• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΑΦΑΡΙΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ' | 27 Φεβρουαρίου 2025, 19:17

    Επί άρθρου 67 Μετά την παράγραφο 6 του άρθρου 67 με τίτλο «Εξουσιοδοτικές διατάξεις», όπου αναφέρει: «…Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το χρονικό διάστημα των παρ. 3 και 4 του άρθρου 41 για την απορρόφηση: α) των αρμοδιοτήτων των Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980 και β) της αρμοδιότητας παροχής υπηρεσιών ύδρευσης, αποχέτευσης και διαχείρισης ομβρίων υδάτων στην Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., δύναται να παρατείνεται έως έξι (6) ακόμη μήνες…», θεωρούμε ότι πρέπει να προστεθεί επιπλέον παράγραφος 6.1. προκειμένου αντίστοιχη παράταση να δίνεται και για τις ΔΕΥΑ της παρ. 6 του άρθρου 41. Η εν λόγω παράγραφος προτείνεται να συμπληρωθεί ως ακολούθως: «…Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το χρονικό διάστημα της παρ. 6 του άρθρου 41 το χρονικό διάστημα των Δ.Ε.Υ.Α. της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, για την εξαίρεσή τους από την απορρόφησή τους από την Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., δύναται να παρατείνεται έως έξι (6) ακόμη μήνες……». Επί άρθρου 68 Η παράγραφος 1 του άρθρου 28 με τίτλο «Μεταβατικές Διατάξεις», όπου αναφέρει: «Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Δ.Ε.Υ.Α. του άρθρου 5, επιλέγεται ως προσωρινός Γενικός Διευθυντής, ένας εκ των Γενικών Διευθυντών που υπηρετούν σε Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980 (Α' 191), των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται στην οικεία Δ.Ε.Υ.Α., και ο οποίος εκτελεί τα εν λόγω καθήκοντα έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής του Γενικού Διευθυντή σύμφωνα με το άρθρο 11. Σε περίπτωση αδυναμίας του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α. να επιλέξει προσωρινό Γενικό Διευθυντή, τα εν λόγω καθήκοντα ανατίθενται αυτοδικαίως, δυνάμει του παρόντος, στον Γενικό Διευθυντή της Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980, όπου πλέον εδρεύει η Δ.Ε.Υ.Α. του άρθρου 5», θεωρούμε ότι πρέπει να αντικατασταθεί η εν λόγω παράγραφος ως ακολούθως: «…Ειδικότερα στην πρώτη εφαρμογή του νέου σχεδίου νόμου και μέχρι την λήξη της παρούσας θητείας του ΔΣ που είναι η 28.02.2029, Γενικός Διευθυντής ασκεί ο υφιστάμενος Γενικός Διευθυντής της ΔΕΥΑ όπου εδρεύει η έδρα της ΔΕΥΑ του άρθρου 5, ή ένας εκ των Γενικών Διευθυντών που υπηρετούν σε ΔΕΥΑ των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται στην οικεία ΔΕΥΑ, όπως αναφέρεται στο άρθρο 68 στις μεταβατικές διατάξεις…». Η εν λόγω παράγραφος προτείνεται, αφενός γιατί όταν κινούνται διαδικασίες συγχωνεύσεων ή αλλαγής διοικητικών ορίων (βλέπε Καλλικράτης), η επιχείρηση οφείλει παράλληλα με την υφιστάμενη λειτουργία της να προχωρήσει και στην διεύρυνση – μεγέθυνση, στην καταγραφή των δικτύων και του συνόλου των παγίων της επιχείρησης, να συνεχίσει τα έργα, να προκηρύξει νέα έργα, ενδεχόμενα να συνενώσει έργα. Προμήθειες, υπηρεσίες, μεταπτώσεις στοιχείων στην νέα ΔΕΥΑ κλπ, όπου απαιτείται το σύνολο του στελεχιακού δυναμικού να λειτουργήσει απερίσπαστα για την επιτυχία του όλου εγχειρήματος. Σε κάθε άλλη περίπτωση, κινδυνεύει το όλο εγχείρημα να αποτύχει, είτε γιατί θα αποσυρθούν ικανά στελέχη που διαθέτουν την εμπειρία ετών, όπου και λειτούργησαν με επιτυχία το σύνολο των επιχειρήσεων και πολύ πιθανόν να χαθούν έργα και πόροι ευρωπαϊκοί και εθνικοί που τόσο απαραίτητοι είναι για την τοπική περιφερειακή κοινωνία της Χώρας μας.