1. Οι οργανικές θέσεις των νομικών προσώπων που συγχωνεύονται μεταφέρονται αυτοδικαίως στην αντίστοιχη Μονάδα Κοινωνικής Φροντίδας. Οι μόνιμοι υπάλληλοι των Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας που κατέχουν οργανικές θέσεις διατηρούν τις θέσεις που κατέχουν κατά κλάδο, κατηγορία και ειδικότητα κατά τη δημοσίευση αυτού του νόμου, μεταφέρονται αυτοδικαίως με τις οργανικές θέσεις τους στην αντίστοιχη Μονάδα Κοινωνικής Φροντίδας.
2. Το προσωπικό που κατέχει προσωποπαγείς θέσεις διατηρεί τις θέσεις του, οι οποίες μεταφέρονται αυτοδικαίως ως προσωποπαγείς θέσεις στην αντίστοιχη Μονάδα Κοινωνικής Φροντίδας.
3. Για την κατά τα προηγούμενα αυτοδίκαιη μεταφορά οργανικών ή προσωποπαγών θέσεων, εκδίδεται για κάθε Μονάδα Κοινωνικής Φροντίδας του άρθρου 1 του παρόντος διαπιστωτική πράξη του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
4. Ο συνολικός χρόνος υπηρεσίας του υπαλλήλου, που έχει διανυθεί στο φορέα από τον οποίο αυτός προέρχεται, λαμβάνεται υπόψη για τη μισθολογική του εξέλιξη και θεωρείται ως πραγματική υπηρεσία για όλα τα θέματα της υπηρεσιακής του κατάστασης.
5. Μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου θα ανατεθούν στο προσωπικό αυτό αρμοδιότητες με απόφαση του Διοικητή της Μονάδας Κοινωνικής Φροντίδας.
Ενα από τα πλέον σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι Μ.Κ.Φ. είναι η έλλειψη ιατρών. Δεδομένου ότι οι Μ.Κ.Φ. δεν είναι ενταγμένες στο Ε.Σ.Υ., σχεδόν κανείς ιατρός δεν επιδιώκει και δεν ενδιαφέρεται να προσληφθεί σε αυτές, για ευνόητους λόγους. Από το Κ.Α.Α.Κ.Υ. ΑμεΑ Καστοριάς, στο οποίο υπηρετώ, έχει προκηρυχθεί επανειλημμένα η πλήρωση των τριών οργανικών θέσεων ιατρών, αλλά κανένα ενδιαφέρον δεν εκδηλώθηκε. Οι ανάγκες μας σε ιατρικό προσωπικό καλύπτονται με διάθεση ιατρών από το Νοσοκομείο Καστοριάς και το Κέντρο Υγείας Άργους Ορεστικού. Προτείνω λοιπόν να συμπεριληφθεί διάταξη στο άρθρο 6, η οποία να προβλέπει ότι οι ιατροί που θα προσλαμβάνονται σε οργανικές θέσεις των Μ.Κ.Φ. του άρθρου 1, θα εντάσσονται στο Ε.Σ.Υ.. θα μπορούσε, ακόμη, στα πλαίσια της λειτουργικής και επιστημονικής διασύνδεσης Μ.Κ.Φ., όπως καθορίζεται από το άρθρο 4, να συγκεκριμενοποιηθεί η απασχόληση ιατρών μονίμων υπαλλήλων των Μ.Κ.Φ. στα Νοσοκομεία/Κέντρα Υγείας του Ε.Σ.Υ. και το αντίστροφο.
Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο το γεγονός πως δεν υπάρχουν βλέψεις για να τεθεί το προσωπικό των συγχωνευόμενων φορέων πρόνοιας σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας. Από την άλλη όμως οι ελλείψεις προσωπικού, ειδικά στους φορείς προστασίας των παιδιών είναι σημαντικές. Μήπως θα έπρεπε στα πλαίσια της βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών προς τα φιλοξενούμενα παιδιά να πραγματοποιηθούν κάποιες προσλήψεις προσωπικού;Άλλωστε με την ακολουθούμενη οικονομική πολιτική ο αριθμός των φιλοξενούμενων παιδιών στους φορείς πρόνοιας βαίνει διαρκώς αυξανόμενος και όταν μιλάμε για παιδιά δεν πρέπει ούτε για αστείο να μιλάμε για περικοπές.