1. Α. α) Για κάθε φαρμακευτικό ιδιοσκεύασμα που συνταγογραφείται και αποζημιώνεται από τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένου του Οργανισμού Περίθαλψης Ασφαλισμένων Δημοσίου (Ο.Π.Α.Δ.) και του Οίκου Ναύτου (εφεξής Φ.Κ.Α.) σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 12 του Ν.3816/2010, θεσπίζεται Τιμή Κοινωνικής Ασφάλισης (εφεξής Τ.Κ.Α.) η οποία προκύπτει από την Τιμή παραγωγού ή εισαγωγέα όπως αυτή ορίζεται από Αγορανομική Διάταξη απομειούμενη κατά 4%. Οι Φ.Κ.Α. καλύπτουν τη δαπάνη χορήγησης των συνταγογραφούμενων φαρμάκων μέχρι του ποσού της Λιανικής Τιμής μειωμένης κατά το ποσό της συμμετοχής του ασφαλισμένου και της προκύπτουσας διαφοράς μεταξύ της Τιμής παραγωγού ή εισαγωγέα και της Τιμής Κοινωνικής Ασφάλισης. Η δαπάνη που αφορά το παρακρατούμενο 4% βαρύνει αποκλειστικά τη φαρμακοβιομηχανία ή τους κατόχους της άδειας κυκλοφορίας των φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων και θεωρείται επιστροφή (rebate) των φαρμακευτικών εταιριών και των κατόχων άδειας κυκλοφορίας προς τους Φ.Κ.Α.
β). Το ποσό που υποχρεούται να αποδώσει κάθε εταιρεία ή κάτοχος άδειας κυκλοφορίας φαρμακευτικών προϊόντων προκύπτει από τα στοιχεία των συνολικών πωλήσεων της, αφού αφαιρεθούν οι απευθείας εξαγωγές, οι πωλήσεις προς τα νοσοκομεία και οι παράλληλες εξαγωγές σύμφωνα με τα στοιχεία του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΟΦ). Για τον υπολογισμό του ποσού λαμβάνεται υπόψη η σχέση δημόσιας προς ιδιωτική φαρμακευτική δαπάνη, ήτοι 65%- 35%.
γ) προηγούμενη παράγραφος δεν ισχύει για τις περιπτώσεις όπου ο εκάστοτε Φ.Κ.Α. έχει ενταχθεί στο Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (εφεξής Σ.Η.Σ.) μέχρι την πλήρη εφαρμογή τελευταίου ή διαθέτει άλλο ηλεκτρονικό σύστημα σάρωσης των συνταγών (scanning). Στις περιπτώσεις αυτές, το ποσό που υποχρεούται να αποδώσει κάθε εταιρεία ή κάτοχος άδειας κυκλοφορίας υπολογίζεται μέσω του Σ.Η.Σ. ή του άλλου συστήματος ανά Φ.Κ.Α.
δ) i) Σε περίπτωση μη απόδοσης του ποσού επιστροφής, αυτό παρακρατείται με τη διαδικασία του ΚΕΔΕ. ii) Τα φαρμακευτικά ιδιοσκευάσματα για τα οποία δεν αποδόθηκε το ποσό της επιστροφής αφαιρούνται αυτόματα από τον Κατάλογο συνταγογραφούμενων ιδιοσκευασμάτων της παρ.1 του άρθρου 12 του Ν. 3816/2010. iii) Οι εταιρείες δικαιούνται βεβαίωσης καταβολής του ποσού επιστροφής για φορολογική χρήση.
ε) Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Κοινωνικής Ασφάλισης, Οικονομικών και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Εργασίας ρυθμίζεται η διαδικασία απόδοσης του ποσού έκπτωσης από τις φαρμακευτικές εταιρίες και τους κατόχους άδειας κυκλοφορίας προς τους Φ.Κ.Α. και κάθε άλλο σχετικό θέμα που αφορά θέματα των προηγούμενων παραγράφων 1,2,3,4 του παρόντος. Η παρ.6 του άρθρου 35 του ν.3697/2008 καταργείται την επομένη της δημοσίευσης του Καταλόγου συνταγογραφούμενων φαρμάκων της παρ.1 του άρθρου 12 του Ν. 3816/2010 .
Β. Καθιερώνεται ποσό επιστροφής (rebate) για τις φαρμακευτικές εταιρίες ή τους κατόχους άδειας κυκλοφορίας φαρμακευτικών προϊόντων προς τα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ) και των αποκεντρωμένων μονάδων αυτών, στο Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, στο Νοσοκομείο Παπαγεωργίου, καθώς και σε όλα τα νοσοκομεία του δημοσίου οποιασδήποτε μορφής, το οποίο υπολογίζεται στο 5% επί της Νοσοκομειακής Τιμής όπως αυτή ορίζεται από την Αγορανομική Διάταξη. Το ποσό της επιστροφής υπολογίζεται επί του τιμολογίου αγοράς και συμψηφίζεται με τις οφειλές του νοσοκομείου προς τις φαρμακευτικές εταιρίες ή τους κατόχους άδειας κυκλοφορίας φαρμακευτικών προϊόντων. Εξαιρούνται τα φαρμακευτικά προϊόντα που θα ενταχθούν στη διαγωνιστική διαδικασία εφόσον η τιμή με την οποία θα κατακυρωθούν στον διαγωνισμό είναι μικρότερη από αυτήν που προκύπτει από την προηγούμενη επιστροφή επί της Νοσοκομειακής Τιμής.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 35 Καθορισμός ποσού έκπτωσης των φαρμακευτικών εταιριών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, τον Οργανισμό Περίθαλψης Ασφαλισμένων Δημοσίου και τα Νοσοκομεία"
#1 Σχόλιο Από ΠΙΤΑΡΑΣ ΣΩΤΗΡΙΟΣ Στις 20 Δεκεμβρίου 2010 @ 13:12
ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΞΟΦΛΟΥΣΑΤΕ ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ (ΤΟ ΕΙΠΑΤΕ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ) ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ?
#2 Σχόλιο Από ΚΕΧΑΓΙΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Στις 21 Δεκεμβρίου 2010 @ 11:25
Οι φαρμακοποιοι παλευουμε καθημερινα προσφεροντας πρωτοβαθμια περιθαλψη. Περιμεναμε ενα μπραβο και οχι ανηλεες κηνυγητο
#3 Σχόλιο Από ΛΑΚΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Στις 22 Δεκεμβρίου 2010 @ 15:59
ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΣΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ
Η προμήθεια φαρμάκων στα δημόσια νοσοκομεία γίνεται με την εμπορική ονομασία του φαρμάκου (αφορά συγκεκριμένο κωδικό ΕΟΦ που παραπέμπει σε εμπορικό όνομα δραστικής ουσίας, συγκεκριμένης μορφής και ορισμένης περιεκτικότητας φαρμάκου), σε καθορισμένη νοσοκομειακή τιμή (Ν.Τ.) όπως αυτή ορίζεται από το εκάστοτε ισχύον δελτίο τιμών φαρμάκων (Δ.Τ.Φ.)
Με βάση το ΦΕΚ ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 557
29 Απριλίου 2010
Τροποποίηση των άρθρων 331, 333 του Κεφαλαίου
27 «ΦΑΡΜΑΚΑ» της Α.Δ. 7/2009 όπως ισχύει και
αντικατάσταση του άρθρου 2 της Α.Δ. 2/2010. …. 3
3. Στο αρ. 333 της Αγορανομικής Διάταξης 07/2009,
όπως αντικαταστάθηκε με την παρ.3, του άρθρου 1, της
Αγορανομικής Διάταξης 2/2010 (ΦΕΚ 380/Β/01−04−2010),
το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 2 αντικαθίσταται
ως εξής:
«Οι παρασκευαστές, συσκευαστές και εισαγωγείς
μπορούν να παρέχουν: α) πρόσθετη έκπτωση επί της
νοσοκομειακής τιμής προς το Δημόσιο, τα Κρατικά Νο−
σηλευτικά Ιδρύματα, τα Ιδρύματα που εποπτεύονται από
τα Υπουργεία Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και
Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και τα φαρμακεία
των Ιδιωτικών Κλινικών,
Μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν εκπτώσεις προς τα νοσοκομεία, ο ανταγωνισμός μεταξύ των προμηθευτών είναι ανύπαρκτος λόγω σταθερών Ν.Τ. και περιορίζεται μόνο στο πεδίο των «παροχών» προς τα φυσικά πρόσωπα τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την κατανάλωση φαρμάκων.
Η αλλαγή του τρόπου προμήθειας των φαρμάκων από τα δημόσια νοσοκομεία θα μπορούσε να γίνει με δύο τρόπους.
Α. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ
Ακολουθούμε το υπάρχον θεσμικό – νομικό πλαίσιο που καθορίζει τον τρόπο διενέργειας των δημόσιων μειοδοτικών διαγωνισμών.
Οι διαγωνισμοί αυτοί θα αφορούν Δραστική ουσία φαρμάκου – Μορφή – Περιεκτικότητα – Ποσότητα ( π.χ. CIPROFLOXACIN Vial 200 ml 400 mg 1.000.000 μονάδες).
Η εφαρμογή θα πρέπει να περιλαμβάνει όλα τα νοσοκομεία της χώρας και για αρχή θα μπορεί να αφορά μία θεραπευτική κατηγορία φαρμάκων π.χ. Φάρμακα κατά των λοιμώξεων ( περίπου 20% της φαρμακευτικής δαπάνης).
Από αυτή τη θεραπευτική κατηγορία μπορούμε για αρχή να επιλέξουμε τις 15 «δημοφιλέστερες» δραστικές ουσίες για την προκήρυξη του διαγωνισμού. Προϋπόθεση συμμετοχής στο διαγωνισμό είναι, τα φάρμακο να διαθέτει άδεια κυκλοφορίας από τον ΕΟΦ ή τον ΕΜΕΑ. Οι λοιπές προδιαγραφές και οι εγγυήσεις θα πρέπει να αφορούν τις συσκευασίες, φύλλα οδηγιών και σήμανση στην ελληνική γλώσσα, πολλαπλές ημερήσιες δόσεις, σήμανση και περιεχόμενο σήμανσης κατά δόση κλπ, καθώς και την ικανότητα του προμηθευτή να ανταποκριθεί με συνέπεια στις απαιτήσεις εφοδιασμού φαρμάκων στα δημόσια νοσοκομεία σε τέτοια κλίμακα.
Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των διαγωνισμών, μπορούμε να επεκταθούμε σε όλες τις θεραπευτικές κατηγορίες και σε μεγάλο αριθμό δραστικών ουσιών.
Εκτίμηση – πρόβλεψη
Θα υπάρξει ανταπόκριση και θα εκδηλωθεί σημαντικό ενδιαφέρον από τους προμηθευτές.
Το θεσμικό – νομικό πλαίσιο δεν είναι ευέλικτο και θα οδηγήσει σε πλήθος ενστάσεων με αποτέλεσμα μεγάλες καθυστερήσεις.
Β. ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ
Η έκπτωση επί της Ν.Τ. από τους προμηθευτές φαρμάκων προς τους φορείς τους εποπτευόμενους από το Υπουργείο Υγείας προβλέπεται από την αγορανομική διάταξη που αναφέρεται στην αρχή του κειμένου.
Προϋποθέσεις
Η ύπαρξη κατάλληλου λογισμικού για την εισαγωγή των προσφορών, για την κατάταξη των προσφορών κατά φθίνουσα τιμή και για την επικύρωση των παραγγελιών.
Κωδικός πρόσβασης του προμηθευτή (υπάρχει και χορηγείται από τον ΕΟΦ μετά από την αξιολόγηση του προμηθευτή).
Κωδικός πρόσβασης του φορέα – νοσοκομείο – φαρμακείο.
Άδεια κυκλοφορίας φαρμάκου από τον ΕΟΦ ή ΕΜΕΑ.
Περιγραφή
Το σύστημα λειτουργεί ηλεκτρονικά μέσω διαδικτύου.
Με ανακοίνωση – πρόσκληση το Υπουργείο Υγείας καλεί κάθε προμηθευτή φαρμάκων, ο οποίος διαθέτει τον κωδικό πρόσβασης στο σύστημα να καταθέσει την προσφορά (εάν επιθυμεί) του για συγκεκριμένη δραστική ουσία, μορφής και περιεκτικότητας. Η προσφορά εισάγεται στο σύστημα μόνο εάν έχει τιμή μικρότερη από τη Νοσοκομειακή Τιμή (Ν.Τ.) και σε όποια ποσότητα έχει την δυνατότητα να προσφέρει ο προμηθευτής. Όλες οι προσφορές που αντιστοιχούν στην ίδια δραστική ουσία, ίδια μορφή και περιεκτικότητα (π.χ. CIPROFLOXACIN Vial 200 ml 400 mg) κατατάσσονται σε στήλη κατά φθίνουσα τιμή και με την αντίστοιχη διαθέσιμη ποσότητα σε διπλανή στήλη. Το σύνολο των προσφορών οι οποίες εμφανίζονται στο σύστημα έχουν την εξής μορφή .
ΕΙΔΟΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΤΙΜΗ ΚΩΔΙΚΟΣ
CIPROFLOXACIN Vial 200 ml 400 mg 5.000 20,55 ……01
CIPROFLOXACIN Vial 200 ml 400 mg 9.000 20,30 ……02
CIPROFLOXACIN Vial 200 ml 400 mg 15.000 20,10 ……25
CIPROFLOXACIN Vial 200 ml 400 mg 10.000 20,00 ……99
CIPROFLOXACIN Vial 200 ml 400 mg 3.000 19,90 ……63
Ο εξουσιοδοτημένος φαρμακοποιός του φορέα βλέπει την διαθεσιμότητα που υπάρχει στο συγκεκριμένο φάρμακο και είναι υποχρεωμένος πλέον να παραγγείλει μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος το οποίο επικυρώνει την παραγγελία μόνο στην χαμηλότερη τιμή με την οποία διατίθεται το φάρμακο την εκάστοτε στιγμή. Το σύστημα είναι ανοικτό και ανά πάσα στιγμή είναι δυνατή η προσθήκη προσφορών και η αλλαγή της σειράς κατάταξης. Μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος η επικύρωση της παραγγελίας μπορεί να γίνει μόνο για το είδος με τη χαμηλότερη τιμή.
Η προσφορά του προμηθευτή είναι δεσμευτική για τιμή και ποσότητα για ορισμένο χρονικό διάστημα (π.χ. 15 ημέρες) και δεν μπορεί να αποσυρθεί. Μετά την παρέλευση του χρονικού διαστήματος μπορεί να αποσύρει την προσφορά του εφόσον επιθυμεί και να επανέλθει με νέα (εάν δεν μπορεί να πουλήσει μπορεί να χαμηλώσει τη τιμή). Ο προμηθευτής δεσμεύεται από εγγυήσεις και ρήτρες για την εκτέλεση της προμήθειας.
Εκτίμηση – πρόβλεψη
Δεν προκύπτει νομικό κώλυμα με την διαδικασία. Αποτελεί νόμιμη έκπτωση επί της Ν.Τ. και αναγράφεται και επί του τιμολογίου πώλησης.
Το σύστημα είναι ταχύ ευέλικτο και μπορεί να επεκταθεί καθολικά για όλα τα φάρμακα και σε όλα τα δημόσια νοσοκομεία.
Ενισχύει τον ανταγωνισμό, θα υπάρχει σημαντική μείωση τιμών και το όφελος θα είναι άμεσο.
Θα υπάρχει άμεση καταγραφή και επεξεργασία όλων των στοιχείων για τις αγορές οι οποίες γίνονται μέσω ηλεκτρονικού συστήματος.
Παρατήρηση 1. Η επιλογή της διαδικασίας του rebate (ως η μόνη) για εξοικονόμηση πόρων και μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης, νομιμοποιεί το υπάρχον σύστημα προώθησης των πωλήσεων και διακίνησης φαρμάκων, θα ενισχύσει την κατευθυνόμενη συνταγογράφηση και μετά από παροδική ύφεση θα οδηγήσει σε αύξηση της κατανάλωσης φαρμάκων.
Παρατήρηση 2. Οι σημαντικότερες εγχώριες βιομηχανίες φαρμάκων μετέχουν σε διεθνείς διαγωνισμούς και έχουν πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα.
#4 Σχόλιο Από Γιαννικουρής Γεώργιος Στις 26 Δεκεμβρίου 2010 @ 11:27
Η καθιέρωση διαγωνισμών με βάση την δραστική ουσία, περιεκτικότητα κ.λ.π. όπως πολύ σωστά κατά την γνώμη μου αναφέρει και ο κ. ΛΑΚΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ θα επιφέρει μεγάλο όφελος μη συνδιαζόμενη η κίνηση ενός φαρμάκου από φυσικά πρόσωπα…
#5 Σχόλιο Από ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Στις 30 Δεκεμβρίου 2010 @ 13:01
Τι είδους απελευθέρωση των φαρμακείων θα είναι αυτή που θα εξακολουθεί να απαγορεύει σε όποιο ιδιώτη ή κοινωνικό φορέα ή σύλλογο
να πωλεί φάρμακα στο κόστος αγοράς τους απο τις φαρμακοβιομηχανίες;
Απαγορεύται να διαθέσουν φάρμακα στους ασφαλισμένους χωρίς το προκαθορισμένο ποσοστό κέρδους!
Στην Ελλάδα το μόνο που προστατεύται είναι το επιχειρηματικό κέρδος!
#6 Σχόλιο Από Χριστος Στις 30 Δεκεμβρίου 2010 @ 19:53
1)επιβολη στις βιομηχανιες της παραγωσης οικονομικων συσκευασιων ειδικα και αποκλειστικα για νοσοκομεια.
Ετσι θα εξασφαλιζει το κρατος ακομα χαμηλωτερες τιμες και δεν θα υπαρχει το φαινομενο να κλεβονται η να αχρηστευονται κουτια φαρμακων. Αν νομιζεται οτι το προβλημα ειναι μικρο δειτε απλα ποσα κουτια απο ενα τυχαιο (οποιο και να παρετε το ιδιο ειναι) φαρμακο δαπανα ενα νοσοκομειο και υπολογιστε για ποσες μερες νοσηλειας αντιστοιχει.Στα νοσοκομεια πετανε ολοκληρα κουτια επειδη ανοιχτηκαν η τα εκμεταλευονται καποιοι του συστηματος
2)Οκ η νοσοκομειακη τιμη αλλα πρεπει οταν το κρατος παραγγελνει μαζικα φαρμακα να παιρνει παραπανω εκπτωση.
Η νοσοκομειακη τιμη να υπαρχει μονο για μικρο αριθμο συσκευασιων και οταν το νοσοκομειο κανει μαζικη παραγγελια να περνει και τις αναλογες εκπτωσεις.
3)Συνταγογραφηση μεσα στα νοσοκομεια αποκλειστικα της δραστικης ουσιας.
Ετσι τα νοσοκομεια δεν θα εχουν ενα τεραστιο στοκ απο τα ιδια φαρμακα αλλα, απλα αλλης βιομηχανιας.Τα φαρμακα δεν θα λειγουνε και αυτοι που τα παραγγελνουν η τα συνταγογραφουν δεν θα περνουν μιζες.Ακομα θα πετυχετε πολυ καλητερες τιμες αφου θα προμηθευεστε μαζικα ποσοτητες
4)Παρα πολυ βασικο ακομα για της παραγγελειες φαρμακων ειναι το πως χορηγουνται.Επιβολη ημερησιας δοσης φαρμακου για τους ασθενεις που νοσηλευονται!!!! Οχι δινουμε ενα κουτι και αντε στο καλο, αλλα προετοιμασια καθε μερα της δοσης(η καθε εβδομαδα αναλογα με το αναμενομενο νοσηλειας) του ασ8ενους απο τους φαρμακοιους των νοσοκομειων (συμφωνα βεβαια με την συνταγογραφηση των ιαρτων).
Και τοτε να δειτε μειωση δαπανων…