• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΕΝΤΡΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΗΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ' | 27 Φεβρουαρίου 2025, 15:17

    Στο ΑΡΘΡΟ 29 δεν γίνεται καμιά αναφορά σε κοινωνικά τιμολόγια (σχετική πρόβλεψη έχει ο Ν. 1069/80) που συνάδουν με την νομική φύση και τον χαρακτήρα των ΔΕΥΑ που είναι δημοτικές επιχειρήσεις κοινωφελούς χαρακτήρα. Στο ΑΡΘΡΟ 36 και ειδικά στην παρ. 5 του άρθρου αυτού, τροποποιείται ο Ν. 5037/2023, δη-λαδή το θεσμικό πλαίσιο της ΡΑΑΕΥ και προβλέπονται 4 τύποι διαχειριστικής επάρκειας. Δη-μιουργείται έτσι ένα βαρύ και πολύπλοκο σύστημα παροχής διαχειριστικής επάρκειας, χωρίς να έχει γίνει προηγούμενη συνολική καταγραφή των προβλημάτων των ΔΕΥΑ και χωρίς να έ-χουν υποστηριχθεί οι επιχειρήσεις, ώστε να ενισχυθεί η διοικητική και τεχνική τους ικανότητα. Επιπλέον, προβλέπεται η συνδρομή άλλου παρόχου χωρίς, ωστόσο, να προσδιορίζονται τα χαρακτηριστικά του παρόχου από τον οποίο θα ζητηθεί η συνδρομή. Η διάταξη αυτή οδηγεί έμμεσα σε αναγκαστικές συγχωνεύσεις μεταξύ των ΔΕΥΑ σε μεταγενέστερο χρόνο. Επίσης, μέχρι την 30η Ιουνίου 2025, κατόπιν γνώμης της ΚΕΔΕ και εισήγησης της ΡΑΑΕΥ, εκδίδεται κοι-νή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομι-κών και Εσωτερικών, στην οποία καθορίζονται τα κριτήρια υπολογισμού της εισπραξιμότητας, ανάλογα με τα ειδικότερα χαρακτηριστικά της κάθε ΔΕΥΑ, καθώς και οι στόχοι εισπραξιμότη-τας που πρέπει να επιτυγχάνει κάθε ΔΕΥΑ. Στο πλαίσιο των προαναφερθέντων κρίνεται ανα-γκαίο να αναφερθεί ότι, στην κοινή αυτή απόφαση θα πρέπει να προστεθεί και η γνώμη της ΕΔΕΥΑ και μάλιστα η σύμφωνη γνώμη της ΕΔΕΥΑ που είναι ο θεσμικός εκπρόσωπος των ΔΕΥΑ και διαθέτει την τεχνογνωσία και την εμπειρία στα σχετικά θέματα. Στο ΑΡΘΡΟ 37: Με το άρθρο αυτό προβλέπεται ότι στις περιπτώσεις που μια περιοχή κηρύσ-σεται σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης λειψυδρίας οι ΔΕΥΑ ή οι ΟΤΑ Α’ Βαθμού δύνανται να συ-νάπτουν συμβάσεις με την ΕΥΔΑΠ ΑΕ ή την ΕΥΑΘ ΑΕ για την λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων αντιμετώπισης της έκτακτης ανάγκης λειψυδρίας. Δεν γίνεται ωστόσο αντιληπτός ο λόγος που οι διατάξεις του συγκεκριμένου άρθρου προβλέπουν κατ’ αποκλειστικότητα την συνδρομή της ΕΥΔΑΠ ΑΕ και ΕΥΑΘ ΑΕ, και όχι άλλης ΔΕΥΑ ή άλλου φορέα που θα μπορούσε να συνδράμει την πληγείσα περιοχή. Περαιτέρω, το άρθρο περιέχει ευνοϊκές ρυθμίσεις για την ΕΥΔΑΠ ΑΕ και την ΕΥΑΘ ΑΕ στις περιπτώσεις που συνάπτουν τις παραπάνω συμβάσεις, όπως ότι τα έργα αυτά χαρακτηρίζονται ως Στρατηγικές Επενδύσεις, δύνανται να προσλάβουν ειδικό εμπειρογνώμο-να, κ.λπ.