Αρχική Αναδιοργάνωση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείου Αλεξάνδρου Σούτσου» και του νομικού προσώπου,,,ΜΕΡΟΣ Ζ’: ΘΕΣΠΙΣΗ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ, ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (άρθρα 81-98)Σχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΑΜΑΤΟΣ ΑΚΡΟΑΜΑΤΟΣ | 2 Φεβρουαρίου 2025, 20:37
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΘΕΑΜΑΤΟΣ ΑΚΡΟΑΜΑΤΟΣ. ΠΡΟΣ: ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ κ. ΛΙΝΑ ΜΕΝΔΩΝΗ. Κυρία Υπουργέ, Σε ό,τι αφορά το ΜΕΡΟΣ Ζ΄του Νομοσχεδίου, άρθρο 85 υποβάλλουμε τις κατωτέρω επισημάνσεις – σχόλια: Με βάση το άρθρο 43 του Νόμου 4481/2017 που αφορά «Γνωστοποίηση ενδεχομένων παραβιάσεων» μέχρι τώρα μπορούσαν τα μέλη ενός οργανισμού συλλογικής διαχείρισης, οι δικαιούχοι και τα ενδιαφερόμενα μέρη να προβούν σε γνωστοποιήσεις, ενημερώσεις και καταγγελίες προς τον ΟΠΙ, για δραστηριότητες ή καταστάσεις οι οποίες κατά τη γνώμη τους συνιστούν παραβίαση της Νομοθεσίας, με οποιοδήποτε τρόπο κρίνουν σκόπιμο. Με βάση το άρθρο 85 παράγραφοι 2 & 3 και τις προτεινόμενες τροποποιήσεις του Νομοσχεδίου, για να μπορέσει να υποβάλλει στον ΟΠΙ ο οιοσδήποτε έχει έννομο συμφέρον, γνωστοποίηση και να διερευνηθεί αυτή, θα πρέπει να καταβάλλει και χρηματικό ποσό ίσο με την αξία παραβόλου, το οποίο όμως δεν προσδιορίζεται σε κανένα σημείο του Νομοσχεδίου. Κυρία Υπουργέ, ως Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος Ακροάματος που συγκεντρώνει το σύνολο σχεδόν των Σωματείων των εργαζομένων στον Πολιτισμό, έχουμε επανειλημμένα αποστείλει επιστολές προς το ΥΠΠΟ και τα συναρμόδια Υπουργεία ζητώντας λύσεις για τα χρόνια προβλήματα του κλάδου και έχουμε προβεί σε κινητοποιήσεις προσπαθώντας να επιτύχουμε ένα εργασιακό περιβάλλον με αξιοπρέπεια που να μπορεί να δημιουργεί δυνατότητες επιβίωσης και καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας. Υφίσταται πνευματικό και συγγενικό δικαίωμα διότι πρωτίστως υπάρχει καλλιτεχνική δημιουργία και έκφραση από τους καλλιτέχνες εργαζόμενους του Πολιτισμού, των οποίων τα δικαιώματα βάλλονται καθημερινά και οι οποίοι εάν αποφασίσουν να υπερασπίσουν τα πνευματικά και συγγενικά δικαιώματά τους θα πρέπει επιπροσθέτως να καταβάλλουν επιπλέον και την αξία παραβόλου στον ΟΠΙ σε καιρούς πραγματικά δύσκολους. Διερωτώμεθα αφού οι Οργανισμοί Συλλογικής Διαχείρισης που είναι Συνεταιρισμοί των δικαιούχων τους οποίους εκπροσωπούν και καταβάλλουν ετήσια την οικονομική συνδρομή τους προς τον ΟΠΙ με βάση το Νόμο, για ποιο λόγο οι προσφεύγοντες συνάδελφοι μας καλλιτέχνες θα πρέπει να καταβάλλουν και επιπλέον κόστος για τη διερεύνηση των καταγγελιών και των γνωστοποιήσεών τους; Δηλαδή το οικονομικό κριτήριο καταβολής ενός παραβόλου καθορίζει εάν θα πρέπει ο ΟΠΙ να ασχοληθεί με την παραβίαση της Νομοθεσίας όταν αυτή γνωστοποιείται και καταγγέλλεται επωνύμως και στοιχειοθετημένα ή θα πρέπει αυτεπαγγέλτως να λειτουργεί ο ΟΠΙ και να διερευνά αρμοδίως τις γνωστοποιήσεις και καταγγελίες των ενδιαφερομένων μερών, όπως ίσχυε μέχρι τώρα με βάση το υφιστάμενο μέχρι τώρα άρθρο 43 του Ν.4481/2017; Η συγκεκριμένη διάταξη που επιβάλλει καταβολή παραβόλου προς τον ΟΠΙ για τη διερεύνηση γνωστοποίησης δικαιούχων συναδέλφων μας, αποτελεί αντικίνητρο για όσους θέλουν να προβούν (και ιδιαίτερα στους οικονομικά ασθενέστερους) σε διερεύνηση προβλήματός τους και πιθανής προσβολής των δικαιωμάτων τους και προτείνουμε να αφαιρεθεί.