υπηρεσιών νοσηλευτικής φροντίδας, κοινοτικής φροντίδας και ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης, β) τη γενική επίβλεψη της εκτέλεσης των καθηκόντων όλων των επαγγελματιών που υπάγονται στην εν λόγω Διεύθυνση και γ) την κατάρτιση και τροποποίηση του προγράμματος εργασίας του νοσηλευτικού προσωπικού και την εν συνεχεία υποβολή του προς έγκριση στον αρμόδιο για θέματα ψυχικής υγείας Υποδιοικητή της Υ.Πε.. Η εν λόγω Διεύθυνση υπάγεται απευθείας στον Υποδιοικητή της οικείας Υ.Πε. που είναι αρμόδιος για θέματα ψυχικής υγείας και περιλαμβάνει:

α) το Τμήμα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Ψυχικής Υγείας, αρμόδιο για την επίβλεψη της εκτέλεσης των καθηκόντων όλων των επαγγελματιών που υπάγονται στο εν λόγω Τμήμα, τα οποία περιλαμβάνουν πρωτίστως την πρώτη επαφή με τους πολίτες με προβλήματα ψυχικής υγείας κατά την πρόσβασή τους σε Υ.Ψ.Υ., τη λήψη του ιστορικού τους, την πρώτη αξιολόγησή τους και τη συνδρομή στην πλοήγηση του ασθενούς μεταξύ των μονάδων παροχής πρωτοβάθμιας φροντίδας ψυχικής υγείας,

β) το Τμήμα Δευτεροβάθμιας Περίθαλψης Ψυχικής Υγείας, αρμόδιο για την επίβλεψη, στο πλαίσιο νοσηλειών, εκούσιων και ακούσιων, της εκτέλεσης των καθηκόντων όλων των επαγγελματιών που υπάγονται στο εν λόγω Τμήμα και της τήρησης των θεραπευτικών πρωτοκόλλων της παρεχόμενης νοσηλευτικής φροντίδας,

γ) το Τμήμα Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης, αρμόδιο για την επίβλεψη της εκτέλεσης των καθηκόντων όλων των επαγγελματιών που υπάγονται στο εν λόγω Τμήμα, τα οποία περιλαμβάνουν πρωτίστως την αξιολόγηση των ατόμων με ψυχικές διαταραχές και υπολλειμματικό υποστηρικτικό περιβάλλον που αιτούνται την ένταξή τους σε προγράμματα στήριξης και συμβουλευτικής και σε μονάδες ψυχοκοινωνικής αποκατάστασης και τη μέριμνα για την ομαλή ένταξη και προσαρμογή τους στο κατάλληλο πρόγραμμα ή μονάδα του Πε.Δ.Υ.Ψ.Υ..

  1. Η Διεύθυνση Πληροφορικής είναι αρμόδια για την υποστήριξη της Δ.Υ.ΠΕ. και των ΦΠΥΥ της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας με σύγχρονα συστήματα πληροφορικής. Αρμόδιο για τον σχεδιασμό, την οργάνωση, τη λειτουργία, και τη διαχείριση του Πληροφοριακού Συστήματος Επιδημιολογικής Παρακολούθησης και Θεραπευτικής Διαχείρισης του Εθνικού Δικτύου των Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας ορίζεται το Τμήμα Συστημάτων Πληροφορικής των Διευθύνσεων Πληροφορικής των Δ.Υ.Πε..
  2. Το Γραφείο Διοικητή είναι αρμόδιο για την υποβοήθηση του έργου του Διοικητή και των Υποδιοικητών της Δ.Υ.ΠΕ.
  3. Το Νομικό Γραφείο είναι αρμόδιο για τη νομική καθοδήγηση των οργάνων της Δ.Υ.ΠΕ. και τη δικαστική ή εξώδικη υποστήριξη της.
  4. Το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας είναι αρμόδιο για τις δημόσιες σχέσεις της Δ.Υ.ΠΕ. και ειδικότερα για τη σύνταξη και έκδοση ημερήσιου δελτίου τύπου, την ενημέρωση της Διοίκησης και των υπηρεσιών της Δ.Υ.ΠΕ. επί των δημοσιευμάτων του τύπου που αφορούν τη δραστηριότητα της Δ.Υ.ΠΕ. και των εποπτευόμενων ΦΠΥΥ, καθώς και για τη διοργάνωση συνεδρίων, ημερίδων, συνεντεύξεων και λοιπών εκδηλώσεων.
  5. Το Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών σε θέματα Υγείας λειτουργεί ως αυτοτελές τμήμα, υπαγόμενο απευθείας στο Διοικητή της Υγειονομικής Περιφέρειας. Με απόφαση του Διοικητή της Υγειονομικής Περιφέρειας καθορίζεται η οργάνωση και ο κανονισμός λειτουργίας του.
  6. Με απόφαση του Υπουργού Υγείας μπορεί, μετά από αίτησή τους, να αποσπώνται στη Δ.Υ.ΠΕ., χωρίς γνώμη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και για χρονικό διάστημα μέχρι δύο έτη, που μπορεί να ανανεώνεται μόνο μια φορά και για ίσο χρονικό διάστημα, μετά από γνώμη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, για κάλυψη των λειτουργικών αναγκών της Δ.Υ.ΠΕ., ιατροί και υπάλληλοι, πλην του νοσηλευτικού προσωπικού, των ΦΠΥΥ της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας, καθώς και του Υπουργείου Υγείας. Ο χρόνος της απόσπασης θεωρείται, για κάθε συνέπεια, ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στην οργανική θέση από την οποία προέρχονται οι αποσπώμενοι, οι οποίοι δικαιούνται, κατά το χρόνο της απόσπασης τους, να λαμβάνουν, από το φορέα υποδοχής τους, πλήρεις τις τακτικές απολαβές της οργανικής τους θέσης.

Οι κατά τη δημοσίευση του παρόντος υπηρετούντες υπάλληλοι στη Δ.Υ.ΠΕ. παραμένουν, σύμφωνα με τις προηγούμενες διατάξεις, στις θέσεις στις οποίες έχουν αποσπασθεί ανεξάρτητα με το νομικό πλαίσιο με το οποίο έχει διενεργηθεί η απόσπαση τους.

  1. Επιτρέπεται η μετάταξη υπαλλήλων, πλην του νοσηλευτικού προσωπικού, από Περιφέρειες, Υπουργεία ή Ν.Π.Δ.Δ. στις Δ.Υ.ΠΕ., εφόσον ο μετατασσόμενος έχει τα προσόντα που απαιτούνται για την κατάληψη της θέσης στην οποία μετατάσσεται. Η μετάταξη διενεργείται μετά από αίτηση του υπαλλήλου και συνεκτίμηση των υπηρεσιακών αναγκών, με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Υγείας και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη των οικείων Υπηρεσιακών Συμβουλίων ή Δ.Σ. των Ν.Π.Δ.Δ..

12.α. Οι μόνιμοι ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου υπάλληλοι, που υπηρετούν κατά τον χρόνο έναρξης του παρόντος στις απορροφούμενες Δ.Υ.ΠΕ., μετατάσσονται ή μεταφέρονται, κατόπιν αιτήσεως τους, με απόφαση του Υπουργού Υγείας, σε υφιστάμενες κενές ή σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις στα Νοσοκομεία ή στις Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας της Περιφέρειας της απορροφηθείσας Δ.Υ.ΠΕ., στην οποία υπηρετούσαν ή σε άλλα Νοσοκομεία ή Μονάδες Κοινωνικής Φροντίδας της Περιφέρειας της νέας Δ.Υ.ΠΕ. όπως αυτή δημιουργείται με το παρόν.

Οι μετατασσόμενοι, σύμφωνα με τους όρους του παρόντος, υπάλληλοι των απορροφούμενων Δ.Υ.ΠΕ. διατηρούν τα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά τους δικαιώματα ως εκ της υπηρεσίας τους στις Δ.Υ.ΠΕ..

β) Επιτρέπεται η μετάταξη στις Δ.Υ.ΠΕ. υπαλλήλων, πλην του νοσηλευτικού προσωπικού, που κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου έχουν αποσπαστεί ή μετακινηθεί και υπηρετούν σε Κεντρικές Υπηρεσίες των Πε.Σ.Υ.Π.. Η μετάταξη διενεργείται μετά από αίτηση των υπαλλήλων, που υποβάλλεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, με απόφαση του Υπουργού Υγείας, που εκδίδεται μετά από συνεκτίμηση των υπηρεσιακών αναγκών και γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου που είναι αρμόδιο για τους υπαλλήλους της Δ.Υ.ΠΕ.. Η μετάταξη γίνεται σε ομοιόβαθμη κενή θέση, για την κατάληψη της οποίας ο μετατασσόμενος έχει τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.

γ) Επιτρέπεται η μετάταξη στο Υπουργείο Υγείας των υπαλλήλων που κατέχουν οργανική θέση στην Κεντρική Υπηρεσία των Πε.Σ.Υ.Π. και είναι αποσπασμένοι στο Υπουργείο Υγείας κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του παρόντος νόμου. Η μετάταξη γίνεται σε ομοιόβαθμη κενή θέση, για την κατάληψη της οποίας ο μετατασσόμενος έχει τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.

δ) Η μετάταξη νοσηλευτικού προσωπικού σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 10, 11 και 12 του παρόντος άρθρου επιτρέπεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και πραγματοποιείται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Υγείας.

  1. Σε κάθε Δ.Υ.ΠΕ. συνιστώνται θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας ενός έτους. Η σύμβαση αυτή δύναται να ανανεωθεί, μετά το τέλος της, μόνο για μία φορά και για χρονικό διάστημα μη υπερβαίνον το ένα έτος. Οι θέσεις αυτές είναι τρεις για τις Δ.Υ.ΠΕ. των Α`, Β` και Γ` Υγειονομικών Περιφερειών Αττικής και δύο για τις Δ.Υ.ΠΕ. των υπόλοιπων Υγειονομικών Περιφερειών. Για τον διορισμό στις ανωτέρω θέσεις απαιτείται πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, της ημεδαπής ή αλλοδαπής και επαρκής γνώση μιας ξένης γλώσσας. Στις Δ.Υ.ΠΕ. των Α`, Β` και Γ` Υγειονομικών Περιφερειών Αττικής και στις Δ.Υ.ΠΕ. των Α` και Β` Υγειονομικών Περιφερειών Κεντρικής Μακεδονίας συνιστάται μία θέση Συμβούλου Επικοινωνίας με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, διάρκειας ενός έτους. Η σύμβαση αυτή δύναται να ανανεωθεί, μετά το τέλος της, μόνο για μία φορά και για χρονικό διάστημα μη υπερβαίνον το ένα έτος. Ο διορισμός στις ανωτέρω θέσεις γίνεται με απόφαση του Υπουργού Υγείας, ύστερα από εισήγηση του Διοικητή της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας.
  2. Τα ποσά που κατεβλήθησαν στους υπαλλήλους των Κεντρικών Υπηρεσιών των Πε.Σ.Υ.Π. κατ` εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 14 του Ν. 3016/2002 και αφορούν το διάστημα από 1.1.2004 μέχρι 31.12.2004, δεν αναζητούνται.
  3. Σε κάθε Δ.Υ.ΠΕ. συνιστώνται οι ακόλουθες θέσεις μόνιμων υπαλλήλων:

Α. Κατηγορία ΠΕ

α) Κλάδος ΠΕ Διοικητικός Οικονομικός, θέσεις τρεις.

β) Κλάδος ΠΕ Κοινωνικής Διοίκησης ή ΠΕ Κοινωνιολογίας, θέσεις τρεις.

γ) Κλάδος ΠΕ Διοικητικός Λογιστικός, θέσεις τέσσερις.

δ) Κλάδος ΠΕ Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ή ΠΕ Οικονομικού, θέσεις τρεις.

ε) Κλάδος ΠΕ Πληροφορικής, θέσεις τρεις,

στ) Κλάδος ΠΕ Ιατρών, ΠΕ Νοσηλευτικής, θέσεις δύο.

ζ) Κλάδος ΠΕ Στατιστικής, θέση μία.

η) Μία θέση δικηγόρου νομικού συμβούλου με πάγια αντιμισθία. Προσόν διορισμού είναι η άδεια άσκησης δικηγορικού επαγγέλματος παρ` Αρείω Πάγω ή παρ` Εφέταις.

θ) Κλάδος Π Ε Ιατρών Εργασίας, θέση μία.

ι) Κλάδος Π Ε Τεχνικών Ασφαλείας, θέση μία.

 

Β. Κατηγορία TE

α) Κλάδος TE Διοικητικός Λογιστικός, θέσεις οκτώ.

β) Κλάδος TE Πληροφορικής, θέσεις δύο.

γ) Κλάδος TE Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας, θέσεις πέντε.

δ) Κλάδος TE Κοινωνικής Εργασίας, θέσεις δύο.

 

Γ. Κατηγορία ΔΕ

α) Κλάδος ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων, θέσεις έξι.

β) Κλάδος ΔΕ Τεχνικός, ειδικότητας οδηγού οχημάτων, θέσεις δύο.

 

Δ. Κατηγορία ΥΕ

α) Κλάδος ΥΕ Επιμελητών, θέσεις δύο.

β) Κλάδος ΥΕ Προσωπικού Καθαριότητας, θέσεις δύο.

 

Ε. Ειδικά στη Διεύθυνση Συντονισμού Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας κάθε Δ.Υ.Πε. συστήνονται οι ακόλουθες θέσεις μονίμων υπαλλήλων:

ΕΑ. Κατηγορία ΠΕ

α) Κλάδος ΠΕ Ψυχολόγων, ειδικότητας ΠΕ Ψυχολόγων, θέσεις τρεις.

β) Κλάδος ΠΕ Νοσηλευτικής, ειδικότητας ΠΕ Νοσηλευτικής, θέση μία.

γ) Κλάδος ΠΕ Κοινοτικής Υγείας, ειδικότητας ΠΕ Κοινοτικής Υγείας και, ελλείψει αυτού, κλάδου ΤΕ Επισκεπτών Υγείας, ειδικότητας ΤΕ Επισκεπτών Υγείας, θέση μία.

δ) Κλάδος ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού, ειδικότητας ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού, θέσεις έξι.

ε) Κλάδος ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού, ειδικότητας ΠΕ Οικονομικού, θέση μία.

στ) Κλάδος ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού, ειδικότητας ΠΕ Διοικητικού (Νομικών), θέση μία.

ζ) Κλάδος ΠΕ Στατιστικής, ειδικότητας ΠΕ Στατιστικών, θέση μία.

η) Κλάδος ΠΕ Κοινωνικής Εργασίας, ειδικότητας ΠΕ Κοινωνικών Λειτουργών, θέση μία.

θ) Κλάδος ΠΕ Κοινωνικών Επιστημών, ειδικότητας ΠΕ Κοινωνιολόγων, θέση μία.

ΕΒ. Κατηγορία ΤΕ

α) Κλάδος ΤΕ Νοσηλευτικής, ειδικότητας ΤΕ Νοσηλευτικής, θέση μία.

β) Κλάδος ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού, ειδικότητας ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού, θέσεις τρεις.

γ) Κλάδος ΤΕ Διοικητικού – Λογιστικού, ειδικότητας ΤΕ Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας, θέσεις τρεις.

δ) Κλάδος ΤΕ Κοινωνικής Εργασίας, ειδικότητας ΤΕ Κοινωνικών Λειτουργών, θέση μία.

 

ΣΤ. Για τις ανάγκες σχεδιασμού, οργάνωσης, λειτουργίας και διαχείρισης του Πληροφοριακού Συστήματος Επιδημιολογικής Παρακολούθησης και Θεραπευτικής Διαχείρισης της κάθε Δ.Υ.Πε. συστήνεται στο Τμήμα Συστημάτων Πληροφορικής των Διευθύνσεων Πληροφορικής των Δ.Υ.Πε. μία (1) θέση Κλάδου ΠΕ Πληροφορικής, ειδικότητας ΠΕ Πληροφορικής.

Οι θέσεις των περ. Ε και ΣΤ δύνανται να καλύπτονται με διετή απόσπαση προσωπικού που υπηρετεί στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας ή σε φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Υγείας, μετά από αίτηση του υπαλλήλου, υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 4 του ν. 4440/2016 (Α΄ 224), περί ενιαίου συστήματος κινητικότητας στη δημόσια διοίκηση.

 

  1. Με απόφαση του Διοικητή της Υγειονομικής Περιφέρειας, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορεί να συνιστάται ενιαία Νομική Υπηρεσία, που αποτελείται από όλους τους δικηγόρους που υπηρετούν στη Δ.Υ.ΠΕ. και τους ΦΠΥΥ της οικείας Περιφέρειας. Ο προϊστάμενος της υπηρεσίας αυτής επιλέγεται με απόφαση του Διοικητή της Υγειονομικής Περιφέρειας. Με απόφαση του Διοικητή της Υγειονομικής Περιφέρειας καθορίζεται η οργάνωση και ο κανονισμός λειτουργίας της ενιαίας νομικής υπηρεσίας.
  2. Με απόφαση του Διοικητή της Υγειονομικής Περιφέρειας, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορεί να συνιστάται ενιαία Τεχνική Υπηρεσία, που αποτελείται από υπαλλήλους των κατηγοριών ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ τεχνικών κλάδων και ειδικοτήτων όλων ή ορισμένων ΦΠΥΥ της Υγειονομικής Περιφέρειας, οι οργανικές θέσεις των οποίων μεταφέρονται στη Δ.Υ.ΠΕ..

Σε περίπτωση κατάργησης της ενιαίας Τεχνικής Υπηρεσίας, οι οργανικές θέσεις επιστρέφουν στον οικείο ΦΠΥΥ. Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης αυτής επιλέγεται με απόφαση του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου. Με απόφαση του Διοικητή της Δ.Υ.ΠΕ. καθορίζεται η οργάνωση και ο κανονισμός λειτουργίας της ενιαίας τεχνικής υπηρεσίας.

  1. Για έργα των εποπτευόμενων ΦΠΥΥ, μπορεί με απόφαση του Υπουργού Υγείας να ορίζεται ως Προϊσταμένη Αρχή η Διοίκηση της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας. Στην περίπτωση αυτή Διευθύνουσα Υπηρεσία είναι η Ενιαία Τεχνική Υπηρεσία της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας, εφόσον αυτή έχει συσταθεί, και Τεχνικό Συμβούλιο το Τεχνικό Συμβούλιο του Υπουργείου Υγείας.
  2. Στην έδρα της κάθε Υγειονομικής Περιφέρειας συνιστάται, με απόφαση του Υπουργού Υγείας Πρωτοβάθμιο Υπηρεσιακό Συμβούλιο, στο οποίο, με την επιφύλαξη της παρ. 1 του άρθρου 159 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007, Α’ 26), υπάγονται όλοι οι μόνιμοι ή συνδεόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου υπάλληλοι της Δ.Υ.ΠΕ., με εξαίρεση τους ιατρούς ΕΣΥ, για θέματα της υπηρεσιακής τους κατάστασης. Με ανάλογο τρόπο συνιστώνται: α) Υπηρεσιακά Συμβούλια ή Κοινά Υπηρεσιακά Συμβούλια Νοσοκομείων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 159 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. και του άρθρου 8 του παρόντος νόμου, στα οποία υπάγονται οι μόνιμοι ή συνδεόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου υπάλληλοι του Νοσοκομείου και των Κέντρων Υγείας, που αποτελούν αποκεντρωμένες μονάδες του αντίστοιχου Νοσοκομείου, με εξαίρεση τους ιατρούς Ε.Σ.Υ., για θέματα της υπηρεσιακής τους κατάστασης. Στα ανωτέρω Υπηρεσιακά Συμβούλια υπάγονται και όλοι οι ειδικευόμενοι ιατροί, για τα θέματα της υπηρεσιακής τους κατάστασης, β) Υπηρεσιακά Συμβούλια ή Κοινά Υπηρεσιακά Συμβούλια Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας, σύμφωνα με το άρθρο 159 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. και τις παρ. 2 και 3 του άρθρου 20 του παρόντος, στα οποία υπάγονται οι μόνιμοι ή συνδεόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου υπάλληλοι των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας, με εξαίρεση τους ιατρούς Ε.Σ.Υ., για θέματα της υπηρεσιακής τους κατάστασης. Στα ανωτέρω Υπηρεσιακά Συμβούλια υπάγονται και όλοι οι ειδικευόμενοι ιατροί, για τα θέματα της υπηρεσιακής τους κατάστασης.
  3. Για τη σύνθεση, συγκρότηση και λειτουργία των παραπάνω Υπηρεσιακών Συμβουλίων, εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 3839/2010 (Α΄51).
  4. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υγείας καταρτίζεται ο Οργανισμός των Δ.Υ.ΠΕ.. Με όμοιο τρόπο δύναται να τροποποιείται η προβλεπόμενη σε αυτόν οργάνωση και στελέχωση των Δ.Υ.Πε..».

 

Σχολιάστε

Πριν υποβάλλετε το σχόλιο σας παρακαλούμε να συμπληρώσετε τα παρακάτω στοιχεία * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Όροι Συμμετοχής

  1. Φροντίστε να διατυπώνετε προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που σχετίζονται άμεσα με το υπό διαβούλευση ζήτημα. Προφανώς κάθε ζήτημα εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλαίσιο αλλά ο δημόσιος διάλογος διευκολύνεται με στοχευμένες και συγκεκριμένες προτάσεις και παρεμβάσεις.
  2. Φροντίστε να διατυπώνετε τις προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις με τρόπο σύντομο και περιεκτικό.
  3. Προσπαθήστε να τεκμηριώνετε αυτά που γράφετε με αναφορές, παραπομπές σε άλλα κείμενα, υλικό ή συνδέσμους με αντίστοιχο περιεχόμενο, εκτός αν η χρήση τους είναι καταχρηστική και στην περίπτωση αυτή θα αφαιρούνται.
  4. Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενο που υποβάλετε δεν προσβάλλει δικαιώματα άλλων προσώπων.
  5. Είναι γόνιμο να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των συμμετεχόντων αλλά είναι σημαντικό για την ποιότητα και αποτελεσματικότητα του διαλόγου να αποφεύγονται οι προσωπικές αντιπαραθέσεις με άλλους συμμετέχοντες.
  6. Προτάσεις, σχόλια, υπερσύνδεσμοι ή οποιοδήποτε άλλο περιεχόμενο, τα οποία διατυπώνονται σε γλώσσα και με τρόπο υβριστικό, χυδαίο ή περιέχουν ή υποκινούν μισαλλοδοξία και διακρίσεις που βασίζονται σε φύλο, ηλικία, σεξουαλικό προσανατολισμό, φυλετική ή εθνική καταγωγή ή θρησκευτικές πεποιθήσεις δεν θα δημοσιεύονται στο OpenGov.gr. Επίσης δε θα δημοσιεύονται σχόλια τα οποία παραπέμπουν σε άλλους δικτυακούς τόπους για λόγους διαφήμισης, δημοσιότητας ή οποιονδήποτε άλλο σκοπό που κρίνεται από το OpenGov.gr ως καταχρηστικός.
  7. Οι προτάσεις, σχόλια ή ερωτήσεις που υποβάλετε υπόκεινται σε έλεγχο ως προς την τήρηση των παρόντων όρων χρήσης και συμμετοχής.
  8. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη χρήση του ηλεκτρονικού σας ταχυδρομείου για ενημερωτικούς λόγους σχετικούς με τους στόχους του OpenGov.gr.
  9. Με τη συμμετοχή σας αποδέχεστε τη διάθεση των προτάσεων, σχολίων ή ερωτήσεων που υποβάλετε με την άδεια «Creative Commons».