- Καθιερώνεται ενιαίο σύστημα αξιολόγησης των προσωπικών ιατρών στη βάση συγκεκριμένων δεικτών απόδοσης, οι οποίοι αντιστοιχούν σε ποιοτικούς και ποσοτικούς στόχους που συνδέονται με την άσκηση των καθηκόντων τους και αφορούν, ενδεικτικά, στην πρόληψη και προαγωγή της υγείας των εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας, στη διαχείριση των χρόνιων νοσημάτων, στον εγγραμματισμό υγείας των εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας και στη σχέση ιατρού – ασθενούς. Η αξιολόγηση των προσωπικών ιατρών γίνεται σε ετήσια βάση και στηρίζεται σε πληροφορίες που συλλέγονται ηλεκτρονικά.
- Στο πλαίσιο του ενιαίου συστήματος αξιολόγησης των προσωπικών ιατρών δύναται να προβλέπεται σύστημα επιβολής κυρώσεων.
Αρχική Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου ΥγείαςΆρθρο 16 Σύστημα αξιολόγησης προσωπικών ιατρών
Άρθρο 16 Σύστημα αξιολόγησης προσωπικών ιατρών
- 22 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 1 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΙΑΤΡΟ – Άρθρο 3 Προσωπικός ιατρός
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 4 Ειδικότητες προσωπικών ιατρών
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 5 Κατηγορίες προσωπικών ιατρών
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πληθυσμιακή κάλυψη
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ – Άρθρο 7 Προσωπικοί ιατροί στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 8 Υπόχρεοι και μη υπόχρεοι προσωπικοί ιατροί
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 Διαδικασία κάλυψης κενών και κενούμενων θέσεων προσωπικών ιατρών – Αντικατάσταση τίτλου και τροποποίηση παρ. 1 και 6 άρθρου 26 ν. 2519/1997
- 50 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ειδικευόμενοι προσωπικοί ιατροί – Κίνητρο προσέλκυσης
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 11 Συμβεβλημένοι με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας προσωπικοί ιατροί
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 12 Αποζημίωση προσωπικών ιατρών – Αποδοχές
- 24 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΙΑΤΡΟ – ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΠΟΜΠΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΙΑΤΡΩΝ – Άρθρο 13 Εγγραφή σε προσωπικό ιατρό
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 14 Ενημέρωση του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας – Σύστημα παραπομπών και επισκέψεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Κατευθυντήριες γραμμές και πρωτόκολλα προσωπικών ιατρών
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 16 Σύστημα αξιολόγησης προσωπικών ιατρών
- 10 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ – Άρθρο 17 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 Αντικείμενο
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 19 Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Σκοπός Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Συντονιστής Πανεπιστημιακού Κέντρου Υγείας – Αρμοδιότητες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 Διαδικασία ορισμού Συντονιστή Πανεπιστημιακού Κέντρου Υγείας
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 23 Προσωπικό Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Οργάνωση και λειτουργία Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας Με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του Πανεπιστημιακού Κέντρου Υγείας ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την οργάνωση, τη λειτουργία και το προσωπικό του.Άρθρο 24 Οργάνωση και λειτουργία Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας Με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του Πανεπιστημιακού Κέντρου Υγείας ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την οργάνωση, τη λειτουργία και το προσωπικό του.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25 Εξοπλισμός Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Αποζημίωση παρόχων υπηρεσιών υγείας από την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης», ως εκτελούσα την επεξεργασία του Εθνικού Προγράμματος Πρόληψης «ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ» για λογαριασμό του Υπουργείου Υγείας – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 4 του ν. 4675/2020
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τυπικά προσόντα Διευθύνοντος Συμβούλου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και σύνθεση Διοικητικού Συμβουλίου- Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 3 ν. 4633/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Αρμοδιότητες Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 4 ν. 4633/2019Άρθρο 28 Αρμοδιότητες Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 4 ν. 4633/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Αρμοδιότητες του Διευθύνοντος Συμβούλου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 4Α ν. 4633/2019Άρθρο 29 Αρμοδιότητες του Διευθύνοντος Συμβούλου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 4Α ν. 4633/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας -Αντικατάσταση άρθρου 5 ν. 4633/2019Άρθρο 30 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας -Αντικατάσταση άρθρου 5 ν. 4633/2019
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 31 Χορήγηση σύνταξης λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11Α ν. 4387/2016
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΤΕΛΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 32 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄Άρθρο 33 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 34 Τελικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Μεταβατική διάταξη Μέρους Α’
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Μεταβατική διάταξη Μέρους Β’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Α’Άρθρο 37 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Α’
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Β’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 39 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 39 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
24 Σεπτεμβρίου 2024, 21:50
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Οκτωβρίου 2024, 21:50
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
13 Σχόλια 392 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Η αξιολόγηση των προσωπικών γιατρών βάσει δεικτών απόδοσης είναι θετική και θα πρέπει να προβλεφθεί επιπλέον και σύνδεση με τις απολαβές, σε ένα ποσοστό, ως επιπλέον κίνητρο. Ταυτόχρονα θα πρέπει οι λήπτες των υπηρεσιών να συμμετέχουν και αυτοί στην αξιολόγηση και η εμπειρία τους να αποτελεί έναν από τους δείκτες απόδοσης
Το σύστημα αξιολόγησης πρέπει να είναι αντικειμενικό και τα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια πρέπει να είναι γνωστά εκ των προτέρων στον ιατρό που υπογράφει την σχετική σύμβαση ή που ως ιατρός του ΕΣΥ παρέχει υποχρεωτικά υπηρεσίες προσωπικού ιατρού.
Αντί κυρώσεων θα πρέπει ο ιατρός που αξιολογείται αρνητικά να υποχρεούται να περάσει από κατάλληλη εκπαίδευση με στόχο τη βελτίωση των δεικτών υγείας. Οι κυρώσεις μπορούν να επέλθουν μόνο εάν ο ιατρός δεν κατορθώνει να βελτιώσει τους δείκτες απόδοσής του παρά το γεγονός εκπαιδεύτηκε ήδη στο αντικείμενο δύο φορές.
Θεωρούμε ότι, η έλλειψη πρόβλεψης επιπροσθέτου αμοιβής σε ιατρούς που υπερκαλύπτουν εξαιρετικά την απόδοση αναφορικά με την βελτίωση των δεικτών υγείας, συνιστά παράλειψη ουσιώδους κινήτρου για τη βελτίωση της απόδοσης όλων των Προσωπικών Ιατρών της χώρας.
Αρ 16 Σύστημα αξιολόγησης Προσωπικών Ιατρών
Η παρ 2 προβλέπει ύπαρξη ποινών – κυρώσεων σε άγνωστο σύστημα αξιολόγησης. Καθώς αυτό είναι σαφές αντικίνητρο και προτείνουμε την αντικαταστασή του από κίνητρα παραγωγικότητας, όπως έχει στην Γαλλία όπου υπάρχει μπόνους εθνικών στόχων στην Πρωτοβάθμια. Όμοια δράση προβλέπεται και στην Ελλάδα αλλά κατευθύνεται προς μη ιατρικούς φορείς πχ φαρμακεία (όπως στο πρόγραμμα Δοξιάδης με την αποζημίωση για προληπτικές δράσεις υγείας). Αναμένουμε ακόμη την νέα εύχρηστη πλατφόρμα του Υπουργείου που αφορά τις προληπτικές δράσεις.
Αρ 26, παρ 8 σχεδ. νόμου προβλέπει μπόνους προληπτικών δράσεων.
Το προτεινόμενο σύστημα που εμπεριέχει και κυρώσεις, αποτελεί σαφές αντικίνητρο για την ένταξη του ειδικού ιατρού στο θεσμό του προσωπικού ιατρού, και προτείνουμε την αντικατάστασή του από κίνητρα παραγωγικότητας
Προτείνεται τα μπόνους προληπτικών δράσεων που θα κατευθυνθούν στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγεία να διανεμηθούν σε όλους τους συμμετέχοντες ιατρούς και όχι στα φαρμακεία που άλλωστε δεν είναι και ο κύριος φορέας της ΠΦΥ.
Η αξιολόγηση των προσωπικών γιατρών βάσει δεικτών απόδοσης είναι θετική και θα πρέπει να προβλεφθεί επιπλέον και σύνδεση με τις απολαβές, σε ένα ποσοστό, ως επιπλέον κίνητρο. Ταυτόχρονα θα πρέπει οι λήπτες των υπηρεσιών να συμμετέχουν και αυτοί στην αξιολόγηση και η εμπειρία τους να αποτελεί έναν από τους δείκτες απόδοσης.
Η καθιέρωση ενός αποτελεσματικού συστήματος αξιολόγησης των ΠΙ στη βάση δεικτών απόδοσης είναι ζητούμενη, όπως και η σύνδεσή της με την αποζημίωση των ΠΙ, με καθιέρωση ενός στοιχείου P4P αποζημίωσης πρόσθετης της per capita αποζημίωσης. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβάλλει στο να γίνει το συμβόλαιο του ΠΙ οριακά ελκυστικό, αλλά και παράλληλα να προτεραιοποιηθούν και να επιτευχθούν
κρίσιμοι στόχοι πολιτικής υγείας, πχ εμβολιαστική κάλυψη, διείσδυση προγραμμάτων screening για νοσήματα, κλπ
Η καθιέρωση ενός αποτελεσματικού συστήματος αξιολόγησης των ΠΙ στη βάση δεικτών απόδοσης είναι ζητούμενη, όπως και η σύνδεσή της με την αποζημίωση των ΠΙ, με καθιέρωση ενός στοιχείου P4P αποζημίωσης πρόσθετης της per capita αποζημίωσης. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβάλλει στο να γίνει το συμβόλαιο του ΠΙ οριακά ελκυστικό, αλλά και παράλληλα να προτεραιοποιηθούν και να επιτευχθούν κρίσιμοι στόχοι πολιτικής υγείας, πχ εμβολιαστική κάλυψη, διείσδυση προγραμμάτων screening για νοσήματα, κλπ
Ελληνική Ακαδημία Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής & Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Εταιρεία Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής Ελλάδος «ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ»
Ελληνική Εταιρεία Έρευνας & Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας
Ελληνικό Κολλέγιο Γενικής Ιατρικής
Ως Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Γενικής Οικογενειακής Ιατρικής είμαστε θετικοί σε ένα σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης των ΠΙ. Ωστόσο απαιτούνται περισσότερες διευκρινίσεις από αυτές που αναγράφονται στο άρθρο 16 του παρόντος σχεδίου νόμου αναφορικά με τα κριτήρια αλλά και τις κυρώσεις που θα περιλαμβάνει ώστε να τοποθετηθούμε.
Ελπίζω να μην καταλήξουμε σε καταστάσεις του τύπου:
« Δεν μου έδωσες την αντιβίωση, ή το φάρμακο που μου πρότεινε η γειτόνισσα;
ΟΚ, θα πάω σπίτι και θα σου βάλω κακό βαθμό ».
Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΕΚ ΤΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΟΣ. ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΕΝΑΣ ΚΑΙ Ο ΑΛΛΟΣ. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΙΝ ΑΛΛΑ ΠΡΩΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ. ΔΟΞΑ ΤΟΝ ΘΕΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΟ. ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΑΝΑΛΥΣΩ ΤΩΡΑ
Το καλύτερο σύστημα αξιολόγησης είναι η δυνατότητα αλλαγής προσωπικού ιατρού.
Συνεπώς όσοι περισσότεροι Γενικοί οικογενειακοι ιατροί και παθολόγοι είναι στο σύστημα , τόσο καλύτερα.
Να φτιαχτεί εφαρμογή να αξιολογούνται από τούς ασθενής και αν υπάρχει φακελάκι η κάτι παρόμοιο απόλυση.
Η αξιολόγηση είναι πάντα χρήσιμη για να κρατείται σε ικανοποιητικό ( αν οχι και υψηλό ) επίπεδο η παροχή οποιασδήποτε υπηρεσίας, έτσι και εδώ.
Μπράβο