- Οι κατηγορίες των προσωπικών ιατρών, πλην των παιδιάτρων, είναι οι ακόλουθες:
α) ιατροί, που παρέχουν τις υπηρεσίες τους ως προσωπικοί ιατροί στο πλαίσιο του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.) με εγγεγραμμένο πληθυσμό, σύμφωνα με το άρθρο 7,
β) υπόχρεοι και μη υπόχρεοι προσωπικοί ιατροί, που παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε δημόσιες μονάδες παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, σύμφωνα με το άρθρο 8,
γ) ιατροί που επιθυμούν να αποκτήσουν την ειδικότητα της γενικής/οικογενειακής ιατρικής, οι οποίοι παρέχουν, στο πλαίσιο της εκπαίδευσής τους, υπηρεσίες προσωπικού ιατρού, σύμφωνα με το άρθρο 10,
δ) ιατροί που ασκούν ελευθέριο επάγγελμα, διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο, και συμβάλλονται με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) ως προσωπικοί ιατροί, με εγγεγραμμένο πληθυσμό, σύμφωνα με το άρθρο 11 και
ε) ιδιώτες ιατροί που ασκούν ελευθέριο επάγγελμα, διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο και δεν συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ούτε αποζημιώνονται από αυτόν, αλλά επιλέγονται ελεύθερα από τον πολίτη και αμείβονται από τον τελευταίο, σύμφωνα με τη μεταξύ τους συμφωνία.
- Ειδικώς για τους παιδίατρους, οι κατηγορίες των προσωπικών ιατρών είναι οι ακόλουθες:
α) παιδίατροι που παρέχουν τις υπηρεσίες τους ως προσωπικοί ιατροί στο πλαίσιο του Ε.Σ.Υ., σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 7 και
β) παιδίατροι που ασκούν ελευθέριο επάγγελμα, διατηρούν νόμιμα ιδιωτικό ιατρείο και συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ως προσωπικοί ιατροί, με εγγεγραμμένο πληθυσμό, σύμφωνα με το άρθρο 11.
Αρ 5 Παρ γ) περιλαμβάνει ειδικευόμενους Γενικούς Ιατρούς ως νέους Προσωπικούς Ιατρούς.
Στην ανάλυση συνεπειών της ρύθμισης η νομοπαρασκευαστική επιτροπή έχει συμπεριλάβει μελέτη του ΟΟΣΑ. Σε αυτή περιγράφεται ένα χαμηλό ποσοστό Παθολόγων και Γενικών Ιατρών επί συνόλου ειδικευμένων. Αναφέρεται 6% επί του συνόλου .
Τα στοιχεία αυτά είναι πλασματικά χαμηλά γιατί η Ελλάδα έχει υψηλότερο ποσοστό ειδικών. Συνολικά έχει 6,6 ιατρούς / 1000 άτομα που είναι το υψηλότερο ποσοστό την Ε.Ε. Με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το 2021, αν κάνουμε την αναγωγή στις ειδικότητες, το σύνολο των Παθολόγων, Γενικών ιατρών και Παιδιάτρων είναι από 1,196 / 1000 άτομα στην Αττική, ως 1,35/1000 στην Κρήτη. Τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρούνται στις Κυκλάδες με 0,52/1000 άτομα.
Βέβαια τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δεν έχουν σταθμιστεί αφαιρώντας τους νοσοκομειακούς ιατρούς. Παρότι στατιστικά ευημερούν κάποιοι αριθμοί, σε ότι αφορά τους Παθολόγους, η κατάσταση είναι ήδη κρίσιμη ως προς την κάλυψη θέσεων σε όλες τις βαθμίδες υγείας και βαίνει συνεχώς επιδεινούμενη λόγω μη προσέλκυσης νέων ιατρών στην ειδικότητα της Παθολογίας. Η τακτική υποκατάστασης αυτών με παντελώς ανειδίκευτους αγροτικούς ιατρούς σε ακριτικές και άγονες περιοχές, είναι απαράδεκτη και επικίνδυνη για τους κατοίκους του. Να θεσπιστούν άμεσα ισχυρά κίνητρα, οικονομικά και άλλα, με την συμμετοχή της αυτοδιοίκησης για την κάλυψη αυτών από ειδικούς.
Προτείνεται ως απολύτως αναγκαίο για την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας να συμμετέχουν μόνο ειδικοί.
Θεωρούμε ότι ο θεσμός της Υποχρεωτικής Υπηρεσίας Υπαίθρου που καθιερώθηκε το 1955 έχει προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες στον μη αστικό πληθυσμό της χώρας μας και πρέπει να διατηρηθεί.
Είναι άλλης φύσεως ζήτημα να βαφτίζουμε «Προσωπικούς Ιατρούς» αυτούς τους συναδέλφους, που μη έχοντας την κατάλληλη κατάρτιση, δεν μπορούν να παρέχουν υπηρεσίες ΠΦΥ στην κοινότητα, με πιθανό αποτέλεσμα τη συνολική δυσφήμιση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού σε αυτές τις περιοχές.
Η κατηγορία ε) ιδιώτες ιατροί που ασκούν ελευθέριο επάγγελμα, διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο και δεν συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ούτε αποζημιώνονται από αυτόν, αλλά επιλέγονται ελεύθερα από τον πολίτη και αμείβονται από τον τελευταίο, σύμφωνα με τη μεταξύ τους συμφωνία, σημαίνει αυτόματα πως η υπηρεσία δεν παρέχεται δωρεάν από κράτος εξολοκλήρου.
Θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν και οι ΤΟΜΥ για τον σκοπό αυτόν.
Αρ 5 Παρ γ) περιλαμβάνει ειδικευόμενους Γενικούς Ιατρούς ως νέους Προσωπικούς Ιατρούς.
Στην ανάλυση συνεπειών της ρύθμισης η νομοπαρασκευαστική επιτροπή έχει συμπεριλάβει μελέτη του ΟΟΣΑ. Σε αυτή περιγράφεται ένα χαμηλό ποσοστό Παθολόγων και Γενικών Ιατρών επί συνόλου ειδικευμένων. Αναφέρεται 6% επί του συνόλου .
Τα στοιχεία αυτά είναι πλασματικά χαμηλά γιατί η Ελλάδα έχει υψηλότερο ποσοστό ειδικών. Συνολικά έχει 6,6 ιατρούς / 1000 άτομα που είναι το υψηλότερο ποσοστό την Ε.Ε. Με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το 2021, αν κάνουμε την αναγωγή στις ειδικότητες, το σύνολο των Παθολόγων, Γενικών ιατρών και Παιδιάτρων είναι από 1,196 / 1000 άτομα στην Αττική, ως 1,35/1000 στην Κρήτη. Τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρούνται στις Κυκλάδες με 0,52/1000 άτομα.
Βέβαια τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δεν έχουν σταθμιστεί αφαιρώντας τους νοσοκομειακούς ιατρούς. Παρότι στατιστικά ευημερούν κάποιοι αριθμοί, σε ότι αφορά τους Παθολόγους, η κατάσταση είναι ήδη κρίσιμη ως προς την κάλυψη θέσεων σε όλες τις βαθμίδες υγείας και βαίνει συνεχώς επιδεινούμενη λόγω μη προσέλκυσης νέων ιατρών στην ειδικότητα της Παθολογίας. Η τακτική υποκατάστασης αυτών με παντελώς ανειδίκευτους αγροτικούς ιατρούς σε ακριτικές και άγονες περιοχές, είναι απαράδεκτη και επικίνδυνη για τους κατοίκους του. Να θεσπιστούν άμεσα ισχυρά κίνητρα, οικονομικά και άλλα, με την συμμετοχή της αυτοδιοίκησης για την κάλυψη αυτών από ειδικούς.
Προτείνεται ως απολύτως αναγκαίο για την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας να συμμετέχουν μόνο ειδικοί.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ελευθεροεπαγγελματιών παιδιάτρων (ΠΟΜΕΠ1) Επέκταση Κατηγοριών Προσωπικών Παιδιάτρων (ΠΟΜΕΠ) προτείνει:
1) Πέρα από τις υπάρχουσες κατηγορίες παιδίατρων, όπως αυτές περιγράφονται στο νομοσχέδιο, θεωρούμε απαραίτητη την εισαγωγή μιας επιπλέον κατηγορίας, όπως ισχύει και για τους Γενικούς Ιατρούς και Παθολόγους. Συγκεκριμένα, προτείνουμε να προστεθεί η κατηγορία γ), που θα περιλαμβάνει παιδίατρους που ασκούν ελεύθερο επάγγελμα, διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο και δεν συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ούτε αποζημιώνονται από αυτόν. Αυτοί οι γιατροί επιλέγονται ελεύθερα από τους πολίτες και αμείβονται σύμφωνα με τη μεταξύ τους συμφωνία, διασφαλίζοντας μεγαλύτερη ευελιξία και επιλογές για τις οικογένειες.
2) Συμβάσεις με Νομικά Πρόσωπα
Δεν υπάρχει πρόβλεψη για τη δυνατότητα σύμβασης των παιδίατρων που λειτουργούν τα ιατρεία τους υπό μορφή νομικού προσώπου. Αυτό αποκλείει γιατρούς που λειτουργούν μέσω εταιρειών, παρόλο που αυτή η μορφή είναι νόμιμη στην παροχή Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Προτείνουμε την εισαγωγή σχετικής διάταξης ώστε να διασφαλιστεί η δυνατότητα σύναψης συμβάσεων και για τα νομικά πρόσωπα.
3) Μη ένταξη των Ειδικευόμενων και Αγροτικών Ιατρών από τον Θεσμό
Δεν θεωρούμε ορθό να επεκταθεί ο θεσμός του προσωπικού ιατρού στους ειδικευόμενους και στους αγροτικούς γιατρούς, καθώς αυτό θα υποβαθμίσει τις υπηρεσίες της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Οι ειδικευόμενοι και οι αγροτικοί γιατροί δεν διαθέτουν την απαραίτητη εμπειρία και εξειδίκευση για να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών. Ωστόσο, θα μπορούσε να γίνει εξαίρεση σε περιοχές όπου δεν υπάρχει πρόσβαση σε παιδίατρο ή γενικό ιατρό.
Για την ΠΟΜΕΠ
Ρίτσας Ιωάννης
Γραμματέας
.Επέκταση της κατηγορίας των προσωπικών παιδιάτρων όπως και στην παράγραφο 1(ε) των λοιπών προσωπικων ιατρων ,όπως παρακάτω :
Ειδικώς για τους παιδίατρους, οι κατηγορίες των προσωπικών ιατρών είναι οι ακόλουθες:
α) παιδίατροι που παρέχουν τις υπηρεσίες τους ως προσωπικοί ιατροί στο πλαίσιο του Ε.Σ.Υ., σύμφωνα με τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 7 και
β) παιδίατροι που ασκούν ελευθέριο επάγγελμα, διατηρούν νόμιμα ιδιωτικό ιατρείο και συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ως προσωπικοί ιατροί, με εγγεγραμμένο πληθυσμό, σύμφωνα με το άρθρο 11.
γ)παιδίατροι που ασκούν ελευθέριο επάγγελμα, διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο και δεν συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ούτε αποζημιώνονται από αυτόν, αλλά επιλέγονται ελεύθερα από τον πολίτη και αμείβονται από τον τελευταίο, σύμφωνα με τη μεταξύ τους συμφωνία.
Από τη στιγμή που κρίνετε απαραίτητο να συμπεριλάβετε και τους αμιγώς ιδιώτες στους ΠΙ οφείλετε να θέσετε και ένα πλαίσιο λειτουργίας τους. Ποιο το κίνητρο για τον πολίτη να δηλώσει ως ΠΙ έναν αμιγώς ιδιώτη γιατρό που θα πληρώνει ο ίδιος; Τα αντικίνητρα άλλωστε που περιελάβανε ο προηγούμενος νόμος για κάποιον που παρέμενε χωρίς ΠΙ αφαιρέθηκαν. Για ποιο λόγο να αλλάξει την επεισοδιακή χρήση ιδιωτών γιατρών που ήδη κάνει; Ποιο το κίνητρο για έναν αμιγώς ιδιώτη γιατρό να δέχεται να τον δηλώνει ένας πολίτης ως ΠΙ του και ποιες υποχρεώσεις-δεσμεύσεις αποδέχεται ο γιατρός προς τους πολίτες που τον δηλώνουν ως ΠΙ τους; Πως θα αποτραπεί η δημιουργία ενός συστήματος ΠΦΥ πολλαπλών ταχυτήτων, που αντί να μειώνει θα ενισχύει την ανισότητα στην πρόσβαση αναλόγως εισοδήματος
Στο Σ/Ν υπάρχει πλήρης διαχωρισμός των ιδιωτών ιατρών σε δύο κατηγορίες: σε αυτούς που συμβάλλονται με τον ΕΟΠΥΥ ως Προσωπικοί Ιατροί, με εγγεγραμμένο πληθυσμό, και σε αυτούς που δεν συμβάλλονται με τον ΕΟΠΥΥ, αλλά επιλέγονται ελεύθερα από τον πολίτη και αμείβονται από τον τελευταίο, σύμφωνα με τη μεταξύ τους συμφωνία.
Και οι πρώτοι θα έπρεπε να έχουν τη δυνατότητα εγγραφών πολιτών με ίδια πληρωμή, σε ξεχωριστή λίστα, πρόσθετη αυτής που προβλέπει η σύμβασή τους με τον ΕΟΠΥΥ. Στην περίπτωση αυτή ο συμβεβλημένος ιδιώτης Προσωπικός Ιατρός θα μπορεί να έχει λίστα μέχρι 2000 ασθενών μέσω της σύμβασης του με τον ΕΟΠΥΥ και πρόσθετη λίστα με πολίτες με ίδια πληρωμή. Τυχόν διατήρηση του πλήρους διαχωρισμού των δυο κατηγοριών ιδιωτών ιατρών δημιουργεί ένα ισχυρότατο αντικίνητρο σύμβασης με τον ΕΟΠΥΥ και σε μαζική έξοδο από τις συμβάσεις.
Με το Σ/Ν οι πολίτες μπορούν να επιλέγουν ως ΠΙ τους έναν αμιγώς ιδιώτη γιατρό με την αποζημίωση του να γίνεται από τον πολίτη. Αυτό είναι κάτι που πρώτοι εμείς έχουμε προτείνει από ετών, ως την ύστατη λύση για να αυξηθεί η δεξαμενή των ΠΙ.
Θα μπορούσε ενδεχομένως να είχε αποφευχθεί με μια μικρή περεταίρω βελτίωση των όρων του συμβολαίου του ΠΙ. Αν η μέση per capita αποζημίωση του ΠΙ, που αυτή τη στιγμή υπολογίζεται στα 27€ / πολίτη/ έτος και κατατάσσεται στις χαμηλότερες σε επίπεδο ΕΕ, μπορούσε να αυξηθεί περισσότερο, θεωρούμε πως η μεγάλη πλειοψηφία των ιατρών της ΠΦΥ θα αποδεχόταν τη σύμβαση και η καθολική κάλυψη του πληθυσμού με καλά εκπαιδευμένους γιατρούς θα ήταν εφικτή. Από τη στιγμή που κρίνεται απαραίτητο να συμπεριληφθούν και οι αμιγώς ιδιώτες στους ΠΙ οφείλετε να θέσετε και ένα πλαίσιο λειτουργίας τους. Ποιο το κίνητρο για τον πολίτη να δηλώσει ως ΠΙ έναν αμιγώς ιδιώτη γιατρό που θα πληρώνει ο ίδιος; Τα αντικίνητρα άλλωστε που περιελάβανε ο προηγούμενος νόμος για κάποιον που παρέμενε χωρίς ΠΙ αφαιρέθηκαν. Για ποιο λόγο να αλλάξει την επεισοδιακή χρήση ιδιωτών γιατρών που ήδη κάνει; Ποιο το κίνητρο για έναν αμιγώς ιδιώτη γιατρό να δέχεται να τον δηλώνει ένας πολίτης ως ΠΙ του και ποιες υποχρεώσεις-δεσμεύσεις για ποιες συγκεκριμένες υπηρεσίες αποδέχεται ο γιατρός προς τους πολίτες που τον δηλώνουν ως ΠΙ τους; Θα αξιολογείται η απόδοση των ιατρών αυτών όπως και των υπολοίπων; Πώς θα αποτραπεί η δημιουργία ενός συστήματος ΠΦΥ πολλαπλών ταχυτήτων, που αντί να μειώνει θα ενισχύει την ανισότητα στην πρόσβαση αναλόγως εισοδήματος;
Ελληνική Ακαδημία Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής & Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας
Εταιρεία Γενικής/Οικογενειακής Ιατρικής Ελλάδος «ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ»
Ελληνική Εταιρεία Έρευνας & Εκπαίδευσης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας
Ελληνικό Κολλέγιο Γενικής Ιατρικής
Απαράδεκτη και επικίνδυνη διάταξη ο ορισμός αγροτικών ιατρών και ειδικευομένων ως ΠΙ.
Συντάσσεται με τη διάθεση του υπουργείου να παρουσιάζει «άσπρες μπλούζες» και να παρουσιάσει πλασματική κάλυψή του πληθυσμού.
Να αποσυρθεί τώρα.
Άραγε, αυτοί που την εμπνεύστηκαν, θα επέλέγαν έναν αγροτικό ιατρό να διαχειριστεί τις συνήθεις ασθένειες της κοινότητας;
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ 2 ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΜΕ ΑΜΦΙΒΟΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΥΠΟΧΡΕΟΙ ΚΑΙ ΜΗ ΥΠΟΧΡΕΟΙ ΚΑΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΕΝ ΑΝΑΜΟΝΗ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΞΟΜΟΙΩΝΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΥΣ ΓΕΝΙΚΟΥΣ/ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ.
O προσωπικός γιατρός είναι ένα ελάχιστο δικαίωμα του πολίτη στα πλαίσια των συνταγματικών του δικαιωμάτων. Συνεπώς πρέπει να παρέχεται αποκλειστικά από το κράτος και για το λόγο αυτό να αφαιρεθεί η παράγραφος 1ε.
Οι αμιγώς ιδιώτες Γενικοί Ιατροί, ως Προσωπικοί Ιατροί;
Προσωπικά είμαι αρκετά επιφυλακτικός:
Ας υποθέσουμε ότι ένας ασθενής μου που ως τώρα ερχόταν στο Ιατρείο μου με πληρωμή με δηλώνει ως Προσωπικό του Ιατρό. Αν κάποια στιγμή σταματήσει να με πληρώνει θα έχω εγώ ως Ιατρός δικαίωμα να τον αφαιρέσω από την λίστα μου, ή θα τον κουβαλώ στην λίστα μου εσαεί;
Είναι τόσο απίθανο να μου πει την επόμενη φορά που θα έρθει στο Ιατρείο «Γιατρέ, είσαι πλέον ο Προσωπικός μου Ιατρός, δεν είμαι υποχρεωμένος να σε πληρώσω». Τι κάνω τότε; Θα είναι πιστεύετε τόσο εύκολο να βρω το δίκιο μου;
O θεσμός του Προσωπικού Ιατρού έχει ταυτιστεί με το τζάμπα, κι αυτό δεν αλλάζει . Τουλάχιστον όχι εύκολα και άμεσα.
Για να πω του στραβού το δίκιο στο άρθρο 5ε του νομοσχεδίου γράφει ρητώς:
« ε) ιδιώτες ιατροί που ασκούν ελευθέριο επάγγελμα, διατηρούν ιδιωτικό ιατρείο και δεν συμβάλλονται με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ούτε αποζημιώνονται από αυτόν, αλλά επιλέγονται ελεύθερα από τον πολίτη και αμείβονται από τον τελευταίο, σύμφωνα με τη μεταξύ τους συμφωνία. »
Παρόλα αυτά εγώ εξακολουθώ να είμαι επιφυλακτικός.
Ως ειδικος παθολογος, ιατρος ΕΣΥ σε τριτοβαθμιο νοσοκομειο της Αττικης, με αδεια ασκησης ιδιωτικου εργου, θα ηταν χρησιμο να αναφερθει ξεκαθαρα αν θα μπορουσα στο ιδιωτικο μου ιατρειο να ειμαι προσωπικος ιατρος. Μεχρι τωρα δεν ειναι ξεκαθαρο αν μπορουμε, και θα ηταν μαλλον χρησιμο να μπορουμε να γινουμε, ως ειδικοι παθολογοι με σαφως μεγαλυτερη εμπειρια απο τους λοιπους ανιδεικευτους του ΕΣΥ και των λοιπων δομων της ΠΦΥ
Οσοι ιδιώτες συμβεβλημένοι προσωπικοί ιατροί δεν επιθυμούν πλήρες ωράριο ΕΟΠΥΥ,στο λοιπο ωράριο του ιδιωτικού ιατρείου , να υπαρχει η δυαντότητα επιλογής τους των μη εγγεγραμμένων πολιτων ως ιδιωτικών προσωπικών ιατρών για την συμπλήρωση του Ατομικού ηλεκτρονικού φακέλου υγείας
Οσοι ιδιώτες συμβεβλημένοι προσωπικοί ιατροί δεν επιθυμούν πλήρες ωράριο ΕΟΠΥΥ,στο λοιπο ωράριο του ιδιωτικού ιατρείου , να υπαρχει η δυαντότητα επιλογής τους των μη εγγεγραμμένων πολιτων , ως ιδιωτικών προσωπικών ιατρών για την συμπλήρωση του Ατομικού ηλεκτρονικού φακέλου υγείας
Ως ιδιωτης προσωπικος ιατρος με συμβαση με τον ΕΟΠΥΥ θα προτεινα να αυξηθει το οριο των ασθενων για αυτη την κατηγορια των ιατρων και να ορισθει στους 2500 .Ειναι εφικτο εφοσον ουτε στο ΕΣΥ εργαζομαστε παραλληλα , ουτε ειδικοτητα κανουμε ακομα ωστε να εχουμε και εκπαιδευτικα καθηκοντα.Υπαρχει αναγκη επιτελους στα αστικα κεντρα να καλυφθει ο πληθυσμος και θεωρω οτι αν αυξηθει το οριο για οποιον ΠΙ ιδιωτη ιατρο το επιθυμει θα ηταν στη σωστη κατευθυνση.