1. Κατά των αποφάσεων των φορέων του δημόσιου τομέα επί αιτήματος παροχής πρόσβασης για περαιτέρω χρήση σε δεδομένα που εμπίπτουν στην παρ. 1 του άρθρου 3 της Πράξης, μπορεί να ασκηθεί προσφυγή ουσίας ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Διοικητικού Εφετείου.
2. Κατά των αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου που εκδίδονται σύμφωνα με την παρ. 1, μπορεί να ασκηθεί αίτηση αναίρεσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Αρχική Μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/868 (πράξη για τη διακυβέρνηση δεδομένων)- Ορισμός αρμόδιας αρχής για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2024/903...Άρθρο 7 Δικαίωμα δικαστικής προσφυγής
Άρθρο 7 Δικαίωμα δικαστικής προσφυγής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Α’ ΜΕΤΡΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/868 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 30ΗΣ ΜΑΪΟΥ 2022 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2018/1724 (ΠΡΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ) – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ – Άρθρο 1 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Α’ ΜΕΤΡΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2022/868 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 30ΗΣ ΜΑΪΟΥ 2022 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2018/1724 (ΠΡΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ) – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ – Άρθρο 1 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 2 ΑντικείμενοΆρθρο 2 Αντικείμενο
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΧΡΗΣΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΦΟΡΕΩΝ – Άρθρο 3 Αρχή της εκ σχεδιασμού και εξ ορισμού διάθεσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 4 Υποχρέωση των χρηστών δεδομένων για παροχή πληροφοριώνΆρθρο 4 Υποχρέωση των χρηστών δεδομένων για παροχή πληροφοριών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 5 Αρμόδιος φορέας για την παροχή συνδρομής σε φορείς του δημοσίου τομέα
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 6 Ενιαίο σημείο πληροφόρησης
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 7 Δικαίωμα δικαστικής προσφυγής
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΑΡΜΟΔΙΕΣ ΑΡΧΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΑΛΤΡΟΥΙΣΜΟΥ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ – Άρθρο 8 Αρμόδια αρχή για τις υπηρεσίες διαμεσολάβησης δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Αρμόδια αρχή για την καταχώριση οργανώσεων αλτρουισμού δεδομένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 10 Μητρώο αναγνωρισμένων οργανώσεων αλτρουισμού δεδομένων
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΠΡΟΣΤΙΜΑ – ΕΝΝΟΜΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ – Άρθρο 11 Πρόστιμα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 Δικαίωμα δικαστικής προσφυγήςΆρθρο 12 Δικαίωμα δικαστικής προσφυγής
- 2 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε’ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ – Άρθρο 13 Ορισμός Υπεύθυνου για τη Χρήση Δεδομένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 14 Εθνική Στρατηγική για τα δεδομένα του δημοσίου τομέα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 15 Συντονιστική Επιτροπή για τα δεδομένα του δημοσίου τομέα
- 3 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΥΣ Α’ Άρθρο 16 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Β’ ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2024/903 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 13ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΥΨΗΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ (ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ) – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ «MY STREET» ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 17 ΣκοπόςΜΕΡΟΣ Β’ ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2024/903 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 13ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΜΕΤΡΩΝ ΓΙΑ ΥΨΗΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ (ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ) – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ «MY STREET» ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 17 Σκοπός
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 18 ΑντικείμενοΆρθρο 18 Αντικείμενο
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑΣ ΑΡΧΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ (ΕΕ) 2024/903 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 13ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 (ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ)—ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ «MY STREET» Άρθρο 19 Ορισμός αρμόδιας αρχής και ενιαίου σημείου επαφής κατ’ εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2024/903 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου (κανονισμός για τη διαλειτουργική Ευρώπη) – Προσθήκη άρθρου 84Β στον ν. 4727/2020
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 20 Ηλεκτρονική εφαρμογή «mystreet» για έλεγχο της αυθαίρετης χρήσης κοινόχρηστων χώρων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ Άρθρο 21 Εκτελεστικό Δίκτυο Ψηφιακού Μετασχηματισμού – Τροποποίηση άρθρου 8 ν. 4727/2020ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ Άρθρο 21 Εκτελεστικό Δίκτυο Ψηφιακού Μετασχηματισμού – Τροποποίηση άρθρου 8 ν. 4727/2020
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 Ρύθμιση θεμάτων της εταιρείας «Συμμετοχές 5G Α.Ε.»- Τροποποίηση παρ. 5 και περ. Β) παρ. 7 άρθρου 93 ν. 4727/2020
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση και κατάργηση της έκδοσης δικαιολογητικών – Τροποποίηση περ. α) παρ. 3 άρθρου 50 ν. 5099/2024Άρθρο 23 Αυτεπάγγελτη αναζήτηση και κατάργηση της έκδοσης δικαιολογητικών – Τροποποίηση περ. α) παρ. 3 άρθρου 50 ν. 5099/2024
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΥΣ Β’ Άρθρο 24 Εξουσιοδοτικές διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΜΕΡΟΥΣ Β’ Άρθρο 24 Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο ΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 25 Έναρξη ισχύοςΜΕΡΟΣ Γ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 25 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
14 Φεβρουαρίου 2025, 21:40
Ανοικτή σε Σχόλια έως
4 Μαρτίου 2025, 08:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σε
Στατιστικά
2 Σχόλια 28 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3270 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Ολοκλήρωση της κτηματογράφησης, απλοποίηση διαδικασιών, χρήση τεχνητής νοημοσύνης και διατάξεις για τη λειτουργία του ν.π.δ.δ. «Ελληνικό Κτηματολόγιο», λοιπές διατάξεις του Υπουργ...
- Επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του Ελληνικού Κτηματολογίου...
- Έκθεση Παρακολούθησης της Ψηφιακής Προσβασιμότητας Ιστοτόπων & Εφαρμογών για φορητές συσκευές των Δημόσιων Φορέων & Οργανισμών στην Ελλάδα
- Μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/868 (πράξη για τη διακυβέρνηση δεδομένων)- Ορισμός αρμόδιας αρχής για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2024/903...
- Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2022/2555 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 14ης Δεκεμβρίου 2022, σχετικά με...
- Λήψη μέτρων για την εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2022/2065 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022
- Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- Οδηγός Προσβασιμότητας-Ιστότοποι και εφαρμογές για φορητές συσκευές οργανισμών Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης
- Πέμπτο Εθνικό Σχέδιο Δράσης OGP
- Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις
Κατά τα αναφερόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 3 του Κανονισμού (ΕΕ)2022/868: «Το παρόν κεφάλαιο εφαρμόζεται στα δεδομένα που βρίσκονται στην κατοχή φορέων του δημόσιου τομέα και τα οποία προστατεύονται για λόγους: α) εμπορικού απορρήτου, μεταξύ άλλων ως επιχειρηματικό, επαγγελματικό και εταιρικό απόρρητο· β) στατιστικού απορρήτου· γ) προστασίας των δικαιωμάτων διανοητικής ιδιοκτησίας τρίτων· ή δ) προστασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, στον βαθμό που τα εν λόγω δεδομένα δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας (ΕΕ) 2019/1024». Σύμφωνα δε, με την παρ. 2 του άρθρου 1: «…Ο παρών κανονισμός δεν θίγει: α) τις ειδικές διατάξεις του ενωσιακού ή του εθνικού δικαίου σχετικά με την πρόσβαση σε ορισμένες κατηγορίες δεδομένων ή την περαιτέρω χρήση τους, ιδίως όσον αφορά τη χορήγηση πρόσβασης σε επίσημα έγγραφα και τη δημοσιοποίησή τους·…»
Το εάν ένα δεδομένο (έγγραφο, πληροφορία κ.ο.κ) προστατεύεται ή όχι για λόγους απορρήτου, πνευματικής ιδιοκτησίας κ.ο.κ., επηρεάζει, λοιπόν, άμεσα και το αν θα εφαρμοστούν στη συγκεκριμένη περίπτωση οι διατάξεις του Κανονισμού αλλά και του υπό κρίση (σχεδίου) νόμου ή οι διατάξεις κάποιου άλλου νόμου (όπως π.χ. οι διατάξεις του ν. 4727/2020, που επίσης αφορά ζητήματα περαιτέρω χρήσης). Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι:
Α) Σε αρκετές περιπτώσεις δεν είναι εφικτός ο εκ των προτέρων προσδιορισμός του χαρακτηριστικού αυτού.
Β) Δεν αποτελεί μεμονωμένο φαινόμενο η μη απάντηση των φορέων του δημοσίου σε αιτήματα παροχής πληροφοριών/εγγράφων/δεδομένων (είτε για περαιτέρω χρήση είτε γενικά για πρόσβαση σε έγγραφα). Συνακόλουθα, λόγω της πιθανότητας μη απάντησης του αιτήματος, ο/η ενδιαφερόμενος/η δεν μπορεί να πληροφορηθεί σε εύλογο χρόνο εάν το εν λόγω δεδομένο προστατεύεται σύμφωνα με τα ανωτέρω.
Γ) Η δικαστική προστασία που προβλέπεται στο υπό κρίση σχέδιο νόμου διαφέρει ουσιωδώς από την προβλεπόμενη στο ν. 4727/2020 (προσφυγή ουσίας και αίτηση ακύρωσης αντίστοιχα).
ενδέχεται να τεθούν ζητήματα (αν)ασφάλειας δικαίου, αφού οι ενδιαφερόμενοι δεν θα γνωρίζουν μετά βεβαιότητας το εφαρμοστέο νομικό πλαίσιο για κάθε επιμέρους περίπτωση.
Εν γένει, φαίνεται να δημιουργείται ένα (ακόμη) παράλληλο πλαίσιο στο πεδίο της πρόσβασης στη δημόσια πληροφορία, γεγονός που γεννά πολλούς προβληματισμούς, καθώς δεν έχει προδιοριστεί με ακρίβεια το τι εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση και ποια η σχέση των πλαισίων αυτών μεταξύ τους.
Λίγο καλύτερα ελληνικά:
Κατά των αποφάσεων των φορέων του δημόσιου τομέα «επί αιτημάτων» παροχής πρόσβασης για περαιτέρω χρήση σε δεδομένα που εμπίπτουν στην παρ. 1 του άρθρου 3 της Πράξης, μπορεί να ασκηθεί προσφυγή ουσίας ενώπιον του κατά τόπον αρμόδιου Διοικητικού Εφετείου.