Αρχική ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (άρθρα 1-2)Σχόλιο του χρήστη Π.Ο.ΜΗ.Τ.Ε.Δ.Υ. | 27 Φεβρουαρίου 2025, 17:00
Yπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχόλιο της ΠΟΜΗΤΕΔΥ στην ηλεκτρονική διαβούλευση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο: «ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΓΟΥΣΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ» Αρχικά, το νομοσχέδιο προβλέπει τις οικειοθελείς συγχωνεύσεις των Δ.Ε.Υ.Α. ενώ επί της ουσίας τις οδηγεί σε συγχώνευση προσφέροντας επιδότηση 70% των οφειλών προς τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας. Όσες ΔΕΥΑ αποφασίσουν να παραμείνουν αυτόνομες λογικά θα οδηγηθούν σε χρεοκοπία καθώς δεν λαμβάνουν καμία οικονομική βοήθεια υπό τη μορφή επιδόματος. Είναι ξεκάθαρος ο εκβιασμός, ιδιαιτέρως αν λάβει κανείς υπόψη ότι εδώ και 3 χρόνια βρίσκονται σε διαδικασία αναζήτησης οικονομικής βοήθειας από το κράτος. Σκοπούμενη η εθελοντική συγχώνευση - συγκέντρωση των Δ.Ε.Υ.Α. με υφαρπαγή ακόμα περισσότερων αρμοδιοτήτων από τους Δήμους καθώς ο έλεγχος από τις υπηρεσίες ύδρευσης περνά στους μεγάλους κεντρικούς φορείς και το νερό από δημόσιο αγαθό, μετατρέπεται σε εμπόρευμα, με τους Δήμους να χάνουν και την αυτονομία τους στον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής και να εξαρτώνται από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (ΡΑΕΑΥ). Προβλέπεται ξεκάθαρα η δυνατότητα επιβολής πρόσθετου ειδικού τέλους, με απόφαση του Δήμου και τη σύμφωνη γνώμη της ΡΑΕΑΥ, που φθάνει μέχρι το ογδόντα τοις εκατό (80%) της αξίας του καταναλισκόμενου ύδατος, με σκοπό τη μελέτη, κατασκευή ή επέκταση έργων ύδρευσης και αποχέτευσης. Εν συνεχεία επιπρόσθετες αρμοδιότητες (όπως διαχείριση ύδρευσης και αποχέτευσης σε όλη την Αττική, στα νησιά του Αργοσαρωνικού και την Εύβοια) δίνονται στην ΕΥΔΑΠ χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη για ενίσχυση των πόρων και της στελέχωσης και με τον τρόπο αυτό ανοίγει διάπλατα η πόρτα της απόλυτης ιδιωτικοποίησης. Τέλος, με το νομοσχέδιο, η κυβέρνηση ενισχύει με αρμοδιότητες τον ΟΔΥΘ Α.Ε. (Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας) χαρίζοντάς του τη διαχείριση της άρδευσης από τους δήμους της Θεσσαλίας. Αυτό σημαίνει ότι οι αγρότες της Θεσσαλίας δεν θα έχουν πλέον άμεσο διάλογο με τους τοπικούς φορείς, αλλά θα εξαρτώνται από έναν κεντρικό οργανισμό. Η κοινωνική πολιτική έχει πάει περίπατο για μια ακόμη φορά καθώς η μεταφορά της διαχείρισης μπορεί να οδηγήσει σε αυξήσεις στα τέλη άρδευσης, πλήττοντας τους αγρότες, την αγροτική παραγωγή της περιοχής και τελικώς τον πολίτη - καταναλωτή.