Άρθρο 3
Διανυκτέρευση στρατιωτικών νοσοκομείων, στρατιωτικών φαρμακείων και κατ’ οίκον λήψη φαρμάκων υψηλού κόστους από το εν ενεργεία στρατιωτικό προσωπικό και τα προστατευόμενα μέλη του
1. Ως ειδική απασχόληση στρατιωτικών ιατρών ορίζεται η αυτοπρόσωπη παροχή υπηρεσιών υγείας σε κλινική στρατιωτικού νοσοκομείου ή στο Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) από τις 15:00 έως τις 07:00 της επόμενης ημέρας.
2. Ως νυχτερινή βάρδια στρατιωτικών νοσηλευτών ορίζεται η αυτοπρόσωπη παροχή υπηρεσιών υγείας σε κλινική στρατιωτικού νοσοκομείου ή στο Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. από τις 22:00 έως τις 06:00 της επόμενης ημέρας.
3. Τα στρατιωτικά φαρμακεία δύνανται να διανυκτερεύουν εκ περιτροπής, για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση των στρατιωτικών νοσοκομείων και των ληπτών υγείας.
4. Το εν ενεργεία στρατιωτικό προσωπικό καθώς και τα προστατευόμενα μέλη του δύνανται να λαμβάνουν κατ’ οίκον τα φάρμακα υψηλού κόστους της παρ. 2 του άρθρου 12 του ν. 3816/2010 (Α’ 6), περί επανεισαγωγής καταλόγου συνταγογραφούμενων φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων και εξορθολογισμού πλαισίου χορήγησης ιδιοσκευασμάτων για σοβαρές ασθένειες, εφόσον δεν δύνανται να αυτοεξυπηρετηθούν. Η κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους διενεργείται από τα κατά τόπον αρμόδια στρατιωτικά φαρμακεία, με ίδια μέσα ή κατόπιν σύναψης σύμβασης με εξειδικευμένες προς τον σκοπό αυτό εταιρείες. Το κόστος της μεταφοράς βαρύνει τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Άρθρο 4
Λειτουργία των στρατιωτικών νοσοκομείων πέραν του τακτικού ωραρίου
1. Με απόφαση του διοικητή του στρατιωτικού νοσοκομείου, είναι δυνατή η επέκταση της λειτουργίας των εξωτερικών ιατρείων καθώς και η διενέργεια διαγνωστικών, θεραπευτικών και επεμβατικών πράξεων πέραν του τακτικού ωραρίου, υπό τον όρο της μη διατάραξης της εύρυθμης λειτουργίας και της επιχειρησιακής επάρκειας των στρατιωτικών νοσοκομείων.
2. Οι ειδικοί στρατιωτικοί ιατροί, το νοσηλευτικό, το παραϊατρικό, το επιστημονικό μη ιατρικό και το διοικητικό προσωπικό των στρατιωτικών νοσοκομείων όλων των βαθμών μπορούν να προσφέρουν επ’ αμοιβή τις υπηρεσίες τους στη λειτουργία αυτών πέραν του τακτικού ωραρίου. Για την κάλυψη επιπλέον αναγκών πέραν του τακτικού ωραρίου, μπορεί να συμμετέχει στη λειτουργία των στρατιωτικών νοσοκομείων και το επικουρικό προσωπικό, καθώς και ειδικευόμενοι στρατιωτικοί ιατροί.
3. Προϋπόθεση για τη συμμετοχή ιατρών στη λειτουργία των στρατιωτικών νοσοκομείων πέραν του τακτικού ωραρίου είναι η παροχή υπηρεσιών στην πρωινή λειτουργία των τακτικών ιατρείων τουλάχιστον μια (1) ημέρα την εβδομάδα και η μη ειδική απασχόλησή τους, κατά την έννοια της παρ. 1 του άρθρου 3, κατά τις ημέρες παροχής υπηρεσιών πέραν του τακτικού ωραρίου.
4. Ο αριθμός των ιατρικών πράξεων, που διενεργούνται από κάθε ιατρό ανά μήνα, μετά το πέρας του τακτικού ωραρίου, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει τον αριθμό των αντίστοιχων πράξεων, που διενεργούνται από τον ίδιο ιατρό στο πλαίσιο του τακτικού του ωραρίου.
5. Η δαπάνη για την επίσκεψη, τις διαγνωστικές, θεραπευτικές και επεμβατικές πράξεις που πραγματοποιούνται κατά τη λειτουργία των στρατιωτικών νοσοκομείων πέραν του τακτικού ωραρίου, βαρύνει τον ίδιο, εφόσον ο ασθενής προσέρχεται ως ιδιώτης, ή τον ασφαλιστικό του φορέα ή την ιδιωτική ασφαλιστική του εταιρεία, υπό τον όρο ότι αυτοί καλύπτουν τη συγκεκριμένη κατηγορία δαπάνης για τις ως άνω πράξεις.
6. Οι διοικητές των στρατιωτικών νοσοκομείων, κατόπιν σύμφωνης γνώμης της Διεύθυνσης Υγειονομικού του οικείου Γενικού Επιτελείου, δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις με ασφαλιστικούς φορείς και ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες για την κάλυψη των ιατρικών υπηρεσιών, που παρέχονται στους ασφαλισμένους τους, στο πλαίσιο της λειτουργίας των στρατιωτικών νοσοκομείων πέραν του τακτικού ωραρίου.
7. Τα έσοδα από τη λειτουργία των στρατιωτικών νοσοκομείων πέραν του τακτικού ωραρίου και τα έσοδα που προέρχονται από συμβάσεις με ιδιωτικούς ασφαλιστικούς φορείς, κατατίθενται στο ταμείο του στρατιωτικού νοσοκομείου και ισόποσες πιστώσεις εγγράφονται υπέρ του οικείου στρατιωτικού νοσοκομείου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 74 του ν. 4270/2014 (Α΄143), περί εγγραφής πιστώσεων κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους.
8. Στους ιατρούς που παραβιάζουν τους κανόνες συμμετοχής στη λειτουργία των στρατιωτικών νοσοκομείων πέραν του τακτικού ωραρίου επιβάλλονται οι ακόλουθες κυρώσεις:
α) απαγόρευση συμμετοχής σε αυτήν για έως έξι (6) μήνες,
β) απαγόρευση συμμετοχής σε αυτήν για δύο (2) έτη, σε περίπτωση υποτροπής,
γ) οριστική απώλεια του δικαιώματος συμμετοχής σε αυτήν, σε περίπτωση δεύτερης υποτροπής.
Οι κυρώσεις επιβάλλονται με απόφαση του διευθυντή Υγειονομικού του οικείου Κλάδου, μετά από εισήγηση του διοικητή του στρατιωτικού νοσοκομείου, κατόπιν έγγραφης κλήσης του στρατιωτικού ιατρού σε απολογία εντός δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση σε αυτόν της κλήσης. Η επιβαλλόμενη διοικητική κύρωση σε βάρος στρατιωτικού ιατρού λαμβάνεται υπόψη σε κάθε κρίση και αξιολόγηση αυτού.
9. Οι κλινικές των στρατιωτικών νοσοκομείων της Φρουράς Αθηνών δύνανται να διενεργούν κυκλικές εφημερίες, ύστερα από εισήγηση της Διεύθυνσης Υγειονομικού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας.
Άρθρο 5
Εξορθολογισμός κοστολόγησης υγειονομικών υπηρεσιών και πράξεων των στρατιωτικών νοσοκομείων και του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού στο πρότυπο του Εθνικού Συστήματος Υγείας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου πρώτου ν. 4286/2014
Το τέταρτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου πρώτου του ν. 4286/2014 (Α’ 194), περί εισαγωγής συστήματος αμοιβών νοσοκομείων επί τη βάσει ολοκληρωμένου συστήματος κατανομής αμοιβής ανά περιστατικό, αντικαθίσταται και η παρ. 3, κατόπιν νομοτεχνικών βελτιώσεων, διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Το Σύστημα Κοστολόγησης Νοσοκομειακών Υπηρεσιών (Συ.Κ.Ν.Υ.) τίθεται σε δοκιμαστική εφαρμογή την 1η Σεπτεμβρίου 2017, σε συγκεκριμένα νοσοκομεία που θα επιλεγούν για τον σκοπό αυτό με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Υγείας. Το Συ.Κ.Ν.Υ. τίθεται σε πλήρη εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου 2021 σε νοσοκομεία που ορίζει κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Υγείας, μετά από εισήγηση του Κέντρου Τεκμηρίωσης και Κοστολόγησης Νοσοκομειακών Υπηρεσιών (ΚΕ.ΤΕ.Κ.Ν.Υ.). Στην ίδια κοινή υπουργική απόφαση καθορίζονται και κάθε άλλο θέμα που σχετίζεται με τη διαδικασία καταβολής των αμοιβών στα νοσοκομεία αυτά και η διαδικασία κατάργησης της υποχρέωσής τους για υποβολή στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. των Κλειστών Ελληνικών Νοσηλίων (Κ.Ε.Ν.). Η ημερομηνία έναρξης της εφαρμογής του Συ.Κ.Ν.Υ. στα στρατιωτικά νοσοκομεία και το νοσήλιο αναφοράς που ισχύει για τα στρατιωτικά νοσοκομεία καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υγείας, μετά από εισήγηση του ΚΕ.ΤΕ.Κ.Ν.Υ.. Το Συ.Κ.Ν.Υ. τίθεται σε πλήρη εφαρμογή στα νοσοκομεία που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και Υγείας, μετά από εισήγηση του ΚΕ.ΤΕ.Κ.Ν.Υ.. Με την ολοκλήρωση της ένταξης όλων των νοσοκομείων στην πλήρη εφαρμογή του Συ.Κ.Ν.Υ, το Συ.Κ.Ν.Υ. αντικαθιστά κάθε άλλο σύστημα αποτίμησης αξίας νοσοκομειακών υπηρεσιών ή κατανομής αμοιβών νοσοκομείων, που προέρχονται από πόρους του κρατικού προϋπολογισμού, ασφαλιστικών οργανισμών, ιδιωτικών ή δημόσιων, ελληνικών ή μη, καθώς και από ιδιώτες ή άλλες πηγές αποζημίωσης νοσηλειών. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υγείας και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, η οποία εκδίδεται εντός τριών (3) μηνών μετά από την υποβολή σχετικής πρότασης από το ΚΕ.ΤΕ.Κ.Ν.Υ. σύμφωνα με την περ. η) της παρ. 1 του άρθρου 3 του Καταστατικού του, το οποίο περιλαμβάνεται στο άρθρο δέκατο, α) καθορίζονται το νοσήλιο αναφοράς, ήτοι η νομισματική μονάδα, η οποία πολλαπλασιάζεται με τον προσαρμοσμένο συντελεστή βαρύτητας κόστους κάθε DRG, ώστε να υπολογιστεί η τιμή αποζημίωσης του DRG, και οι κανόνες χρέωσης του Ελληνικού Καταλόγου DRG, ήτοι οι κανόνες που καθορίζουν τη διαδικασία με την οποία υπολογίζεται ο προσαρμοσμένος συντελεστής βαρύτητας κόστους των DRG, καθώς και οποιαδήποτε άλλη διαδικασία για τη χρήση του Ελληνικού Καταλόγου DRG και τη χρέωση των υπηρεσιών του Καταλόγου Εξαιρουμένων των DRG, β) ορίζονται ο Ελληνικός Κατάλογος DRG, ήτοι ο κατάλογος, ο οποίος περιλαμβάνει βα) τις ομάδες DRG με τους συντελεστές βαρύτητας κόστους αυτών, καθώς και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία για τον υπολογισμό του προσαρμοσμένου συντελεστή βαρύτητας κόστους, και ββ) τις ομάδες DRG χωρίς συντελεστές βαρύτητας κόστους, για τις οποίες η χρέωση δεν πραγματοποιείται βάσει συντελεστών βαρύτητας κόστους, και ο Κατάλογος Εξαιρουμένων των DRG, ήτοι ο κατάλογος των υπηρεσιών, οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στους συντελεστές βαρύτητας κόστους των DRG, και γ) ρυθμίζεται κάθε άλλο σχετικό με τη λειτουργία του Συ.Κ.Ν.Υ. θέμα.».
Άρθρο 6
Εξασφάλιση οικονομικής αυτοτέλειας στρατιωτικών νοσοκομείων
1. Πέραν των πιστώσεων των άρθρων 4 και 5 και των πιστώσεων που απορρέουν από απαιτήσεις έναντι του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) και των λοιπών ασφαλιστικών φορέων, σύμφωνα με το άρθρο 23 του ν. 5173/2025 (Α΄11), περί διασφάλισης πιστώσεων υγειονομικής περίθαλψης στρατιωτικών νοσοκομείων, οι εισπράξεις των στρατιωτικών νοσοκομείων προέρχονται από:
α) προσόδους από την ίδια περιουσία αυτών,
β) δωρεές, κληροδοτήματα και εκποιήσεις περιουσιακών στοιχείων,
γ) την εκμίσθωση κυλικείων που λειτουργούν εντός των στρατιωτικών νοσοκομείων,
δ) παροχή υπηρεσιών σε τρίτους καθώς και
ε) κάθε άλλο έσοδο που προκύπτει από τις αρμοδιότητές τους, και
εγγράφονται ως ισόποσες πιστώσεις στον προϋπολογισμό του ειδικού φορέα του οικείου στρατιωτικού νοσοκομείου, σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 74 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), περί εγγραφής πιστώσεων κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους, για την κάλυψη αποκλειστικά των αναγκών του.
2. Τα στρατιωτικά νοσοκομεία αποτελούν αναθέτουσες αρχές και δύνανται να διενεργούν διαδικασίες σύναψης συμβάσεων προμηθειών, έργου, και παροχής υπηρεσιών, μέχρι του ποσού των διακοσίων πενήντα χιλιάδων ευρώ (250.000€), μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., σύμφωνα με τον ν. 4412/2016 (Α’ 147). Το ως άνω ποσό δύναται κατ’ εξαίρεση να αυξάνεται έως το ποσό του ενός εκατομμυρίου ευρώ (1.000.000€), με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας. Η οικονομική εξουσία για όλα τα στάδια διενέργειας των σχετικών δαπανών ασκείται από τον διοικητή του στρατιωτικού νοσοκομείου, ο οποίος ενεργεί ως κύριος διατάκτης.
3. Τα στρατιωτικά νοσοκομεία δύνανται να συμμετέχουν σε εθνικά, ευρωπαϊκά ή συγχρηματοδοτούμενα ερευνητικά ή άλλα προγράμματα.
4. Η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας διενεργεί ετήσιο έλεγχο για τη διασφάλιση της διαφάνειας και της αποτελεσματικής λειτουργίας των στρατιωτικών νοσοκομείων, τα αποτελέσματα του οποίου κοινοποιούνται στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας. Επιπλέον, το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας και τα οικεία Γενικά Επιτελεία προβαίνουν σε οικονομική και διοικητική επιθεώρηση των στρατιωτικών νοσοκομείων.
5. Για την αποζημίωση της νοσηλείας και των νοσοκομειακών υπηρεσιών, που παρέχονται από τα στρατιωτικά νοσοκομεία και το Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) στο στρατιωτικό προσωπικό και τους υπόλοιπους λήπτες υγείας των στρατιωτικών νοσοκομείων εφαρμόζεται το Σύστημα Κοστολόγησης Νοσοκομειακών Υπηρεσιών (Συ.Κ.Ν.Υ.) – DRG, όπως ρυθμίζεται στο άρθρο πρώτο του ν. 4286/2014 (Α’ 194). Προς τούτο, εγγράφονται ανάλογες πιστώσεις στον προϋπολογισμό των ειδικών φορέων των στρατιωτικών νοσοκομείων με μέριμνα του οικείου Γενικού Επιτελείου.
Άρθρο 7
Εξόφληση δαπανών στρατιωτικών νοσοκομείων και Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού – Τροποποίηση παρ. 2 άρθρου 25 ν. 4494/2017
Στην παρ. 2 του άρθρου 25 του ν. 4494/2017 (Α’ 165), περί εξόφλησης δαπανών των στρατιωτικών νοσοκομείων και του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού, οι λέξεις «που πραγματοποιήθηκαν από τις 8.4.2023, ήτοι από την έναρξη ισχύος του ν. 5041/2023 (Α’ 87)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «που πραγματοποιήθηκαν από τις 25.5.2024, ήτοι από την επομένη της έναρξης ισχύος του ν. 5110/2024 (Α’ 75),», και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2. Οι δαπάνες προμήθειας φαρμάκων, υγειονομικού υλικού, ορθοπεδικού υλικού, χημικών αντιδραστηρίων και παροχής υπηρεσιών των στρατιωτικών νοσοκομείων και του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.), που πραγματοποιήθηκαν από τις 25.5.2024, ήτοι από την επομένη της έναρξης ισχύος του ν. 5110/2024 (Α’ 75), έως και τη δημοσίευση του παρόντος, δύνανται να εξοφληθούν, κατά παρέκκλιση των άρθρων 66, 68 και 132 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), του ν. 4412/2016 (Α’ 147) και του π.δ. 80/2016 (Α’ 145).».
Άρθρο 8
Στελέχωση στρατιωτικών νοσοκομείων και εξυπηρέτηση έκτακτων και επιτακτικών αναγκών μονάδων υγείας του Ε.Σ.Υ.
1. Ειδικοί ιατροί του Πυροσβεστικού Σώματος μετατίθενται ή αποσπώνται υποχρεωτικά στο στρατιωτικό νοσοκομείο του κλάδου, που εξυπηρετεί το Σώμα τους, για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών, αμέσως μετά την απονομή της ιατρικής ειδικότητας ή μετά την πρόσληψή τους ως ειδικών. Ομοίως τοποθετούνται οι ειδικοί ιατροί του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.) στα Ναυτικά Νοσοκομεία Αθηνών, Πειραιώς και Κρήτης, μετά από απόφαση του αρμοδίου συμβουλίου μεταθέσεων.
2. Μετά την ολοκλήρωση του χρονικού διαστήματος της μετάθεσης της παρ. 1, οι ειδικοί ιατροί του Πυροσβεστικού Σώματος δύνανται να μετατίθενται, αποσπώνται και διατίθενται σε στρατιωτικό νοσοκομείο οιουδήποτε κλάδου, κατόπιν αίτησής τους και σύμφωνης γνώμης της υπηρεσίας τους. Ομοίως, οι ειδικοί ιατροί και νοσηλευτές του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής μετατίθενται ή αποσπώνται σε στρατιωτικό νοσοκομείο οιουδήποτε κλάδου, μετά από απόφαση ή γνώμη αντιστοίχως του αρμοδίου συμβουλίου μεταθέσεων και εφόσον προβλέπονται θέσεις για το ανωτέρω προσωπικό του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
3. Στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών (Γ.Σ.Ν.Α.), στο 424 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Εκπαίδευσης (Γ.Σ.Ν.Ε.) και στο Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού δύναται να υπηρετεί αστυνομικό προσωπικό ειδικότητας Υγειονομικού. Τα Κεντρικά Ιατρεία Αθηνών και Θεσσαλονίκης της Ελληνικής Αστυνομίας εγκαθίστανται στις δομές του 401 Γ.Σ.Ν.Α. και του 424 Γ.Σ.Ν.Ε. αντίστοιχα. Το αστυνομικό προσωπικό ειδικότητας Υγειονομικού κατανέμεται στις αντίστοιχες κλινικές ή τμήματα, με βάση την ειδικότητα ή το επιστημονικό του αντικείμενο, παρέχει τις υπηρεσίες του σε όλους τους λήπτες υγείας των ως άνω στρατιωτικών νοσοκομείων και συμμετέχει στο πρόγραμμα εφημεριών, διεξαγωγής χειρουργικών επεμβάσεων και λειτουργίας των εξωτερικών ιατρείων, με τους ίδιους όρους που ισχύουν για τους στρατιωτικούς ιατρούς.
4. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπονται η διάθεση και η απόσπαση ειδικών στρατιωτικών ιατρών, ανεξαρτήτως του τόπου όπου υπηρετούν, σε μονάδες υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ.), αποκλειστικά για την κάλυψη έκτακτων και επιτακτικών αναγκών, εφόσον δεν διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία των στρατιωτικών νοσοκομείων. Η μετάβαση γίνεται, κατόπιν αιτήματος της διοίκησης του νοσοκομείου του Ε.Σ.Υ. που υποβάλλεται μέσω του Υπουργείου Υγείας στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, με απόφαση του Αρχηγού του οικείου Γενικού Επιτελείου, κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Υγειονομικού. Οι στρατιωτικοί ιατροί λαμβάνουν αποζημίωση για τα έξοδα μετακίνησής τους από και προς τον τόπο, όπου υπηρετούν, στον τόπο, όπου βρίσκεται η μονάδα υγείας του Ε.Σ.Υ., καθώς και μηνιαία αποζημίωση, όπως καθορίζεται στην παρ. 1 του άρθρου εικοστού του ν. 5015/2023 (Α’ 20), περί αποζημίωσης μετακινούμενου νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού σε συγκεκριμένες δομές υγείας της ίδιας ή άλλης Υγειονομικής Περιφέρειας.
5. Η παρ. 1 εφαρμόζεται για όσους αποκτούν την ιατρική ειδικότητα από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
Άρθρο 9
Αξιολόγηση ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στρατιωτικών νοσοκομείων
Η αξιολόγηση και η πιστοποίηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας από τα στρατιωτικά νοσοκομεία και το Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού διενεργούνται με βάση τα διεθνή επιστημονικά πρότυπα, σε συνεργασία με εξειδικευμένους προς τούτο φορείς της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.
Άρθρο 10
Σύσταση Διακλαδικού Κέντρου Εκπαίδευσης Πολεμικού Τραύματος
1. Συστήνεται Διακλαδικό Κέντρο Εκπαίδευσης Πολεμικού Τραύματος, σε επίπεδο Τμήματος, το οποίο εδράζεται και υπάγεται στη Σχολή Αξιωματικών Νοσηλευτικής, με δυνατότητα λειτουργίας κινητής μονάδας εκπαίδευσης.
2. Αποστολή του Διακλαδικού Κέντρου Εκπαίδευσης Πολεμικού Τραύματος είναι η παροχή πιστοποιημένης εκπαίδευσης πρώτων βοηθειών στο πεδίο της μάχης (Tactical Combat Casualty Care – TCCC) όλων των επιπέδων, η παροχή βασικών γνώσεων και σωστικών δεξιοτήτων μάχης (stop the bleed) από όλο το στρατιωτικό προσωπικό (All Service Members – ASM), καθώς και η ανάπτυξη δεξιοτήτων για το μη υγειονομικό προσωπικό, τους διασώστες μάχης (Combat Life Savers – CLS) και το υγειονομικό προσωπικό (Medical Personnel – MP), σύμφωνα με το πλαίσιο του Οργανισμού Βορειοατλαντικού Συμφώνου (ΝΑΤΟ).
3. Το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας δύναται να συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.), Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Σ.Ε.Ι.), Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας της Ελληνικής Αστυνομίας, ινστιτούτα και οργανισμούς της ημεδαπής και της αλλοδαπής, για την εκπαίδευση ιδιωτών επί πληρωμή στο Διακλαδικό Κέντρο Εκπαίδευσης Πολεμικού Τραύματος.
4. Τα έσοδα από τη λειτουργία του Διακλαδικού Κέντρου Εκπαίδευσης Πολεμικού Τραύματος εγγράφονται στον προϋπολογισμό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, σύμφωνα με το άρθρο 74 του ν. 4270/2014 (Α’ 143), περί εγγραφής πιστώσεων κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους.
Άρθρο 11
Σύσταση ειδικότητας Επαγγελματία Οπλίτη Διασώστη στις Ένοπλες Δυνάμεις για την παροχή πρώτων βοηθειών και προνοσοκομειακής φροντίδας – Προσθήκη άρθρου 4Α στον ν. 2936/2001
Στον ν. 2936/2001 (Α’ 166), περί επαγγελματιών οπλιτών, προστίθεται άρθρο 4Α ως εξής:
«Άρθρο 4Α
Ειδικότητα Επαγγελματία Οπλίτη Διασώστη
Συστήνεται ειδικότητα Διασώστη Υγειονομικού για τους Επαγγελματίες Οπλίτες, με αποστολή την παροχή πρώτων βοηθειών και την προνοσοκομειακή φροντίδα κατά την εκτέλεση εκπαιδευτικών, επιχειρησιακών και λοιπών δραστηριοτήτων των μονάδων και υπομονάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Η ειδικότητα του προηγούμενου εδαφίου αποκτάται, μέσω της κατάλληλης εκπαίδευσης και κατάρτισης, ως προς τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες, για την αποτελεσματική διαχείριση επειγόντων περιστατικών και την παροχή άμεσης φροντίδας σε τραυματίες.».
Άρθρο 12
Διοργάνωση και λειτουργία Σχολείου Εκπαίδευσης Επαγγελματιών Οπλιτών Υγειονομικού
1. Διοργανώνεται Σχολείο Επιμόρφωσης και Εκπαίδευσης Επαγγελματιών Οπλιτών Υγειονομικού, με συνεργασία των Διευθύνσεων Υγειονομικού και Εκπαίδευσης των οικείων Γενικών Επιτελείων, με αρμοδιότητα:
α) την κατάλληλη στρατιωτική εκπαίδευση και αγωγή,
β) την εκπαίδευση στο Διακλαδικό Κέντρο Εκπαίδευσης Πολεμικού Τραύματος και
γ) την ανάπτυξη προσόντων, μέσω της διδασκαλίας επιστημονικών, τεχνικών, επαγγελματικών και πρακτικών γνώσεων και της καλλιέργειας ανάλογων δεξιοτήτων.
2. Οι Επαγγελματίες Οπλίτες Υγειονομικού φοιτούν υποχρεωτικά στο Σχολείο αμέσως μετά την ορκωμοσία τους, σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 2936/2001 (Α’ 166).
3. Τα θεωρητικά μαθήματα και η πρακτική άσκηση δύνανται να υλοποιούνται σε στρατιωτικά νοσοκομεία, σε στρατιωτικά εργοστάσια, σε στρατιωτικές μονάδες καθώς και σε δημόσια νοσοκομεία ή δημόσιες Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) συναφούς γνωστικού αντικειμένου, κατόπιν σύναψης μνημονίων συνεργασίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας με τους επιμέρους φορείς.
Άρθρο 13
Απόκτηση διοικητικής εμπειρίας από αξιωματικούς του Υγειονομικού Σώματος
1. Η διοίκηση των Διευθύνσεων Υγειονομικού των Μειζόνων Διοικήσεων, των Μειζόνων Σχηματισμών και των Σχηματισμών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Στρατιωτικών Υγειονομικών Μονάδων, των Λόχων Υγειονομικού, των Ταγμάτων Υγειονομικού, των Κινητών Χειρουργείων Νοσοκομείων Εκστρατείας, των Κινητών Υγειονομικών Μονάδων Εκτάκτων Αναγκών και αντιστοίχων Μονάδων των ετέρων Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων μπορεί να ανατίθεται σε αξιωματικούς του ιδίου Κλάδου όλων των ειδικοτήτων του υγειονομικού σώματος, προέλευσης Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων (Σ.Σ.Α.Σ.) και Σχολής Αξιωματικών Νοσηλευτικής (Σ.Α.Ν.).
2. Ειδικά η διοίκηση Ταγμάτων Υγειονομικού και αντίστοιχων μονάδων των υπολοίπων Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων μπορεί να ανατίθεται σε αξιωματικούς του ιδίου Κλάδου όλων των Σωμάτων προέλευσης Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, Σχολής Ναυτικών Δοκίμων και Σχολής Ικάρων, σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης της θέσης από αξιωματικούς της παρ. 1.
Άρθρο 14
Δυνατότητα εξ αποστάσεως λειτουργίας υγειονομικών επιτροπών Ενόπλων Δυνάμεων – Προσθήκη τίτλου και παρ. 3 στο άρθρο 2 ν.δ. 1327/1973
Στο άρθρο 2 του ν.δ. 1327/1973 (Α΄ 16), περί συγκροτούμενων και λειτουργουσών υγειονομικών επιτροπών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) ο τίτλος αντικαθίσταται, β) προστίθεται παρ. 3, γ) όλο το άρθρο μεταφέρεται στη δημοτική γλώσσα και κατόπιν νομοτεχνικών βελτιώσεων, το άρθρο 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 2
Υγειονομικές Επιτροπές
1. Σε κάθε έναν από τους τρεις κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων συγκροτούνται και λειτουργούν οι ακόλουθες επιτροπές:
α) Επιτροπές αναρρωτικών αδειών,
β) Στρατιωτικές Υγειονομικές Επιτροπές,
γ) μία (1) ανώτατη υγειονομική επιτροπή και
δ) μία (1) αναθεωρητική υγειονομική επιτροπή.
2. Αρμοδιότητα υγειονομικής εξέτασης και γνωμάτευσης σε στρατολογικά θέματα έχουν και τα ακόλουθα συμβούλια και επιτροπές που προβλέπονται στη νομοθεσία περί στρατολογίας:
α) Τα συμβούλια επιλογής οπλιτών,
β) τα κατά κλάδο ειδικά στρατολογικά συμβούλια,
γ) οι ειδικές στρατολογικές επιτροπές που συγκροτούνται στο εξωτερικό σε κάθε Ελληνική Πρεσβεία ή στα έμμισθα ελληνικά προξενεία και
δ) οι ειδικές υγειονομικές επιτροπές που συγκροτούνται προς εξέταση ή επανεξέταση σωματικής ικανότητος ειδικών περιπτώσεων.
3. Οι υγειονομικές επιτροπές των παρ. 1 και 2 δύνανται, κατόπιν αίτησης του λήπτη υγείας, να συνεδριάζουν εξ αποστάσεως ή ψηφιακά, με τη χρήση κάθε πρόσφορου μέσου και με μέριμνα του προέδρου τους, εφόσον οι συνθήκες του παραπεμπόμενου δεν επιβάλλουν την αυτοπρόσωπη κρίση του λήπτη υγείας.».
Άρθρο 15
Προσθήκη αρμοδιότητας στις Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές – Τροποποίηση άρθρου 7 ν.δ. 1327/1973
Στο άρθρο 7 του ν.δ. 1327/1973 (Α΄ 16), περί των κοινών αρμοδιοτήτων των Ανωτάτων Υγειονομικών Επιτροπών, επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) το άρθρο μεταφέρεται στη δημοτική γλώσσα, β) στην παρ. 1, βα) στην περ. α) προστίθεται δεύτερο εδάφιο, ββ) η περ. θ) αντικαθίσταται, γ) στην παρ. 2 οι λέξεις «ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας» αντικαθίστανται από τις λέξεις «οι Αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων» και κατόπιν νομοτεχνικών βελτιώσεων το άρθρο 7 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 7
Κοινές αρμοδιότητες Ανωτάτων Υγειονομικών Επιτροπών
1. Οι ανώτατες υγειονομικές επιτροπές εξετάζουν και γνωματεύουν:
α) Επί της σωματικής ικανότητας των υπηρετούντων μόνιμων και μόνιμων εξ εφεδρείας αξιωματικών, ανθυπασπιστών και μόνιμων υπαξιωματικών, καθώς και των μαθητών των παραγωγικών σχολών αξιωματικών, για θέματα που αφορούν στις μεταβολές της κατάστασής τους κατά τη στρατιωτική τους σταδιοδρομία, όπως ορίζουν οι σχετικοί νόμοι. Ειδικά κατά την εξέταση και γνωμάτευση περί μεταβολής της κατάστασης υπηρετούντων μονίμων στελεχών, γνωματεύουν υποχρεωτικά και ως προς τη δυνατότητα άσκησης δευτερευόντων καθηκόντων, που σχετίζονται με την εσωτερική λειτουργία, την επιχειρησιακή εκπαίδευση και εν γένει την αποστολή των Μονάδων και των υπηρεσιών.
β) Επί της υγειονομικής καταλληλότητας των υποψηφίων παραγωγικών σχολών αξιωματικών και των κατατασσόμενων απευθείας ως αξιωματικών.
γ) Επί της χορήγησης μακρών αναρρωτικών αδειών σε μόνιμους αξιωματικούς, ανθυπασπιστές, υπαξιωματικούς και μαθητές παραγωγικών σχολών αξιωματικών, όπως ορίζουν οι σχετικές διατάξεις.
δ) Επί της ανάγκης και των γενικών συνθηκών μετάβασης στο εξωτερικό για ειδική θεραπεία, για κάθε πάσχοντα στρατιωτικό.
ε) Επί της υγειονομικής καταλληλότητας ειδικών κατηγοριών προσωπικού των Κλάδων τους, όπως προβλέπουν οι οικείες διατάξεις.
ζ) Επί της σωματικής ικανότητας των πασχόντων από νοσήματα, παθήσεις ή βλάβες που δεν αναφέρονται στους πίνακες και στα παραρτήματα του θεσμικού πλαισίου, περί κρίσης της σωματικής ικανότητας των στρατευσίμων, αυτών που κατατάσσονται στις Ένοπλες Δυνάμεις καθώς και του στρατιωτικού προσωπικού γενικά.
η) Επί παντός θέματος που αφορά στην κατάσταση υγείας για την εφαρμογή της συνταξιοδοτικής και λοιπής νομοθεσίας των παθόντων σε πόλεμο και σε ειρήνη υπηρετούντων, αποστρατευθέντων ή απολυθέντων αξιωματικών και οπλιτών.
θ) Για τον προσδιορισμό του ποσοστού αναπηρίας των μελών της οικογένειας των στρατιωτικών, όπως προσδιορίζονται στο άρθρο 2 του π.δ. 62/2023 (Α΄ 114), σύμφωνα με την υπ’ αρ. 80100/101202/29.12.2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β΄ 6282), περί Ενιαίου Πίνακα Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας, για τη διαπίστωση της υπαγωγής στις παθήσεις, που καθορίζονται στην υπ’ αρ. 1235/26.10.2021 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β΄ 5083), περί αντιστοίχισης παθήσεων του άρθρου 16 του ν. 1798/1988 (Α’ 166) με τον Ενιαίο Πίνακα Προσδιορισμού Ποσοστού Αναπηρίας, καθώς και για κάθε θέμα που αφορά στην εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας περί υγειονομικής περίθαλψης, συνταξιοδοτικών, επιδοματικών, κοινωνικών και οικονομικών παροχών ή απαλλαγών των στρατιωτικών και των μελών των οικογενειών τους.
ι) Επί αναπήρων και θυμάτων πολέμου ή ειρήνης για την εφαρμογή των σχετικών νόμων που αφορούν σε αυτούς.
κ) Επί περιπτώσεων έγκρισης μετάβασης για λόγους υγείας στο εξωτερικό ιδιωτών υποχρέων προς στράτευση, όπως προβλέπει ο ν. 3421/2005 (Α΄ 302), περί στρατολογίας των Ελλήνων, ή λοιπών προσώπων ως συνοδών πάσχοντος μέλους οικογένειας στρατιωτικού.
λ) Επί προσφυγών κατά των γνωματεύσεων των στρατιωτικών υγειονομικών επιτροπών που υπόκεινται σε αναθεώρηση, όπως καθορίζεται στο άρθρο 18 του παρόντος.
2. Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας και οι Αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων μπορούν να παραπέμψουν οποιαδήποτε υπόθεση στην Ανώτατη Υγειονομική Επιτροπή, αν κρίνουν αναγκαία τη γνωμάτευση της επιτροπής για αυτή την υπόθεση.».
Άρθρο 16
Στελέχωση υγειονομικών μονάδων – Δυνατότητα διακλαδικής στελέχωσης για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών
1. Τα στρατιωτικά νοσοκομεία καθώς και το υγειονομικό προσωπικό κάθε Κλάδου υπάγονται ιεραρχικά στη Διεύθυνση Υγειονομικού του αντίστοιχου Γενικού Επιτελείου, η οποία διατηρεί πλήρως την αυτονομία της για επιχειρησιακά και διοικητικά θέματα.
2. Για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών είναι δυνατή η διενέργεια διαθέσεων ή αποσπάσεων στελεχών του υγειονομικού σώματος από άλλο Κλάδο από αυτόν στον οποίο υπάγονται, για τις παρακάτω μονάδες υγειονομικού:
α) 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών (Γ.Σ.Ν.Α.), με το 414 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Ειδικών Νοσημάτων (Σ.Ν.Ε.Ν.), το οποίο ενσωματώνεται σε αυτό ως παράρτημα,
β) 404 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Λάρισας (Γ.Σ.Ν.Λ.),
γ) 424 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Εκπαιδεύσεως (Γ.Σ.Ν.Ε.),
δ) 417 Νοσηλευτικό Ίδρυμα Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.),
ε) Ναυτικό Νοσοκομείο Αθηνών (Ν.Ν.Α.) με το παράρτημα του Ναυτικού Νοσοκομείου Πειραιά (Ν.Ν.Π.),
στ) Ναυτικό Νοσοκομείο Κρήτης (Ν.Ν.Κ.),
ζ) 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας (Γ.Ν.Α.),
η) Κέντρο Βιολογικών Ερευνών Στρατού (Κ.ΒΙ.Ε.Σ.),
θ) Κέντρο Εκπαίδευσης Νοσηλείας Κτηνών (Κ.Ε.ΝΟ.Κ.),
ι) Γ’ Κτηνιατρικό Νοσοκομείο (Γ’ Κ.ΝΟ.),
ια) Κέντρο Εκπαίδευσης Φρουρών μετά Σκύλου (Κ.Ε.Φ.ΣΚΥ.),
ιβ) 441 Αποθήκη Βάσης Υγειονομικού Υλικού (Α.Β.Υ.Υ.) και
ιγ) Στρατιωτικά Φαρμακεία, τα παραρτήματα και τα υποκαταστήματα αυτών.
3. Η θητεία των διευθυντών κλινικών, τμημάτων, εργαστηρίων και μονάδων εντατικής θεραπείας του 401 Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου Αθηνών, του 424 Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου Εκπαιδεύσεως, του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών και του 251 Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας, καθώς και των διακλαδικών ή με διακλαδική στελέχωση υγειονομικών δομών των ανωτέρω στρατιωτικών νοσοκομείων ορίζεται σε δύο (2) έτη. Δεν επιτρέπεται η επιλογή του ιδίου στελέχους ως διευθυντή για περισσότερες από δύο (2) θητείες συνολικά. Η παρούσα εφαρμόζεται και στο υγειονομικό προσωπικό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, το οποίο έχει δικαίωμα συμμετοχής στις προκηρύξεις πλήρωσης των παραπάνω θέσεων, με τα ίδια κριτήρια και προϋποθέσεις που ισχύουν για τα στελέχη υγειονομικού των Ενόπλων Δυνάμεων και εφόσον αυτό προβλέπεται να υπηρετεί στις θέσεις αυτές. Στην περίπτωση του προηγούμενου εδαφίου το υγειονομικό προσωπικό του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, εφόσον δεν υπηρετεί στις δομές, όπου προκηρύσσονται οι θέσεις και επιλεγεί για αυτές, μετατίθεται ή αποσπάται στις θέσεις αυτές μετά από απόφαση ή γνώμη αντιστοίχως του αρμοδίου συμβουλίου μεταθέσεων. Οι ειδικοί ιατροί της Ελληνικής Αστυνομίας έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις προκηρύξεις πλήρωσης των θέσεων του πρώτου εδαφίου, με τα ίδια κριτήρια και προϋποθέσεις που ισχύουν για τα στελέχη υγειονομικού των Ενόπλων Δυνάμεων.
4. Διοικητής του 401 Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου Αθηνών, του 424 Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου Εκπαιδεύσεως, του Ναυτικού Νοσοκομείου Αθηνών και του 251 Γενικού Νοσοκομείου Αεροπορίας ορίζεται ανώτατος αξιωματικός, ανεξαρτήτως Όπλου ή Σώματος.
5. Εντός των ορίων της ίδιας φρουράς είναι δυνατή η διάθεση στελέχους του υγειονομικού σώματος σε μονάδα οποιουδήποτε επιπέδου διαφορετικού Κλάδου των Ενόπλων Δυνάμεων από αυτόν στον οποίο ανήκει, εκτός των πολεμικών πλοίων, αποκλειστικά για την κάλυψη επιχειρησιακών υγειονομικών αναγκών, εφόσον το υγειονομικό προσωπικό του οικείου Κλάδου δεν επαρκεί, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του παρέχοντος το στέλεχος Κλάδου, με σκοπό τη διασφάλιση της αδιατάρακτης παροχής υπηρεσιών υγείας, ιδίως κατά την εκτέλεση ασκήσεων.
6. Η μετάθεση στελεχών ειδικών καταστάσεων, που επιθυμούν να μετατεθούν σε φρουρά στην οποία εδρεύει στρατιωτικό νοσοκομείο, εξετάζεται κατά προτεραιότητα σε γενικές θέσεις ή θέσεις άνευ ειδικότητας του στρατιωτικού νοσοκομείου του Κλάδου τους ή σε περίπτωση που δεν υφίσταται, σε στρατιωτικό νοσοκομείο άλλου Κλάδου.
Άρθρο 17
Πρόσθετες αρμοδιότητες Διεύθυνσης Υγειονομικού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας
Η Διεύθυνση Υγειονομικού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (Γ.Ε.ΕΘ.Α.), επιπλέον των αρμοδιοτήτων που ορίζονται στην υπό στοιχεία Φ.000/21/227955/Σ.3294/27.4.2023 απόφαση του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, με την οποία κυρώθηκε ο Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας του Γ.Ε.ΕΘ.Α, αναλαμβάνει:
α) τον συντονισμό των Διευθύνσεων Υγειονομικού των Γενικών Επιτελείων των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων για θέματα περίθαλψης και υγειονομικής υποστήριξης,
β) την παρακολούθηση της εφαρμογής της πολιτικής του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στον τομέα της υγείας,
γ) τον σχεδιασμό της υγειονομικής πολιτικής των Ενόπλων Δυνάμεων, μέσω της υποβολής εισηγήσεων, προτάσεων και μέτρων που αποσκοπούν στην πληρέστερη και αποδοτικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας στο στρατιωτικό προσωπικό,
δ) την έκδοση οδηγιών για την κάλυψη των απαιτήσεων των υγειονομικών υπηρεσιών, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της πολιτικής και στρατιωτικής ιεραρχίας,
ε) τον προγραμματισμό, τον συντονισμό και την εποπτεία της λειτουργίας των φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας των Ενόπλων Δυνάμεων,
στ) τον συντονισμό της επιστημονικής έρευνας που διενεργούν τα στρατιωτικά νοσοκομεία,
ζ) την τυποποίηση των συστημάτων διαχείρισης των στρατιωτικών νοσοκομείων,
η) τη βελτιστοποίηση των επενδύσεων στα στρατιωτικά νοσοκομεία,
θ) την έγκριση της αναγκαιότητας και σκοπιμότητας προμηθειών ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, τον απαιτούμενο κατά περίπτωση συντονισμό, την ανάθεση διενέργειας διαγωνισμού σε Γενικό Επιτελείο ή υφιστάμενη υγειονομική δομή, την καταγραφή των προδιαγραφών και των απαιτήσεων του διαγωνισμού και την παρακολούθηση των συμβάσεων προμηθειών, έργου και παροχής υπηρεσιών για τα υγειονομικά και φαρμακευτικά είδη, εξοπλισμό και υποδομές, καθώς και τις υπηρεσίες που δεν λαμβάνονται μέσω της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.), σύμφωνα με το άρθρο 7 του ν. 4865/2021 (Α’ 238), περί υποκειμενικού πεδίου εφαρμογής, και για συμβάσεις με εκτιμώμενη αξία υψηλότερη των διακοσίων πενήντα χιλιάδων ευρώ (250.000€) και μικρότερη του ενός εκατομμυρίου ευρώ (1.000.000€).
ι) την εισήγηση προς το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων της περ. δ) του άρθρου 4 του ν. 2292/1995 (Α’ 35’), περί κυρίων οργάνων, για την ίδρυση και την κατάργηση διακλαδικών κλινικών,
ια) την εισήγηση προς το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων για τον χαρακτηρισμό ιατρικών ειδικοτήτων ως άγονων, κατόπιν γνώμης της Διεύθυνσης Υγειονομικού του οικείου Γενικού Επιτελείου,
ιβ) τον σχεδιασμό και την εισήγηση στο αρμόδιο συμβούλιο μεταθέσεων σχετικά με την υλοποίηση των έκτακτων διακλαδικών μεταθέσεων, διαθέσεων και αποσπάσεων του προσωπικού του υγειονομικού σώματος όλων των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, κατόπιν γνώμης του οικείου Γενικού Επιτελείου,
ιγ) την εισήγηση προς το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων για την ίδρυση, την κατάργηση, τη συγχώνευση, τη μεταφορά μονάδων υγειονομικού, καθώς και τμημάτων ή κλινικών των στρατιωτικών νοσοκομείων, κατόπιν γνώμης της Διεύθυνσης Υγειονομικού του οικείου Γενικού Επιτελείου,
ιδ) την εισήγηση προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας για τον καθορισμό των ειδικών κατηγοριών δαπανών υγειονομικής περίθαλψης, για τις οποίες απαιτείται, κατ’ εξαίρεση, η έκδοση πρακτικού και απόφασης από τις αρμόδιες Στρατιωτικές Υγειονομικές Επιτροπές, σύμφωνα με το άρθρο 16 του π.δ. 62/2023 (Α’ 114), περί ελέγχου και έγκρισης δαπανών,
ιε) τον καθορισμό των διαδικασιών παροχής φαρμάκων και συναφών ειδών, την παρακολούθηση, αξιολόγηση και αξιοποίηση των αποτελεσμάτων που λαμβάνονται μέσω του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, την παρακολούθηση της νομοθεσίας σχετικά με τα φάρμακα και τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων, την υποστήριξη των αρμόδιων Υγειονομικών Επιτροπών για την κρίση της αναγκαιότητας θεραπείας με φάρμακα υψηλού κόστους και φάρμακα που δεν κυκλοφορούν στην Ελλάδα και τον χειρισμό θεμάτων σχετικά με τη διαχείριση αυτών καθώς και τον έλεγχο εκκαθάρισης συνταγών.