• Σχόλιο του χρήστη 'Elpedison' | 27 Φεβρουαρίου 2025, 17:26

    Η προτεινόμενη μεθοδολογία για την εφαρμογή περιορισμών έγχυσης σε σταθμούς Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) αναθέτει στους Φορείς Σωρευτικής Εκπροσώπησης (ΦοΣΕ) την υποχρέωση να λαμβάνουν και να εκτελούν εντολές από τον αρμόδιο Διαχειριστή Συστήματος για τη διαχείριση των περιορισμών έγχυσης. Παράλληλα, προβλέπει την επιβολή κυρώσεων (Άρθρο 73), οι οποίες ενδέχεται να περιλαμβάνουν και την ανάκληση της άδειας λειτουργίας των ΦοΣΕ. Ωστόσο, σημειώνεται ότι η ευθύνη για την εφαρμογή των περιορισμών έγχυσης των σταθμών ΑΠΕ δεν θα έπρεπε να ανατίθεται στους ΦοΣΕ, αλλά στους αρμόδιους Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς και Διανομής. Οι σχετικοί Κανονισμοί της ΕΕ αποδίδουν κεντρικό ρόλο στους αρμόδιους φορείς χωρίς καμία αναφορά στους ΦοΣΕ ΑΠΕ (Κανονισμός Ηλεκτρικής Ενέργειας 2019/943 – Άρθρο 13, Κανονισμός CACM 2015/1222). Σύμφωνα με την Οδηγία (ΕΕ) 2019/944, κάθε ΦοΣΕ θεωρείται συμμετέχοντας στις αγορές, καθώς «η σωρευτική εκπροσώπηση αποτελεί δραστηριότητα που ασκείται από φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο συνδυάζει φορτία ή παραγόμενη ενέργεια από περισσότερους του ενός πελάτες, προς πώληση, αγορά ή δημοπρασία σε οποιαδήποτε αγορά ηλεκτρικής ενέργειας». Κατά συνέπεια, οι ΦοΣΕ δεν θα έπρεπε να αναλαμβάνουν ρόλους και ευθύνες που ανήκουν στους Διαχειριστές Συστημάτων. Ακόμα και εάν οι υποχρεώσεις αυτές έχουν μεταβατικό χαρακτήρα, οι ΦοΣΕ θα καλούνταν να επενδύσουν σε εξοπλισμό ο οποίος θα καταστεί παρωχημένος μόλις οι Διαχειριστές αναλάβουν τον αντίστοιχο ρόλο. Είναι προφανές ότι το σχετικό κόστος θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες στον κλάδο της σωρευτικής εκπροσώπησης. Τέλος, η πρόβλεψη για την ανάκληση της άδειας λειτουργίας των ΦοΣΕ δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή. Η επιβολή ασύμμετρης ποινής στους ΦοΣΕ για ρόλο που δεν εντάσσεται στο πεδίο δραστηριότητάς τους, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο, είναι αδικαιολόγητη και λανθασμένη.