1. Αντικείμενο των συμβάσεων προμηθειών δύναται να είναι οι εξής κατηγορίες προϊόντων:
Ενεργά εμφυτεύσιμα προϊόντα, μη ενεργά εμφυτεύσιμα προϊόντα, οδοντιατρικά προϊόντα, «In Vitro» διαγνωστικά προϊόντα, αναισθησιολογικά και αναπνευστικά προϊόντα, οφθαλμολογικά προϊόντα και προϊόντα οπτικής, προϊόντα μίας χρήσεως, υλικά καθαριότητας, ιατρικά αέρια, καύσιμα, τρόφιμα, ποτά, έντυπα – γραφική ύλη,- ναρκωτικά, εμβόλια και φαρμακευτικά σκευάσματα που διανέμονται από τις Διευθύνσεις της Υγιεινής των Νομαρχιών ή τους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς ή τα νοσοκομεία, αντιδραστήρες αιμοδοσίας κάθε μορφής και διαδικασίας ελέγχου του αίματος, ξενοδοχειακός εξοπλισμός, ιματισμός, ηλεκτρομηχανικά και ιατροτεχνολογικά προϊόντα, εξοπλισμός εγκαταστάσεων, επαναχρησιμοποιήσιμα εργαλεία, τεχνικά βοηθήματα για άτομα με ειδικές ανάγκες, προϊόντα διαγνωστικής και θεραπευτικής ακτινοβολίας, μεταφορικά μέσα, πληροφοριακά συστήματα, ηλεκτρολογικός και ηλεκτρονικός εξοπλισμός, μηχανολογικός εξοπλισμός.
2. Σύμβαση με αντικείμενο την προμήθεια προϊόντων και ταυτόχρονα την τοποθέτηση και εγκατάσταση αυτών συνιστά «σύμβαση προμηθειών».
3. Δεν υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος οι προμήθειες πάσης φύσεως εξοπλισμού και υπηρεσιών συντήρησης του εξοπλισμού των φορέων της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του παρόντος που ανατίθενται στη Δ.ΕΠ.Α.ΝΟ.Μ. Α.Ε., σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1398/1983 «Για την κύρωση των συμβάσεων ανέγερσης των Πανεπιστημιακών Νοσηλευτικών Συγκροτημάτων Ηρακλείου Κρήτης και Πάτρας, τη ρύθμιση συναφών θεμάτων και τη σύσταση Δημόσιας Επιχείρησης Ανέγερσης Νοσηλευτικών Μονάδων», όπως τροποποιήθηκαν από τους νόμους 2519/1997 και 2737/1999.
4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, δύναται να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος και άλλα προϊόντα.
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 2 Αντικείμενο συμβάσεων προμηθειών"
#1 Σχόλιο Από ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΟΥΧΤΙΔΗΣ Στις 19 Δεκεμβρίου 2010 @ 19:44
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 1 ΕΙΝΑΙ «ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΑ» ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΕΣ ΕΝΩ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΥΠΟΥ «ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΙΟΝΤΑ»
#2 Σχόλιο Από Κυριακος Π. Μπερμπερακης Στις 20 Δεκεμβρίου 2010 @ 14:01
Το μονο που δεν βλεπω να συμπεριλαμβανεται στα αντικειμενα των συμβασεων ειναι η ασφαλιση δηλ.οι αστικες ευθυνες.
Των γιατρων και των νοσοκομειων.Δηλαδη οτι παθουμε μεσα σε κρατικο νοσοκομειο μονο «θελημα θεου» ειναι?Τοτε γιατι τα ιδιωτικα νοσοκομεια εστω και «οικειοθελως»προμηθευονται τετοιες καλυψεις?
Ποτε θα βγαλετε ενα νομοσχεδιο που ολα αυτα θα ειναι υποχρεωτικα για οσους ασχολουνται με τον χωρο της υγειας και οχι επιλεκτικα?
Οι γιατροι των δημοσιων νοσοκομειων στην πλειοψηφια τους ειναι ηρωες.Ιδιως οι επεμβατικοι.Αλλα και τα λαθη ειναι λαθη.Τι φταιει ο καθε φουκαρας που τον πονο του ηθελε να γιατρεψει?Καποια αποζημιωση δεν δικαιουται?Να παει να βρει αλλου γιατρια.Απο που?
Ασχετο με το παρον νομοσχεδιο αλλα θα ηθελα να υποβαλλω και μια προταση.Το συντομοτερο να φτιαξετε ενα νομοσχεδιο για την ποινικη ευθυνη στην ιατρικη πραξη.Εν τη απουσια του οι δικαστες σημερα ακροβατουν συρραβωντας ποινικο,αστικο και οτι αλλο δικαιο βρουν μπροστα τους.Στην προσπαθεια τους να φανουν δικαιοι αδικουν.Γιατι λειπει η νομικη βαση.Αληθεια το υπουργειο αυτο επι τριανταπεντε χρονια με τι ακριβως ασχολειται?
#3 Σχόλιο Από Αλεξανδρος Παπακωνσταντίνου Στις 20 Δεκεμβρίου 2010 @ 19:58
Αν θέλετε να περιορίσετε τις δαπάνες των προμηθειών γιατί δεν δημιουργείτε ενα Κρατικό Φορέα που θα προμηθεύεται όλα αυτά τα υλικά και τα φάρμακα από τους παραγωγούς και θα τα διαθέτει στα Νοσοκομεία χωρίς να μεσολαβούν μεταπράτες, εμποροι μεσάζοντες, προμηθευτές και όπως αλλιώς λέγονται που κερδίζουν τεράστια ποσά σε βάρος του Δημοσίου στο όνομα οτι «αργούν τα Νοσοκομεία να τους πληρώσουν’
#4 Σχόλιο Από Στακιάς Νικόλαος Στις 23 Δεκεμβρίου 2010 @ 07:33
Παράγραφος 3 του Άρθρου 2
Πολύ καλά γράφετε οι πάσης φύσεως προμήθειες καθώς και συντήρηση πάσης φύσεως εξοπλισμού να γίνονται από την ΔΕΠΑΝΟΜ.
Μήπως όμως είναι καιρός εν όψη και της υπάρχουσας οικονομικής κατάστασης η συγκεκριμένη εταιρεία να εξυγιανθεί ΗΘΙΚΑ; Όπως όλοι γνωρίζουμε εκεί γίνεται πολύ μεγάλο πάρτυ.
Γνωρίζετε ότι έχουν ανεγερθεί κτίρια υγειονομικών μονάδων από την συγκεκριμένη εταιρεία χωρίς την έκδοση οικοδομικής άδειας;
Πρέπει η διόικηση αλλά και το προσωπικό να καταλάβουν ότι πρέπει να τηρούνται τα θεσμοθετιμένα.
#5 Σχόλιο Από Γιαννατος Σωτηρης Στις 23 Δεκεμβρίου 2010 @ 16:49
Αν ειστε σοβαροι και θελετε πραγματικα να περιορισετε, κατα ενα ποσοστο, τις αδικαιολογητα υπερβολικες δαπανες των Νοσοκομειων,χωρις να σας απασχολει το τι θα πουν!!!,οι ενδιαφερομενες εταιρειες,θα σας υποδειξω μια δοκιμασμενη μεθοδο:
Οι περισσοτερες,σημερα,χειρουργικες επεμβασεις γινονται λαπαροσκοπικα. Θα αναφερθω μονο σε μια παθηση που αντιμετωπιζεται με
τη μεθοδο αυτη,σε ολα τα Νοσοκομεια της Ελλαδος.Στην χολολιθιαση,απο την οποια πασχει το 10 ο/ο περιπου,του πληθυσμου.Τα εργαλεια που χρησιμοποιουν για την επεμβαση αυτη ειναι μιας χρησης,πλαστικα,και κοστιζουν περιπου 1200-1300 Ευρω,το σετ, ανα επεμβαση.
Υπαρχουν εργαλεια αξιοπιστα,σοβαρων εταιρειων,απο ανοξειδωτο μεταλλο,
που αποστειρωνονται στον κλιβανο και χρησιμοποιουνται συνεχως για πολλα χρονια.Το κοστος ενος σετ των εργαλειων αυτων ειναι περιπου 10.000 Ευρω.Αν το Νοσοκομειο προμηθευθει 1,2,3,4….σετ,για να τα εναλλασει προς αποστειρωση,αναλογα με τον αριθμο των επεμβασεων του καθε Νοσοκομειου,ελυσε το προβλημα.
Υπαρχει και αλλος τυπος λαπαροσκοπικων εργαλειων,με μεταλλικο το βασικο στελεχος και ανταλλακτικα μονο τα ακρα τους.Το κοστος ενος σετ
ειναι και αυτο περιπου 10.000 Ευρω.Το κοστος δε των ανταλλακτικων ακρων,που και αυτα αποστειρωνονται μερικες φορες,ειναι 200-300 Ευρω
ανα επεμβαση και οχι 1200-1300 Ευρω,που ειναι το κοστος των εργαλειων
μιας χρησης.
Ολες οι δικαιολογιες για την μη χρησιμοποιηση αυτων των εργαλειων,απο
οπουδηποτε και οποιονδηποτε προερχονται ειναι εκ του πονηρου!!!!!!.
Στη διαθεση σας για διευκρινησεις.
#6 Σχόλιο Από Βασίλης Καραβίτης Στις 27 Δεκεμβρίου 2010 @ 06:18
Πολύ σωστά αναφέρει σχολιαστής Π. Τουχτίδης, δεν πρόκειται για αντιδραστήρες αλλά για «αντιδραστήρια». Μικρό το κακό, αλλά ίσως προδίδει κάτι: ‘Οτι οι συγγράψαντες το σχέδιο νόμου βρίσκονται μακρυά από το αντικείμενό του!!!
#7 Σχόλιο Από ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΙΚΗΣ Στις 29 Δεκεμβρίου 2010 @ 21:47
ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΕΔΩ ΚΑΙ 15 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΕΣΥ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΣΑΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ.ΠΡΩΤΟΔΙΟΡΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ ΣΤΟ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΣΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ.ΠΡΩΤΑ ΑΠ’ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΩΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΟΥΣ ΑΝΑΛΥΤΕΣ.ΑΝ ΟΧΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΛΥΤΕΣ ΜΕ ΧΡΗΣΙΔΑΝΕΙΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΑ ΠΡΟΜΗΘΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΝΑΛΥΤΕΣ ΣΕ ΤΙΜΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ.ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΦΥΓΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΤΟΥΝ ΑΝΑΛΥΤΕΣ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΣΤΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΩΝ ΝΑ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ.
#8 Σχόλιο Από Ελεγκτικό Γραφείο Ντάβου Παναγιώτη Στις 29 Δεκεμβρίου 2010 @ 23:03
Ο τρόπος λειτουργίας των προμηθειών των φορέων υγείας προτείνουμε να αλλάξει ως εξής:
1) από ειδικές επιτροπές να κωδικοποιηθούν τα είδη προμηθειών σε βασικές κατηγορίες (φάρμακα, χειρουργικά είδη, αναλώσιμα, διοικητκά αναλώσιμα κλπ) και να αναλυθούν περαιτέρω ανά είδος (φάρμακα καρδιοπαθών, νεφροπαθών κλπ). Να κωδικοποιηθούν δηλαδή τα είδη, η κατηγορία που ανήκουν, η σχετική πάθηση που αντιμετωπίζουν κλπ. Η εργασία να ιεραρχηθεί καταρχήν στα είδη που έχουν μεγαλύτερη αναλογία στο κόστος λειτουργίας των φορέων ώστε να λειτουργήσει όσο πιο άμεσα γίνεται το νέο σύστημα και εν συνεχεία να εμπλουτίζεται με νέα είδη.
2) Οι φορείς να καταρτίζουν ηλεκτρονικά τις ανάγκες τους για το μέλλον (έτος, μήνας, εβδομάδα ή επείγοντα) και να τις υποβάλλουν σε κεντρική αρχή προμηθειών.
3) Η κεντρική αρχή προμηθειών να πραγματοποιεί ηλεκτρονικές διαδικασίες προμηθειών ώστε να εξαφανιστεί το φαινόμενο των χρηματισμών. Δεδομένου ότι κανένας προμηθευτής δεν γνωρίζει ποιος παρήγγειλε ένα είδος (καθώς η προμήθεια γίνεται από κεντρική υπηρεσία και όχι από συγκεκριμένο γιατρό) δεν έχει κίνητρο να χρηματίσει κανέναν γιατί πολύ απλά δεν γνωρίζει ποιος ζήτησε το εν λόγω είδος. Επιπλέον, στα πλαίσια των ηλεκτρονικών προμηθειών ο ανταγωνισμός των προμηθευτών και η αδυναμία τους να γνωρίζουν ακριβή στοιχεία των προσφορών των ανταγωνιστών, θα τους αναγκάσει να χτυπούν την κατώτερη τιμή προκειμένου να κερδίσουν την προμήθεια.
4) Η παραλαβή θα γίνεται από την κεντρική υπηρεσία και από εκεί θα διανέμονται καθημερινά στους φορείς που ζήτησαν τα είδη. Κανένας προμηθευτής δεν θα παραδίδει κατευθείαν σε ένα νοσοκομείο προκειμένου να μην γίνεται ταυτοποίηση του αιτούντα φορέα ή γιατρού και ελοχεύει ο κίνδυνος χρηματισμού.
5) Η κεντρική υπηρεσία θα είναι υπεύθυνη να συγκρίνει υπερβάσεις ανά νοσοκομείο και με βάση πρόσθετα στοιχεία όπως π.χ. ασθενών, τη μέση κατανάλωση και να αναζητά εξηγήσεις στις περιπτώσεις σημαντικών αποκλίσεων από φορέα σε φορέα.
6) Να μην γίνει καμία εξαίρεση και όλες οι προμήθειες να προκύπτουν από αυτή τη διαδικασία.
7) Όλοι όσοι θέλουν να λειτουργούν ως προμηθευτές του συστήματος να εγγραφούν σε αυτό ώστε να λαμβάνουν αυτόματα ενημερώσεις σχετικά με τους διαγωνισμούς που τρέχουν στα είδη που τους ενδιαφέρουν.
8) Τα μέλη των επιτροπών αυτών να υποβάλλονται κατ’έτος σε έλεγχο πόθεν έσχες και σίγουρα πριν αναλάβουν καθήκοντα.
Με τους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς κεντρικά καταστρέφουμε το κανάλι επικοινωνίας του αιτούντος (γιατρού, νοσοκομείου κλπ) με τον προμηθευτή με τέτοιο τρόπο ώστε να μην έχει λόγο ο προμηθευτής να χρηματίσει συγκεκριμένο άτομο ή φορέα καθώς δεν μπορεί να επιβεβαιώσει αν και σε τι βαθμό συμμετείχε στην επιλογή του συγκεκριμένου προμηθευτή. Επιπλέον, δίνουμε τη δυνατότητα σε όλους τους ενδεχόμενους προμηθευτές να συμμετέχουν ισότιμα και ο καλύτερος να κερδίσει.
Με Εκτίμηση
Παναγιώτης Ντάβος
Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής
[1]
[2]
#9 Σχόλιο Από ΠΕΡΛΑΝΤΙΔΗΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Στις 30 Δεκεμβρίου 2010 @ 16:35
Πρεπει να γινει διευκρινηση της προτασης .
Οταν ο νομοθετης λεει φαρμακευτικα σκευασματα εννοει ολα οσα διαθετει ενα νοσοκομειακο φαρμακειο προς τους εσωτερικους και τους εξωτερικους ασθενεις η εννοει μια ειδικη κατηγορια φαρμακων.Η διατυπωση πρεπει να γινει πιο συγκεκριμενη διοτι μπορει στο μελλον να δημιουργηθει προδλημα με τους παρεδρους στην εγκριση των ενταλματων πληρωμης τιμολογιων φαρμακων.
#10 Σχόλιο Από ΠΑΣΥΠΙΕ Στις 1 Ιανουαρίου 2011 @ 21:02
Στην παράγραφο 4 εξουσιοδοτούνται οι αρμόδιοι υπουργοί να προσθέσουν στις διατάξεις του νόμου αυτού και άλλα προϊόντα. Αυτό αποτελεί καταλύτη εκτροχιασμού του συστήματος και των δαπανών, όπως ακριβώς έγινε και τα προηγούμενα έτη με τη λύση των «ΦΕΚ ανωτάτων τιμών», οπότε και οι εκάστοτε αρμόδιοι εμπλούτιζαν συνεχώς τη λίστα με τα προϊόντα που σήμερα κατονομάζονται ως «υπερτιμολογημένα».