Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣΜΕΡΟΣ Β΄ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΑΡΟΧΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ, ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΟΜΒΡΙΩΝ ΥΔΑΤΩΝ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ – ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ, ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΟΜΒΡΙΩΝ ΥΔΑΤΩΝ (άρθρα 3-5)Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Αλλαγιάννης | 27 Φεβρουαρίου 2025, 09:44
Άρθρο 5 : Στις ΔΕΥΑ επιδοτείται το 70% των οφειλών τους που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες έως την 31η Οκτωβρίου 2024 προς τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, από τα έσοδα του ειδικού λογαριασμού του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης. Δεν εντάσσονται οι Δήμοι σε αυτή τη ρύθμιση γιατί οι εν λόγω οφειλές παρακρατούνται από τους ΚΑΠ των Δήμων. Στο πλαίσιο της υποχρεωτικής απορρόφησης από την Ε.ΥΔ.Α.Π. όλων των παρόχων ύδρευσης και αποχέτευσης της Περιφέρειας Αττικής (άρθρο 40 του παρόντος) θα πρέπει να επιδοτηθούν όλες οι οφειλές των Δήμων προς την ΕΥΔΑΠ, ρυθμισμένες και ανεξόφλητες πριν την μετάβαση των δικτύων ύδρευσης – αποχέτευσης στην ΕΥΔΑΠ. Άρθρο 19: Να αποδοθεί στο Δήμο ειδικό τέλος. Με δεδομένο ότι τα δίκτυα είναι απαρχαιωμένα έχουν αποσβέσει την αξία τους, ενώ εάν αφορούν σε νέα δίκτυα που προέρχονται από χρηματοδότηση, δεν μπορούν να τύχουν επιδότησης, εντούτοις πέρα των δικτύων ύδρευσης – αποχέτευσης, θα πρέπει πριν την μετάβαση των δικτύων στην ΕΥΔΑΠ, να γίνει αποτίμηση πρόσκτησης σε κάθε Δήμο για τις τσιμεντοδεξαμενές και μεταλλικές δεξαμενές, αντλιοστάσια, γεωτρήσεις εντός οικοπεδικών χώρων ιδιοκτησίας των Δήμων καθώς και για τις Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων (βιολογικοί καθαρισμοί) σε οικόπεδα κυριότητας των Δήμων, η εκτίμηση των οποίων θα γίνει με συμβόλαια αγοράς ή συγκριτικά στοιχεία ανάλογων παγίων κατασκευών. Τα πάγια των Δήμων θα πρέπει να εκτιμηθούν και με την μέθοδο εκτίμησης της παρούσας αξίας των Μελλοντικών Καθαρών Ταμειακών Ροών που θα προκύψουν από την εκμετάλλευση των παγίων από την ΕΥΔΑΠ, έτσι ώστε να προκύψει το ειδικό τέλος. Τα ειδικό τέλος που θα προκύψει εδράζεται στις ως ανωτέρω παραδοχές και προκύπτει δια του συμψηφισμού αμοιβαίων ανταπαιτήσεων αντισυμβαλλομένων σύμφωνα με τις διατάξεις που αφορούν : την εκχώρηση και την ενεχυρίαση εσόδων από ανταποδοτικά τέλη (ύδρευσης) για την εξασφάλιση κάθε είδους δημοσίων συμβάσεων ιδίως έργου, προμήθειας, υπηρεσίας, παραχώρησης, σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα κατά το ν. 3389/2005 και σύμβασης ενεργειακής απόδοσης κατά το ν. 3855/2010. Άρθρο 16: Θα πρέπει να συμπεριληφθούν ειδικά τιμολόγια: - Αυστηρά για την πυρόσβεση και την άρδευση αγροτεμαχίων εκτός σχεδίου πόλεως - Να διατηρηθούν τα κοινωνικά τιμολόγια σε πολυτέκνους και ευπαθείς ομάδες - Να μην πληρώσουν εκ νέου και καθολικά οι υφιστάμενοι καταναλωτές τέλη σύνδεσης ύδρευσης και αποχέτευσης (παρ. 5 του Άρθρου 16 του παρόντος) Άρθρο 84, παρ. 2 : Για το μόνιμο προσωπικό των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης των Ο.Τ.Α. α’ βαθμού, των οποίων η σχετική αρμοδιότητα μεταφέρεται στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. να αλλάξει η διατύπωση στο πεδίο «αποσπάται, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» σε «οικειοθελής μεταφορά του προσωπικού των Ο.Τ.Α. α’ βαθμού με σχέση εργασίας ΙΔΟΧ, ΙΔΑΧ και μόνιμο προσωπικό στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» καθότι: - Το εν λόγω προσωπικό εξυπηρετεί τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες των συστημάτων ύδρευσης στα σχολεία, σε αθλητικούς χώρους, στο αστικό πράσινο – χώροι πρασίνου και στα δημοτικά κτίρια. - Οι Δήμοι που σήμερα δεν διαθέτουν δικά τους δίκτυα ύδρευσης , έχουν εντάξει στον Οργανισμό Εσωτερικό Υπηρεσίας τους αυτές τις ειδικότητες είτε στην Τεχνική υπηρεσία είτε στην Υπηρεσία Πρασίνου, ενώ οι Δήμοι που διαθέτουν δικά τους δίκτυα έχουν συγκεντρώσει όλο το προσωπικό σε μία υπηρεσία ύδρευσης – αποχέτευσης, η οποία εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες όλου του Δήμου. Θα μπορούσε συμπληρωματικά στο πεδίο της οικειοθελούς μεταφοράς του προσωπικού να υπάρχει και η πρόβλεψη/δέσμευση από τους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού να συνδράμουν την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. σε εργασίες των τοπικών δικτύων.