• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΑΦΑΡΙΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ' | 27 Φεβρουαρίου 2025, 19:13

    Επί άρθρου 25 Η παράγραφος 1 του άρθρου 25 με τίτλο «Κυρώσεις σε περίπτωση σωρευμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών προς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας», όπου αναφέρει «…Προϋπόθεση για την αξιολόγηση προτάσεων των Δ.Ε.Υ.Α., καθώς και για την υλοποίηση προγραμμάτων μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων στον τομέα των υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης, αποτελεί η πληρωμή των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας εντός τριών (3) μηνών, από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας πληρωμής τους. Η παρούσα εφαρμόζεται στις οφειλές των Δ.Ε.Υ.Α. προς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, που καθίστανται ληξιπρόθεσμες μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος…», πρέπει να διαγραφεί γιατί λειτουργεί τιμωρητικά στους δημότες, λόγω του ότι θέτει ως προϋπόθεση την μη ύπαρξη οφειλών σε παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και συνδέει το εν λόγω γεγονός με την μη δυνατότητα ένταξης του παρόχου ύδρευσης σε χρηματοδοτικά εργαλεία, γεγονός που θα δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα σε Δήμους με ανάγκη υλοποίησης έργων που συμβάλλουν στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα της περιοχής. Η παράγραφος 2 του ίδιου άρθρου 25 αναφέρει «…Αν για τρία (3) συνεχόμενα τρίμηνα διαπιστώνεται απόκλιση σε ποσοστό μεγαλύτερο του δέκα τοις εκατό (10%), αναφορικά με την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών της οικείας Δ.Ε.Υ.Α προς παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, ανεξαρτήτως του εάν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση, ο Γενικός Διευθυντής της οφειλέτιδας Δ.Ε.Υ.Α. παύεται αυτοδικαίως από την άσκηση των καθηκόντων του. Ο πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας ενημερώνει τον κατά τόπον αρμόδιο Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης αναφορικά με τις ληξιπρόθεσμες οφειλές ή την παράλειψη τήρησης της ρύθμισης και ακολούθως εκδίδεται πράξη του Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, με την οποία διαπιστώνεται η παύση του Γενικού Διευθυντή…». Η εν λόγω διάταξη επίσης είναι τιμωρητική, γιατί ως γνωστό ο Γενικός Διευθυντής μπορεί να εισηγηθεί για την αναπροσαρμογή της τιμολόγησης που θα επιφέρει επιπλέον έσοδα στην υπηρεσία, αλλά τα θέματα της ημερήσιας διάταξης που θα τεθούν στο ΔΣ είναι αρμοδιότητα του Προέδρου. Δεν θεωρείται ορθό να διώκεται κάποιος, ο οποίος προβαίνει σε ενέργειες, αλλά δεν εισέρχονται στο ΔΣ με αποτέλεσμα να υπάρχει αδυναμία πληρωμών της επιχείρησης. Θεωρούμε ότι πρέπει να διαγραφεί η εν λόγω παράγραφος 2 του άρθρου 25, γιατί εκ του νόμου κυρίαρχο όργανο είναι το ΔΣ της Επιχείρησης. Η εν λόγω ρύθμιση μεταθέτει το βάρος ευθύνης στον Γενικό Διευθυντή και προβλέπει παύση αυτού με απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος διαθέτει δυνατότητα επιβολής πειθαρχικών κυρώσεων μόνο επί των αιρετών (άρθρο 214 ν. 3852/2010). Δεν προβλέπεται, δυνατότητα επιβολής εκ μέρους του Συντονιστή κύρωσης σε βάρος υπαλλήλου των νομικών προσώπων, που υπάγονται στο πεδίο του ασκούμενου από τον ίδιο ελέγχου. Παράλληλα, πέρα από τα προβλήματα αρμοδιότητας που θα προκύψουν, ενδεχόμενα θα υπάρχουν και θέματα επέμβασης του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σε θέματα σχέσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου. Επί άρθρου 26 Το εδάφιο α) της παραγράφου 1 του άρθρου 26 που αναφέρει «έχει υποβάλλει όλες τις δηλώσεις εισοδήματος για την τελευταία πενταετία, μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του οικονομικού έτους, κατά το οποίο υποβάλλεται η αίτηση ρύθμισης οφειλών, β) κατά τον χρόνο υπαγωγής στη ρύθμιση δεν έχει καταδικαστεί αμετάκλητα για φοροδιαφυγή ή λαθρεμπορία», πρέπει να διαγραφεί, γιατί σκοπός είναι αφενός να αυξηθεί η εισπραξιμότητα και αφετέρου να μην είναι τιμωρητική η διάταξη για την υπαγωγή στις ρυθμίσεις. Η παράγραφος 4 του άρθρου 26 που αναφέρει: «Οι αιτήσεις των οφειλετών για υπαγωγή στη ρύθμιση υποβάλλονται προς την οικεία Δ.Ε.Υ.Α., μέσω του διαδικτυακού τόπου της, ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου», πρέπει να τροποποιηθεί ως ακολούθως: «…Οι αιτήσεις των οφειλετών για υπαγωγή στη ρύθμιση μπορούν να υποβάλλονται προς την οικεία Δ.Ε.Υ.Α. και μέσω του διαδικτυακού τόπου της, ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου…» Η παράγραφος 6 του άρθρου 26 με τίτλο «Ρυθμίσεις Οφειλών», όπου αναφέρει «…Η ρύθμιση χορηγείται με απόφαση που εκδίδεται από τα αρμόδια κατά περίπτωση όργανα της παρ. 2 του άρθρου 170 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α' 114)…», πρέπει να τροποποιηθεί γιατί αφορά ΔΕΥΑ και όχι Δήμους.