Άρθρο 31 Χορήγηση σύνταξης λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11Α ν. 4387/2016

  1. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 11Α του ν. 4387/2016 (Α’ 85), περί σύνταξης λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο, διαγράφονται οι λέξεις «έχουν διακόψει με οποιονδήποτε τρόπο την υπακτέα στην ασφάλιση εργασία, απασχόληση ή ιδιότητά τους» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Οι ασφαλισμένοι του e-Ε.Φ.Κ.Α. δικαιούνται κύρια σύνταξη λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο για όσο χρονικό διάστημα πιστοποιούνται, ως άτομα με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%), στο οποίο περιλαμβάνεται και η τυχόν προσαύξηση σύμφωνα με την παρ. 2, εφόσον έχουν πραγματοποιήσει σε κλάδο κύριας ασφάλισης:

α) τουλάχιστον δεκαπέντε (15) έτη ή τέσσερις χιλιάδες πεντακόσιες (4.500) ημέρες ασφάλισης, ή

β) τουλάχιστον πέντε (5) έτη ή χίλιες πεντακόσιες (1.500) ημέρες ασφάλισης, εκ των οποίων τουλάχιστον δύο (2) έτη ή εξακόσιες (600) ημέρες ασφάλισης εντός των τελευταίων πέντε (5) ετών πριν από την ημερομηνία έναρξης της αναπηρίας ή πριν από το έτος έναρξης της αναπηρίας. Αν κατά τη διάρκεια των πέντε (5) αυτών ετών ο ασφαλισμένος έχει επιδοτηθεί για ασθένεια ή ανεργία ή έχει συνταξιοδοτηθεί, η περίοδος των πέντε (5) ετών επεκτείνεται για ίσο χρόνο με αυτόν της επιδότησης ή συνταξιοδότησης, ή

γ) τουλάχιστον ένα (1) έτος ή τριακόσιες (300) ημέρες ασφάλισης και δεν έχει συμπληρώσει το εικοστό πρώτο (21ο) έτος της ηλικίας. Οι ανωτέρω τριακόσιες (300) ημέρες ασφάλισης αυξάνονται προοδευτικά σε χίλιες πεντακόσιες (1.500) ημέρες ασφάλισης με την προσθήκη εκατόν είκοσι (120) ημερών ασφάλισης για κάθε έτος ηλικίας πέραν του εικοστού πρώτου (21ου) μέχρι τη συμπλήρωση του τριακοστού πρώτου (31ου).».

  1. Η παρ. 1 ισχύει από 1ης.1.2024. Αιτήσεις συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί από 1ης.1.2024 μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος και έχουν απορριφθεί λόγω μη προηγούμενης διακοπής της ασφαλιστέας απασχόλησης, επανυποβάλλονται εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος και οι συνέπειές τους ανατρέχουν στον χρόνο υποβολής της αρχικής αίτησης.
  • 8 Οκτωβρίου 2024, 16:08 | ΕΝΩΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

    Πρόκειται για θετικό βήμα προς την κατεύθυνση της ίσης μεταχείρισης και θα πρέπει να εξεταστεί η επέκταση του και στους εργαζόμενους του Δημοσίου. Το επόμενο βήμα πρέπει να είναι να μην διακόπτονται τα αναπηρικά επιδόματα του ΟΠΕΚΑ με την εύρεση εργασίας, ώστε να αρθεί ο αποκλεισμός των δικαιούχων από την εργασία και τη συμμετοχή στην οικονομική ζωή της χώρας.

  • 8 Οκτωβρίου 2024, 16:07 | Nikos

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΣΧΌΛΙΟ ΤΗΣ ΈΝΩΣΗΣ ΣΠΆΝΙΩΝ ΑΣΘΕΝΏΝ ΕΛΛΆΔΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΙΤΉΣΕΩΝ ΑΠΟ 20 ΕΩΣ 31.12.2023

  • 8 Οκτωβρίου 2024, 15:08 | Ένωση Σπανίων Ασθενών Ελλάδος

    Θα μπορούσε να έχει ισχύ από 20-12-2023 αντί για 1-1-2024, με σκοπό να συμπεριληφθούν και οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί το τελευταίο δεκαήμερο του 2023, μετά την δημοσίευση του Ν5078/23,δεδομένου ότι ο ανωτέρω νόμος κατοχυρώνει το δικαίωμα συνταξιοδότησης χωρίς την διακοπή της εργασίας.

  • 8 Οκτωβρίου 2024, 15:52 | Επαγγελματική Ένωση Παθολόγων Ελλάδος

    Αρ 31 Χορήγηση σύνταξης λόγω αναπηρίας
    Ο θεσμός της πρωτοβάθμιας στήριξε την χώρα σε μια υγειονομική κρίση με αυτοθυσία. Είναι σαφέστατος αποτρεπτικός παράγοντας να παραμελείται η υγεία και η συνταξιοδότηση του προσωπικού.
    Προτείνεται μετά γνωμάτευση ΚΕΠΑ να υπάρχει πρόβλεψη για εργατικό ατύχημα για το ιατρικό προσωπικό ΚΑΙ της πρωτοβάθμιας.

  • 7 Οκτωβρίου 2024, 14:31 | ΕΝΩΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ

    Πρόκειται για θετικό βήμα προς την κατεύθυνση της ίσης μεταχείρισης και θα πρέπει να εξεταστεί η επέκταση του και στους εργαζόμενους του Δημοσίου. Το επόμενο βήμα πρέπει να είναι να μην διακόπτονται τα αναπηρικά επιδόματα του ΟΠΕΚΑ με την εύρεση εργασίας, ώστε να αρθεί ο αποκλεισμός των δικαιούχων από την εργασία και τη συμμετοχή στην οικονομική ζωή της χώρας.

  • 7 Οκτωβρίου 2024, 13:14 | Nikos

    Κάποιες αιτήσεις συνταξιοδότησης εκ παραδρομής υποβλήθηκαν αμέσως μετά την δημοσίευση του Ν5078/20-12-2023 , δηλαδή στο διάστημα 20-31/12/2023, πριν την έναρξη ισχύος του άρθρου 114 και απορρίφθηκαν λόγω μη διακοπής της ασφαλιστέας απασχόλησης. Θεωρώ ότι για λόγους ίσης μεταχείρισης, θα ήταν δίκαιο να τυγχάνουν και αυτές οι αιτήσεις του ευεργετήματος της αναδρομικότητας , δεδομένου ότι σύμφωνα με τις διατάξεις του ΕΦΚΑ η χορήγηση της σύνταξης για αυτές τις αιτήσεις, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις, αρχίζει την 1.1.2024.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

  • 7 Οκτωβρίου 2024, 12:46 | Βασιλης

    Συγχαρητήρια για την αποκατάσταση μιας αδικίας .

  • 6 Οκτωβρίου 2024, 21:02 | ΑΝΤΩΝΗΣ

    «2.Η παρ. 1 ισχύει από 1ης.1.2024. Αιτήσεις συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί από 1ης.1.2024 μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος και έχουν απορριφθεί λόγω μη προηγούμενης διακοπής της ασφαλιστέας απασχόλησης, επανυποβάλλονται εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος και οι συνέπειές τους ανατρέχουν στον χρόνο υποβολής της αρχικής αίτησης.»

    Σύμφωνα με την εγκύκλιους του ΕΦΚΑ, η σύνταξη εφόσον κατά την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης συνταξιοδότησης για την αιτία αυτή υπάρχει δικαίωμα, με την έννοια ότι πληρούνται όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, αρχίζει να καταβάλλεται από την «»»»»πρώτη ημέρα του επόμενου της κατάθεσης της αίτησης συνταξιοδότησης μήνα»»»»».

    Αντικαταστήσατε το

    «»»»Αιτήσεις συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί από 1ης.1.2024″»»»
    με

    «»»»Συντάξεις με ημερομηνία έναρξης καταβολής από 1ης.1.2024″»»»

  • 4 Οκτωβρίου 2024, 13:20 | Σπυρος

    Ο νόμος που αναφέρεστε ισχύει για τους συνταξιούχους γήρατος. Ότι πριν τα 62 αναστέλλεται η σύνταξη, εφόσον εργάζεται σε φορέα γενικής κυβέρνησης. Το γράφει ξεκάθαρα. Τώρα όσο αφορά τις δυο τσέπες, αυτό δεν είναι το ζητούμενο για όλους τους συνταξιούχους? Για αυτό δεν ψηφίζεται ο νόμος? Διότι σαν συνταξιούχος γήρατος, με τις πενιχρές πλέον συντάξεις, μπορεί να εργάζεται κάποιος για να ζήσει με αξιοπρέπεια. Η έννοια της σύνταξης ποια είναι. Ότι αν φτάσεις σε κάποια ηλικία υπολειτουργείς. Δεν εργάζεται το ίδιο ένας 35άρης με έναν 70άρη.(Ο κανόνας και όχι η εξαίρεση) Το ίδιο είναι και για τους ΑΜΕΑ. Εργαζόμαστε με κίνδυνο επιδείνωσης της υγείας μας. Με τις όποιες δυσκολίες. Εφόσον μπορεί κάποιος να εργαστεί. Το αν εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα ή στον δημόσιο τι διαφορά κάνει?

  • 3 Οκτωβρίου 2024, 12:17 | κωστας

    ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΟΝΗΡΟΥΛΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑΣ ΑΝΑΠΗΡΟΣ (ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΚΑΙ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΟΜΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΩ ΠΟΝΗΡΟΥΛΗ) ΜΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΕ ΑΣΧΕΤΟ ΓΙΑΤΙ ΕΓΡΑΨΑ ΟΤΙ ΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΙ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΟΥΝ (ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ) ΩΣΤΕ ΝΑ ΛΑΒΟΥΝ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΤΟΥΣ (ΓΗΡΑΤΟΣ Η ΑΝΑΠΗΡΙΚΗ ) ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΨΑΞΟΥΝ ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΙΔΙΩΤΙΚΟ Η ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ(Ως ΑΠΛΟΙ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΠΛΕΟΝ Η ΜΕΤΑΚΛΗΤΟΙ)..ΑΣ ΜΑΘΕΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ..ΟΧΙ ΟΠΩΣ ΤΟΝ ΒΟΛΕΥΕΙ..ΑΛΛΩΣΤΕ ΞΕΡΕΙ ΟΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΓΑΣΤΕΙΣ ΜΕ ΜΗ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗ ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΟΝΤΑΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΓΗΡΑΤΟΣ Η ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΝΩ ΤΩΝ 62 ΕΤΩΝ ?(το προβλεπει και ορθως ο νομος Γεωργιάδη του 2023 για το δικαίωμα εργασίας συνταξιούχων στο δημόσιο..Υ.Σ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΝΗΡΟΥΛΗΔΕΣ ΜΕ ΔΥΟ ΤΣΕΠΕΣ (ΜΙΣΘΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗ)

  • 3 Οκτωβρίου 2024, 11:29 | Vasily Psarommatis

    Εύγε

  • 3 Οκτωβρίου 2024, 10:01 | Μαριαέλενα

    Όταν κάποιος επικαλείται την αναπηρία του ως επιχείρημα για τη χορήγηση αναπηρικής σύνταξης, δηλαδή με ευνοϊκότερες διατάξεις από τους υπόλοιπους εργαζόμενους, ο ίδιος αποδέχεται τη μη ικανότητά του προς εργασία. Εάν μπορεί να εργαστεί κανονικά, και παραγωγικότατα όπως συμβαίνει σε πολλές περιπτώσεις (η χορήγηση αναπηρικής σύνταξης γίνεται μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου) τότε δικαιούται σύνταξη όπως όλοι οι εργαζόμενοι.

  • 3 Οκτωβρίου 2024, 07:58 | Σταυρος Μ

    Λογο αναμονης της Διαταξης πολυς κοσμος ΑμεΑ περιμενε και δεν εκανε αιτηση με αποτελεσμα να χασει το 4ΜΗΝΟ. Ισων να ισχυε για ολους που πιστοποιηθηκαν μετα της 01/01/2024

  • 2 Οκτωβρίου 2024, 20:29 | Απόστολος

    Η αναδρομικότητα θα ήταν συνετό να έχει ισχύει από 01/2023. Για τον λόγο ότι αρκετοί συνάνθρωποι ,συνταξιούχοι αναπηρίας για χρόνια ,με πολλαπλές παρατάσεις στην φαρέτρα τους, λάβανε απορριπτική απόφαση παράτασης εξαιτίας της εργασίας τους μέσα στο 2023 και επιβάλλεται να προβούν σε νέα αίτηση συνταξιοδότησης σύμφωνα με το νέο άρθρο 31 ,χάνοντας όλες τις συντάξεις από 1.1.24 έως και σήμερα άδικα. Ενώ σε αντίθετη περίπτωση ,η αναδρομικότητα του άρθρου από 01/2023, με μια απλή υποβολή ένστασης θα δικαιώσει αρκετό κόσμο, χωρίς περαιτέρω διαδικασίες και επιπλέον αναμονή στον Γολγοθά τους,χωρίς να χαθούν οι μηνιαίες καταβολές σύνταξης που δικαιούνται μέχρι και σήμερα.

  • 2 Οκτωβρίου 2024, 12:16 | Nikos

    Καλημέρα και συγχαρητήρια σε όσους ασχολήθηκαν με την επίλυση αυτής της υπόθεσης. Υπέβαλα αίτηση για αναπηρική σύνταξη στις 29-12-2023, μετά την δημοσίευση του Ν5078/20-12-2023 και δύο μέρες πριν την έναρξη ισχύς του άρθρου 114, η οποία απορρίφθηκε τον Ιούνιο του 2024 λόγω μη διακοπής της εργασίας. Θα ήθελα να σας παρακαλέσω, αν είναι δυνατόν για την τροποποίηση της παραγράφου 2 του άρθρου 31 ως προς την ημερομηνία υποβολής αιτήσεων σε 20-12-2023 αντί για 1-1-2024, με σκοπό να συμπεριληφθούν και οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί το τελευταίο δεκαήμερο του 2023, μετά την δημοσίευση του Ν5078/23,δεδομένου ότι ο ανωτέρω νόμος κατοχυρώνει το δικαίωμα συνταξιοδότησης χωρίς την διακοπή της εργασίας.
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ

  • 2 Οκτωβρίου 2024, 10:29 | Αγγελική

    Δίκαιο μέτρο για τους τόσο ταλαιπωρημένους ανάπηρους, που έχουν πραγματικά ανάγκη ενίσχυσης τους εισοδήματός τους, λόγων των πολύ αυξημένων εξόδων τους με τα θέματα υγείας τους. Δίκαιο να εφαρμοστεί σε όλες τις κατηγορίες εργαζομένων, στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα από την ημερομηνία πιστοποίησής τους στο ΚΕΠΑ.

  • 2 Οκτωβρίου 2024, 10:53 | Αγγελική

    Δίκαιο μέτρο για τους πολύ ταλαιπωρημένους ανάπηρους που το έχουν πραγματικά ανάγκη, ως μία ενίσχυση στο εισόδημά τους, λόγω των πολλών αυξημένων ιατρικών κλπ εξόδων στα θέματα υγεία τους. Δίκαιο να εφαρμοστεί για όλες τις κατηγορίες εργαζομένων, στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, από την ημερομηνία πιστοποίησης της αναπηρίας στο ΚΕΠΑ. Το περιμένουμε.

  • 2 Οκτωβρίου 2024, 09:55 | Νίκος

    Διαβάζω από κάποιους άσχετους για το ότι δε δικαιούνται κάποιοι που δουλεύουν στο δημόσιο να ζητήσουν αναπηρική σύνταξη γιατί αυτό θα αναιρέσει την προϋπόθεση χορήγησής της που είναι η ανικανότητα για εργασία. Γνωρίζουν αυτοί που το γράφουν ότι υπάρχουν εργαζόμενοι ΑΜΕΑ οι οποίοι εδώ και χρόνια δουλεύουν και μάλιστα παραγωγικότατα και δεν απομακρύνονται από την εργασία τους; Αυτοί δεν έχουν δικαίωμα να αιτηθούν σύνταξης; Και ποια η διαφορά με τον ιδιωτικό τομέα που κάποιος θα εργάζεται με γνωμάτευση ΚΕΠΑ και θα αιτηθεί χωρίς κανένα πρόβλημα την αναπηρική του; Οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι αορίστου χρόνου που αιτούνταν αναπηρικής μέχρι τώρα πραγματικά δεν μπορούσαν λόγω υγείας να εργαστούν για αυτό και αιτούνταν αναπηρικής σύνταξης, η οποία είναι ψίχουλα εν συγκρίσει με τον μισθό που έπαιρναν. Εδώ μιλάμε ήδη για άτομα τα οποία είναι ΑΜΕΑ και εργάζονται χωρίς να υπάρχει θέμα ανικανότητας. Συνέλθετε λοιπόν και μη γράφετε ανοησίες.

  • 1 Οκτωβρίου 2024, 18:39 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ

    Η τροποποιηση αυτή έπρεπε να εχει γίνει από 1/1/2024 που αρχισε να ισχυει ο νομος 5078/23 και παρα τις διαβεβαιωσεις απο την τοτε υπουργο κα Μιχαηλιδου οτι προκειται να διορθωθει(μετα απο διαμαρτυρια του ΕΣΑΜΕΑ και διαφορων εργατολογων που ελεγαν οτι υπαρχει θεμα με την υποχρεωτικη διακοπη της εργασιας)δυστυχως λογω κωλλυσυεργειας του υπουργειου εργασιας αυτο αλλαζει τωρα μετα απο σχεδον 8 μηνες και χιλιαδες συμπολιτες μας ταλαιπωρουνταν τοσο καιρο. Εγω παντως σαν παθων στην ενσταση που εχω υποβαλλει στον ΕΦΚΑ θα αξιωνω και αποζημιωση για ηθικη βλαβη λογω αδρανειας του υπουργειου γιατι από τον Φεβρουαριο του 2024 που κατεθεσα τα χαρτια μου εχω ξοδεψει του κοσμου τα λεφτα για φυσιοθεραπειες ,εργοθεραπειες κ.λ.π οπως επισης και λεφτα για εργατολογο για να στειλει υπομνημα διαμαρτυριας στο υπουργειο αλλα και για αναλαβει την ενσταση μου.

  • 1 Οκτωβρίου 2024, 15:38 | Καρολινα Κόλλια

    Σύμφωνα με την αρχή της ισότητας που επιβάλλει την ίση μεταχείρηση των πολιτών που τελούν υπό όμοιες συνθήκες, παρακαλούμε όπως συμπεριληφθούν και οι μόνιμοι και οι αορίστου χρόνου υπάλληλοι του στενού και ευρύτερου Δημοσίου τομέα!

  • 1 Οκτωβρίου 2024, 15:37 | Καρολινα

    Σύμφωνα με την αρχή της ισότητας που επιβάλλει την ίση μεταχείρηση των πολιτών που τελούν υπό όμοιες συνθήκες, παρακαλούμε όπως συμπεριληφθούν και οι μόνιμοι και οι αορίστου χρόνου υπάλληλοι του στενού και ευρύτερου Δημοσίου τομέα!

  • 1 Οκτωβρίου 2024, 13:56 | κωστας

    ΔΙΑΒΑΖΩ ΟΤΙ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΖΗΤΟΥΝ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΑ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ..ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΩΔΙΚΑ ? οτι για να λαβουν συνταξη (γηρατος η αναπηριασ) πρέπει να ληξει η δημοσδιουπαλληλικη τουσ σχεση ? ΕΞΥΠΝΑΚΗΣΕΣ..Υ.Σ.ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΓΙΝΩ ΚΑΚΟΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΝΤΑΞΗ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΡΓΑΣΤΟΥΝ (ΑΦΟΥ ΤΟ ΕΠΙΤΡΠΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ) ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ..να δουμε τι απιδια πιανει ο σακος τους..ΕΛΕΟΣ ΜΕ ΤΟ ΚΡΑΤΙΣΤΑΝ..

  • 1 Οκτωβρίου 2024, 12:56 | Μαρια’έλενα

    Η σύνταξη λόγω αναπηρίας δίνεται με το δεδομένο ότι ο εργαζόμενος δεν μπορεί να παράσχει εργασία και για αυτό το λόγο δεν μπορεί να εξαντλήσει τον απαιτούμενο χρόνο υπηρεσίας για σύνταξη με τις κοινές διατάξεις. Δηλαδή βγαίνει με ευνοϊκότερες προϋποθέσεις στη σύνταξη από κάποιον άλλο που είναι αναγκασμένος να βγει στη σύνταξη γήρατος. Το να δίνεται η δυνατότητα απασχόλησης με αναπηρική σύνταξη αναιρεί τις ίδιες τις προϋποθέσεις χορήγησής της. Ο ίδιος δηλαδή, Θα μπορούσε να μείνει ως απασχολούμενος στην εργασία του μέχρι της συνταξιοδοτήσεώς του με τις κοινές διατάξεις και απλά δεν το κάνει.

  • 1 Οκτωβρίου 2024, 01:43 | Ειρήνη Ρουγκάλα

    Σχετικά με το άρθρο 31, η συνολικότερη προσέγγιση του Υπουργείου είναι στη σωστή κατεύθυνση και αποκαθιστά το δικαίωμα για τη δίκαιη και ίση μεταχείριση των συνταξιούχων και δη των ευπαθών ομάδων. Με την ενσωμάτωση κάποιων ακόμη προσθηκών και τροποποιήσεων σε σημεία τόσο του ν.4387/2016, όσο και των σχετικών διατάξεων του άρθρου 8 του ν.3801/2009 και της περ. α), β) και γ) της παρ.5 του άρθρου 28 του α.ν 1846/1951 θα ήταν περισσότερο αποτελεσματική η προσέγγιση, διότι θα ήταν δυνατή η επίτευξη της μέγιστης σαφήνειας και συνάφειας, ώστε να αναδειχτεί σε όλη την έκταση το νέο πνεύμα της θετικής πολιτικής βούλησης.

    Σας ευχαριστώ και πάλι εκ των προτέρων

  • 1 Οκτωβρίου 2024, 00:56 | Ειρήνη Ρουγκάλα

    Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 11Α, πρόταση προσθήκης ώστε όσοι ασφαλισμένοι, στο βαθμό που πληρούσαν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο, διέκοψαν την εργασία τους μέσα στο 2024 (λόγω υποχρεωτικότητας, σύμφωνα με τις προηγούμενες διατάξεις, προκειμένου για την υποβολή της αίτησής τους για αναπηρική σύνταξη από κοινή νόσο) και πριν την εφαρμογή της παρούσας διάταξης, να προβλεφθεί να μπορούν να λάβουν την αναλογούσα σύνταξη αναπηρίας από 1/1/2024 ή από την ημερομηνία έναρξης της πιστοποίησης Κ.Ε.Π.Α μέσα στο 2024, εάν η ημερομηνία πιστοποίησης είναι μεταγενέστερη, μέχρι την ημερομηνία που διέκοψαν την εργασία τους, ήτοι την προηγούμενη ημέρα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης, χωρίς απαραίτητα την υποβολή νέας αίτησης από πλευράς τους, αλλά αυτοδίκαια από τα στοιχεία που είναι καταχωρημένα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΕΦΚΑ από την αίτησή τους για απονομή σύνταξης αναπηρίας.

    Πρόσθετη πρόταση προσθήκης στην παράγραφο 1 του άρθρου 11Α, ώστε οι ασφαλισμένοι που πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο και έχουν αιτηθεί αυτήν από 1.1.2024 και μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος και οι αιτήσεις αυτές είτε είναι σε επεξεργασία η έκδοση των σχετικών αποφάσεων συνταξιοδότησης είτε έχουν ήδη εκδοθεί αποφάσεις συνταξιοδότησης, για αυτούς να δύναται να επαναπροσδιοριστούν οι αποφάσεις συνταξιοδότησης από τον ΕΦΚΑ χωρίς τον όρο της διακοπής της απασχόλησής τους, μετά από αίτηση των ιδίων των ασφαλισμένων στον ΕΦΚΑ και στον Φορέα της τελευταίας απασχόλησης τους, όπως και την έκδοση σχετικών αποφάσεων από τον Φορέα όπου απαιτείται, προκειμένου για την εξασφάλιση δυνατότητας επανένταξης τους σε καθεστώς απασχόλησης στο ίδιο ή σε διαφορετικό εργοδότη (ακόμα και οι Δημόσιοι Υπάλληλοι), στο βαθμό που οι ίδιοι το επιλέξουν να απασχοληθούν εκ νέου. Για αυτήν την περίπτωση να περιλαμβάνεται η δυνατότητα μερικής απασχόλησης ή συνθήκες ευέλικτης απασχόλησης σε επίπεδα ωραρίων ή τηλεργασίας.

    Ακόμα, πρόταση προσθήκης στην παράγραφο 1 του άρθρου 11Α , στο πλαίσιο εναρμόνισης του άρθρου αυτού με τις διατάξεις του άρθρου 114 του ν.5078/2023 (φεκ Α 211) που αφορά «Κίνητρα απασχόλησης συνταξιούχων, έτσι ώστε ο χρόνος ασφάλισης που δημιουργείται από την απασχόληση των αναπήρων συνταξιούχων από κοινή νόσο (που βρίσκονται σε προσωρινή σύνταξη ή σε καθεστώς μονιμοποίησης προσωρινής σύνταξης, με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν κάθε φορά) να αξιοποιείται για τον προσδιορισμό της σύνταξης γήρατος (κύριας ή και επικουρικής) και για τη χορήγηση εφάπαξ παροχής.

    Πρόταση τροποποίηση της παραγράφου 2 του άρθρου 11Α , στο πλαίσιο συνάφειας με τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου περί δυνατότητας επανένταξης αναπήρων στην αγορά εργασίας, ως εξής:
    2. Το ποσοστό αναπηρίας με βάση ιατρικά κριτήρια (ποσοστό ιατρικής αναπηρίας) και η επίδραση της αναπηρίας στην καθολική ικανότητα του ασφαλισμένου για την άσκηση του αντικειμένου της θέσης εργασίας του και ανάλογα με τις συνθήκες έντασης, ευθυνών και λοιπών ιδιαίτερων συνθηκών του αντικειμένου απασχόλησής του (ποσοστό ασφαλιστικής αναπηρίας) προσδιορίζονται αποκλειστικά από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (Κ.ΕΠ.Α.). Το ποσοστό ασφαλιστικής αναπηρίας που έχει προσδιορισθεί από το Κ.ΕΠ.Α. δύναται να προσαυξηθεί και λόγω ηλικιακών κριτηρίων ή κοινωνικών κριτηρίων ή κριτηρίων αγοράς εργασίας, κατά τον προσδιορισμό της βαθμίδας αναπηρίας από το αρμόδιο ασφαλιστικό όργανο, σύμφωνα με τις περ. α), β) και γ) της παρ. 5 του άρθρου 28 του α.ν. 1846/1951 (Α’ 179), περί του καθορισμού των βαθμίδων αναπηρίας σε βαριά ανάπηρους, ανάπηρους και μερικά ανάπηρους, αντίστοιχα (υπάρχει σχετική παραπομπή για πρόταση απαιτούμενης τροποποίησης). Για τους παλαιούς ασφαλισμένους το συνολικό ποσοστό ασφαλιστικής αναπηρίας δεν μπορεί να ξεπερνά τις δεκαεπτά (17) αυτοτελείς ποσοστιαίες μονάδες επί του ποσοστού που προσδιορίζεται με βάση τα ιατρικά κριτήρια. Για τους νέους ασφαλισμένους το συνολικό ποσοστό ασφαλιστικής αναπηρίας δεν δύναται να ξεπερνά τις δεκαπέντε (15) ποσοστιαίες μονάδες επί του ποσοστού που προσδιορίζεται με βάση τα ιατρικά κριτήρια.

    Πρόταση προσθήκης στην παράγραφο 6 του άρθρου 11Α, ως εξής:
    6. Το δικαίωμα σε σύνταξη λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο παύει:
    γ) αν με εκούσια αίτησή του ο δικαιούχος αιτηθεί να ακυρωθεί προσωρινή απόφαση συνταξιοδότησης από κοινή νόσο :
    1.για προσωπικούς λόγους ή
    2.για να κάνει χρήση νεότερων ευεργετικών σχετικών νομοθετικών διατάξεων , προκειμένου να ακυρωθεί μια πρότερη προσωρινή απόφαση συνταξιοδότησης από κοινή νόσο και να εκδοθεί νεότερη.

    Στο τέλος του άρθρου αυτού, πρόταση προσθήκης επισήμανσης ότι οι προαναφερόμενες τροποποιήσεις είναι στο πλαίσιο πρόθεσης επανένταξης των ατόμων με αναπηρία από κοινή νόσο στην αγορά εργασίας, η οποία δύναται να πραγματοποιηθεί μετά από δήλωση ενδιαφέροντος των ιδίων, με τις δέουσες διατυπώσεις, χωρίς μείωση ή διακοπή της αναπηρικής σύνταξής τους προς την κατεύθυνση εξυπηρέτησης των αυξημένων αναγκών τους και της ψυχολογικής τους ευεξίας, μέσω της προσφοράς τους στην παραγωγικότητα και μέσα στα όρια των υγειονομικών δυνατοτήτων τους.

    Απαιτούμενη προσαρμογή των διατάξεων της περ. α), β) και γ) της παρ.5 του άρθρου 28 του α.ν 1846/1951 (φεκ Α 179) «Περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων» που αφορούν τα κριτήρια για την κρίση της ασφαλιστικής ικανότητας του ασφαλισμένου, στο πλαίσιο μιας απαιτούμενης συνάφειας με τις προς τροποποίηση διατάξεις του άρθρου 11Α του ν.4387/2016, έτσι ώστε ο ασφαλισμένος για να θεωρείται ανάπηρος να γίνει η δέουσα ενσωμάτωση ηλικιακών κριτηρίων ή κοινωνικών κριτηρίων ή κριτηρίων αγοράς εργασίας ή ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας του αντικειμένου του και όχι να αποτελεί αποκλειστικό κριτήριο η πραγματική αδυναμία του, ώστε να κερδίζει λιγότερο από βιοποριστική εργασία με ποσοστώσεις (π.χ 1/2, 1/3 ή 1/5 ανά χαρακτηρισμό αναπηρίας) σε σχέση με έναν σωματικά και πνευματικά υγιή άνθρωπο.

    Απαιτούμενη προσαρμογή των διατάξεων του άρθρου 8 του ν.3801/2009 (φεκ Α 163) που αφορούν «Ρυθμίσεις θεμάτων προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και άλλες διατάξεις οργάνωσης και λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης», στο πλαίσιο μιας απαιτούμενης συνάφειας με τις προς τροποποίηση διατάξεις του άρθρου 11Α του ν.4387/2016, με συμπλήρωση αυτών ώστε εάν ο συνταξιούχος ανάπηρος με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού, που βρίσκεται σε καθεστώς αναρρωτικής άδειας άνευ αποδοχών, αποφασίζει να συνεχίζει να εργάζεται με καθεστώς μερικής ή πλήρους απασχόλησης, με ευέλικτες συνθήκες ωραρίου και με δυνατότητα τηλεργασίας, με αίτησή του να δύναται να διακόπτεται η αναρρωτική άδεια και να εκδίδεται νέα σχετική απόφαση από τον Φορέα Προέλευσης του.
    Συμπληρωματικά, πρόβλεψη να δίδεται η δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού έργου σε αναπήρους συνταξιούχους, με συμπληρωματική απόφαση για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου από τον Φορέα Προέλευσης τους.

    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων

  • 1 Οκτωβρίου 2024, 00:14 | Ειρήνη Ρουγκάλα

    Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 11Α, πρόταση προσθήκης ώστε όσοι ασφαλισμένοι, στο βαθμό που πληρούσαν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο, διέκοψαν την εργασία τους μέσα στο 2024 (λόγω υποχρεωτικότητας, σύμφωνα με τις προηγούμενες διατάξεις, προκειμένου για την υποβολή της αίτησής τους για αναπηρική σύνταξη από κοινή νόσο) και πριν την εφαρμογή της παρούσας διάταξης, να προβλεφθεί να μπορούν να λάβουν την αναλογούσα σύνταξη αναπηρίας από 1/1/2024 ή από την ημερομηνία έναρξης της πιστοποίησης Κ.Ε.Π.Α μέσα στο 2024, εάν η ημερομηνία πιστοποίησης είναι μεταγενέστερη, μέχρι την ημερομηνία που διέκοψαν την εργασία τους, ήτοι την προηγούμενη ημέρα από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης, χωρίς απαραίτητα την υποβολή νέας αίτησης από πλευράς τους, αλλά αυτοδίκαια από τα στοιχεία που είναι καταχωρημένα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΕΦΚΑ από την αίτησή τους για απονομή σύνταξης αναπηρίας.

    Πρόσθετη πρόταση προσθήκης στην παράγραφο 1 του άρθρου 11Α, ώστε οι ασφαλισμένοι που πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο και έχουν αιτηθεί αυτήν από 1.1.2024 και μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος και οι αιτήσεις αυτές είτε είναι σε επεξεργασία η έκδοση των σχετικών αποφάσεων συνταξιοδότησης είτε έχουν ήδη εκδοθεί αποφάσεις συνταξιοδότησης, για αυτούς να δύναται να επαναπροσδιοριστούν οι αποφάσεις συνταξιοδότησης από τον ΕΦΚΑ χωρίς τον όρο της διακοπής της απασχόλησής τους, μετά από αίτηση των ιδίων των ασφαλισμένων στον ΕΦΚΑ και στον Φορέα της τελευταίας απασχόλησης τους, όπως και την έκδοση σχετικών αποφάσεων από τον Φορέα όπου απαιτείται, προκειμένου για την εξασφάλιση δυνατότητας επανένταξης τους σε καθεστώς απασχόλησης στο ίδιο ή σε διαφορετικό εργοδότη (ακόμα και οι Δημόσιοι Υπάλληλοι), στο βαθμό που οι ίδιοι το επιλέξουν να απασχοληθούν εκ νέου. Για αυτήν την περίπτωση να περιλαμβάνεται η δυνατότητα μερικής απασχόλησης ή συνθήκες ευέλικτης απασχόλησης σε επίπεδα ωραρίων ή τηλεργασίας.

    Ακόμα, πρόταση προσθήκης στην παράγραφο 1 του άρθρου 11Α , στο πλαίσιο εναρμόνισης του άρθρου αυτού με τις διατάξεις του άρθρου 114 του ν.5078/2023 (φεκ Α 211) που αφορά «Κίνητρα απασχόλησης συνταξιούχων, έτσι ώστε ο χρόνος ασφάλισης που δημιουργείται από την απασχόληση των αναπήρων συνταξιούχων από κοινή νόσο (που βρίσκονται σε προσωρινή σύνταξη ή σε καθεστώς μονιμοποίησης προσωρινής σύνταξης, με τους όρους και τις προϋποθέσεις που ισχύουν κάθε φορά) να αξιοποιείται για τον προσδιορισμό της σύνταξης γήρατος (κύριας ή και επικουρικής) και για τη χορήγηση εφάπαξ παροχής.

    Πρόταση τροποποίηση της παραγράφου 2 του άρθρου 11Α , στο πλαίσιο συνάφειας με τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου περί δυνατότητας επανένταξης αναπήρων στην αγορά εργασίας, ως εξής:
    2. Το ποσοστό αναπηρίας με βάση ιατρικά κριτήρια (ποσοστό ιατρικής αναπηρίας) και η επίδραση της αναπηρίας στην καθολική ικανότητα του ασφαλισμένου για την άσκηση του αντικειμένου της θέσης εργασίας του και ανάλογα με τις συνθήκες έντασης, ευθυνών και λοιπών ιδιαίτερων συνθηκών του αντικειμένου απασχόλησής του (ποσοστό ασφαλιστικής αναπηρίας) προσδιορίζονται αποκλειστικά από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (Κ.ΕΠ.Α.). Το ποσοστό ασφαλιστικής αναπηρίας που έχει προσδιορισθεί από το Κ.ΕΠ.Α. δύναται να προσαυξηθεί και λόγω ηλικιακών κριτηρίων ή κοινωνικών κριτηρίων ή κριτηρίων αγοράς εργασίας, κατά τον προσδιορισμό της βαθμίδας αναπηρίας από το αρμόδιο ασφαλιστικό όργανο, σύμφωνα με τις περ. α), β) και γ) της παρ. 5 του άρθρου 28 του α.ν. 1846/1951 (Α’ 179), περί του καθορισμού των βαθμίδων αναπηρίας σε βαριά ανάπηρους, ανάπηρους και μερικά ανάπηρους, αντίστοιχα (υπάρχει σχετική παραπομπή για πρόταση απαιτούμενης τροποποίησης). Για τους παλαιούς ασφαλισμένους το συνολικό ποσοστό ασφαλιστικής αναπηρίας δεν μπορεί να ξεπερνά τις δεκαεπτά (17) αυτοτελείς ποσοστιαίες μονάδες επί του ποσοστού που προσδιορίζεται με βάση τα ιατρικά κριτήρια. Για τους νέους ασφαλισμένους το συνολικό ποσοστό ασφαλιστικής αναπηρίας δεν δύναται να ξεπερνά τις δεκαπέντε (15) ποσοστιαίες μονάδες επί του ποσοστού που προσδιορίζεται με βάση τα ιατρικά κριτήρια.

    Πρόταση προσθήκης στην παράγραφο 6 του άρθρου 11Α, ως εξής:
    6. Το δικαίωμα σε σύνταξη λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο παύει:
    γ) αν με εκούσια αίτησή του ο δικαιούχος αιτηθεί να ακυρωθεί προσωρινή απόφαση συνταξιοδότησης από κοινή νόσο :
    1.για προσωπικούς λόγους ή
    2.για να κάνει χρήση νεότερων ευεργετικών σχετικών νομοθετικών διατάξεων , προκειμένου να ακυρωθεί μια πρότερη προσωρινή απόφαση συνταξιοδότησης από κοινή νόσο και να εκδοθεί νεότερη.

    Στο τέλος του άρθρου αυτού, πρόταση προσθήκης επισήμανσης ότι οι προαναφερόμενες τροποποιήσεις είναι στο πλαίσιο πρόθεσης επανένταξης των ατόμων με αναπηρία από κοινή νόσο στην αγορά εργασίας, η οποία δύναται να πραγματοποιηθεί μετά από δήλωση ενδιαφέροντος των ιδίων, με τις δέουσες διατυπώσεις, χωρίς μείωση ή διακοπή της αναπηρικής σύνταξής τους προς την κατεύθυνση εξυπηρέτησης των αυξημένων αναγκών τους και της ψυχολογικής τους ευεξίας, μέσω της προσφοράς τους στην παραγωγικότητα και μέσα στα όρια των υγειονομικών δυνατοτήτων τους.

    Απαιτούμενη προσαρμογή των διατάξεων της περ. α), β) και γ) της παρ.5 του άρθρου 28 του α.ν 1846/1951 (φεκ Α 179) «Περί Κοινωνικών Ασφαλίσεων» που αφορούν τα κριτήρια για την κρίση της ασφαλιστικής ικανότητας του ασφαλισμένου, στο πλαίσιο μιας απαιτούμενης συνάφειας με τις προς τροποποίηση διατάξεις του άρθρου 11Α του ν.4387/2016, έτσι ώστε ο ασφαλισμένος για να θεωρείται ανάπηρος να γίνει η δέουσα ενσωμάτωση ηλικιακών κριτηρίων ή κοινωνικών κριτηρίων ή κριτηρίων αγοράς εργασίας ή ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας του αντικειμένου του και όχι να αποτελεί αποκλειστικό κριτήριο η πραγματική αδυναμία του, ώστε να κερδίζει λιγότερο από βιοποριστική εργασία με ποσοστώσεις (π.χ 1/2, 1/3 ή 1/5 ανά χαρακτηρισμό αναπηρίας) σε σχέση με έναν σωματικά και πνευματικά υγιή άνθρωπο.

    Απαιτούμενη προσαρμογή των διατάξεων του άρθρου 8 του ν.3801/2009 (φεκ Α 163) που αφορούν «Ρυθμίσεις θεμάτων προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και άλλες διατάξεις οργάνωσης και λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης», στο πλαίσιο μιας απαιτούμενης συνάφειας με τις προς τροποποίηση διατάξεις του άρθρου 11Α του ν.4387/2016, με συμπλήρωση αυτών ώστε εάν ο συνταξιούχος ανάπηρος με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού, που βρίσκεται σε καθεστώς αναρρωτικής άδειας άνευ αποδοχών, αποφασίζει να συνεχίζει να εργάζεται με καθεστώς μερικής ή πλήρους απασχόλησης, με ευέλικτες συνθήκες ωραρίου και με δυνατότητα τηλεργασίας, με αίτησή του να δύναται να διακόπτεται η αναρρωτική άδεια και να εκδίδεται νέα σχετική απόφαση από τον Φορέα Προέλευσης του.
    Συμπληρωματικά, πρόβλεψη να δίδεται η δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού έργου σε αναπήρους συνταξιούχους, με συμπληρωματική απόφαση για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου από τον Φορέα Προέλευσης τους.

  • 30 Σεπτεμβρίου 2024, 22:22 | Γεώργιος

    Μία από τις θετικές βασικές αλλαγές είναι η κατάργηση της απαίτησης διακοπής της εργασίας ή άλλης ασφαλιστέας απασχόλησης για να λάβει κάποιος σύνταξη λόγω αναπηρίας. Πλέον, οι ασφαλισμένοι με αναπηρία τουλάχιστον 50% μπορούν να συνεχίσουν την εργασία τους και να λαμβάνουν σύνταξη παράλληλα. Αυτή η αλλαγή έχει αναδρομική ισχύ από 1.1.2024,ενώ για να είναι καθολική και δίκαιη θα έπρεπε να συμπεριλάβει κι όλες τις αιτήσεις που βρίσκονται σε εκκρεμότητα από το προηγούμενο έτος και λάβανε απόφαση εντός του 2024. Κάτι λογικό καθώς βρίσκεται ο νέος νόμος σε ισχύ, που θα δικαιώσει και τα άτομα που είχαν απορριφθεί οι αιτήσεις λόγω της παλιάς διάταξης. Εν κατακλείδι θα έπρεπε να προστεθεί στο άρθρο ,ότι εφόσον κάποιος συνταξιούχος αναπηρίας υπέβαλε αίτηση χορήγησης ή παράτασης σύνταξης αναπηρίας μέσα στο 2023 και αυτή απορρίφθηκε λόγω της τότε ισχύουσας απαίτησης διακοπής της ασφαλιστέας εργασίας ή απασχόλησης, να δικαιούται αποκατάσταση με βάση τις νέες ρυθμίσεις που βρίσκονται σε διαβούλευση, εφόσον η απόφαση εκδόθηκε εντός του 2024.

  • 30 Σεπτεμβρίου 2024, 22:56 | Νικόλαος Π

    Καλησπέρα σας, καταρχάς να επισημάνω ότι αυτή η διάταξη θα έπρεπε να έχει έρθει προ πολλού καθώς ο νόμος 5078/23 αδίκησε τους εργαζόμενους συνταξιούχους αναπηρίας που εργάζονται μέχρι και σήμερα δίχως να σταματήσουν και τους ξεχώρισε σε δύο κατηγορίες κατηγορηματικά,αυτών με αποδοχές σύνταξης και αυτών χωρίς. Από την μία οι συνταξιούχοι αναπηρίας που μπορούσαν να διακόψουν την εργασία τους λάβανε κανονικά την σύνταξη αναπηρίας και την επομένη ξανά δουλειά,ενώ από την άλλη μεριά, αυτοί που δεν μπόρεσαν για διάφορους λόγους να σταματήσουν την εργασία τους αδικήθηκαν καθώς λάβανε απορριπτική απόφαση,λόγω χάρη ένας ΑΜΕΑ δημόσιος υπάλληλος.Τέλος,το άρθρο επιβάλλεται να έχει αναδρομικότητα και για τους συνταξιούχους αναπηρίας που υπέβαλλαν αίτηση εντός του 2023 και λάβανε απορριπτική εντός του 2024 και βρίσκονται σε φάση ένστασης ,διότι πάλι προκύπτουν συνταξιούχοι αναπηρίας με δικαιώματα δύο ταχυτήτων.
    Σας Ευχαριστώ!

  • 30 Σεπτεμβρίου 2024, 11:09 | ΜΥΡΣΙΝΗ

    Μακάρι να εφαρμοστει η τροποποίση. θα λυσει το προβλημα πολλών ανθρώπων που μην εχοντας τη δυνατοτητα να περιμενουν μήνες χωρις κανενα εισόδημα αναγκαζονται να βασανιζονται δουλευοντας με τα προβληματα υγειας τους.

  • 30 Σεπτεμβρίου 2024, 11:17 | ΝΑΠΟΛΕΩΝ ΖΩΤΟΣ

    ΑΡΘΡΟ 31.
    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΩ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗΣ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑΣ.
    ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ Ν 5078/20-12-2023 ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΡΡΙΦΘΕΙ ΛΟΓΩ ΜΗ ΔΙΑΚΟΠΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΣΚΟΠΙΜΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 2 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 31 ΝΑ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΦΘΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ 20 ΕΩΣ ΤΙΣ 31-12-2023, ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 2 ΩΣ ΚΑΤΩΘΙ.

    Η παρ. 1 ισχύει από 1ης.1.2024. Αιτήσεις συνταξιοδότησης που έχουν υποβληθεί από 20ης.12.2023 μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος και έχουν απορριφθεί λόγω μη προηγούμενης διακοπής της ασφαλιστέας απασχόλησης, επανυποβάλλονται εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος και οι συνέπειές τους ανατρέχουν στον χρόνο υποβολής της αρχικής αίτησης.

    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ.

  • 29 Σεπτεμβρίου 2024, 01:53 | ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΜΑΡΙΩΤΗΣ

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΔΙΟΡΘΩΣΑΤΕ ΜΙΑ ΑΔΙΚΙΑ ΚΑΙ ΕΝΑΝ ΠΑΡΑΛΟΓΙΣΜΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΚΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΑ Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΠΑ

  • 29 Σεπτεμβρίου 2024, 01:46 | ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΜΑΡΙΩΤΗΣ

    ΥΠΟΥΡΓΕ ΜΟΥ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΔΙΟΡΘΩΣΑΤΕ ΜΙΑ ΑΔΙΚΙΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΕΝΩ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΚΗ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΙΑΚΟΨΕΙ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΑΦΟΥ ΕΒΓΑΙΝΕ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΝΑ ΤΗΝ ΞΑΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΞΑΝΑΚΑΝΕΙ ΕΝΑΡΞΗ ΣΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΙΠΑ .ΡΑΒΕ ΞΗΛΩΝΕ ΔΗΛΑΔΗ.ΤΩΡΑ ΘΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ
    ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΕΙ ΩΣ ΕΝΑΡΞΗ ΣΤΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣΗΣ ΤΗς ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗς?

  • 28 Σεπτεμβρίου 2024, 11:49 | Vasily Psarommatis

    Bravo well done adonis

  • 28 Σεπτεμβρίου 2024, 07:23 | Σπυρος

    Σίγουρα πρέπει να ισχύει και για τους δημοσίους υπαλλήλους. Με τα ψίχουλα που παίρνουν για μισθό, θα είναι μία βοήθεια

  • 27 Σεπτεμβρίου 2024, 11:36 | Δήμητρα

    Σύμφωνα με την αρχή της ισότητας που επιβάλλει την ίση μεταχείρηση των πολιτών που τελούν υπό όμοιες συνθήκες, παρακαλούμε όπως συμπεριληφθούν και οι μόνιμοι και οι αορίστου χρόνου υπάλληλοι του στενού και ευρύτερου Δημοσίου τομέα!

  • 27 Σεπτεμβρίου 2024, 10:29 | Δήμητρα

    Σύμφωνα με την αρχή της ισότητας που επιβάλλει την ίση μεταχείρηση των πολιτών που τελούν υπό όμοιες συνθήκες, παρακαλούμε όπως συμπεριληφθούν και οι μόνιμοι και οι αορίστου χρόνου υπάλληλοι του στενού και ευρύτερου Δημοσίου τομέα.

  • 27 Σεπτεμβρίου 2024, 09:56 | Μαρια Βενυχακη

    Επιτέλους, να διακαιωθουν τόσοι άνθρωποι που περιμενουν και ταλαιπωρουνται ενω ειναι βαρια ασθενεις.

  • 27 Σεπτεμβρίου 2024, 09:58 | Νταμπρατζη Μαρίνα

    Στο πλαίσιο της ισότητας των πολιτών αυτό θα πρεπει να ισχύσει και για τους δημόσιους υπαλλήλους. Δηλαδή να μπορεί να βγει σε σύνταξη αναπηρίας καθ ο δημόσιος υπάλληλος χωρίς την προηγούμενη διακοπή της δημόσιας υπαλληλικης του σχέσης.

  • 26 Σεπτεμβρίου 2024, 18:23 | Ευαγγελία Αντιόχου

    Δεν προβλέπεται από ποτέ δικαιούνται αναδρομική σύνταξη και με ποια διαδικασία αυτή θα αποδοθεί, για όσους υπέβαλαν αίτημα συνταξιοδότησαης πριν την 1/1/2024 (π.χ μέσα στο 2023) και αυτό απορρίφθηκε λόγω μη διακοπής της ασφάλισης.

  • 26 Σεπτεμβρίου 2024, 11:50 | θανος

    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΚΛΕΙΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΥΜΗΝΗ ΕΚΚΡΕΜΜΟΤΗΤΑ..ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ ΑΔΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ..

  • 26 Σεπτεμβρίου 2024, 07:22 | Εμμανουήλ Βασιλάης

    Δεν προβλέπεται στην διάταξη η περίπτωση που κάποιος υπέβαλε αίτηση συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας μετά την 1/1/2024 αλλά διέκοψε την εργασία του μέχρι την εφαρμογή της νέας διάταξης και συνταξιοδοτήθηκε.Θα πρέπει λοιπόν να προβλεφθεί ρητά στο νόμο ότι:
    Όσοι υπέβαλαν αίτηση για αναπηρική σύνταξη από 1/1/2024, δεν είχαν διακόψει την εργασία τους, και διέκοψαν την εργασία τους λαμβάνοντας αναπηρική σύνταξη μέχρι την εφαρμογή της παρούσας διάταξης λαμβάνουν χωρίς την υποβολή καινούριας αίτησης τις συντάξεις μέχρι την ημερομηνία διακοπης της εργασίας τους.

  • 25 Σεπτεμβρίου 2024, 15:23 | Ισαακ

    Υπουργέ μου αυτό θα πρέπει να ισχύει και για τους δημοσίους υπαλλήλους και για τους υπαλλήλους αορίστου χρόνου επίσης και για τις αποφάσεις της ΑΣΥΕ πολλές φορές ζητάει απόφαση ο Εφκα και από τα ΚΕΠΑ με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία ώστε να κατέβει ο υπάλληλος της επαρχίας στην Αθήνα να περάσει ΑΣΥΕ και μετά να υποβληθεί στον Εφκα για πιστοποίηση αναπηρίας από τα ΚΕΠΑ άδικος χρόνος για τις υπηρεσίες χαμένες εργατοώρες ταλαιπωρία για τον ΑΜΕΑ και φυσικά απίστευτη γραφειοκρατία και επίσης αρκετά υπηρεσιακά σημειώματα από τον Εφκα προς τα ΚΕΠΑ αποτέλεσμα αυτού αρκετός χαμένος χώρος όπως ανέφερα.επισης θα πρότεινα να δείτε και τον νόμο 612/77 για τους ανάπηρους με αναπηρία όρασης στον ιδιωτικό τομέα να βγαίνουν με σύνταξη 67% που αφορά την αναπηρία όρασης και στο δημόσιο να αναφέρει εξ αμφοτέρων οφθαλμών θα είναι ποιο δίκαιο να γίνει με 80% αναπηρία όρασης τουλάχιστον διότι και με 80% ο ανάπηρος που στερείται της οράσεως μπορεί και παίρνει το βοήθημα που αφορά την όραση. Θεωρώ πως είναι άδικο το κράτος να δίνει το επίδομα αναπηρίας οράσεως και να μην μπορεί να κάνει χρήση τις ευεργετικές διατάξεις για σύνταξη με τον 612/77

  • 25 Σεπτεμβρίου 2024, 09:48 | Vasily Psarommatis

    Bravo