- Ο ανώτατος εγγεγραμμένος πληθυσμός για τους προσωπικούς ιατρούς καθορίζεται σε δύο χιλιάδες (2.000) εγγεγραμμένους λήπτες υπηρεσιών υγείας ανά προσωπικό ιατρό.
- Ειδικώς για τους παιδιάτρους ο ανώτατος εγγεγραμμένος πληθυσμός καθορίζεται σε χίλιους πεντακόσιους (1.500) εγγεγραμμένους λήπτες υπηρεσιών υγείας ανά προσωπικό ιατρό.
Αρχική Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου ΥγείαςΆρθρο 6 Πληθυσμιακή κάλυψη
Άρθρο 6 Πληθυσμιακή κάλυψη
- 22 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Α΄ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 1 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΙΑΤΡΟ – Άρθρο 3 Προσωπικός ιατρός
- 28 ΣχόλιαΆρθρο 4 Ειδικότητες προσωπικών ιατρών
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 5 Κατηγορίες προσωπικών ιατρών
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 6 Πληθυσμιακή κάλυψη
- 6 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ – Άρθρο 7 Προσωπικοί ιατροί στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 8 Υπόχρεοι και μη υπόχρεοι προσωπικοί ιατροί
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 9 Διαδικασία κάλυψης κενών και κενούμενων θέσεων προσωπικών ιατρών – Αντικατάσταση τίτλου και τροποποίηση παρ. 1 και 6 άρθρου 26 ν. 2519/1997
- 50 ΣχόλιαΆρθρο 10 Ειδικευόμενοι προσωπικοί ιατροί – Κίνητρο προσέλκυσης
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 11 Συμβεβλημένοι με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας προσωπικοί ιατροί
- 30 ΣχόλιαΆρθρο 12 Αποζημίωση προσωπικών ιατρών – Αποδοχές
- 24 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΙΑΤΡΟ – ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΑΡΑΠΟΜΠΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΙΑΤΡΩΝ – Άρθρο 13 Εγγραφή σε προσωπικό ιατρό
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 14 Ενημέρωση του Ατομικού Ηλεκτρονικού Φακέλου Υγείας – Σύστημα παραπομπών και επισκέψεων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Κατευθυντήριες γραμμές και πρωτόκολλα προσωπικών ιατρών
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 16 Σύστημα αξιολόγησης προσωπικών ιατρών
- 10 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Β’ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΥΓΕΙΑΣ – Άρθρο 17 Σκοπός
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 Αντικείμενο
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 19 Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 20 Σκοπός Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21 Συντονιστής Πανεπιστημιακού Κέντρου Υγείας – Αρμοδιότητες
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 22 Διαδικασία ορισμού Συντονιστή Πανεπιστημιακού Κέντρου Υγείας
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 23 Προσωπικό Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 Οργάνωση και λειτουργία Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας Με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του Πανεπιστημιακού Κέντρου Υγείας ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την οργάνωση, τη λειτουργία και το προσωπικό του.Άρθρο 24 Οργάνωση και λειτουργία Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας Με τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του Πανεπιστημιακού Κέντρου Υγείας ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την οργάνωση, τη λειτουργία και το προσωπικό του.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 25 Εξοπλισμός Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 Αποζημίωση παρόχων υπηρεσιών υγείας από την ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης», ως εκτελούσα την επεξεργασία του Εθνικού Προγράμματος Πρόληψης «ΣΠΥΡΟΣ ΔΟΞΙΑΔΗΣ» για λογαριασμό του Υπουργείου Υγείας – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 4 του ν. 4675/2020
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 27 Τυπικά προσόντα Διευθύνοντος Συμβούλου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και σύνθεση Διοικητικού Συμβουλίου- Τροποποίηση παρ. 2 και 3 άρθρου 3 ν. 4633/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 Αρμοδιότητες Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 4 ν. 4633/2019Άρθρο 28 Αρμοδιότητες Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 4 ν. 4633/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 Αρμοδιότητες του Διευθύνοντος Συμβούλου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 4Α ν. 4633/2019Άρθρο 29 Αρμοδιότητες του Διευθύνοντος Συμβούλου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας – Τροποποίηση άρθρου 4Α ν. 4633/2019
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας -Αντικατάσταση άρθρου 5 ν. 4633/2019Άρθρο 30 Αρμοδιότητες Διοικητικού Συμβουλίου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας -Αντικατάσταση άρθρου 5 ν. 4633/2019
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 31 Χορήγηση σύνταξης λόγω αναπηρίας από κοινή νόσο – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11Α ν. 4387/2016
- 5 ΣχόλιαΜΕΡΟΣ Δ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΤΕΛΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – Άρθρο 32 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Α΄
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄Άρθρο 33 Εξουσιοδοτικές διατάξεις Μέρους Β΄
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 34 Τελικές διατάξεις
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Μεταβατική διάταξη Μέρους Α’
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 36 Μεταβατική διάταξη Μέρους Β’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Α’Άρθρο 37 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Α’
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 38 Καταργούμενες διατάξεις Μέρους Β’
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 39 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Ε’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 39 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
24 Σεπτεμβρίου 2024, 21:50
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Οκτωβρίου 2024, 21:50
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
16 Σχόλια 392 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Κρίνουμε απαραίτητο να μειωθεί ο αριθμός των εγγεγραμμένων ατόμων ανά προσωπικό γιατρό καθώς τα 2000 άτομα είναι μεγάλος αριθμός και θα έχει ως συνέπεια οι ασθενείς να μην μπορούν να κλείσουν ραντεβού, γεγονός που θα δυσχεραίνει την πρόσβαση σε άμεσο χρόνο, που είναι και προαπαιτούμενο για την επιτυχία του θεσμού. Επίσης οι γιατροί ενδέχεται να μην μπορούν να αφιερώσουν αρκετό χρόνο στους ασθενείς λόγω φόρτου εργασίας. Ο ανώτατος αριθμός θα πρέπει να προσδιοριστεί στα 1.200 το πολύ 1.500 άτομα σύμφωνα και με την τεκμηριωμένη πρακτική.
Να μειωθεί ο αριθμός των εγγεγραμμένων ατόμων ανά προσωπικό γιατρό καθώς τα 2000 άτομα είναι μεγάλος αριθμός και θα έχει ως συνέπεια οι ασθενείς να μην μπορούν να κλείσουν ραντεβού γεγονός που θα δυσχεραίνει την πρόσβαση σε άμεσο χρόνο, που είναι και προαπαιτούμενο για την επιτυχία του θεσμού. Επίσης οι γιατροί ενδέχεται να μην μπορούν να αφιερώσουν αρκετό χρόνο στους ασθενείς λόγω φόρτου εργασίας. Ο ανώτατος αριθμός θα πρέπει να προσδιοριστεί στα 1.200 το πολύ 1.500 άτομα σύμφωνα και με την τεκμηριωμένη πρακτική.
Θεωρούμε σαν κοινότητα Σπανίων Υπερβολικό τον αριθμό εγγεγραμμένων και για τον προσωπικό γιατρό και προσωπικό παιδίατρο.
Άραγε πρέπει να μειωθεί ο αριθμός εγγεγραμμένων ειδικά στα αστικά κέντρα.
Να υπάρξει επιτέλους ένας χάρτης υγείας με δημογραφικά στοιχεία ώστε να έχουμε πλήρη αποτύπωση των αναγκών.
Σήμερα αρκετοί προσωπικοί γιατροί έχουν μειώσει της ημέρες που δέχονται δωρεάν με προσωπικό γιατρό.
Άραγε καταλήγουμε να πληρώνουμε ιδιωτική δαπάνη.
Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό και σε καιρούς ακριβείας ιδιαίτερα που πρέπει να παρέχουμε δωρεάν υπηρεσίες προσωπικού γιατρού σε χρόνιους και ανάπηρους συμπολίτες μας την πιο περιθώριοποιημενη ομάδα πληθυσμού.
Το σχέδιο νόμου προτείνει 2000 άτομα, αριθμός εξωπραγματικός για τις αυξημένες ηλεκτρονικές υποχρεώσεις και τα 10 λεπτά ραντεβού που ζητά ο ΕΟΠΥΥ. Στην Ιταλία ο ιατρός της πρωτοβάθμιας έχει 1250 ασθενείς, στην Ολλανδία 1600, στην Φιλανδία και την Σουηδία 1200, την Γαλλία 1200 , την Γερμανία 1600 και την Ισπανία 1550.
Προτείνεται το μέγιστο να είναι 1500 ασθενείς, να τονιστεί οτι ο μέσος όρος στην Ε.Ε είναι 1750 ασθενείς.
Ο ανώτατος αριθμός των 2000 εγγεγραμμένων ανά προσωπικό γιατρό κρίνεται υπερβολικά μεγάλος και θα έχει ως συνέπεια οι ασθενείς να μην μπορούν να κλείσουν ραντεβού γεγονός που θα δυσχεραίνει την πρόσβαση σε άμεσο χρόνο, που είναι και προαπαιτούμενο για την επιτυχία του θεσμού, ενώ και οι γιατροί ενδέχεται να μην μπορούν να αφιερώσουν επαρκή χρόνο στους ασθενείς λόγω φόρτου εργασίας. Ο ανώτατος αριθμός των εγγεγραμμένων θα πρέπει να προσδιοριστεί στα 1.200 με 1.500 άτομα σύμφωνα και με την τεκμηριωμένη πρακτική.
Ο ανώτατος εγγεγραμμένος πληθυσμός για τον προσωπικό ιατρό στους ενήλικες δεν πρέπει να ξεπερνά τα 1500 άτομα, (αριθμός που ισχύει για τους Γενικούς/Οικογενειακούς Ιατρούς όλων των προηγμένων χορών) εάν θέλουμε ο ιατρός πραγματικά να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες υγείας. Επίσης το χρονικό όριο των 15 λεπτών που υπήρχε στην προηγούμενη σύμβαση ανά επίσκεψη πρέπει να καταργηθεί και μπορεί να εισαχθεί η αναγκαιότητα ο ιατρός να έρχεται σε επικοινωνία – επίσκεψη με καταγεγραμμένο πολίτη τουλάχιστον μια φορά το χρόνο (Αυτό σε περιπτώσεις που το άτομο δεν έχει κάποιο χρόνιο νόσημα) Οι δωρεάν επισκέψεις πρέπει να περιορίζονται ανά έτος και πέραν αυτών οι οποιεσδήποτε έκτακτες επισκέψεις πρέπει ο ιατρός να αποζημιώνεται ιδιωτικά. Οι δωρεάν επισκέψεις πρέπει να περιορίζονται σε 4 ανά έτος εκτός και εάν ο Προσωπικός Ιατρός θεωρεί ότι υπάρχει ανάγκη περισσοτέρων προκειμένω για συγκεκριμένους ασθενείς. Πέραν αυτών. Η οποιαδήποτε έκτακτη επίσκεψη με πρωτοβουλία του ασθενούς πρέπει να αποζημιώνεται ιδιωτικά.
Ιατροί του ΕΣΥ έχοντας κι άλλες υποχρεώσεις δεν μπορούν ολοκληρωμένα να παρέχουν υπηρεσίες προσωπικού ιατρού σε ένα πληθυσμό πάνω από 1000 άτομα
Αρ 6 : “Πληθυσμιακή κάλυψη”
Το σχέδιο νόμου προτείνει 2000 άτομα, αριθμός εξωπραγματικός για τις αυξημένες ηλεκτρονικές υποχρεώσεις και τα 10 λεπτά ραντεβού που ζητά ο ΕΟΠΥΥ. Στην Ιταλία ο ιατρός της πρωτοβάθμιας έχει 1250 ασθενείς, στην Ολλανδία 1600, στην Φιλανδία και την Σουηδία 1200, την Γαλλία 1200 , την Γερμανία 1600 και την Ισπανία 1550.
Προτείνεται το μέγιστο να είναι 1500 ασθενείς, να τονιστεί οτι ο μέσος όρος στην Ε.Ε είναι 1750 ασθενείς.
Ο μεγάλος αριθμός εγγεγραμμένων πολιτών ανά ΠΙ και το μικρής διάρκειας ραντεβού που είναι το ίδιο για όλους παραμένουν. Τόσο στην επιστημονική βιβλιογραφία όσο και στις αλλαγές που επιτελούνται σήμερα στα συστήματα υγείας μόνο όταν υπάρχει διεπιστημονική ομάδα υγείας είναι αποδεκτό το 15λεπτο ραντεβού και ο αριθμός πολιτών έχει οροφή τους 1500 πολίτες ανά ιατρό. Κατανοούμε την έλλειψη ιατρών, θεωρούμε όμως ότι θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα για ραντεβού μεγαλύτερου χρόνου, πλην του πρώτου ραντεβού, εφόσον δεν υπάρχει ομάδα υγείας στη συγκεκριμένη μονάδα.
Ελληνική Ακαδημία Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής & Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Εταιρεία Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής Ελλάδος «ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ»
Ελληνική Εταιρεία Έρευνας & Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας
Ελληνικό Κολλέγιο Γενικής Ιατρικής
Ο ανώτατος αριθμός των 2000 εγγεγραμμένων ανά προσωπικό γιατρό κρίνεται υπερβολικά μεγάλος και θα έχει ως συνέπεια οι ασθενείς να μην μπορούν να κλείσουν ραντεβού γεγονός που θα δυσχεραίνει την πρόσβαση σε άμεσο χρόνο, που είναι και προαπαιτούμενο για την επιτυχία του θεσμού, ενώ και οι γιατροί ενδέχεται να μην μπορούν να αφιερώσουν επαρκή χρόνο στους ασθενείς λόγω φόρτου εργασίας. Ο ανώτατος αριθμός των εγγεγραμμένων θα πρέπει να προσδιοριστεί στα 1.200 με 1.500 άτομα σύμφωνα και με την τεκμηριωμένη πρακτική.
Οι 2000 πολίτες ανά προσωπικό ιατρό και αντίστοιχα τα 1500 παιδιά ανά παιδίατρο είναι μεγάλοι αριθμοί και δεν θα καλύπτονται οι ανάγκες των πολιτών.
Στην ιατρική βιβλιογραφία, τα 1500 άτομα ανά ιατρό είναι ο μέγιστος αριθμός για να λαμβάνουν ποιοτικές υπηρεσίες. Με την εμπειρία του COVID πλέον οι περισσότερες χώρες μειώνουν κι άλλο το αριθμό πολιτών/ιατρό. Και μιλάμε για χώρες που στα ιατρεία υπάρχει διεπιστημονική ομάδα υγείας.
Ενδεικτικά στο βρετανικό εθνικό σύστημα, καταγράφονται ~4 επισκέψεις μέσο όρο το χρόνο στον οικογενειακό ιατρό ανά πολίτη και άλλες ~7 επισκέψεις σε άλλο επαγγελματία υγείας του ιατρείου. Επιπλέον, η εξέταση του ιατρού μπορεί να είναι 15 λεπτά αλλά υπάρχουν άλλα τουλάχιστον 20 λεπτά με άλλους επαγγελματίες υγείας σε μια επίσκεψη διάρκειας 35 λεπτών. Τι ακριβώς περιμένουμε στην Ελλάδα με τα 15λεπτα ραντεβού χωρίς διεπιστημονική ομάδα υγείας;
ΕΝΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟΣ ΕΧΕΙ ΩΡΑΡΙΟ 20 ΩΡΕΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΔΛΔ 80 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ. ΑΝ ΕΞΑΙΡΕΣΟΥΜΕ ΤΙΣ 4 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΑΔΕΙΑ ΚΑΙ 2 ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΑΡΓΙΕΣ ΔΙΑΘΕΤΣΙ ΣΤΟΝ ΕΟΠΥΥ 80 X 46 = 3680 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ. ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΠΕΡΙΠΟΥ 2,5 ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ. ΚΑΠΟΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΒΕΒΑΙΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΑΙ ΤΟΝ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟ 1 ΦΟΡΑ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΚΑΠΟΙΑ 2 ΜΕ 6 ΚΑΙ ΤΑ ΒΡΕΦΗ ΤΟΥΛΑΧΟΣΤΙΟΝ 10. ΑΥΤΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ. ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΒΟΥΜΕ ΥΠΟΨΙΝ ΠΩΣ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΗ ΠΦΥ ΙΔΙΩΣ ΟΤΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΗΛΙΚΙΕΣ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 2 ΕΤΩΝ ΣΥΝΟΔΕΥΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΠΕΙΡΟ ΑΡΙΘΜΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΜΕ ΤΗΛΕΦΩΝΟ, ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ, EMAIL ΚΛΠ. ΑΥΤΗ Η ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΩΣ ΘΑ ΑΜΕΙΒΕΤΑΙ; ΑΡΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΝΟΙΑ ΑΜΟΙΒΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑΤΙ Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ ΘΕΛΕΙ ΤΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΑΤΡΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΠΟΛΛΕΣ ΩΡΕΣ ΤΟ 24ΩΡΟ
Το Σουηδικό «Υπουργείο Υγείας» (Socialstyrelsen) έχει πλέον ως στόχο ο πληθυσμός ευθύνης ενός Γενικού Ιατρού να μην ξεπερνά τα 1.100 άτομα.
Και μιλούμε για μια χώρα όπου οι Γενικοί Ιατροί έχουν μεγάλη βοήθεια και από άλλους Επαγγελματίες Υγείας στα Κέντρα Υγείας όπου εργάζονται ενώ στην Ελλάδα έχουν σημαντικά λιγότερη (ή και καμία) βοήθεια από άλλους Επαγγελματίες Υγείας.
Δείτε σχετικό σύνδεσμο στα Σουηδικά δυστυχώς (αλλά μεταφράζεται εύκολα στα Ελληνικά μέσω deepl.com ( https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2022/05/socialstyrelsen-1-100-invanare-per-distriktslakare/ )
Βέβαια εκεί οι Γενικοί Ιατροί εξετάζουν πραγματικά τους ασθενείς και δεν ασχολούνται μόνο με παραγωγή συνταγών και προγραμμάτων πρόληψης όπως θέλουμε να το κάνουμε στην Ελλάδα.
σε περιοχες με μικρο αριθμο ιατρων να γινει αναπροσαρμογη του αριθμου των ασθενων προς τα επανω με αυξηση τω ωρων.πολυ καλυτερα απο το να πηγαινει ο ασθενης χιλιομετρα σε διπλανο νομο
Η οποιαδήποτε ποσοτικοποίηση προτείνεται σε νόμους, και εν προκειμένω ο αριθμος «2000» ή «1500», θα πρέπει να είναι τεκμηριωμένη βάσει στοιχείων, αλλιώς υπάρχει κίνδυνος να μην είναι ρεαλιστική και εφαρμόσιμη η διάταξη. Ως τεκμηρίωση νοείται η σύνταξη στατιστικής μελέτης βασισμένης σε πραγματικά στοιχεία. Μόνο έτσι μπορεί η οποιαδήποτε προτεινόμενη ποσοτικοποίηση να μπορεί να είναι βιώσιμη. Αλλιώς μπορεί ο καθένας να πει εναν αριθμό στον οποιο ο παιδίατρος να είναι ανέφικτο να ανταποκριθεί. Προτείνω να υπάρξει εξουσιοδοτική διάταξη και βάσει ειδικής στατιστικής μελέτης, π.χ. βάσει στατιστικών περί συνταγογραφήσεων, να ορίζεται ο ανώτατος εγγεγραμμένος πληθυσμός σε ετήσια βάση.
Επιπλέον δε ίσως να χρειάζεται να γίνεται διαφοροποίηση του ανώτατου εγγεγραμμένος πληθυσμού βάσει γεωγραφικών ιδιομορφιών.
Σε αντίθετη περίπτωση, εφόσον μείνει έτσι, οι ποσοτικοποιήσεις αυτές είναι εμπειρικές και προδίδουν προχειρότητα.
Ο παιδιατρικος πληθυσμος (και ειδικα οι ηλικιες <10 ετων) ειναι ιδιαιτερος και απαιτει πιο συχνες επισκεψεις στον παιδιατρο απο οτι αντιστοιχα οι ενηλικες.
Κρινω τον ανωτατο αριθμο 1500 παιδια/παιδιατρο υπερβολικο και ειδικα για οσους παιδιατρους εργαζονται σε δημοσιες δομες υγειας και εκ των πραγματων θα εχουν να αντιμετωπισουν ταυτοχρονα και εκτακτα περιστατικα σε παιδια που δεν ειναι προσωπικοι τους ασθενεις.
Ιδανικα θα ηταν ενας αριθμος 1000-1200 max.
Αναθεώρηση του αριθμού των εγγεγραμμένων στους προσωπικούς ιατρούς των άγονων περιοχών.
Ο πληθυσμός των άγονων περιοχών είναι πολύ μικρότερος από ότι στα αστικά κέντρα θα πρέπει να υπάρχουν αλλά κριτήρια αποζημίωσης των προσωπικών ιατρών στις άγονες περιοχές.