1. Στην παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 5034/2023 (Α΄ 69) περί ίδρυσης, επωνυμίας, έδρας και χαρακτήρα του Κέντρου, η λέξη «Κέντρο» αντικαθίσταται από τη λέξη «Νοσοκομείο» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:
«1. Ιδρύεται νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ”» (Νοσοκομείο) και έδρα τον Δήμο Αθηναίων, το οποίο απολαύει οικονομικής και διοικητικής αυτοτέλειας, υπάγεται στον δημόσιο τομέα, υπό την έννοια της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), και εποπτεύεται από το Υπουργείο Υγείας».
2. Όπου στον ν. 5034/2023 αναφέρεται η φράση «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ”», αντικαθίσταται από τη φράση «Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ”» και ο όρος «Κέντρο» με τον όρο «Νοσοκομείο».
Αρχική Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνηςΆρθρο 9 Μετονομασία του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ» σε «Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ»
Άρθρο 9 Μετονομασία του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ» σε «Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ»
- 1 ΣχόλιοΜΕΡΟΣ Α΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 1 Σκοπός
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 4 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 3 Ζητήματα ειδικευόμενων οδοντιάτρων – Προσθήκη άρθρου 83Α στον ν. 2071/1992
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 4 Συμβούλια κρίσης και επιλογής οδοντιάτρων και ιατρών του Εθνικού Συστήματος Υγείας – Τροποποίηση παρ. 2 και 5 άρθρου 7 ν. 4498/2017
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 5 Ιατρική και οδοντιατρική εξειδίκευση -Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 83 και παρ. 4 άρθρου 84 ν. 2071/1992
- 44 ΣχόλιαΆρθρο 6 Παράταση χρόνου παραμονής στην υπηρεσία ιατρών κλάδου Εθνικού Συστήματος Υγείας και νοσοκομειακών φαρμακοποιών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 7 Αμοιβές ιατρών Εθνικού Συστήματος Υγείας και προσωπικού κλάδου βιοϊατρικών επιστημών και κλάδου ακτινοφυσικών για συμμετοχή στην ολοήμερη λειτουργία και παραμονή στο νοσοκομείο πέραν της ημερήσιας νοσηλείας – Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 13 ν. 2889/2001
- 11 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΩΝΑΣΕΙΟ ΚΑΡΔΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ, ΤΟ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΙΔΩΝ «ΜΑΡΙΑΝΝΑ Β. ΒΑΡΔΙΝΟΓΙΑΝΝΗ – ΕΛΠΙΔΑ» ΚΑΙ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 8 Λειτουργία Εργαστηρίου Ανοσολογίας/Ιστοσυμβατότητας των Μεταμοσχεύσεων στο «Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο» – Προσθήκη άρθρου 37Α στον ν. 5034/2023
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 9 Μετονομασία του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ» σε «Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ»
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 10 Μεταφορά του Ογκολογικού Τμήματος από το Γενικό Νοσοκομείο Παίδων Αθηνών «Η ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ» στο νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ»- Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 5 ν. 5034/2023
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 11 Μεταβατικές διατάξεις ίδρυσης και λειτουργίας του νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ» – Τροποποίηση άρθρου 17 ν. 5034/2023
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 12 Συγκρότηση συλλογικών οργάνων διοίκησης νοσοκομείων – Τροποποίηση παρ. 4 άρθρου 7 ν. 3329/2005
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 13 Νομιμοποίηση δαπανών των νοσοκομείων και των Υγειονομικών Περιφερειών
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΦΑΡΜΑΚΩΝ, ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗΣ ΔΑΠΑΝΗΣ Άρθρο 14 Προσδιορισμός αρμοδιοτήτων στο ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης της διακίνησης φαρμάκων στην εγχώρια αγορά – Τροποποίηση άρθρου 14 και παρ. 3 άρθρου 32 ν. 5057/2023
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 Σύσταση και έργο της Επιτροπής παρακολούθησης της φαρμακευτικής δαπάνης, της ολοκλήρωσης των διαγνωστικών/θεραπευτικών πρωτοκόλλων και της δημιουργίας Μητρώων ασθενών – Προσθήκη άρθρου 255Α στον ν. 4512/2018
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 16 Διαδικασία αξιολόγησης φαρμάκων από την Επιτροπή Αξιολόγησης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 250 ν. 4512/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 Επιτροπή Διαπραγμάτευσης Τιμών Φαρμάκων – Τροποποίηση της παρ. 6 άρθρου 254 ν. 4512/2018
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 18 Αξιολόγηση φαρμάκων έκτακτης εισαγωγής – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 249 ν. 4512/2018
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 Εξορθολογισμός αυτόματης επιστροφής (clawback) επί της νοσοκομειακής φαρμακευτικής δαπάνης – Αντικατάσταση παρ. 1 άρθρου 21 ν. 4931/2022
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Ρυθμίσεις για τη συνεργασία του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας με το Ταμείο Υγείας Προσωπικού Εθνικής Τράπεζας – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4683/2020Άρθρο 20 Ρυθμίσεις για τη συνεργασία του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας με το Ταμείο Υγείας Προσωπικού Εθνικής Τράπεζας – Τροποποίηση άρθρου 5 ν. 4683/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 21 Αρμοδιότητα ορισμού εισηγητή και εξωτερικού εμπειρογνώμονα κατά τη λειτουργία της Επιτροπής Ελέγχου του Συστήματος Ηλεκτρονικής Προέγκρισης του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας αναφορικά με την – Τροποποίηση παρ. 8 άρθρου 265Α ν. 4512/2018
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ E΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ Άρθρο 22 Ρύθμιση για αποθηκευμένη ποσότητα ανακτημένου πλάσματος στο Εθνικό Κέντρο ΑιμοδοσίαςΚΕΦΑΛΑΙΟ E΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ Άρθρο 22 Ρύθμιση για αποθηκευμένη ποσότητα ανακτημένου πλάσματος στο Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Παράταση σύμβασης για τον μοριακό έλεγχο των μονάδων αίματος με τη μέθοδο της μοριακής τεχνικής νουκλεϊκών οξέων ΝΑΤΆρθρο 23 Παράταση σύμβασης για τον μοριακό έλεγχο των μονάδων αίματος με τη μέθοδο της μοριακής τεχνικής νουκλεϊκών οξέων ΝΑΤ
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ΄ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ Άρθρο 24 Ολοήμερη λειτουργία των Δομών Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας στο πλαίσιο του Εθνικού Δικτύου Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 6 ν. 5129/2024
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 25 Μεταφορά στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών του προσωπικού των δομών παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Τροποποίηση παρ. 1 και παρ. 2 άρθρου 7 ν. 5129/2024Άρθρο 25 Μεταφορά στις Διοικήσεις των Υγειονομικών Περιφερειών του προσωπικού των δομών παροχής υπηρεσιών ψυχικής υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας που εντάσσονται στο Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Τροποποίηση παρ. 1 και παρ. 2 άρθρου 7 ν. 5129/2024
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 Σύσταση θέσης Διοικητή στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής «ΔΡΟΜΟΚΑΪΤΕΙΟ» – Ένταξη του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης «Παπαγεωργίου» στους Διασυνδεόμενους Φορείς Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας του Εθνικού Δικτύου Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας – Τροποποίηση παρ. 1 και προσθήκη παρ. 3 στο άρθρο 8 ν. 5129/2024
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27 Μεταφορά προσωπικού στον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 30 ν. 5129/2024Άρθρο 27 Μεταφορά προσωπικού στον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 30 ν. 5129/2024
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 28 Πρόσληψη θεραπευτικού προσωπικού στα προγράμματα απεξάρτησης του Εθνικού Οργανισμού Πρόληψης και Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 49 ν. 5129/2024
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 29 Παροχή υπηρεσιών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας με καθεστώς έκδοσης δελτίου απόδειξης παροχής υπηρεσιών – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 41 ν. 4058/2012
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30 Ζητήματα προσωπικού του Οργανισμού κατά των ΝαρκωτικώνΆρθρο 30 Ζητήματα προσωπικού του Οργανισμού κατά των Ναρκωτικών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 31 Διοικούσα Επιτροπή του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας -Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 4 ν. 1278/1982
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 32 Χρηματοδότηση Τοπικών Ομάδων Υγείας – Τροποποίηση παρ. 7 άρθρου 106 ν. 4461/2017
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 Χρόνος εκτέλεσης συνταγών φαρμακείων-Τροποποίηση παρ. 1 και παρ. 4 άρθρου 4 π.δ. 121/2008 και τροποποίηση παρ. 4 και 8 άρθρου 4 ν. 3892/2010
- 59 ΣχόλιαΆρθρο 34 Διάθεση τυποποιημένων γυαλιών πρεσβυωπίας και υγρών επαφής από τα φαρμακεία – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 6 ν. 971/1979
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 35 Έκτακτη προκήρυξη για τη χορήγηση άδειας ιδρύσεως φαρμακείου στην Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 36 Δυνατότητα μετάταξης των αποσπασμένων υπαλλήλων φορέων του δημοσίου τομέα στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Υγείας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 Παράταση παραμονής στην υπηρεσία των Προϊσταμένων των Διευθύνσεων της Ενιαίας Τεχνικής Υπηρεσίας των Διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών (Δ.Υ.ΠΕ) και των εκτελούντων χρέη αναπληρωτών αυτώνΆρθρο 37 Παράταση παραμονής στην υπηρεσία των Προϊσταμένων των Διευθύνσεων της Ενιαίας Τεχνικής Υπηρεσίας των Διοικήσεων Υγειονομικών Περιφερειών (Δ.Υ.ΠΕ) και των εκτελούντων χρέη αναπληρωτών αυτών
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 38 Μητρώο Αποκλειστικών Νοσοκόμων – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 2 ν. 4132/2013
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 39 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 39 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 40 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 3 και παρ. 5 άρθρου 79 ν. 5129/2024Άρθρο 40 Εξουσιοδοτική διάταξη – Τροποποίηση παρ. 3 και παρ. 5 άρθρου 79 ν. 5129/2024
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 41 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 41 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
25 Οκτωβρίου 2024, 19:55
Ανοικτή σε Σχόλια έως
8 Νοεμβρίου 2024, 19:55
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 196 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 14135 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19,, την ενίσχυση της προστασίας της δημόσιας υγείας και των υπηρεσιών υγείας, ...
- ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ – ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ – ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
- Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την παρακολούθηση και αξιολόγηση της φαρμακευτικής δαπάνης
- Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού – Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Υγείας
- Ολοκλήρωση της ψυχιατρικής μεταρρύθμισης
- Δράσεις δημόσιας υγείας - Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας
- Εθνικό Δίκτυο Μονάδων Αυξημένης Φροντίδας για την αντιμετώπιση ασθενών με Αγγειακά Εγκεφαλικά Επεισόδια (ΜΑΦ ΑΕΕ)
- Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Ψυχική Υγεία 2021-2030
- Σύσταση ΝΠΙΔ με την επωνυμία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β.Βαρδινογιάννη–ΕΛΠΙΔΑ”», ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊου COVID-19 και την προστασία της δημοσίας υγείας...
- Εκσυγχρονισμός του δικαίου για τη δωρεά και μεταμόσχευση οργάνων
Σχόλια σχετικά με την διαβούλευση για την τροποποίηση του Ν. 5034/23
Αλλάζει η ονομασία του νέου φορέα από «Ογκολογικό κέντρο» σε «Ογκολογικό νοσοκομείο» χωρίς πρόβλεψη και προϋποθέσεις που να το καθιστά επί της ουσίας νοσοκομείο εφόσον στην παρούσα φάση αποτελεί απλά τη χωροταξική μετεγκατάσταση των 90 κλινών από τα Νοσοκομεία Παίδων «Η Αγία Σοφία» και «Π. & Α Κυριακού».
Το νέο νοσοκομείο δεν διαθέτει τον απαραίτητο ιατρικό και διαγνωστικό εξοπλισμό, ούτε ειδικότητες της παιδιατρικής που είναι βασικής σημασίας για τη φροντίδα του καρκίνου, όπως είναι ενδοκρινολόγοι, παθολογοανατόμοι, καρδιολόγοι, χειρούργοι και πολλές άλλες. Δεν γίνεται αναφορά στον τρόπο που θα υλοποιείται η διασύνδεση με τα δύο παιδιατρικά Νοσοκομεία, ούτε πώς θα εξυπηρετούνται τα παιδιά που νοσούν, προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε όλες τις απαραίτητες ειδικότητες και ιατρικό / διαγνωστικό / θεραπευτικό εξοπλισμό.
Επιπρόσθετα το Ογκολογικό τμήμα του Νοσοκομείου Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» (ΟΤΑΚ) δημιουργήθηκε τον Οκτώβριο του 1979 στην Β’ Πανεπιστημιακή Παιδιατρική κλινική του Νοσοκομείου και το 1986 εντάχθηκε στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Συνεχίζει να ανήκει διοικητικά και να χρηματοδοτείται από τον προϋπολογισμό του Γ.Ν.Π.Α. «Π. & Α. Κυριακού», το οποίο Νοσοκομείο ανήκει στα νοσοκομεία ειδικού καθεστώτος ως κληροδότημα του Παναγιώτη και της Αγλαΐας Κυριακού. Η μετακίνησή του ΟΤΑΚ στο Ν.Π.Ι.Δ. αντιβαίνει το σκοπό και την αποστολή του τμήματος και γενικά του Νοσοκομείου.
Προβλέπεται η μεταφορά του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού (προφανώς εκτός ΕΣΥ) χωρίς δικαίωμα άρνησης και χωρίς να έχουν απαντηθεί τα ερωτήματά τους ενώ επιπλέον δεν υπάρχει κανονισμός λειτουργίας του νέου φορέα. Επισημαίνεται δε ότι δεν είναι σαφώς καθορισμένη η εργασιακή σχέση που θα έχει το προσωπικό που θα μεταφερθεί στο νέο νοσοκομείο.
Πρέπει να διασφαλίζεται στο νέο νομοσχέδιο η αυτοτελής ύπαρξη και συνέχεια στο νέο φορέα του Ογκολογικού τμήματος (ΟΤΑΚ) του Νοσοκομείου Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» και η άμεση λειτουργική του διασύνδεση με το νοσοκομείο μας. Η ενδεχόμενη κατάργηση ή συγχώνευση του ΟΤΑΚ εντός του νέου φορέα θα οδηγήσει σε πλήρη αποκοπή από το Νοσοκομείο μας, επιστημονική υποβάθμιση με αλυσίδα επιπτώσεων στην εκπαίδευση των νέων επιστημόνων, φοιτητών, ειδικευομένων Παιδιατρικής και όλων των άλλων ειδικοτήτων. Η λειτουργική αποσύνδεση θα έχει επιπρόσθετα αρνητικές συνέπειες στις υπόλοιπες ειδικότητες και τμήματα του Νοσοκομείου μας. Δε νοείται διεθνώς τριτοβάθμιο νοσοκομείο χωρίς Ογκολογικό τμήμα. Η διασύνδεση του ΟΤΑΚ με το Νοσοκομείο «Π. & Α. Κυριακού» μπορεί να συνεχιστεί κατ’ αναλογία με την αντίστοιχη της Αιματολογικής-Ογκολογικής Μονάδας της Α΄ Πανεπιστημιακής Κλινικής (Αγία Σοφία) η οποία θα συνεχίσει να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Κλινικής αυτής.
Σε κάθε περίπτωση τα ανωτέρω αποτελούν απώλεια ανθρώπινων και υλικών πόρων, ερευνητικών προγραμμάτων καθώς και απώλεια επένδυσης 46 ετών σε υλικά αγαθά, επιστημονική εμπειρία και εκπαίδευση. Ουσιαστικά απώλεια περιουσίας και αποεπένδυση.
Ποια λοιπόν είναι η σκοπιμότητα των αλλαγών, με την μετονομασία από κέντρο σε νοσοκομείο, και την αποσύνδεσή του από τα μητρικά νοσοκομεία που του εξασφαλίζουν την κάλυψη όλων των ειδικοτήτων (παιδιατρικών, χειρουργικών, ακτινοθεραπειών κλπ) καθώς και διοικητικών και τεχνικών υπηρεσιών ;
ΤΑ ΜΕΛΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ «Π. & Α. ΚΥΡΙΑΚΟΥ»:
ΜΠΙΝΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ – ΙΣΟΒΙΟ ΜΕΛΟΣ
ΙΑΚΩΒΙΔΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΤΑ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ – Καθηγήτρια Νεογνολογίας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ, εκπρόσωπος του Πανεπιστημίου Αθηνών
ΦΡΑΓΚΑΚΗ ΜΑΡΙΟΓΚΑ – ΙΣΟΒΙΟ ΜΕΛΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ – ΜΕΛΟΣ, Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΣΑΠΟΥΝΤΖΗ ΙΩΑΝΝΑ – ΜΕΛΟΣ, Εκπρόσωπος της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος.
ΝΙΚΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ – ΜΕΛΟΣ, Εκπρόσωπος Ιατρών
ΔΗΜΗΤΡΟΥ ΑΝΝΑ – ΜΕΛΟΣ, Εκπρόσωπος Εργαζομένων
Ως εργαζόμενη στο Τμήμα Παιδιατρικής Αιματολογίας-Ογκολογίας του Νοσοκομείου Παίδων «Η Αγία Σοφία» (πτέρυγα Ογκολογικής Μονάδας Παίδων «Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη-ΕΛΠΙΔΑ»), συμφωνώ με το δελτίο τύπου της Ελληνικής Εταιρείας Παιδιατρικής Αιματολογίας-Ογκολογίας της 6/11/2024.
Χ. Κελαϊδή, Αιματολόγος
Η Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «ΚΑΡΚΙΝΑΚΙ – Ενημέρωση για τον καρκίνο στην παιδική και εφηβική ηλικία», που έχει μεταξύ των στόχων της τη συνηγορία υπέρ των δικαιωμάτων των παιδιών και εφήβων που νοσούν με καρκίνο και των οικογενειών τους, έχοντας λάβει γνώση του περιεχομένου του σχεδίου νομού τάσσεται υπέρ κάθε πρωτοβουλίας που διαφυλάσσει το δικαίωμα της ελεύθερης και δωρεάν πρόσβασης των μικρών και νεαρών ασθενών με καρκίνο στο σύστημα υγείας, προκειμένου να λαμβάνουν ολοκληρωμένη θεραπεία και υψηλού επιπέδου νοσηλεία.
Η ονομασία «Νοσοκομείο» χρειάζεται διευκρινίσεις ως προς την λειτουργία και διασύνδεση με τα νοσοκομεία Πάιδων, καθώς μέχρι και σήμερα η ογκολογική μονάδα Παίδων διαθέτει νοσηλευτικές κλίνες και όχι ολοκληρωμένη νοσοκομειακή υποδομή.
Διευκρινίσεις απαιτούνται επίσης και για την Πανεπιστημιακή Ογκολογική Αιματολογική Μονάδα (πρώην Κέντρο Ειδικών Θεραπειών) και την μεταφορά της στο ΝΠΙΔ
Η ΑΜΚΕ ΚΑΡΚΙΝΑΚΙ τάσσεται υπέρ της ψύχραιμης και τεκμηριωμένης συζήτησης σχετικά με τη διαμόρφωση των –αναμφίβολα απαραίτητων– διαδικασιών καλύτερης στελέχωσης και αξιολόγησης του επιστημονικού και νοσηλευτικού προσωπικού των Ογκολογικών Μονάδων Παίδων.
Στο πλαίσιο αυτό η ΑΜΚΕ ΚΑΡΚΙΝΑΚΙ δηλώνει παρούσα στην δημόσια συζήτηση και διαθέσιμη ώστε με ψυχραιμία και τεκμηρίωση το υπό έγκριση σχέδιο νόμου να καταστεί ένας χρήσιμος και αποτελεσματικός νόμος προς το συμφέρον τόσο του συστήματος Υγείας της χώρας όσο, κυρίως, των παιδιών και εφήβων με καρκίνο.
Η Ελληνική Εταιρεία Παιδιατρικής Αιματολογίας-Ογκολογίας (ΕΕΠΑΟ), ως επιστημονικός φορέας καθ’ ύλην αρμόδιος για την Παιδιατρική Αιματολογία-Ογκολογία στην Ελλάδα, επιθυμεί να δηλώσει τους μείζονες προβληματισμούς της σε πολλαπλά σημεία του νεότερου σχεδίου νόμου που τίθεται σε διαβούλευση σχετικά με το ΝΠΙΔ «Ογκολογικό Νοσοκομείο Παίδων Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ», ειδικότερα σε σχέση με το ήδη ψηφισθέν νομοσχέδιο 5034/2023 που πλέον είναι νόμος του κράτους (ΦΕΚ Α 69/18.03.2023).
Οι θέσεις της ΕΕΠΑΟ έχουν εκφραστεί ήδη με Δελτίο Τύπου (23/02/2023) και με Υπόμνημα προς τη Βουλή των Ελλήνων (08/03/2023).
Οι θέσεις της ΕΕΠΑΟ σχετικά και με το νέο προς κατάθεση, νομοσχέδιο έχουν ως εξής:
1. Από τον Φεβρουάριο του 2023 υπογραμμίσαμε, πως απαιτείται χρόνος για διαβούλευση και ουσιώδεις αλλαγές επί του προηγούμενου νομοσχεδίου. Η μη δυνατότητα λειτουργίας του νέου ΝΠΙΔ επί διετία σχεδόν από την ψήφιση του νόμου, δικαιώνει τις θέσεις της ΕΕΠΑΟ, για αναγκαίες ουσιώδεις αλλαγές, ως προς την προοπτική λειτουργίας του νέου φορέα.
2. Σχετικά με τη μετονομασία του «Κέντρου» σε «Νοσοκομείο» είναι προφανές ότι σε καμία περίπτωση το υφιστάμενο Κτίριο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί «Νοσοκομείο». Μόνο ως προς την ονομασία μπορεί να γίνει τέτοιου είδους αλλαγή. Το υπάρχον κτίριο, στεγάζει 4 νοσηλευτικές μονάδες και η ουσιώδης κλινική λειτουργία του είναι σε απόλυτο βαθμό εξαρτώμενη από τα δύο Νοσοκομεία Παίδων. Τα υφιστάμενα τμήματα της «Ογκολογικής Μονάδας Παίδων Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ» σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς τη διασύνδεση με τα Νοσοκομεία Παίδων, διότι διαθέτουν μόνο νοσηλευτικές κλίνες χωρίς καμία άλλη θεμελιώδη νοσοκομειακή υποδομή (μείζονα εργαστήρια, χειρουργεία, ΜΕΘ, κ.α.)
3. Επιπλέον προβληματισμό δημιουργεί το γεγονός πως δεν κατέστη ακόμη εφικτή η δυνατότητα μεταφοράς του τμήματος που ανήκει στο Πανεπιστήμιο δημιουργώντας έτσι την αίσθηση λειτουργίας τμημάτων διαφορετικών ταχυτήτων και δυνατοτήτων.
4. Ερωτηματικά προκαλεί επίσης η ακύρωση -ονομαστικά τουλάχιστον- της μεταφοράς του Ογκολογικού τμήματος του Νοσοκομείου Παίδων «Π&Α Κυριακού» (ΟΤΑΚ) στο νέο ΝΠΙΔ. Δεν γίνεται επίσης αντιληπτό το γεγονός , πως το συγκεκριμένο τμήμα λογίζεται πλέον από το Νομοθέτη ως «Ογκολογικό τμήμα του Αγία Σοφία» ενώ είναι γνωστή η ιστορία του από την ίδρυσή του το 1979 και η προσφορά του, όπως και των υπόλοιπων τμημάτων ανά τη χώρα, όλα αυτά χρόνια. Το συγκεκριμένο τμήμα λειτουργεί μέχρι και σήμερα απολύτως στα πλαίσια του Νοσοκομείου Παίδων «Π&Α Κυριακού» με πλήρη διοικητική ένταξη εντός αυτού και προσωπικό που διορίζεται, μισθοδοτείται και προβαίνει σε επιστημονικές και διοικητικές πράξεις εντός αυτού χωρίς καμία απολύτως σχέση με το Νοσοκομείο «Αγία Σοφία». Ο ίδιος ο νομοθέτης άλλωστε στο Νόμο 5034/2023 (ΦΕΚ Α 69/18.03.2023) προέβλεψε ονομαστικώς τη μεταφορά του ΟΤΑΚ ακριβώς ως «Ογκολογικό Τμήμα του Νοσοκομείου Παίδων «Π&Α Κυριακού» στο νέο ΝΠΙΔ.
5. Σχετικά με τη μεταφορά του Ιατρικού και Νοσηλευτικού προσωπικού έχει πρωτοκολληθεί και αποσταλεί και στο Υπουργείο εκτενής ομόφωνη αναφορά των Ιατρών και Νοσηλευτών με ερωτήματα και θέσεις που έχουν σχέση με τα εργασιακά, επιστημονικά δικαιώματα, υποχρεώσεις και τον τρόπο λειτουργίας του προσωπικού εντός του νέου ΝΠΙΔ, ειδικά υπό το καθεστώς έλλειψης κανονισμού λειτουργίας και ασαφών εργασιακών σχέσεων. Τα ερωτήματα αυτά δεν έχουν απαντηθεί ποτέ έως τώρα.
6. Αντίθετα, στο υπό συζήτηση σχέδιο νόμου απουσιάζουν παντελώς τα ανωτέρω και το προσωπικό καλείται να μεταφερθεί χωρίς το δικαίωμα παραμονής στο οικείο Νοσοκομείο και χωρίς να προβλέπεται πλέον αίτηση ενδιαφέροντος ή σύναψη σαφούς εργασιακής σχέσης και πλαισίου λειτουργίας με τις όποιες περιπέτειες αυτό μπορεί να επιφέρει στους ίδιους και στις οικογένειές τους.
7. Εκ των ανωτέρω προκύπτει ότι σε καμία περίπτωση δεν διασφαλίζονται η παραμονή στο ΕΣΥ και τα εργασιακά και επιστημονικά δικαιώματα και υποχρεώσεις που αφορούν στελέχη του ΕΣΥ. Αντίθετα, υφίσταται κίνδυνος ύπαρξης ελαστικών σχέσεων εργασίας.
8. Είναι προφανές πως η αδυναμία ουσιαστικής απάντησης στα εύλογα ερωτήματα του Επιστημονικού Προσωπικού σε συνδυασμό με το προφανές γεγονός, πως χωρίς το Προσωπικό αυτό είναι αδύνατη η λειτουργία του νέου ΝΠΙΔ, οδήγησε στην πρόβλεψη για την χωρίς συναίνεση υποχρεωτική μεταφορά που ουσιωδώς μεταφράζεται σε υποχρεωτική έξοδο από το ΕΣΥ.
Συμπερασματικά :
Oι προβληματισμοί που είχε εκφράσει η ΕΕΠΑΟ γίνονται με το υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου, εντονότεροι και η Εταιρεία εκφράζει τις επιφυλάξεις της για τις επιπτώσεις άμεσες και απώτερες αυτών των μεταβολών στην άριστη έως τώρα φροντίδα του παιδιού με καρκίνο, εφ’ όσον δεν ενσωματώνει τις μέχρι τώρα υποδείξεις του συνόλου της Ελληνικής Παιδιατρικής Αιματολογικής –Ογκολογικής Κοινότητας.
ΟΜΟΦΩΝΑ
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ΟΓΚΟΛΟΓΙΑΣ (ΕΕΠΑΟ)