• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΥΑΘ ΑΕ' | 27 Φεβρουαρίου 2025, 13:45

    Παρ 1 . Σε περιπτώσεις απορρόφησης μιας Δ.Ε.Υ.Α. από την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ή την Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε. ή περιέλευσης σε αυτές της αρμοδιότητας παροχής υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης, σύμφωνα με τα άρθρα 40 έως 42, η κυριότητα των υφισταμένων παγίων περιουσιακών στοιχείων, περιέρχεται στον οικείο Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α΄ βαθμού, σύμφωνα με το άρθρο 44. Η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. και η Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε. έχουν την κατοχή και τη δυνατότητα χρήσης των παγίων περιουσιακών στοιχείων που συνδέονται με την αντίστοιχη παροχή από αυτές των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης, σύμφωνα με τα άρθρα 40 έως 42. Εάν οι συγχωνεύσεις ή η μεταφορά της αρμοδιότητας λάβουν χώρα εντός του έτους 2025, επιδοτείται το εβδομήντα τοις εκατό (70%) της οφειλής εκάστης Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980 (Α’ 191) προς τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με την περ. α) της παρ. 2 του άρθρου 47 του ν. 5167/2024 (Α’ 207). Σχόλια: Αναφορικά με την Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε. να ισχύουν και τα διαλαμβανόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 6 της από 27.6.2001 τριμερούς σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, της Ε.Υ.Α.Θ. Παγίων και της Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης από την Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε.., που συνάφθηκε δυνάμει του άρθρου 20 του ν. 2937/2001. Παρ 4 και 5. 4. Οι Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, στους οποίους λειτουργεί Δ.Ε.Υ.Α. ή οικεία δημοτική υπηρεσία ύδρευσης και αποχέτευσης, δύνανται, με απόφαση των οικείων Δημοτικών Συμβουλίων, να μεταβιβάζουν στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ή στην Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., αντίστοιχα, δικαιώματα επί των παγίων περιουσιακών στοιχείων που σχετίζονται με την παροχή υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης, κατόπιν έκθεσης αποτίμησης ορκωτού ελεγκτή – λογιστή. Για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης λαμβάνεται απόφαση των Διοικητικών Συμβουλίων (Δ.Σ.) της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. και της Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., σύμφωνα με τους ν. 2744/1999 (Α΄ 222) και 2937/2001 (Α΄ 169), αντίστοιχα, καθώς και τις ειδικότερες προβλέψεις των καταστατικών τους. Αναφορικά με την Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε. ισχύουν και τα διαλαμβανόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 6 της από 27.6.2001 τριμερούς σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, της «Ε.Υ.Α.Θ. Παγίων» και της Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης από την Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε.., που συνάφθηκε δυνάμει του άρθρου 20 του ν. 2937/2001. 5. Τα δίκτυα και οι υποδομές, που κατασκευάζονται ή αντικαθίστανται από την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ή την Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., περιέρχονται αυτοδικαίως στην κυριότητά τους Σχόλια: Στην Παρ. 4 και 5 (σύμφωνα με τις πρόνοιες του νόμου 2937/2001) θα πρέπει ξεκάθαρα να προκύπτει ότι τα πάγια περιουσιακά στοιχεία δεν θα περιέλθουν στην κυριότητα της ΕΥΑΘ Α.Ε. Παρ 6. Στις εκκρεμείς δίκες, στις οποίες διάδικο μέρος είναι οι Δ.Ε.Υ.Α. και οι Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, αναφορικά με την παροχή υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης, σε περιοχές που περιέρχονται στην αρμοδιότητα της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ή της Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., σύμφωνα με τα άρθρα 40 έως 42, δύναται να παρέμβει υπέρ των Δ.Ε.Υ.Α. ή των Δήμων, η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ή Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., αντίστοιχα, καθιστώντας αυτές δικαιούχες και υπόχρεες επί των εν λόγω αξιώσεων. Σχόλια: Το Ελληνικό Δημόσιο και όχι η ΕΥΑΘ Α.Ε., θα πρέπει να καταστεί δικαιούχος ή υπόχρεος των δικαστικών αξιώσεων των Δήμων μέχρι και την ημερομηνία απορρόφησής τους καθώς και μέχρι την φάση της εκδίκασης.