• Σχόλιο του χρήστη 'ΔΗΜΟΣ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ' | 27 Φεβρουαρίου 2025, 20:47

    «Παρατηρήσεις- προτάσεις στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης επί του σχεδίου νόμου «Εκσυγχρονισμός του Πλαισίου των Υπηρεσιών Ύδρευσης και Αποχέτευσης και Επείγουσες Ενεργειακές και Πολεοδομικές Ρυθμίσεις» Ο Δήμος Βριλησσίων, με σημερινό πληθυσμό περί τις 40.000 κατοίκους υδροδοτείται από δημοτικό δίκτυο ύδρευσης, που διαχειρίζεται, σύμφωνα με τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας (Ο.Ε.Υ.) του Δήμου μας, η Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, διά του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων Πόλης (Τ.ΗΛ.Ε.Π.), στο οποίο εργάζονται συνολικά δεκατρείς (13) εργαζόμενοι. Αντικείμενο των αρμοδιοτήτων του, είναι η συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία του συνολικού συστήματος δικτύου παροχής ύδατος προς οικιακή χρήση, καθώς και του δικτύου παροχής ύδατος προς άρδευση, προερχόμενου από τις γεωτρήσεις του Δήμου. Το δημοτικό δίκτυο ύδρευσης Βριλησσίων αποτελείται από εκτεταμένο δίκτυο αγωγών ύδρευσης, μήκους περί τα 80 χιλιόμετρα, καθώς και από τέσσερεις υδατοδεξαμενές/αντλιοστάσια, για την αποθήκευση και την διαχείριση του ποσίμου νερού που ο Δήμος προμηθεύεται αποκλειστικά από το δίκτυο ύδρευσης της ΕΥΔΑΠ. Ειδικότερα, μέσω αγωγών του δικτύου που διαχειρίζεται η ΕΥΔΑΠ, μεταφέρεται στις δεξαμενές αποθήκευσης ύδατος του Δήμου Βριλησσίων και διανέμεται απ’ ευθείας προς ανθρώπινη κατανάλωση χωρίς καμία περαιτέρω επεξεργασία. Το νερό που προμηθεύεται ο Δήμος Βριλησσίων για την ενίσχυση του δικτύου ύδρευσης της πόλης, παρέχεται μέσω πέντε (5) παροχών από το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ. Οι παροχές αυτές τροφοδοτούν τις τρείς (3) δεξαμενές αποθήκευσης νερού από τις οποίες (δεξαμενές) και μέσω τριών (3) αντλιοστασίων διανέμεται το νερό στο δίκτυο. Ο Δήμος Βριλησσίων παρέχει μέσω της λειτουργίας ολοκληρωμένης υπηρεσίας ύδρευσης νερό κατάλληλο για ανθρώπινη κατανάλωση σύμφωνα με τις ισχύουσες στην Ελλάδα προδιαγραφές εντός των ορίων του Δήμου Βριλησσίων. Το νερό χορηγείται, κατά απόλυτη προτεραιότητα για ύδρευση οικιών και καταστημάτων και ακολούθως προς ικανοποίηση άλλων επαγγελματικών αναγκών, όπως άρδευση κήπων, κτημάτων κ.λ.π. Από το υφιστάμενο δίκτυο ύδρευσης υδρεύονται συνολικά 16.000 παροχές. Αυστηρά για τις ανάγκες άρδευσης των δημοτικών κήπων και πλατειών, ο Δήμος λειτουργεί και έξι (6) δημοτικές γεωτρήσεις, μία εκ των οποίων μπορεί να παρέχει νερό για άρδευση κήπων οικιών. Για τη λειτουργία του δικτύου ύδρευσης ο Δήμος μας έχει εγκρίνει Κανονισμό Λειτουργίας, με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (που διέπει και τη λειτουργία της ΕΥΔΑΠ). Παράλληλα, ο Δήμος τακτικά και ανελλιπώς προβαίνει σε εργασίες όχι μόνο συντήρησης κι επισκευής του δικτύου, αλλά και στην αναβάθμισή του, με αντικατάσταση των σωληνώσεων και των υδρομετρητών με νέους τεχνολογικά προηγούμενους, καθώς και με τη χρήση νέου τεχνολογικού εξοπλισμού (ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης δικτύου/αντλιοστασίων). Υπό το ανωτέρω πλαίσιο, η λειτουργία του δικτύου του Δήμου μας είναι πλήρως αποτελεσματική, χωρίς εκτεταμένες ή συνεχείς φθορές και βλάβες, πλην εκτάκτων περιστατικών που αντιμετωπίζονται άμεσα λόγω της τεχνογνωσίας και της εγγύτητας του προσωπικού, με θετική ανταπόκριση από τους κατοίκους της πόλης για την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών από το Δήμο και αντίστοιχα με αυξημένη εισπραξιμότητα των τρεχουσών, αλλά και ληξιπρόθεσμων οφειλών. Σημειωτέον μάλιστα ότι η τήρηση του μητρώου καταναλωτών ύδρευσης από το Δήμο μας έχει ιδιάζουσα σημασία και για την εισπραξιμότητα και έτερων οφειλών προς το Δήμο, καθώς το αρχείο του Δήμου ενημερώνεται άμεσα για τυχόν μεταβολές στην κυριότητα κλπ. και αντίστοιχα ενημερώνεται η Ταμειακή Υπηρεσία και το Τμήμα Εσόδων του Δήμου για την αναζήτηση τυχόν εκκρεμών οφειλών από άλλες (πλην της ύδρευσης) αιτίες. Με το τεθέν σε Δημόσια Διαβούλευση από 13.02.2025 σχέδιο νόμου: «Εκσυγχρονισμός του Πλαισίου των Υπηρεσιών Ύδρευσης και Αποχέτευσης και Επείγουσες Ενεργειακές και Πολεοδομικές Ρυθμίσεις» επιχειρείται μια άνευ προηγουμένου ριζική επέμβαση στο θεσμικό πλαίσιο για τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (Δ.ΕΥ.Α.) και τις οικείες δημοτικές υπηρεσίες ύδρευσης, αποχέτευσης και διαχείρισης δικτύων ομβρίων υδάτων, η οποία, παρ’ότι σε ορισμένα σημεία είναι σε θετική κατεύθυνση (ενδεικτικά ως προς την σκοπούμενο εξορθολογισμό της λειτουργίας των ΔΕΥΑ ή την ενίσχυση του ρόλου της Ρ.Α.Α.Ε.Υ.), εντούτοις ειδικά όσον αφορά την προβλεπόμενη αναγκαστική απορρόφηση των υπηρεσιών ύδρευσης από την ΕΥΔΑΠ (ή την ΕΥΑΘ αντίστοιχα) θίγει ευθέως την συνταγματικά κατοχυρωμένη αυτοτέλεια των Ο.Τ.Α., τον πυρήνα της άσκησης των αρμοδιοτήτων από τους Ο.Τ.Α., αλλά και την προστασία της δημοτικής περιουσίας και ειδικότερα: 1) Με τη διάταξη του άρθρου 40 (και 41 αντίστοιχα για την περιοχή της Θεσσαλονίκης) προβλέπεται η αναγκαστική απορρόφηση των υπηρεσιών ύδρευσης/ΔΕΥΑ του συνόλου των Δήμων της Περιφέρειας Αττικής από την ΕΥΔΑΠ, χωρίς την διατύπωση σύμφωνης γνώμης των δημοτικών συμβουλίων των Δήμων και χωρίς καν προηγούμενα να έχει διαπιστωθεί η τυχόν αναποτελεσματική λειτουργία των παρεχομένων υπηρεσιών ύδρευσης καθεμίας από τις απορροφώμενες υπηρεσίες/ΔΕΥΑ, που θα μπορούσε να αιτιολογήσει την σκοπούμενη απορρόφηση, όπως αιτιολογείται από το Υπουργείου, δηλαδή για επέκταση της εκμετάλλευσης της τεχνογνωσίας της ΕΥΔΑΠ προς όφελος των καταναλωτών. Με αυτό το περιεχόμενο και χωρίς την πρόβλεψη για συγκατάθεση εκ μέρους των Δημοτικών Συμβουλίων των Ο.Τ.Α. στην απορρόφηση από την ΕΥΔΑΠ ή για δικαίωμα εξαίρεσης από την μεταφορά των εν λόγω αρμοδιοτήτων ύδρευσης (όπως ειδικά και ορθά παρέχεται για συγκεκριμένους Ο.Τ.Α. σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 6 του άρθρου 40 του σχεδίου νόμου), γεννώνται σοβαρά ζητήματα συνταγματικότητας της προτεινόμενης διάταξης του άρθρου 40 παρ. 1 διότι: α) από τις διατάξεις των άρθρων 5 παρ. 1, 2, 5 και 21 παρ. 3 του Συντάγματος συνάγεται ότι το κράτος και οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης οφείλουν να μεριμνούν, για τον συνεχή εφοδιασμό όσων κατοικούν ή διαμένουν στην Χώρα με επαρκή για τις προσωπικές και οικογενειακές τους ανάγκες ποσότητα πόσιμου ύδατος, το οποίο πληροί τους απαραίτητους όρους υγιεινής και διατίθεται σε προσιτή τιμή. Η υπό τους ανωτέρω όρους εκπλήρωση της αποστολής αυτής του κράτους και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, εφόσον το Σύνταγμα δεν διακρίνει σχετικώς, μπορεί να επιδιώκεται είτε με υπηρεσίες που ανήκουν οργανικά στο κράτος και στους ΟΤΑ ή με νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, στα οποία μετέχουν κατά πλειοψηφία το κράτος ή οι ΟΤΑ (ΟλΣτΕ 190/2022), σε κάθε δε περίπτωση εξακολουθούν να έχουν εφαρμογή οι συνταγματικές επιταγές για συνεχή, επαρκή, υπό όρους υγιεινής και σε προσιτή τιμή παροχή πόσιμου ύδατος και β) σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 102 του Συντάγματος κατοχυρώνεται η αυτοτέλεια των ΟΤΑ και ειδικότερα η τοπική αυτοδιοίκηση ως θεσμική εγγύηση αναλύεται σε τρία επίπεδα: α) Στην εγγύηση υπέρ των ΟΤΑ ως οργανωτικών μορφών που διαθέτουν υποκειμενική υπόσταση, β) στην αντικειμενική – λειτουργική εγγύηση υπέρ της τοπικής αυτοδιοίκησης με τα θεμελιώδη στοιχεία της, δηλαδή την αρμοδιότητα των ΟΤΑ στις τοπικές υποθέσεις και την αυτοτέλεια τους, γ) στην κατοχύρωση της έννομης προστασίας των ΟΤΑ απέναντι σε προσβολές σε βάρος των δύο ως άνω επιπέδων (άρθρο 102 και 20 παρ. 1 Σ.). Θεσμικές εγγυήσεις και θεμελιώδη δικαιώματα διασταυρώνονται, ειδικά μάλιστα όταν πρόκειται για τη θεσμική εγγύηση της τοπικής αυτοδιοίκησης που υποδέχεται και μετουσιώνει το θεμελιώδες πολιτικό δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι στους ΟΤΑ. Οι εν λόγω θεσμικές εγγυήσεις προσβάλλονται κατάφωρα όταν αφαιρείται η άσκηση ρητά προβλεπόμενης από το νόμο –κατ’εξουσιοδότηση του αρ. 102 του Συντάγματος- αρμοδιότητας για την παροχή υπηρεσιών ύδρευσης σε τοπικό επίπεδο από Ο.Τ.Α., χωρίς τη συγκατάθεση των δημοκρατικά εκλεγμένων οργάνων των Ο.Τ.Α. και χωρίς η αναγκαστική αυτή αφαίρεση αρμοδιότητας να τεκμηριώνεται επαρκώς σε αναποτελεσματική άσκησή της από τους Ο.Τ.Α. Δεδομένου ότι ο Δήμος Βριλησσίων επηρεάζεται άμεσα κι ευθέως από την σκοπούμενη μεταφορά της αρμοδιότητας ύδρευσης στην ΕΥΔΑΠ, προτείνεται προς διασφάλιση και των συνταγματικών επιταγών: α) η μεταφορά της αρμοδιότητας να είναι μόνο οικειοθελής γι’όσους Ο.Τ.Α. το επιθυμούν και όπως αυτό θα προκύπτει από απόφαση του Δημοτικού τους Συμβουλίου, β) σε κάθε περίπτωση η συμπερίληψη του Δήμου Βριλησσίων στους Ο.Τ.Α. της παρ. 6 του άρθρου 40 για τους οποίους παρέχεται ορθά και σύννομα το δικαίωμα της εξαίρεσης με απόφαση των Δημοτικών τους Συμβουλίων και γ) η θέσπιση της προϋπόθεσης της διαπίστωσης αδυναμίας πιστοποίησης από την Ρ.Α.Α.Ε.Υ. της διαχειριστικής επάρκειας των παρόχων, ώστε να θεωρείται ότι δεν είναι επαρκείς ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους και το επίπεδο ικανοποίησης των κριτηρίων που προβλέπονται στο άρθρο 12Β παρ. 4 του ν. 4001/2011, για να τεκμηριώνεται επαρκώς η σκοπούμενη μεταφορά αρμοδιότητας στην ΕΥΔΑΠ 2) Σε κάθε περίπτωση και κατά παράβαση της συνταγματικά κατοχυρωμένης αρχής της αναλογικότητας (αρ. 25 παρ. 2 Συντάγματος), η απορρόφηση/μεταβίβαση της αρμοδιότητας παροχής υπηρεσιών ύδρευσης σε τοπικό επίπεδο, γίνεται χωρίς την πρόβλεψη οποιουδήποτε αντισταθμιστικού οφέλους για τους Ο.Τ.Α., των οποίων οι υπηρεσίες απορροφώνται αναγκαστικά, παραβλέποντας το γεγονός ότι για την έως σήμερα λειτουργία του δικτύου ύδρευσης σε τοπικό επίπεδο έχουν δαπανηθεί σημαντικοί οικονομικοί πόροι των Ο.Τ.Α. και έχουν διοχετευθεί κονδύλια επιχορηγήσεων για την αναβάθμιση του δικτύου «σε βάρος» άλλων αναγκαίων τοπικών έργων, που θα μπορούσαν να είχαν προκριθεί προς επιχορήγηση/επιδότηση μέσω κρατικών ή ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Συνεπώς και ανεξάρτητα από την τυχόν μεταβίβαση δικαιωμάτων επί των παγίων περιουσιακών στοιχείων, απαιτείται η πρόβλεψη για σύνταξη έκθεση αποτίμησης ορκωτού ελεγκτή-λογιστή αναφορικά με την αποτίμηση των πάγιων περιουσιακών στοιχείων του μεταφερόμενου κατά χρήση δικτύου ύδρευσης και επίσης η πρόβλεψη: α) για εφάπαξ καταβολή αντισταθμιστικού τέλους από την ΕΥΔΑΠ στον ΟΤΑ για τη μεταβίβασης λειτουργίας και δικαιώματος χρήσης του δικτύου ύδρευσης, βάσει της ανωτέρω αποτίμησης και β) η καταβολή ετησίου τέλους χρήσης του δικτύου από την ΕΥΔΑΠ προς τον Ο.Τ.Α. 3) Σύμφωνα με την προτεινόμενη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 40, ενώ η αρμοδιότητα διαχείρισης του δικτύου ομβρίων υδάτων περιέρχεται στην ΕΥΔΑΠ, η οποία έχει και αντίστοιχους πόρους και την υποδομή/εργατοτεχνικό προσωπικό για την αποτελεσματική άσκηση της εν λόγω αρμοδιότητας, ειδικά και εξαιρετικά ο καθαρισμός των φρεατίων ομβρίων υδάτων παραμένει/περιέρχεται στην αρμοδιότητα των οικείων Δήμων, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους θα απαιτηθεί να δαπανήσουν πόρους για την ανάθεση των εν λόγω εργασιών καθαρισμού σε εξωτερικά συνεργεία. Προκειμένου να διασφαλίζεται το σύννομο και η αναλογικότητα της συγκεκριμένης πρόβλεψης προτείνεται η διασφάλιση της αποτελεσματικής άσκησης της εν λόγω αρμοδιότητας καθαρισμού από τους ΟΤΑ α΄ βαθμού με την θέσπιση υποχρεωτικής επιχορήγησης των Δήμων της Περιφέρειας Αττικής από την ΕΥΔΑΠ. 4) Η προβλεπόμενη με την παρ. 7 του αρ. 40 του σχεδίου νόμου επιδότηση των 70% των οφειλών αποκλειστικά των απορροφωμένων από την ΕΥΔΑΠ ΔΕΥΑ προς τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, πέραν του ότι είναι προβληματική καθώς αφορά μόνο τις απορροφώμενες ΔΕΥΑ, παραβλέπει παντελώς το γεγονός ότι και οι Δήμοι, που διατηρούν Υπηρεσίες ύδρευσης (και όχι ΔΕΥΑ) κατέβαλαν κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα (από το 2022 και εντεύθεν) υψηλότατο ενεργειακό κόστος για τη λειτουργία του δικτύου ύδρευσής τους, πλην όμως, επειδή τα δημοτικά τέλη συνεισπράττονται μέσω λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, δεν ήταν δυνατή η δημιουργία οφειλής προς τους παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος, καθώς οι λογαριασμοί κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος (συμπεριλαμβανομένης της χρέωσης για λειτουργία του δικτύου ύδρευσης και των εγκαταστάσεων ύδρευσης) συμψηφίζονται με τα δημοτικά τέλη προς απόδοση στο Δήμο. Έτσι, όμως πρόκειται για διακριτική μεταχείριση των Δήμων, όπως ο Δήμος Βριλησσίων, που λειτουργούν δημοτική υπηρεσία ύδρευσης έναντι των ΔΕΥΑ, γι’αυτό και πρέπει αντίστοιχα να υπάρξει στο σχέδιο νόμου πρόβλεψη για επιδότηση ποσοστού 70% της πραγματοποιηθείσας από το 2022 έως σήμερα δαπάνης κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος των Δήμων, που αφορά τη λειτουργία δικτύου ύδρευσης. 5) Οι προβλέψεις των άρθρων 43 και 44 για – υπό όρους- περιέλευση της κυριότητας των υφισταμένων παγίων περιουσιακών στοιχείων στον οικείο ΟΤΑ α΄ βαθμού σε περίπτωση απορρόφησης ΔΕΥΑ ή μεταφοράς της αρμοδιότητας υπηρεσίας ύδρευσης στην ΕΥΔΑΠ είναι τουλάχιστον προβληματικές, ασαφείς και αντιφατικές και ειδικότερα: α) σε Δήμους όπως ο Δήμος Βριλησσίων, που λειτουργεί δικό του δίκτυο ύδρευσης, οι εγκαταστάσεις ανήκουν ήδη στο Δήμο κατά κυριότητα και συνεπώς δεν είναι κατανοητή η πρόβλεψη για «περιέλευση» της κυριότητας των παγίων αυτών περιουσιακών στοιχείων στο Δήμο, καθώς η πρόβλεψη αυτή αφορά μόνο την περίπτωση απορρόφησης από ΔΕΥΑ, β) περαιτέρω η περιέλευση στην κυριότητα των ΟΤΑ α΄ βαθμού γίνεται κατά τη ρητή διατύπωση του εδαφ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 43 «σύμφωνα με το άρθρο 44», με το άρθρο δε αυτό, το οποίο κατ’ουσίαν αφορά και πάλι την περιουσία μόνο των ΔΕΥΑ, και σύμφωνα με την παρ. 2 αυτού του άρθρου (44) προβλέπεται «2. Στην περιουσία του οικείου Δήμου ανήκουν: α) τα εκτελεσθέντα και υπό έγκριση έργα, καθώς και οι εγκεκριμένες ή υπό έγκριση, μελέτες, που αφορούν προγραμματιζόμενα έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, αν η χρηματοδότηση αυτών γίνεται από τον οικείο Δήμο, β) τα πάγια στοιχεία που δημιουργήθηκαν ή δημιουργούνται από τα έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, αν η χρηματοδότηση αυτών γίνεται από τον οικείο Δήμο». Με τη διάταξη αυτή τίθεται ως προϋπόθεση για την κυριότητα περιουσιακών στοιχείων από τον οικείο Δήμο η χρηματοδότηση εκάστου παγίου στοιχείου από το Δήμο και συνεπώς τυχόν υποδομές που έχουν γίνει με κρατική χρηματοδότηση, σύμφωνα με την εν λόγω διάταξη, δεν θα ανήκουν κατά κυριότητα στο Δήμο. Η εν λόγω διάταξη, συνδυαστικά μάλιστα προς τη διάταξη του άρθρου 43, είναι απαράδεκτη, καθώς η τυχόν χρηματοδότηση έργων αναβάθμισης του δικτύου ύδρευσης έγινε στο παρελθόν κατόπιν πρωτοβουλίας των οικείων ΟΤΑ, όπως ο Δήμος μας, με την πεποίθηση ότι το δίκτυο ύδρευσης είναι και θα παραμείνει πάγιο περιουσιακό στοιχείο του Δήμου και αντί άλλων δημοτικών έργων, που θα μπορούσαν να έχουν προκριθεί προς χρηματοδότηση, εάν υπήρχε η πιθανότητα αφαίρεσης της αρμοδιότητας λειτουργίας δικτύου ύδρευσης από το Δήμο, γ) σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 43 του σχεδίου νόμου: «5. Τα δίκτυα και οι υποδομές, που κατασκευάζονται ή αντικαθίστανται από την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ή την Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., περιέρχονται αυτοδικαίως στην κυριότητά τους.», δηλαδή θα παρατηρηθεί το παράδοξο λχ. μια σωλήνωση του δικτύου ύδρευσης κατά ένα τμήμα της (πχ μεταξύ 2 οδών όπου υπήρχε βλάβη και αντικαταστάθηκε) να ανήκει στην ΕΥΔΑΠ κατά το υπόλοιπο τμήμα της να ανήκει στον οικείο Ο.Τ.Α., ενώ δεν υπάρχει καμία διασφάλιση για το πώς θα επιβεβαιώνεται και από τον ΟΤΑ ότι πράγματι σε τμήμα του δικτύου ή σε συγκεκριμένη υποδομή έγινε πράγματι «αντικατάσταση» και όχι επισκευή ή εργασία συντήρησης από την ΕΥΔΑΠ, καθώς αυτή η πρόβλεψη μπορεί να αποτελέσει μελλοντικά έρεισμα για σταδιακή απέκδυση των Δήμων από την κυριότητά τους επί δικτύων και υποδομών που εξυπηρετούν τους κατοίκους σε τοπικό επίπεδο και δ) δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για περιουσιακά στοιχεία που έχουν «διττή» χρήση, όπως στην προκειμένη περίπτωση στο Δήμο μας ακίνητα, όπου έχουν κατασκευασθεί μεν υποδομές υδρότησης (πχ αντλιοστάσια), πλην όμως στη λοιπή τους έκταση έχουν κοινόχρηστο χαρακτήρα (μικρά πάρκα), με αποτέλεσμα και λόγω της μεταβίβασης της κατοχής και της χρήσης στην ΕΥΔΑΠ να γεννάται αμφιβολία για το δικαίωμα χρήσης για το ευρύ κοινό των χώρων, κατά το τμήμα τους που δεν αφορούν το δίκτυο ύδρευσης. Συνεπώς προτείνεται η αφαίρεση κάθε αντιφατικής διάταξης και η ρητή και σαφής διατύπωση ότι κάθε είδους πάγιο περιουσιακό στοιχείο αφορά δίκτυο ύδρευσης ανήκει κατά κυριότητα στον οικείο ΟΤΑ α΄ βαθμού. 6) Η πρόβλεψη της παρ. 7 του άρθρου 43 του σχεδίου νόμου για συμμετοχή εντεταλμένου συμβούλου από τους ΟΤΑ από τους οποίους αφαιρείται η αρμοδιότητα λειτουργίας δικτύου ύδρευσης, χωρίς δικαίωμα ψήφου, στις συνεδριάσεις του ΔΣ της ΕΥΔΑΠ προκειμένου να εκφράσει τις απόψεις αυτού για τα θέματα που αφορούν τον ΟΤΑ, ιδίως της τιμολογιακής πολιτικής και του προγραμματισμού των έργων υποδομής στην περιοχή του οικείου ΟΤΑ, καθώς και για να λειτουργεί ως σύνδεσμος της εταιρείας με τον οικείο Ο.Τ.Α. α’ βαθμού, σε συνδυασμό μάλιστα με την κατάργηση του ν. 1069/1980 μεταξύ άλλων και σχετικά με το κοινωνικό τιμολόγιο και τιμολόγια ειδικών κατηγοριών για τις ευπαθείς ομάδες, αντιβαίνει ευθέως στην ανωτέρω διάταξη του άρθρου 102 του Συντάγματος, καθώς τα Δημοτικά Συμβούλια είναι αυτά που εγκρίνουν και επιβλέπουν τις ειδικότερες οικονομικές συνθήκες και ανάγκες των δημοτών τους σε τοπικό επίπεδο και συμφωνούν και εγκρίνουν την τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμόζεται εντός των ορίων τους, καθώς και κάθε δικαίωμα λήψης μέτρων κοινωνικής προστασίας από τους ΟΤΑ, καθώς με την προτεινόμενη διάταξη αποφασιστική αρμοδιότητα θα έχει μόνο το ΔΣ της ΕΥΔΑΠ, χωρίς την προηγούμενη έγκριση των τοπικών κοινωνιών, μέσω των αιρετών εκπροσώπων τους, όπως επιβάλλει το Σύνταγμα. Συνεπώς, προτείνεται η θέσπιση προϋπόθεσης προηγούμενης έγκρισης κάθε θέματος που αφορά την τιμολογιακή πολιτική και τον προγραμματισμό των έργων υποδομής στην περιοχή του οικείου ΟΤΑ με απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου. 7) Η πρόβλεψη του άρθρου 46 του σχεδίου νόμου για την μεταφορά του συνόλου του υπηρετούντος (είτε με σχέση δημοσίου δικαίου είτε με σχέση ιδιωτικού δικαίου) προσωπικού από τις υπηρεσίες ύδρευσης των Δήμων στην ΕΥΔΑΠ δημιουργεί πολύ σοβαρό πρόβλημα, καθώς οι εν λόγω υπηρεσίες, οι οποίες στο πλαίσιο ισχυόντων Οργανισμών Εσωτερικής Υπηρεσίας λειτουργούν είτε σε επίπεδο αυτοτελών διευθύνσεων είτε σε επίπεδο τμήματος υπαγόμενου σε ευρύτερη Διεύθυνση (όπως εν προκειμένω στο Δήμο μας που υπάγεται στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών), θα απογυμνωθούν παντελώς από απαραίτητο προσωπικό (υδραυλικούς) για την συντήρηση των υδραυλικών εγκαταστάσεών τους στο σύνολο των δημοτικών κοινωφελών και κοινοχρήστων χώρων. Η μεταφορά του συνόλου του εν λόγω προσωπικού θα έχει ως άμεση συνέπεια την αδυναμία άμεσης συντήρησης κι επισκευών στις ανωτέρω δημοτικές εγκαταστάσεις και κατ’επέκταση την σοβαρή διατάραξη των δημοτικών υπηρεσιών, αλλά και έτερων λειτουργιών, όπως η λειτουργία των σχολείων. Συνεπώς, απαιτείται να προβλεφθεί ως προϋπόθεση για την μεταφορά προσωπικού η προηγούμενη απόφαση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου που θα εγκρίνει τον ακριβή αριθμό και την ειδικότητα καθενός από τους μεταφερόμενους εργαζόμενους, λαμβάνοντας υπ’όψιν τις ανάγκες των δημοτικών υπηρεσιών ανά ειδικότητα.