Άρθρο 11 Συμβεβλημένοι με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας προσωπικοί ιατροί
- Ο Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) μπορεί να συμβάλλεται με ιατρούς, οι οποίοι κατέχουν τίτλο ειδικότητας, σύμφωνα με το άρθρο 5, είναι εγγεγραμμένοι στους οικείους ιατρικούς συλλόγους και ασκούν ελευθέριο επάγγελμα, διατηρώντας ιδιωτικό ιατρείο. Κατ’ εξαίρεση και μόνο για τις ανάγκες του παρόντος, οι ιατροί του πρώτου εδαφίου μπορούν να συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ανεξάρτητα από το αν συμβάλλονται ήδη ή αν ήδη λαμβάνουν μηνιαίο μισθό ή μηνιαίες αποδοχές από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτή οριοθετείται στην περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του δημόσιου τομέα που δεν περιλαμβάνονται στη Γενική Κυβέρνηση, όπως ορίζεται στο ανωτέρω άρθρο.
- Οι ιατροί της παρ. 1 παρέχουν υπηρεσίες προσωπικού ιατρού όπου οι δημόσιες μονάδες παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (Π.Φ.Υ.) δεν καλύπτουν πλήρως τον πληθυσμό ευθύνης τους. Προς τούτο, ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. συνάπτει συμβάσεις με τον απαιτούμενο, κατά το δυνατόν, αριθμό ιατρών προς τον σκοπό της διασφάλισης της πλήρους κάλυψης του συνόλου των ληπτών υπηρεσιών υγείας.
- Η σύναψη και η ανανέωση των συμβάσεων με ιδιώτες προσωπικούς ιατρούς αναπροσαρμόζονται με βάση τη δυνατότητα κάλυψης του πληθυσμού από τις δημόσιες μονάδες παροχής υπηρεσιών Π.Φ.Υ.. Η δυνατότητα αυτή διαπιστώνεται με απόφαση του Διοικητή της οικείας Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.Πε.), η οποία λαμβάνεται με κριτήριο ιδίως τον πληθυσμό των εγγεγραμμένων ληπτών υπηρεσιών υγείας ανά δήμο. Ειδικώς για τους παιδιάτρους, η απόφαση του δεύτερου εδαφίου λαμβάνεται από τον Υπουργό Υγείας με κριτήριο ιδίως τον συνολικό πληθυσμό των εγγεγραμμένων ανήλικων ληπτών υπηρεσιών υγείας.
- Οι συμβεβλημένοι με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. προσωπικοί ιατροί παρέχουν υπηρεσίες Π.Φ.Υ. στα ιατρεία τους ή κατ’ οίκον. Οι προσωπικοί ιατροί συνάπτουν σύμβαση με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., στην οποία προβλέπονται τα οριζόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 32.
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
- Άρθρο 11 Συμβεβλημένοι με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας προσωπικοί ιατροί
Θεωρούμε ότι η παράγραφος 3 του άρθρου 11 συνιστά αντικίνητρο προσέλευσης των Ιδιωτών Ιατρών στον θεσμό του Προσωπικού Ιατρού λόγω ανασφάλειας σχετικά με την μελλοντική τους σταδιοδρομία
θεωρούμε ότι δεν πρέπει οι προσωπικοί ιατροί να υπογράφουν συμβάσεις με τον ΕΟΠΥΥ αλλά με τον ΠΙΣ ή την αντίστοιχη επαγγελματική Ομοσπονδία των.
Δεν υπάρχει πρόβλεψη για δυνατότητα σύμβασης των ιατρών με την μορφή νομικού προσώπου. Οι γιατροί δηλαδή που λειτουργούν τα ιατρεία τους υπό μορφή εταιρείας αποκλείονται (άρθρο 11).
Προτείνουμε να υπάρξει και η αντίστοιχη πρόβλεψη καθόσον είναι νόμιμη η λειτουργία τους στην παροχή ΠΦΥ
Στο Σ/Ν ορίζεται πως οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ ΠΙ παρέχουν υπηρεσίες ΠΦΥ στα ιατρεία τους ή κατ’ οίκον. Η κατ’ οίκον παροχή γίνεται μέχρι τώρα με ίδια δαπάνη του πολίτη. Τυχόν μεταβολή προϋποθέτει θέσπιση ειδικού πλαισίου και πρόσθετη, κατά πράξη αποζημίωσή της
Διαφαίνεται μια ανεξήγητη παλινδρόμηση πολιτικής και σε σχέση με το ρόλο των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ ιδιωτών ΠΙ. Η προηγούμενη μεταρρυθμιστική προσπάθεια, αναγνωρίζοντας τον ισότιμο και κρίσιμο ρόλο δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στην ΠΦΥ, προσφέροντας ένα πολύ ελκυστικότερο συμβόλαιο στους ιδιώτες ιατρούς για να συμβληθούν, πέτυχε τον υπερδιπλασιασμό τους. Τώρα ξαναμπαίνουν σε δεύτερο πλάνο και αναζητούνται όπου οι δημόσιες μονάδες παροχής υπηρεσιών ΠΦΥ δεν καλύπτουν πλήρως τον πληθυσμό ευθύνης τους. Επιπρόσθετα η ανανέωση των συμβάσεων τους καθορίζεται με βάση τη δυνατότητα κάλυψης του πληθυσμού από τις δημόσιες μονάδες παροχής υπηρεσιών ΠΦΥ, κατ’ αντιστοιχία με τα προβλεπόμενα στο Ν.4486/2017 που είχαν δεχθεί έντονη κριτική
Στο Σ/Ν ορίζεται πως οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ ΠΙ παρέχουν υπηρεσίες ΠΦΥ στα ιατρεία τους ή κατ’ οίκον. Η κατ’ οίκον παροχή γίνεται μέχρι τώρα με ιδία δαπάνη του πολίτη. Τυχόν μεταβολή προϋποθέτει θέσπιση ειδικού πλαισίου και πρόσθετη, κατά πράξη αποζημίωσή της.
Ελληνική Ακαδημία Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής & Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Εταιρεία Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής Ελλάδος «ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ»
Ελληνική Εταιρεία Έρευνας & Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας
Ελληνικό Κολλέγιο Γενικής Ιατρικής
Διαφαίνεται μια ανεξήγητη παλινδρόμηση πολιτικής σε σχέση με το ρόλο των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ ιδιωτών ΠΙ. Η προηγούμενη μεταρρυθμιστική προσπάθεια, αναγνωρίζοντας τον ισότιμο και κρίσιμο ρόλο δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στην ΠΦΥ, προσφέροντας ένα πολύ ελκυστικότερο συμβόλαιο στους ιδιώτες ιατρούς για να συμβληθούν, πέτυχε τον υπερδιπλασιασμό τους. Τώρα ξαναμπαίνουν σε δεύτερο πλάνο και αναζητούνται όπου οι δημόσιες μονάδες παροχής υπηρεσιών ΠΦΥ δεν καλύπτουν πλήρως τον πληθυσμό ευθύνης τους. Επιπρόσθετα η ανανέωση των συμβάσεων τους καθορίζεται με βάση τη δυνατότητα κάλυψης του πληθυσμού από τις δημόσιες μονάδες παροχής υπηρεσιών ΠΦΥ, κατ’ αντιστοιχία με τα προβλεπόμενα στο Ν.4486/2017 που είχαν δεχθεί έντονη κριτική.
Στο Σ/Ν υπάρχει πλήρης διαχωρισμός των ιδιωτών ιατρών σε δύο κατηγορίες: σε αυτούς που συμβάλλονται με τον ΕΟΠΥΥ ως ΠΙ με εγγεγραμμένο πληθυσμό και σε αυτούς που δεν συμβάλλονται με τον ΕΟΠΥΥ, αλλά επιλέγονται ελεύθερα από τον πολίτη και αμείβονται από τον τελευταίο, σύμφωνα με τη μεταξύ τους συμφωνία. Κατά τη γνώμη μας και οι πρώτοι θα έπρεπε να έχουν τη δυνατότητα εγγραφών πολιτών ως ιδιώτες σε ξεχωριστή λίστα από αυτή που προβλέπει η σύμβασή τους με τον ΕΟΠΥΥ με το άθροισμά τους να είναι ο μέγιστος αριθμός εγγεγραμμένων πολιτών που έχει προσδιοριστεί για όλους τους ΠΙ. Τυχόν διατήρηση του πλήρους διαχωρισμού των δυο κατηγοριών ιδιωτών ιατρών δημιουργεί ένα ισχυρότατο αντικίνητρο σύμβασης με τον ΕΟΠΥΥ και σε μαζική έξοδο από τις συμβάσεις.
Ελληνική Ακαδημία Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής & Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Εταιρεία Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής Ελλάδος «ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ»
Ελληνική Εταιρεία Έρευνας & Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας
Ελληνικό Κολλέγιο Γενικής Ιατρικής
Είναι σημαντικό ότι οι ιδιώτες ιατροί (συμβεβλημένοι ή μη) οφείλουν πλέον να έχουν πάρει σχετική ειδικότητα (ΓΟΙ, Παθολογίας, Παιδιατρικής). Η τάση να δίνονται πιστοποιητικά γενικής ιατρικής σε συνταξιούχους χειρουργικών ειδικοτήτων για να ανοίξουν ένα ιατρείο και συμβληθούν με τον ΕΟΠΥΥ ως προσωπικοί ιατροί, ούτε σύννομη είναι, ούτε προς όφελος του πολίτη είναι. Η ίδια η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία θέσπισε το πιστοποιητικό γενικής ιατρικής για τους εργαζόμενους σε κρατικές δομές, για να μην απολυθούν επειδή δεν είχαν ειδικότητα και όχι για αυτά που γίνονται μέχρι σήμερα στην Ελλάδα.
Επανερχεται η λογική SYRIZA οπου ταυτίζεται ο προσωπικός ιατρος με τον δημοσιο υπάλληλο γιατρο και μόνο επι αδυναμίας του δημοσίου τομέα ενεργοποιούνται συμβάσεις ιδιωτών. Σε όλο τον δυτικό κόσμο ισχύει το αντίθετο. Εαν υπάρχει δυνατότητα κάλυψης απο τον ιδιωτικό τομέα τοτε το δημόσιο αποσύρεται και κατανέμει τα κονδύλια του σε άγονες και προβληματικές περιοχές.
Η συγκεκριμένη ρύθμιση τορπιλίζει (ηθελημένα μάλλον) τον θεσμό του προσωπικού ιατρού.
Σχετικά με το 11.3 :
Όταν ένας ιδιώτης Γενικός – Οικογενειακός Ιατρός (ΓΟΙ) αποφασίζει να συμβληθεί με τον ΕΟΠΥΥ αλλάζει ΟΛΗ η φιλοσοφία του Ιατρείου του. Οι ασθενείς προσαρμόζονται πολύ γρήγορα στην λογική του « ο Γιατρός είναι δωρεάν ». Αν όμως ο Ιατρός αυτός αποφασίσει να σταματήσει την σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ ( ή τον αναγκάσει το κράτος, με άμεσο ή έμμεσο τρόπο, να το κάνει) τότε παίρνει περίπου 5 χρόνια για να κάνει τους ασθενείς του να μάθουν να ρωτούν ξανά τι κοστίζουν οι υπηρεσίες που προσφέρει (το ξέρω εξ’ ιδίας πείρας). Βασικά θα αναγκαστεί να αλλάξει ασθενείς. Όταν λοιπόν το κράτος κάθεται και βγάζει νόμο που λέει, ότι σε περίπτωση που βρει αρκετούς κρατικούς Ιατρούς τότε θα κόψει τις συμβάσεις με τους ιδιώτες Γενικούς Ιατρούς, αυτό κάνει τους ιδιώτες Γενικούς να το σκεφτούν πάρα πολύ πριν αποφασίσουν να κάνουν σύμβαση με τον ΕΟΠΥΥ γιατί αν τους πετάξει κάποια στιγμή εκτός σύμβασης το κράτος, τότε θα περάσουν χρόνια ολόκληρα μέχρι να ξανασταθούν στα πόδια τους ως αμιγώς ιδιώτες.
Είναι και αυτός ένας σημαντικός λόγος για τον οποίο οι ιδιώτες Γενικοί – Οικογενειακοί Ιατροί διστάζουν πολύ να συμβληθούν.
( Τον ίδιο όρο, ότι δηλαδή σε περίπτωση κάλυψης του πληθυσμού από κρατικούς Ιατρούς θα διακόπτονται οι συμβάσεις των ιδιωτών στην περιοχή τους, είχε, μεταξύ άλλων, και η σχετική σύμβαση που έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ και ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που πολλοί ιδιώτες Γενικοί – Οικογενειακοί Ιατροί, γύρισαν τότε την πλάτη στην σύμβαση ).
Σημειώνεται ότι ως προσωπικοί ιατροί ορίζονται και οι ιατροί άνευ ειδικότητας, οι οποίοι
διαθέτουν πιστοποιητικό γενικής ιατρικής του άρθρου 25 του ν. 4461/2017 (Α’ 38). Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ προκηρυξη περιελεμβανε και ιατρους με πιστοποιητικο οι οποιοι κυριως ειναι του πρωΗν ΙΚΑ ΚΑΙ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΔΥΣΒΑΤΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ στη σημερινη δεν υπαρχει αυτη η αναφορα παρα το γεγονος οτι θα μπουν ιατροι ανευ ειδικοτητας.(πρωην αγροτικοι) Ηνομοθεσια αναγ=φερει οτι εχουν τα ιδια εργασιακα δικαιωματα με τους ειδικους γενικους ιατρους.ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ 40 ΠΕΡΙΠΟΥ ΑΤΟΜΑ που η προσφορα τους στα δυσκολα εκεινα χρονια ηταν ανεκτιμητη.Θαηταν σκοπιμο να γινει σαφης αναφορα και για αυτους
Να απληφθεί η παράγραφος «Κατ’ εξαίρεση και μόνο για τις ανάγκες του παρόντος, οι ιατροί του πρώτου εδαφίου μπορούν να συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ανεξάρτητα από το αν συμβάλλονται ήδη ή αν ήδη λαμβάνουν μηνιαίο μισθό ή μηνιαίες αποδοχές από φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτή οριοθετείται στην περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου του δημόσιου τομέα που δεν περιλαμβάνονται στη Γενική Κυβέρνηση, όπως ορίζεται στο ανωτέρω άρθρο» διότι δημιουργεί δεσπόζουσα θέση
ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΟΜΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΥΝΗΘΩΣ ΣΕ ΠΡΩΙΝΟ ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΕΙΔΙΚΑ ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΒΡΕΦΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ. ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥ ΡΑΝΤΕΒΟΥ (ΠΡΩΙ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΒΡΑΔΥ). ΟΠΟΤΕ Η ΚΑΜΥΨΗ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΗ
Καλησπέρα,
Είμαι Προσωπικός Ιατρος σε Κέντρο Υγειας άγονης περιοχής τύπου β .
Το Κέντρο Υγειας στο οποίο υπηρετώ έχει πληθυσμό ευθύνης και εξυπηρέτησης πολιτών περίπου στις 12000.
Συνολικά προσφέρουμε υπηρεσίες προσωπικού ιατρού 11 Γενικοί ιατροί.8 ανήκουν στο Ε.Σ.Υ και 3 ιδιώτες.
Θα ήθελα να εξεταστεί ο αριθμός εγγεγραμμένων στο προσωπικό ιατρό των άγονων περιοχών με λιγότερους ανάλογα τον πληθυσμό της άγονης περιοχής.
Διότι τις περισσότερες φορές στις άγονες περιοχές ο πληθυσμός είναι μειωμένος με αποτέλεσμα ο προσωπικός Ιατρος να μην υπερβαίνει τους 1500 λόγω πληθυσμού και να μην λαμβάνει τα επιπλέον του μισθού.
Αυτό λειτουργεί και ως αντικίνητρο στο Γενικό Ιατρό το να διεκδικήσει μια θέση σε άγονη περιοχή εφόσον δεν μπορεί να λάβει επιπλέον του μισθού λόγω χαμηλού ποσοστού εγγεγραμμένων.Την στιγμή που μπορεί να διεκδικήσει μια θέση σε τομυ σε πόλη και εύκολα να φτάσει τους 2000 εγγεγραμμένους.
Σας Ευχαριστώ!
11.3. ΔΗΛΑΔΗ ΕΑΝ, ΛΕΜΕ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ, Ο ΕΟΠΥΥ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΔΟΜΩΝ, ΟΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΕΝΟΥΝ ΞΕΚΡΕΜΑΣΤΟΙ! ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ!