• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΩΤΑΣ ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΠΟΜΕΝΣ' | 31 Μαρτίου 2025, 00:53

    Μετά από ομόφωνη απόφαση του ΔΣ, οι προτάσεις – θέσεις της Ομοσπονδίας μας ΠΟΜΕΝΣ επί του Σχεδίου Νόμου ΥΠΕΘΑ: ΑΡΘΡΟ 3 Παράγραφος 3 Πρέπει να υπάρξει η πρόβλεψη/δέσμευση αν υφίσταται το απαιτούμενο προσωπικό προκειμένου να διανυκτερεύουν εκ περιτροπής αλλιώς είναι μία εξαγγελία κενή περιεχομένου. Υφίσταται τρόπος λειτουργίας με τα κατάλληλα κίνητρα που θα αναλυθεί στην Βουλή. Παράγραφος 4 Η κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους , θα πρέπει να αφορά όλες τις περιοχές της Χώρας και όχι μόνο περιοχές στις οποίες υφίστανται στρατιωτικά φαρμακεία. ΑΡΘΡΟ 4 Παράγραφος 5 Επί της ουσίας τα στρατιωτικά νοσοκομεία θα λειτουργούν από τις 15:00 έως τις 07:00 της επόμενης ημέρας, ως ιδιωτικά νοσοκομεία, συμβεβλημένα με το Δημόσιο. Θα πρέπει επίσης να μην υπάρχει υπέρβαση του 40ωρου αλλά και την πρόβλεψη αποζημίωσης των συναδέλφων οι οποίοι θα εργάζονται πέρα του 8ωρου. Το ερώτημα που θέτει η Ομοσπονδία προς τον Νομοθέτη, έχει ως εξής: Θα δίνεται η δυνατότητα σε στρατιωτικούς να επιλέγουν να προσέρχονται κατά τις ανωτέρω ώρες (από τις 15:00 έως τις 07:00 της επόμενης ημέρας) στα στρατιωτικά νοσοκομεία με την δαπάνη να βαρύνει τον ασφαλιστικό τους φορέα σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην παράγραφο β του άρθρου 2 του παρόντος νομοσχεδίου όπου διατυπώνεται ρητά ότι «η διεύρυνση της παροχής υγειονομικής και φαρμακευτικής περίθαλψης προς όφελος των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, με την ολοήμερη λειτουργία των στρατιωτικών νοσοκομείων,?» Επισημαίνεται ότι αντίστοιχη δυνατότητα δίνεται σύμφωνα με το Άρθρο 46 του παρόντος Νομοσχεδίου για την διεύρυνση της οδοντιατρικής περίθαλψης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, όπου προβλέπεται : Άρθρο 46 Διεύρυνση οδοντιατρικής περίθαλψης Τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας καθώς και τα μέλη των οικογενειών τους δύνανται να υποβάλλονται σε οδοντιατρικές πράξεις, κατόπιν προγραμματισμένης επίσκεψης (ραντεβού), στα οδοντιατρεία των στρατιωτικών μονάδων και στο Οδοντιατρικό Κέντρο του Πολεμικού Ναυτικού, κατά τις απογευματινές ώρες της ημέρας που ο οδοντίατρος της Μονάδας εκτελεί εικοσιτετράωρη υπηρεσία εκτός τακτικού ωραρίου. Παράγραφος 6 6. Οι διοικητές των στρατιωτικών νοσοκομείων, κατόπιν σύμφωνης γνώμης της Διεύθυνσης Υγειονομικού του οικείου Γενικού Επιτελείου, δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις με ασφαλιστικούς φορείς και ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες για την κάλυψη των ιατρικών υπηρεσιών, που παρέχονται στους ασφαλισμένους τους, για τις οποίες δεν απαιτείται η περαιτέρω νοσηλεία τους στο νοσοκομείο, στο πλαίσιο της λειτουργίας των στρατιωτικών νοσοκομείων πέραν του τακτικού ωραρίου. Άρθρο 8 Να καταργηθεί η παράγραφος 4 του άρθρου 8. Άρθρο 13 Να τροποποιηθεί η παράγραφος 2 του άρθρου 13, ώστε να μην υπάρχει διάκριση προελεύσεων. 2. Ειδικά η διοίκηση Ταγμάτων Υγειονομικού και αντίστοιχων μονάδων των υπολοίπων Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων μπορεί να ανατίθεται σε αξιωματικούς του ιδίου Κλάδου όλων των Όπλων και Σωμάτων προέλευσης Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, Σχολής Ναυτικών Δοκίμων και Σχολής Ικάρων, σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης της θέσης από αξιωματικούς της παρ.1. Άρθρο 14 Να δίδεται το δικαίωμα και στους απόστρατους υπαξιωματικούς και αξιωματικούς να περνάνε επιτροπή εξ αποστάσεως καθώς μετά την συνταξιοδότηση απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία τους, στις επιτροπές για υπολογισμού του ποσοστού αναπηρίας. Άρθρο 15 ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΩΣ ΕΞΗΣ: «Άρθρο 7 Κοινές αρμοδιότητες Ανωτάτων Υγειονομικών Επιτροπών 1. Οι ανώτατες υγειονομικές επιτροπές εξετάζουν και γνωματεύουν: α) Επί της σωματικής ικανότητας των υπηρετούντων μόνιμων και μόνιμων εξ εφεδρείας αξιωματικών, ανθυπασπιστών και μόνιμων υπαξιωματικών, καθώς και των μαθητών των παραγωγικών σχολών αξιωματικών, ……….. και ως προς την πρόταση/υπόδειξη άσκησης συγκεκριμένων δευτερευόντων καθηκόντων που σχετίζονται με την εσωτερική λειτουργία, την επιχειρησιακή εκπαίδευση και εν γένει την αποστολή των Μονάδων και των υπηρεσιών συμβατή με την υγειονομική κατάσταση του εξεταζόμενου, συμφώνως σε κάθε περίπτωση με την υπ’ αριθμόν 165/24-03-2005/Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και σύμφωνα με το Ν.Δ.1400/1973 (ΦΕΚ Α΄114/28-05-1973). ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΑΡΘΡΘΟ προτείνεται «Άρθρο 7 Κοινές αρμοδιότητες Ανωτάτων Υγειονομικών Επιτροπών 1. Οι ανώτατες υγειονομικές επιτροπές εξετάζουν και γνωματεύουν: …το άρθρο 7 διαμορφώνεται ως εξής: …………… ζ) Επί της σωματικής ικανότητας των πασχόντων από νοσήματα, παθήσεις ή βλάβες που δεν αναφέρονται στους πίνακες και στα παραρτήματα του θεσμικού πλαισίου, περί κρίσης της σωματικής ικανότητας των στρατευσίμων, αυτών που κατατάσσονται στις Ένοπλες Δυνάμεις καθώς και του στρατιωτικού προσωπικού γενικά. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη ενέχει το κριτήριο της αυθαιρεσίας και δίνουν την δυνατότητα στις Υγειονομικές Επιτροπές να αποφασίζουν αυθαίρετα για την ζωή κάποιου ανθρώπου. Εάν θεωρούνται ελλιπείς οι πίνακες και τα παραρτήματα του θεσμικού πλαισίου, περί κρίσης της σωματικής ικανότητας των στρατευσίμων, αυτών που κατατάσσονται στις Ένοπλες Δυνάμεις καθώς και του στρατιωτικού προσωπικού να αναθεωρηθούν οι συγκεκριμένοι πίνακες τροποποιώντας την σχετική νομοθεσία ΑΛΛΙΩΣ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΔΙΑΤΑΞΗ. Άρθρο 16 Παράγραφος 2 Απουσιάζει από τον κατάλογο των Νοσοκομείων στα οποία μπορούν να διατεθούν/αποσπαστούν στελέχη του υγειονομικού σώματος από άλλο Κλάδο από αυτόν στον οποίο υπάγονται, όλα τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία (ΚΙΧΝΕ) της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Επισημαίνεται ότι στα συγκεκριμένα νοσοκομεία και για την κάλυψη των αναγκών λειτουργίας τους, υπηρετεί σήμερα υγειονομικό προσωπικό από άλλο Κλάδο από αυτόν στον οποίο υπάγονται. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ να συμπεριληφθούν και τα ΚΙΧΝΕ Παράγραφος 6 Η παράγραφος 6 του άρθρου 16 να αποτελέσει την παράγραφο 3 του άρθρου 15 του Νόμου 3257/2004 (ΦΕΚ Α' 143/29-07-2004). Άρθρο 18 Να προβλεφθεί και στους Υπαξιωματικούς νοσηλευτές, η άσκηση του επαγγέλματος της ειδικότητας τους ιδιωτικά και κατά τις εκτός υπηρεσίας ώρες, σύμφωνα με την επιστημονική δεοντολογία, κατά τις διατάξεις που διέπουν την άσκηση του επαγγέλματος της αντίστοιχης γενικής υγειονομικής ειδικότητας, κατόπιν εγκριτικής διαταγής του Αρχηγού του οικείου Κλάδου, ο οποίος δύναται να μεταβιβάσει τη σχετική αρμοδιότητα σε διοικητές Σχηματισμών. Άρθρο 24 Θα πρέπει στην ανωτέρω διάταξη σε ότι αφορά και τους/τις συζύγους ή τους συμβίους των ειδικών στρατιωτικών ιατρών (και όχι μόνο) να συμπεριληφθούν και οι μη Μονιμοποιηθέντες Επαγγελματίες Οπλίτες και μέχρι την μονιμοποίηση τους. ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΩΣ ΕΞΗΣ: 3. Αν ο σύζυγος ή ο συμβίος ειδικού στρατιωτικού ιατρού, που έχει λάβει άγονη ιατρική ειδικότητα, είναι στέλεχος των Ενόπλων Δυνάμεων μονιμοποιηθείς ή μη και έχει αιτηθεί συνυπηρέτηση, μετατίθεται εκτάκτως στη Φρουρά όπου έχει μετατεθεί ο ειδικός στρατιωτικός ιατρός. Άρθρο 25 Να προβλεφθεί η νυχτερινή αποζημίωση για τους νοσηλευτές από τις 22:00 έως της 6:00 της επόμενης. Θα πρέπει να προσθέσουμε σε αυτούς και τις τεχνικές ειδικότητες οι οποίοι είναι σημαντικός παράγοντας για την λειτουργία των νοσοκομείων. (Ηλεκτρολόγοι θερμάστες κλπ) Άρθρο 30 Να διαγραφεί η πρόβλεψη του πλαφόν του 5% του άρθρου 26, αλλιώς στις μεταβατικές διατάξεις να προβλεφθεί η διάταξη «Για τους Αξιωματικούς που κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος είναι εγγεγραμμένοι στις σχολές και τα τμήματα της παρ. 1 του άρθρου 26 του ν. 1911/1990 (Α’ 166) το οποίο τροποποιείται με το άρθρο 30 του παρόντος, η ένταξή τους σε έτερη ειδικότητα του υγειονομικού σώματος γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν για έκαστο εξ αυτών, έως την έναρξη ισχύος του παρόντος. Άρθρο 34 Δεν κατανοούμε τον περιορισμό έως τέσσερις (4) των χειρουργικών επεμβάσεων για τις οποίες θα αποζημιώνονται οι συνάδελφοι μας την μετακίνηση τους, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι μετακινήσεις αυτές επιβάλλονται λόγω της μετάθεσης τους ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΩΣ ΕΞΗΣ: 3. Τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, που προγραμματίζεται να υποβληθούν σε χειρουργικές επεμβάσεις σε Σ.Ν. άλλης φρουράς από αυτή στην οποία υπηρετούν, λόγω μετάθεσης, δικαιούνται για τη μετάβαση και επιστροφή τους αποζημίωση σύμφωνα με το π.δ. 200/1993 (Α’ 75) για το σύνολο των επεμβάσεων που θα κριθούν αναγκαίες. Άρθρο 36 Για πρώτη φορά η υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα να προβαίνει ο στρατιωτικός σε ιατρικές πράξεις σε ιδιωτική κλινική ή ιδιωτικό ιατρείο, παραχωρώντας έτσι επί της ουσίας την υγειονομική περίθαλψη και τον υγειονομικό έλεγχο του προσωπικού της ακόμα και σε ιδιώτες ιατρούς. Μάλιστα αιτιολογεί το γεγονός αφενός ως διευκόλυνση των στελεχών αφετέρου δε ως συμβολή στην αποσυμφόρηση των στρατιωτικών νοσοκομείων. Επιπρόσθετα δε καλεί τους στρατιωτικούς για το όφελος (όπως αναφέρεται) που θα προκύψει από την αποσυμφόρηση των στρατιωτικών νοσοκομείων, αυτό να γίνει με την καταβολή του αντίστοιχου κόστους από την τσέπη των στρατιωτικών καθόσον το κόστος της ιατρικής επίσκεψης, της νοσηλείας και κάθε είδους ιατρικής πράξης σε στρατιωτικούς, που διενεργείται σε ιδιωτική κλινική ή ιδιωτικό ιατρείο, βαρύνει τους ίδιους. Αντίστοιχα Το κόστος της ιατρικής επίσκεψης, της νοσηλείας και κάθε είδους ιατρικής πράξης για τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής βαρύνει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Να ισχύσει το ίδιο και για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΑΡΘΡΘΟ προβλέπεται 7. Οι στρατιωτικοί δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις ασφάλειας υγείας με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Τα Γενικά Επιτελεία δύνανται να συνάπτουν συλλογικές συμβάσεις ή προγραμματικές συμφωνίες με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες για την επίτευξη οικονομικότερων επιλογών ιδιωτικής ασφάλισης των στελεχών που επιθυμούν να συνάψουν σύμβαση ιδιωτικής ασφάλειας υγείας. Το κόστος της ιδιωτικής ασφάλισης βαρύνει αποκλειστικά τους συμβαλλόμενους στρατιωτικούς.». ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ Ομολογία αποτυχίας και αδυναμίας άσκησης της υγειονομικής κάλυψης από την στρατιωτική υπηρεσία στο προσωπικό της. Ο Στρατιωτικός είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει το σύνολο των ασφαλιστικών κρατήσεων για την υγειονομική του κάλυψη και την ίδια στιγμή η υπηρεσία τον ενθαρρύνει να κάνει ιδιωτική ασφάλεια υγείας. Αναρωτιόμαστε: - Ποια είναι η ανάγκη ασφάλισης της υγείας του στρατιωτικού για την οποία δηλώνει αδυναμία κάλυψης η στρατιωτική υπηρεσία και τον ωθεί-ενθαρρύνει να απευθυνθεί σε ιδιωτική εταιρεία και μάλιστα θα διευκολύνει ως προς αυτό τον συμβαλλόμενο στρατιωτικό;;; - Ποιες ιατρικές πράξεις δεν μπορεί ή δεν θα καλύπτει η υπηρεσία;;; - Τι θα γίνει στην περίπτωση που θα υπάρχει μία ιατρική επιπλοκή ή και ιατρικό λάθος;;;; - Εφόσον δίνεται η δυνατότητα στον στρατιωτικό να προβαίνει σε ιδιωτική ασφάλιση, θα του δοθεί αντίστοιχα η δυνατότητα να επιλέξει την κατάργηση της ασφάλισης του από το δημόσιο και να απαλλαγεί από την καταβολή του αντίστοιχου κόστους ασφάλισης ή θα συνεχίσει να πληρώνει υποχρεωτικά;;;; - Γιατί ωθείται – ενθαρρύνεται ο στρατιωτικός να καταβάλλει το κόστος κάλυψης σε δύο ξεχωριστούς φορείς (δημόσιο και ιδιωτική ασφάλεια) για το ίδιο αντικείμενο κάλυψης ;;;; Άρθρο 39 «ΧΑΡΑΤΣΙ ΣΤΙΣ ΤΣΕΠΕΣ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ» Η Κυβέρνηση καλεί τους στρατιωτικούς να καταβάλλουν επιπλέον κόστος από την τσέπη τους για την υγειονομική τους κάλυψη. Με την τροποποίηση του άρθρου ζητείται πλέον από τους στρατιωτικούς να συμμετέχουν με ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%), για το σύνολο των διαγνωστικών εξετάσεων που διενεργούνται σε δημόσια νοσοκομεία, νοσηλευτικά ιδρύματα νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, κοινωφελούς και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ιδιωτικές κλινικές και εργαστήρια. Μέχρι σήμερα το σύνολο των διαγνωστικών εξετάσεων που διενεργούνται σε δημόσια νοσοκομεία, νοσηλευτικά ιδρύματα νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, κοινωφελούς και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα ήταν ΔΩΡΕΑΝ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΩΣ ΕΞΗΣ 1. Οι στρατιωτικοί δεν υποχρεούνται σε συμμετοχή στις δαπάνες της υγειονομικής περίθαλψης στο εσωτερικό ή εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων και των διαγνωστικών εξετάσεων που διενεργούνται σε δημόσια νοσοκομεία, νοσηλευτικά ιδρύματα νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, κοινωφελούς και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ιδιωτικές κλινικές και εργαστήρια, εκτός των οδοντοπροσθετικών εργασιών που πραγματοποιούνται στα ιδιωτικά οδοντιατρεία καθώς και της προμήθειας φαρμάκων, στην οποία συμμετέχουν, όπως ορίζεται στο άρθρο 19 του ν. 1902/1990 (Α’ 138). 3. Οι στρατιωτικοί δεν υποχρεούνται σε συμμετοχή στις δαπάνες για τις διαγνωστικές εξετάσεις, που διενεργούνται σε συμβεβλημένα με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) ή το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα, πολυϊατρεία ή κλινικές, και το κόστος αυτών καλύπτεται από το οικείο Γενικό Επιτελείο. Άρθρο 41 Να τροποποιηθεί η περίπτωση β) της παραγράφου 4 του άρθρου 41. β) στα υπηρεσιακά όργανα που από δόλο ή βαριά αμέλεια έχουν εκδώσει παράνομες διοικητικές πράξεις ή έχουν συμπράξει στη μη τήρησης των νόμιμων διαδικασιών. Στα υπηρεσιακά όργανα δεν συμπεριλαμβάνονται τα όργανα των Μονάδων - Υπηρεσιών που διαβιβάζουν στους αρμοδίους για διεκπεραίωση τις αναφορές - αιτήσεις των δαπανών υγειονομικής περίθαλψης των ενδιαφερομένων στελεχών. Άρθρο 44 Πολύ θετική η επέκταση της πρόβλεψης των διαλαμβανομένων στο άρθρο 21 του ν. 5018/2023 (Α’ 25) για την εκτέλεση διαγνωστικών εξετάσεων και λοιπών ιατρικών πράξεων πρωτοβάθμιας φροντίδας διαγνωστικού χαρακτήρα από ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια, που είναι συμβεβλημένα με τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Ωστόσο τονίζεται ότι παρά την παρέλευση περισσοτέρων των δύο (2) ετών, από την ψήφιση του νόμου 5018/2023 (Α’ 25), που είχε ψηφιστεί τον Ιανουάριο του 2023 μέχρι και σήμερα δεν παρέχεται στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και τα μέλη των οικογενειών τους, η δυνατότητα εκτέλεσης συνταγών φαρμακευτικής κάλυψης και από τα φαρμακεία που είναι συμβεβλημένα με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), εξαιτίας της αδικαιολόγητης ολιγωρίας και αδιαφορίας που έχει επιδειχθεί από τα αρμόδια Υπουργεία και δεν έχει δρομολογηθεί η δημοσίευση της αναγκαίας ΚΥΑ (που προβλέπεται στο Άρθρο 95 παράγρ. 11 του ίδιου νόμου των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών και Υγείας, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Ο.Π.Υ.Υ) για να ξεκινήσει η εν λόγω παροχή υπηρεσιών προς τους Έλληνες Στρατιωτικούς. Άρθρο 49 Επισημαίνεται το ανωτέρω άρθρο 49 διότι σε όλο το κείμενο του νομοσχεδίου είναι η μόνη παροχή για την οποία αναφέρεται ρητά στην παράγραφο 2α ότι αφορά εν ενεργεία στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, μονιμοποιηθέντων και μη. Αυτό προκαλεί εύλογα ερωτήματα για τις λοιπές παροχές του Νομοσχεδίου, αν θα έχουν εφαρμογή στα μη μονιμοποιηθέντα στελέχη (εν προκειμένω μη μονιμοποιηθέντες ΕΠΟΠ). Άρθρο 50 ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ του άρθρου ως προς την παράγραφο 1α ως εξής: 1. Αποστολή του Κέντρου Ειδικής Φροντίδας Παιδιών (Κ.Ε.Φ.Π.), το οποίο αποτελεί Διεύθυνση του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών και εδρεύει στο Ναυτικό Νοσοκομείο Πειραιά, είναι η πρόληψη, η ανίχνευση, η αξιολόγηση και η θεραπευτική παρέμβαση σε τέκνα: α) εν ενεργεία μονιμοποιηθέντων και μη και εν αποστρατεία στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, Άρθρο 51 Με το παρόν νομοσχέδιο δεν αποκαθίσταται το θέμα που έχει ανακύψει από την Υπουργική Απόφαση Φ.454/11/229946 Σ.3662/2023 (ΦΕΚ 3267/Β/17-5-2023) και ειδικότερα ως προς τον αυθαίρετο τρόπο με τον οποίο ορίζονται από αυτήν, τα ενήλικα άτομα τα οποία θα χαρακτηρίζονται ως Άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ) και συγκεκριμένα:. Άρθρο 1 β) Άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ), είναι τα ενήλικα άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και ανικανότητα για κάθε βιοποριστικό επάγγελμα ή εργασία και τα ανήλικα άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%) ή τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό (50%), εφόσον πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη ινσουλινοεξαρτώμενο (τύπου 1). Η ένταξη στον ορισμό ΑμεΑ της ΥΑ, συμπληρωματικά και της ανικανότητας εκτέλεσης βιοποριστικού επαγγέλματος ή εργασίας, ως σωρρευτικής απαραίτητης προϋπόθεσης προκειμένου να τύχουν των ευεργετημάτων της εν λόγω ΥΑ, αποτελεί αυθαίρετη προσθήκη που δεν συνάδει με την κείμενη νομοθεσία, και στερεί σειρά ευεργετικών διατάξεων των συναδέλφων μας που κατέχουν αυτό το δικαίωμα τόσο εν τοις πράγμασι όσο και σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Η εργασία των ΑμεΑ άλλωστε αποτελεί τίτλο τιμής στον καθημερινό αγώνα που βιώνουν και σε καμία περίπτωση δεν τους στερεί την ένταξή τους στην κατηγορία ΑμεΑ. Άρθρο 59 Να καταργηθεί η παράγραφος 23 του άρθρου 59. Να καθορίζονται με Προεδρικό Διάταγμα ή με Νόμο όχι με Υπουργική Απόφαση. Επίσης για την εφαρμογή του νόμου προβλέπεται η ψήφιση ούτε λίγο ούτε πολύ, δεκατριών (13) Υπουργικών Αποφάσεων και δέκα (10) Κοινών Υπουργικών αποφάσεων. Λαμβάνοντας υπόψη λοιπόν το τι έχει συμβεί αντίστοιχα στο πρόσφατο παρελθόν με την αποζημίωση Νυχτερινής εργασίας όπου η Υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του νόμου καθυστέρησε έξι (6) χρόνια αλλά και την δυνατότητα εκτέλεσης συνταγών φαρμακευτικής κάλυψης και από τα φαρμακεία που είναι συμβεβλημένα με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.), όπου η Υπουργική απόφαση δεν έχει υπογραφεί παρά την παρέλευση δύο (2) ετών, δεν μπορούμε να είμαστε και πολύ αισιόδοξοι για τις θετικές πτυχές του νομοσχεδίου. Άρθρο 61 Να καταργηθεί η παράγραφος 3 του άρθρου 61. Να καθορίζονται με Προεδρικό Διάταγμα ή με Νόμο όχι με Υπουργική Απόφαση. Άρθρο 65 Να τροποποιηθεί το άρθρο για να συμπεριληφθούν οι Δόκιμοι Έφεδροι Αξιωματικοί (ΔΕΑ), οι μη μονιμοποιηθέντες Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ) μετά την ορκωμοσία τους μετά τον υποχρεωτικό χρόνο παραμονής εντός Στρατοπέδου, οι Οπλίτες Βραχείας Ανακατατάξεως (ΟΒΑ) και να αναφέρεται η λέξη υποχρεωτικώς. Άρθρο 70 Βαθμοί – Προαγωγές – Τροποποίηση παρ. 1, 3, 4 και 5 άρθρου 8 ν. 2936/2001 Να αποσυρθεί η υπάρχουσα διάταξη και να εφαρμοστεί η πρόταση της Ομοσπονδίας. https://pomens.gr/enimerosi/epistoles/2637-protasi-rythmisis-vathmologikis-ekseliksis-epaggelmation-opliton-ep-op ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΕΠΕΙ: Να ενταχθούν οι προτάσεις της Ομοσπονδίας μας για τις σειρές ΑΣΣΥ 94,95 και 96 καθώς και των ειδικών καταστάσεων εξ ΑΣΣΥ. Να προβλεφθεί στο υπάρχον νομοσχέδιο η δημιουργία Πανεπιστημίου Εθνικής Άμυνας για την ένταξη όλων των Στρατιωτικών Σχολών. Να προβλεφθεί η ένταξη στην Β΄ μισθολογική κατηγορία των Αξιωματικών προέλευσης ΕΜΘ όπως ισχύει και σε ανάλογες κατηγορίες προσωπικού.