ΜΕΡΟΣ Ε’ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ (άρθρα 67-69)

Άρθρο 67  

Εξουσιοδοτικές διατάξεις

  1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών καθορίζεται η αποζημίωση του Προέδρου, του Αντιπροέδρου, των Μελών, καθώς και του Γραμματέα του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) των Δ.Ε.Υ.Α., για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. των Δ.Ε.Υ.Α., σύμφωνα με την παρ. 5 του άρθρου 8.
  2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών, που εκδίδεται εντός δύο (2) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, καθορίζονται η δομή και το ελάχιστο περιεχόμενο του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας και του Κανονισμού Εργασίας των Δ.Ε.Υ.Α., βάσει του οποίου συντάσσονται από κάθε Δ.Ε.Υ.Α., οι οικείοι Οργανισμοί και Κανονισμοί του άρθρου 16.
  3. Κατόπιν πρότασης των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Εσωτερικών, και γνώμης της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, εκδίδεται το προεδρικό διάταγμα του άρθρου 24, με το οποίο ορίζονται: α) η αρμόδια υπηρεσία βεβαίωσης και είσπραξης, β) το ποσοστό παρακράτησης που αυτή λαμβάνει, γ) η διαδικασία της αποστολής των οικείων χρηματικών καταλόγων των Δ.Ε.Υ.Α. σ’ αυτή και οι κυρώσεις σε περίπτωση μη αποστολής αυτών, δ) το χρονικό διάστημα από το οποίο εκκινεί η εφαρμογή της παρούσας, καθώς και ε) κάθε άλλο σχετικό ζήτημα..
  4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, προβλέπονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα για την εφαρμογή του άρθρου 26, και δύναται να παρατείνονται οι προθεσμίες υποβολής της σχετικής αίτησης για υπαγωγή στη ρύθμιση και καταβολής της πρώτης δόσης, καθώς και να επανακαθορίζονται η διαδικασία υπαγωγής και τα αρμόδια όργανα.
  5. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το χρονικό διάστημα των παρ. 3 και 4 του άρθρου 40 για την απορρόφηση: α) της αρμοδιότητας παροχής υπηρεσιών ύδρευσης, αποχέτευσης και διαχείρισης ομβρίων υδάτων και β) των αρμοδιοτήτων των Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980 (Α’ 191), στην Ε.ΥΔ.Α.Π. ΑΕ, δύναται να παρατείνεται έως έξι (6) ακόμη μήνες.
  6. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το χρονικό διάστημα των παρ. 3 και 4 του άρθρου 41 για την απορρόφηση: α) των αρμοδιοτήτων των Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980 και β) της αρμοδιότητας παροχής υπηρεσιών ύδρευσης, αποχέτευσης και διαχείρισης ομβρίων υδάτων στην Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., δύναται να παρατείνεται έως έξι (6) ακόμη μήνες.
  7. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας δύναται να αναπροσαρμόζεται η αποζημίωση του εντεταλμένου συμβούλου της παρ. 8 του άρθρου 43.
  8. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προσδιορίζεται η διαδικασία επιδότησης των Δήμων Βόλβης και Λαγκαδά με πόρους του Πράσινου Ταμείου, αναφορικά με το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε. του άρθρου 58, και ρυθμίζεται κάθε σχετική λεπτομέρεια.
  9. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η προθεσμία του άρθρου 58, για την αυτοδίκαιη μεταφορά της αρμοδιότητας παροχής υπηρεσιών άρδευσης των Δήμων Βόλβης και Λαγκαδά στην Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε., μπορεί να παρατείνεται έως έξι (6) ακόμη μήνες.
  10. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καθορίζονται τα θέματα που σχετίζονται με το ύψος της αποζημίωσης των μελών του Δ.Σ. της Εταιρείας Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε., για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 65.
  11. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθορίζονται οι λεπτομέρειες της μεταφοράς και της απόσπασης του προσωπικού των Δήμων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, θέματα υπηρεσιακής κατάστασης, η μεταφορά πιστώσεων στον Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. για την κάλυψη της μισθοδοσίας και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου 66.

 

Άρθρο 68 

Μεταβατικές διατάξεις

  1. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Δ.Ε.Υ.Α. του άρθρου 5, επιλέγεται ως προσωρινός Γενικός Διευθυντής, ένας εκ των Γενικών Διευθυντών που υπηρετούν σε Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980 (Α΄ 191), των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται στην οικεία Δ.Ε.Υ.Α., και ο οποίος εκτελεί τα εν λόγω καθήκοντα έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής του Γενικού Διευθυντή σύμφωνα με το άρθρο 11. Σε περίπτωση αδυναμίας του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α. να επιλέξει προσωρινό Γενικό Διευθυντή, τα εν λόγω καθήκοντα ανατίθενται αυτοδικαίως, δυνάμει του παρόντος, στον Γενικό Διευθυντή της Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980, όπου πλέον εδρεύει η Δ.Ε.Υ.Α. του άρθρου 5.
  2. Η θητεία των πρώτων Δ.Σ. των Δ.Ε.Υ.Α. του άρθρου 5, που συγκροτούνται με τον παρόντα, λήγει την 28η Φεβρουαρίου 2029.
  3. Η θητεία των Δ.Σ. των Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980, οι οποίες δεν συγχωνεύονται ούτε απορροφώνται, λήγει την 28η Φεβρουαρίου 2029.
  4. Έως την ολοκλήρωση των διαδικασιών μεταφοράς των αρμοδιοτήτων των Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980, των οικείων υπηρεσιών των Δήμων, στις οικείες νέες Δ.Ε.Υ.Α. ή στις Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. και Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., αντίστοιχα, η οποία διαπιστώνεται με πράξη του οικείου Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σύμφωνα με τα άρθρα 5 και 40 έως 42, οι υφιστάμενες Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980 και οι οικείες δημοτικές υπηρεσίες συνεχίζουν τη λειτουργία τους.

 

Άρθρο 69 

Καταργούμενες διατάξεις

Από την έναρξη ισχύος του παρόντος, καταργούνται:

α) ο ν. 1069/1980 (Α’ 191), περί ίδρυσης επιχειρήσεων ίδρυσης και αποχέτευσης,

β) τα άρθρα 12, 19 και οι παρ. 1 έως 3 του άρθρου 22 του ν. 1068/1980 (Α’ 190), περί αρμοδιοτήτων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, και έκδοσης κανονισμών και τιμολογίων, αντίστοιχα,

γ) το άρθρο 21 του ν. 2937/2001 (Α’ 169), περί τιμολογίων,

δ) το άρθρο 11 του ν. 4483/2017 (Α’ 107, διορθ. σφαλ. Α’ 147), περί παράτασης της προθεσμίας επέκτασης της χωρικής αρμοδιότητας των Δ.Ε.Υ.Α., και

ε) τα άρθρα 1 έως 15, η παρ. 1 του άρθρου 16, τα άρθρα 17 και 19 του ν. 1739/1987 (Α’ 201), περί διαχείρισης υδάτινων πόρων.

  • 28 Φεβρουαρίου 2025, 00:27 | ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΔΕΥΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

    ΑΡΘΡΟ 67
    Στην περ. 2 προβλέπεται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών, στην οποία θα καθορίζεται η δομή και το ελάχιστο περιεχόμενο του Κανονισμού Εργασίας των Δ.Ε.Υ.Α..
    Η συγκεκριμένη εξουσιοδοτική διάταξη είναι αντίθετη με τα άρθρα 12 παρ. 4 του ν. 1767/1988 και 2 παρ. 6 του ν. 1876/1990, καθώς ο Κανονισμός Εργασίας βασίζεται σε συλλογική συμφωνία και δεν προκύπτει με νομοθετική παρέμβαση.
    Κατά τούτο προτείνεται η διαγραφή της παραπάνω ρύθμισης.
    ΑΡΘΡΑ 68 & 69
    Έχοντας υπόψη, πως με το προτεινόμενο σχέδιο δε ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία δημοτικών επιχειρήσεων αμιγώς τηλεθέρμανσης (Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας, Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου) ή μικτής μορφής (Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Κοζάνης), οι οποίες έχουν συσταθεί και λειτουργούν με το ν. 1069/1980, προτείνεται να προστεθεί στο άρθρο 68 παρ. 5, στην οποία να ορίζεται, ότι:
    «Ο παρών νόμος, με εξαίρεση το άρθρο 13 αυτού, δεν εφαρμόζεται ως προς τις ενεργείς κατά τον χρόνο δημοσίευσής του δημοτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τηλεθέρμανσης, οι οποίες ιδρύθηκαν δυνάμει του ν. 1069/1980 (Α΄ 191),ο οποίος συνεχίζει να ισχύει ως προς αυτές.» και πρόσθεση τελευταίου εδαφίου στο άρθρο 69 ως εξής «.Ο ν. 1069/1980 «Περί κινήτρων δια την ίδρυσίν Επιχειρήσεων Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως» (Α’ 191) καταργείται από την έναρξη ισχύος του παρόντος με την επιφύλαξη των προβλεπόμενων στο άρθρο 65 παρ. 5 του παρόντος.». Επισημαίνεται, ότι στην πρόταση για πρόσθεση παρ. 5 στο άρθρο 68 αναφέρεται η επιφύλαξη εφαρμογής του άρθρου 13 του προτεινόμενου σχεδίου, καθώς με το συγκεκριμένο άρθρο ρυθμίζονται ζητήματα προσωπικού, που αφορούν και στις Δημοτικές επιχειρήσεις Τηλεθέρμανσης, καθώς οι εργαζόμενοί τους τελούν στις αυτές συνθήκες με τους συναδέλφους τους στις Δ.Ε.Υ.Α..

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 20:18 | ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΙΩΤΑΚΗΣ

    ΑΡΘΡΟ 67
    Στην περ. 2 προβλέπεται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών, στην οποία θα καθορίζεται η δομή και το ελάχιστο περιεχόμενο του Κανονισμού Εργασίας των Δ.Ε.Υ.Α..
    Η συγκεκριμένη εξουσιοδοτική διάταξη είναι αντίθετη με τα άρθρα 12 παρ. 4 του ν. 1767/1988 και 2 παρ. 6 του ν. 1876/1990, καθώς ο Κανονισμός Εργασίας βασίζεται σε συλλογική συμφωνία και δεν προκύπτει με νομοθετική παρέμβαση.
    Κατά τούτο προτείνεται η διαγραφή της παραπάνω ρύθμισης.
    ΑΡΘΡΑ 68 & 69
    Έχοντας υπόψη, πως με το προτεινόμενο σχέδιο δε ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία δημοτικών επιχειρήσεων αμιγώς τηλεθέρμανσης (Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας, Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου) ή μικτής μορφής (Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Κοζάνης), οι οποίες έχουν συσταθεί και λειτουργούν με το ν. 1069/1980, προτείνεται να προστεθεί στο άρθρο 68 παρ. 5, στην οποία να ορίζεται, ότι:
    «Ο παρών νόμος, με εξαίρεση το άρθρο 13 αυτού, δεν εφαρμόζεται ως προς τις ενεργείς κατά τον χρόνο δημοσίευσής του δημοτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τηλεθέρμανσης, οι οποίες ιδρύθηκαν δυνάμει του ν. 1069/1980 (Α΄ 191),ο οποίος συνεχίζει να ισχύει ως προς αυτές.» και πρόσθεση τελευταίου εδαφίου στο άρθρο 69 ως εξής «.Ο ν. 1069/1980 «Περί κινήτρων δια την ίδρυσιν Επιχειρήσεων Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως» (Α’ 191) καταργείται από την έναρξη ισχύος του παρόντος με την επιφύλαξη των προβλεπομένων στο άρθρο 65 παρ. 5 του παρόντος.». Επισημαίνεται, ότι στην πρόταση για πρόσθεση παρ. 5 στο άρθρο 68 αναφέρεται η επιφύλαξη εφαρμογής του άρθρου 13 του προτεινόμενου σχεδίου, καθώς με το συγκεκριμένο άρθρο ρυθμίζονται ζητήματα προσωπικού, που αφορούν και στις Δημοτικές επιχειρήσεις Τηλεθέρμανσης, καθώς οι εργαζόμενοί τους τελούν στις αυτές συνθήκες με τους συναδέλφους τους στις Δ.Ε.Υ.Α..

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 19:17 | ΣΑΦΑΡΙΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

    Επί άρθρου 67

    Μετά την παράγραφο 6 του άρθρου 67 με τίτλο «Εξουσιοδοτικές διατάξεις», όπου αναφέρει: «…Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το χρονικό διάστημα των παρ. 3 και 4 του άρθρου 41 για την απορρόφηση: α) των αρμοδιοτήτων των Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980 και β) της αρμοδιότητας παροχής υπηρεσιών ύδρευσης, αποχέτευσης και διαχείρισης ομβρίων υδάτων στην Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., δύναται να παρατείνεται έως έξι (6) ακόμη μήνες…», θεωρούμε ότι πρέπει να προστεθεί επιπλέον παράγραφος 6.1. προκειμένου αντίστοιχη παράταση να δίνεται και για τις ΔΕΥΑ της παρ. 6 του άρθρου 41. Η εν λόγω παράγραφος προτείνεται να συμπληρωθεί ως ακολούθως: «…Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το χρονικό διάστημα της παρ. 6 του άρθρου 41 το χρονικό διάστημα των Δ.Ε.Υ.Α. της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, για την εξαίρεσή τους από την απορρόφησή τους από την Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., δύναται να παρατείνεται έως έξι (6) ακόμη μήνες……».

    Επί άρθρου 68

    Η παράγραφος 1 του άρθρου 28 με τίτλο «Μεταβατικές Διατάξεις», όπου αναφέρει: «Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Δ.Ε.Υ.Α. του άρθρου 5, επιλέγεται ως προσωρινός Γενικός Διευθυντής, ένας εκ των Γενικών Διευθυντών που υπηρετούν σε Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980 (Α’ 191), των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται στην οικεία Δ.Ε.Υ.Α., και ο οποίος εκτελεί τα εν λόγω καθήκοντα έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής του Γενικού Διευθυντή σύμφωνα με το άρθρο 11. Σε περίπτωση αδυναμίας του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α. να επιλέξει προσωρινό Γενικό Διευθυντή, τα εν λόγω καθήκοντα ανατίθενται αυτοδικαίως, δυνάμει του παρόντος, στον Γενικό Διευθυντή της Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980, όπου πλέον εδρεύει η Δ.Ε.Υ.Α. του άρθρου 5», θεωρούμε ότι πρέπει να αντικατασταθεί η εν λόγω παράγραφος ως ακολούθως: «…Ειδικότερα στην πρώτη εφαρμογή του νέου σχεδίου νόμου και μέχρι την λήξη της παρούσας θητείας του ΔΣ που είναι η 28.02.2029, Γενικός Διευθυντής ασκεί ο υφιστάμενος Γενικός Διευθυντής της ΔΕΥΑ όπου εδρεύει η έδρα της ΔΕΥΑ του άρθρου 5, ή ένας εκ των Γενικών Διευθυντών που υπηρετούν σε ΔΕΥΑ των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται στην οικεία ΔΕΥΑ, όπως αναφέρεται στο άρθρο 68 στις μεταβατικές διατάξεις…». Η εν λόγω παράγραφος προτείνεται, αφενός γιατί όταν κινούνται διαδικασίες συγχωνεύσεων ή αλλαγής διοικητικών ορίων (βλέπε Καλλικράτης), η επιχείρηση οφείλει παράλληλα με την υφιστάμενη λειτουργία της να προχωρήσει και στην διεύρυνση – μεγέθυνση, στην καταγραφή των δικτύων και του συνόλου των παγίων της επιχείρησης, να συνεχίσει τα έργα, να προκηρύξει νέα έργα, ενδεχόμενα να συνενώσει έργα. Προμήθειες, υπηρεσίες, μεταπτώσεις στοιχείων στην νέα ΔΕΥΑ κλπ, όπου απαιτείται το σύνολο του στελεχιακού δυναμικού να λειτουργήσει απερίσπαστα για την επιτυχία του όλου εγχειρήματος. Σε κάθε άλλη περίπτωση, κινδυνεύει το όλο εγχείρημα να αποτύχει, είτε γιατί θα αποσυρθούν ικανά στελέχη που διαθέτουν την εμπειρία ετών, όπου και λειτούργησαν με επιτυχία το σύνολο των επιχειρήσεων και πολύ πιθανόν να χαθούν έργα και πόροι ευρωπαϊκοί και εθνικοί που τόσο απαραίτητοι είναι για την τοπική περιφερειακή κοινωνία της Χώρας μας.

  • Στο άρθρο 69 προβλέπεται η κατάργηση του ν. 1069/1980 (νόμος των ΔΕΥΑ).
    Εκτός από τους υφιστάμενους φορείς διαχείρισης Ύδρευσης – Αποχέτευσης, από τις διατάξεις του 1069/80 διέπονται και οι αμιγείς δημοτικές επιχείρησης τηλεθέρμανσης Αμυνταίου και Πτολεμαΐδας, ΔΕΤΕΠΑ και Δ.Ε.ΤΗ.Π., με φυσικό αντικείμενο αποκλειστικά την τηλεθέρμανση. Οι εν λόγω επιχειρήσεις ΔΕΝ είναι οι φορείς διαχείρισης ύδατος / αποχέτευσης των αντιστοίχων Δήμων.
    Όπως διαφαίνεται στο σχέδιο νόμου, στη βούληση του νομοθέτη είναι να μην συμπεριληφθεί η υπηρεσία της τηλεθέρμανσης στις διατάξεις του νέου νόμου. Ωστόσο θα πρέπει να υπάρξει ρητή εξαίρεση των φορέων που παρέχουν τηλεθέρμανση, προς αποφυγή παρερμηνειών και νομοθετικού κενού.
    Παρακαλούμε να προστεθεί στο ΣΝ του ΥΠΕΝ ρητή διάταξη εξαίρεσης των δύο δημοτικών επιχειρήσεων Δ.Ε.ΤΗ.Π. και ΔΕΤΕΠΑ ως εξής :
    «Οι υφιστάμενες αμιγείς δημοτικές επιχειρήσεις τηλεθέρμανσης ήτοι η Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας – Δήμου Εορδαίας (Δ.Ε.ΤΗ.Π) και η Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου (ΔΕΤΕΠΑ), διατηρούν τη νομική τους προσωπικότητα, συνεχίζουν να λειτουργούν παρέχοντας αποκλειστικά υπηρεσίες τηλεθέρμανσης, διέπονται από τον ν. 1069/1980 «Περί κινήτρων δια την ίδρυσίν Επιχειρήσεων Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως» (Α’ 191) και ρητά εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής του παρόντος Νόμου. Ο ν. 1069/1980 διατηρείται σε ισχύ, με πεδίο εφαρμογής αποκλειστικά τις δύο (2) Δημοτικές Επιχειρήσεις Τηλεθέρμανσης του προηγούμενου εδαφίου, αναφορικά με την παροχή υπηρεσιών τηλεθέρμανσης.»

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 13:59 | mmmd

    Αρθ68 παρ4 «Έως την ολοκλήρωση των διαδικασιών μεταφοράς των αρμοδιοτήτων των Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980, των οικείων υπηρεσιών των Δήμων, στις οικείες νέες Δ.Ε.Υ.Α. ή στις Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. και Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., αντίστοιχα, η οποία διαπιστώνεται με πράξη του οικείου Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σύμφωνα με τα άρθρα 5 και 40 έως 42, οι υφιστάμενες Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980 και οι οικείες δημοτικές υπηρεσίες συνεχίζουν τη λειτουργία τους»

    στο παρόν Άρθρο, γίνεται αόριστα λόγος για συνέχιση της λειτουργίας των υφιστάμενων ΔΕΥΑ του Ν1069/1980, χωρίς όμως να προσδιορίζεται με σαφήνεια το νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας τους (βάσει του παρόντος; δηλ. του νέου Ν/Σ;), αφού στο (επόμενο) Άρθρο 69 παρ1, προβλέπεται η εξ’ όλοκλήρου κατάργηση του ίδιου Νόμου!

  • Άρθρο 68
    Μεταβατικές διατάξεις

    Στην παράγραφο 1 του άρθρου 68 με τίτλο «Μεταβατικές Διατάξεις», αναφέρεται ότι: «Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Δ.Ε.Υ.Α. του άρθρου 5, επιλέγεται ως προσωρινός Γενικός Διευθυντής, ένας εκ των Γενικών Διευθυντών που υπηρετούν σε Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980 (Α’ 191), των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται στην οικεία Δ.Ε.Υ.Α., και ο οποίος εκτελεί τα εν λόγω καθήκοντα έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής του Γενικού Διευθυντή σύμφωνα με το άρθρο 11. Σε περίπτωση αδυναμίας του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α. να επιλέξει προσωρινό Γενικό Διευθυντή, τα εν λόγω καθήκοντα ανατίθενται αυτοδικαίως, δυνάμει του παρόντος, στον Γενικό Διευθυντή της Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980, όπου πλέον εδρεύει η Δ.Ε.Υ.Α. του άρθρου 5», θεωρούμε ότι πρέπει να αντικατασταθεί ως ακολούθως: «…Ειδικότερα μέχρι την λήξη της θητείας του ΔΣ που είναι η 28/2/2029, καθήκοντα Γενικού Διευθυντή ασκεί ο υφιστάμενος Γενικός Διευθυντής της Δ.Ε.Υ.Α. όπου εδρεύει η έδρα της Δ.Ε.Υ.Α. του άρθρου 5, ή ένας εκ των Γενικών Διευθυντών που υπηρετούν σε Δ.Ε.Υ.Α. των οποίων οι αρμοδιότητες μεταφέρονται στην οικεία Δ.Ε.Υ.Α., όπως αναφέρεται στο άρθρο 68 στις μεταβατικές διατάξεις…». Η εν λόγω παράγραφος προτείνεται, αφενός γιατί όταν κινούνται διαδικασίες συγχωνεύσεων ή αλλαγής διοικητικών ορίων (βλ. «Καλλικράτης»), η επιχείρηση οφείλει παράλληλα με την υφιστάμενη λειτουργία της να προχωρήσει και στην διεύρυνση – μεγέθυνση, στην καταγραφή των δικτύων και του συνόλου των παγίων της επιχείρησης, να συνεχίσει τα έργα, να προκηρύξει νέα έργα, ενδεχόμενα να συνενώσει έργα. Προμήθειες, υπηρεσίες, μεταπτώσεις στοιχείων στην νέα Δ.Ε.Υ.Α. κλπ, όπου απαιτείται το σύνολο του στελεχιακού δυναμικού να λειτουργήσει απερίσπαστα για την επιτυχία του όλου εγχειρήματος. Σε κάθε άλλη περίπτωση, κινδυνεύει το όλο εγχείρημα να αποτύχει, είτε γιατί θα αποσυρθούν ικανά στελέχη που διαθέτουν την εμπειρία ετών, όπου και λειτούργησαν με επιτυχία το σύνολο των επιχειρήσεων και πολύ πιθανόν να χαθούν έργα και πόροι ευρωπαϊκοί και εθνικοί που τόσο απαραίτητοι είναι για την τοπική περιφερειακή κοινωνία της Χώρας μας.

    Παραπέρα κι έχοντας υπόψη, πως με το προτεινόμενο σχέδιο δεν ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία δημοτικών επιχειρήσεων αμιγώς τηλεθέρμανσης (Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας, Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου) ή μικτής μορφής (Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Κοζάνης), οι οποίες έχουν συσταθεί και λειτουργούν με το ν. 1069/1980, προτείνεται να προστεθεί στο άρθρο 68 παρ. 5, στην οποία να ορίζεται, ότι:
    «Ο παρών νόμος, με εξαίρεση το άρθρο 13 αυτού, δεν εφαρμόζεται ως προς τις ενεργές κατά τον χρόνο δημοσίευσής του δημοτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τηλεθέρμανσης, οι οποίες ιδρύθηκαν δυνάμει του ν. 1069/1980 (Α΄ 191),ο οποίος συνεχίζει να ισχύει ως προς αυτές.» και προσθήκη τελευταίου εδαφίου στο άρθρο 69 ως εξής «Ο ν. 1069/1980 «Περί κινήτρων δια την ίδρυσιν Επιχειρήσεων Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως» (Α’ 191) καταργείται από την έναρξη ισχύος του παρόντος με την επιφύλαξη των προβλεπομένων στο άρθρο 65 παρ. 5 του παρόντος.». Επισημαίνεται, ότι στην πρόταση για προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 68 αναφέρεται η επιφύλαξη εφαρμογής του άρθρου 13 του προτεινόμενου σχεδίου, καθώς με το συγκεκριμένο άρθρο ρυθμίζονται ζητήματα προσωπικού, που αφορούν και στις Δημοτικές επιχειρήσεις Τηλεθέρμανσης, καθώς οι εργαζόμενοί τους τελούν στις αυτές συνθήκες με τους συναδέλφους τους στις Δ.Ε.Υ.Α.

  • Άρθρο 67
    Εξουσιοδοτικές διατάξεις

    Στην παρ. 1 του άρθρου αυτού προβλέπεται πλήθος Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (ΚΥΑ) για θέματα που θα μπορούσαν να ρυθμισθούν με ευελιξία (π.χ. ο καθορισμός της αποζημίωσης του Προέδρου, του Αντιπροέδρου , των μελών και του Γραμματέα του Δ.Σ. για την συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του Δ.Σ.) ή έχουν ήδη ρυθμισθεί όπως η δομή και το ελάχιστο περιεχόμενο του ΟΕΥ και του που έχει υπαχθεί στην αρμοδιότητα της ΡΑΑΕΥ σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

    Επίσης, στην περ. 2 προβλέπεται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών, στην οποία θα καθορίζεται η δομή και το ελάχιστο περιεχόμενο του Κανονισμού Εργασίας των Δ.Ε.Υ.Α. Η συγκεκριμένη εξουσιοδοτική διάταξη είναι αντίθετη με τα άρθρα 12 παρ. 4 του ν. 1767/1988 και 2 παρ. 6 του ν. 1876/1990, καθώς ο Κανονισμός Εργασίας βασίζεται σε συλλογική συμφωνία και δεν προκύπτει με νομοθετική ρύθμιση.

    Κατά τούτο προτείνεται η απόσυρση της παραπάνω διάταξης.

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 08:41 | ΔΕΡΒΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Έχοντας υπόψη, πως με το προτεινόμενο σχέδιο δε ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία δημοτικών επιχειρήσεων αμιγώς τηλεθέρμανσης (Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας, Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου) ή μικτής μορφής (Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Κοζάνης), οι οποίες έχουν συσταθεί και λειτουργούν με το ν. 1069/1980, προτείνεται να προστεθεί στο άρθρο 68 παρ. 5, στην οποία να ορίζεται, ότι:
    «Ο παρών νόμος, με εξαίρεση το άρθρο 13 αυτού, δεν εφαρμόζεται ως προς τις ενεργείς κατά τον χρόνο δημοσίευσής του δημοτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τηλεθέρμανσης, οι οποίες ιδρύθηκαν δυνάμει του ν. 1069/1980 (Α΄ 191),ο οποίος συνεχίζει να ισχύει ως προς αυτές.» και πρόσθεση τελευταίου εδαφίου στο άρθρο 69 ως εξής «.Ο ν. 1069/1980 «Περί κινήτρων δια την ίδρυσιν Επιχειρήσεων Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως» (Α’ 191) καταργείται από την έναρξη ισχύος του παρόντος με την επιφύλαξη των προβλεπομένων στο άρθρο 65 παρ. 5 του παρόντος.». Επισημαίνεται, ότι στην πρόταση για πρόσθεση παρ. 5 στο άρθρο 68 αναφέρεται η επιφύλαξη εφαρμογής του άρθρου 13 του προτεινόμενου σχεδίου, καθώς με το συγκεκριμένο άρθρο ρυθμίζονται ζητήματα προσωπικού, που αφορούν και στις Δημοτικές επιχειρήσεις Τηλεθέρμανσης, καθώς οι εργαζόμενοί τους τελούν στις αυτές συνθήκες με τους συναδέλφους τους στις Δ.Ε.Υ.Α..

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 08:16 | ΕΡΑΤΩ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ

    Έχοντας υπόψη, πως με το προτεινόμενο σχέδιο δε ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία δημοτικών επιχειρήσεων αμιγώς τηλεθέρμανσης (Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας, Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου) ή μικτής μορφής (Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Κοζάνης), οι οποίες έχουν συσταθεί και λειτουργούν με το ν. 1069/1980, προτείνεται να προστεθεί στο άρθρο 68 παρ. 5, στην οποία να ορίζεται, ότι:
    «Ο παρών νόμος, με εξαίρεση το άρθρο 13 αυτού, δεν εφαρμόζεται ως προς τις ενεργείς κατά τον χρόνο δημοσίευσής του δημοτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τηλεθέρμανσης, οι οποίες ιδρύθηκαν δυνάμει του ν. 1069/1980 (Α΄ 191),ο οποίος συνεχίζει να ισχύει ως προς αυτές.» και πρόσθεση τελευταίου εδαφίου στο άρθρο 69 ως εξής «.Ο ν. 1069/1980 «Περί κινήτρων δια την ίδρυσιν Επιχειρήσεων Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως» (Α’ 191) καταργείται από την έναρξη ισχύος του παρόντος με την επιφύλαξη των προβλεπομένων στο άρθρο 65 παρ. 5 του παρόντος.». Επισημαίνεται, ότι στην πρόταση για πρόσθεση παρ. 5 στο άρθρο 68 αναφέρεται η επιφύλαξη εφαρμογής του άρθρου 13 του προτεινόμενου σχεδίου, καθώς με το συγκεκριμένο άρθρο ρυθμίζονται ζητήματα προσωπικού, που αφορούν και στις Δημοτικές επιχειρήσεις Τηλεθέρμανσης, καθώς οι εργαζόμενοί τους τελούν στις αυτές συνθήκες με τους συναδέλφους τους στις Δ.Ε.Υ.Α..

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 08:59 | ΚΟΣΜΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

    Έχοντας υπόψη, πως με το προτεινόμενο σχέδιο δε ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία δημοτικών επιχειρήσεων αμιγώς τηλεθέρμανσης (Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας, Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου) ή μικτής μορφής (Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Κοζάνης), οι οποίες έχουν συσταθεί και λειτουργούν με το ν. 1069/1980, προτείνεται να προστεθεί στο άρθρο 68 παρ. 5, στην οποία να ορίζεται, ότι:
    «Ο παρών νόμος, με εξαίρεση το άρθρο 13 αυτού, δεν εφαρμόζεται ως προς τις ενεργείς κατά τον χρόνο δημοσίευσής του δημοτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τηλεθέρμανσης, οι οποίες ιδρύθηκαν δυνάμει του ν. 1069/1980 (Α΄ 191),ο οποίος συνεχίζει να ισχύει ως προς αυτές.» και πρόσθεση τελευταίου εδαφίου στο άρθρο 69 ως εξής «.Ο ν. 1069/1980 «Περί κινήτρων δια την ίδρυσιν Επιχειρήσεων Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως» (Α’ 191) καταργείται από την έναρξη ισχύος του παρόντος με την επιφύλαξη των προβλεπομένων στο άρθρο 65 παρ. 5 του παρόντος.». Επισημαίνεται, ότι στην πρόταση για πρόσθεση παρ. 5 στο άρθρο 68 αναφέρεται η επιφύλαξη εφαρμογής του άρθρου 13 του προτεινόμενου σχεδίου, καθώς με το συγκεκριμένο άρθρο ρυθμίζονται ζητήματα προσωπικού, που αφορούν και στις Δημοτικές επιχειρήσεις Τηλεθέρμανσης, καθώς οι εργαζόμενοί τους τελούν στις αυτές συνθήκες με τους συναδέλφους τους στις Δ.Ε.Υ.Α..

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 08:35 | ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

    Έχοντας υπόψη, πως με το προτεινόμενο σχέδιο δε ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία δημοτικών επιχειρήσεων αμιγώς τηλεθέρμανσης (Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας, Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου) ή μικτής μορφής (Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Κοζάνης), οι οποίες έχουν συσταθεί και λειτουργούν με το ν. 1069/1980, προτείνεται να προστεθεί στο άρθρο 68 παρ. 5, στην οποία να ορίζεται, ότι:
    «Ο παρών νόμος, με εξαίρεση το άρθρο 13 αυτού, δεν εφαρμόζεται ως προς τις ενεργείς κατά τον χρόνο δημοσίευσής του δημοτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τηλεθέρμανσης, οι οποίες ιδρύθηκαν δυνάμει του ν. 1069/1980 (Α΄ 191),ο οποίος συνεχίζει να ισχύει ως προς αυτές.» και πρόσθεση τελευταίου εδαφίου στο άρθρο 69 ως εξής «.Ο ν. 1069/1980 «Περί κινήτρων δια την ίδρυσιν Επιχειρήσεων Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως» (Α’ 191) καταργείται από την έναρξη ισχύος του παρόντος με την επιφύλαξη των προβλεπομένων στο άρθρο 65 παρ. 5 του παρόντος.». Επισημαίνεται, ότι στην πρόταση για πρόσθεση παρ. 5 στο άρθρο 68 αναφέρεται η επιφύλαξη εφαρμογής του άρθρου 13 του προτεινόμενου σχεδίου, καθώς με το συγκεκριμένο άρθρο ρυθμίζονται ζητήματα προσωπικού, που αφορούν και στις Δημοτικές επιχειρήσεις Τηλεθέρμανσης, καθώς οι εργαζόμενοί τους τελούν στις αυτές συνθήκες με τους συναδέλφους τους στις Δ.Ε.Υ.Α..

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 08:56 | ΠΟΠΗ ΚΟΤΖΑΜΑΝΗ

    Έχοντας υπόψη, πως με το προτεινόμενο σχέδιο δε ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία δημοτικών επιχειρήσεων αμιγώς τηλεθέρμανσης (Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας, Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου) ή μικτής μορφής (Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Κοζάνης), οι οποίες έχουν συσταθεί και λειτουργούν με το ν. 1069/1980, προτείνεται να προστεθεί στο άρθρο 68 παρ. 5, στην οποία να ορίζεται, ότι:
    «Ο παρών νόμος, με εξαίρεση το άρθρο 13 αυτού, δεν εφαρμόζεται ως προς τις ενεργείς κατά τον χρόνο δημοσίευσής του δημοτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τηλεθέρμανσης, οι οποίες ιδρύθηκαν δυνάμει του ν. 1069/1980 (Α΄ 191),ο οποίος συνεχίζει να ισχύει ως προς αυτές.» και πρόσθεση τελευταίου εδαφίου στο άρθρο 69 ως εξής «.Ο ν. 1069/1980 «Περί κινήτρων δια την ίδρυσιν Επιχειρήσεων Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως» (Α’ 191) καταργείται από την έναρξη ισχύος του παρόντος με την επιφύλαξη των προβλεπομένων στο άρθρο 65 παρ. 5 του παρόντος.». Επισημαίνεται, ότι στην πρόταση για πρόσθεση παρ. 5 στο άρθρο 68 αναφέρεται η επιφύλαξη εφαρμογής του άρθρου 13 του προτεινόμενου σχεδίου, καθώς με το συγκεκριμένο άρθρο ρυθμίζονται ζητήματα προσωπικού, που αφορούν και στις Δημοτικές επιχειρήσεις Τηλεθέρμανσης, καθώς οι εργαζόμενοί τους τελούν στις αυτές συνθήκες με τους συναδέλφους τους στις Δ.Ε.Υ.Α..

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 08:35 | ΚΟΣΜΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

    Στην περ. 2 προβλέπεται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών, στην οποία θα καθορίζεται η δομή και το ελάχιστο περιεχόμενο του Κανονισμού Εργασίας των Δ.Ε.Υ.Α..
    Η συγκεκριμένη εξουσιοδοτική διάταξη είναι αντίθετη με τα άρθρα 12 παρ. 4 του ν. 1767/1988 και 2 παρ. 6 του ν. 1876/1990, καθώς ο Κανονισμός Εργασίας βασίζεται σε συλλογική συμφωνία και δεν προκύπτει με νομοθετική παρέμβαση.
    Κατά τούτο προτείνεται η διαγραφή της παραπάνω ρύθμισης.

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 08:11 | ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

    Στην περ. 2 προβλέπεται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών, στην οποία θα καθορίζεται η δομή και το ελάχιστο περιεχόμενο του Κανονισμού Εργασίας των Δ.Ε.Υ.Α..
    Η συγκεκριμένη εξουσιοδοτική διάταξη είναι αντίθετη με τα άρθρα 12 παρ. 4 του ν. 1767/1988 και 2 παρ. 6 του ν. 1876/1990, καθώς ο Κανονισμός Εργασίας βασίζεται σε συλλογική συμφωνία και δεν προκύπτει με νομοθετική παρέμβαση.
    Κατά τούτο προτείνεται η διαγραφή της παραπάνω ρύθμισης.

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 08:39 | ΠΟΠΗ ΚΟΤΖΑΜΑΝΗ

    Στην περ. 2 προβλέπεται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών, στην οποία θα καθορίζεται η δομή και το ελάχιστο περιεχόμενο του Κανονισμού Εργασίας των Δ.Ε.Υ.Α..
    Η συγκεκριμένη εξουσιοδοτική διάταξη είναι αντίθετη με τα άρθρα 12 παρ. 4 του ν. 1767/1988 και 2 παρ. 6 του ν. 1876/1990, καθώς ο Κανονισμός Εργασίας βασίζεται σε συλλογική συμφωνία και δεν προκύπτει με νομοθετική παρέμβαση.
    Κατά τούτο προτείνεται η διαγραφή της παραπάνω ρύθμισης.

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 08:55 | ΔΕΡΒΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

    Με το συγκεκριμένο άρθρο ρυθμίζονται τα σχετικά με τη μεταφορά προσωπικού από Δ.Ε.Υ.Α. στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε.και στην ΕΥΑΘ Α.Ε..
    Εκτιμούμε ότι μπορεί να προκύψει ερμηνευτικό πρόβλημα λόγω της διατύπωσης του τελευταίου εδαφίου της παρ. 7, σύμφωνα με το οποίο «Το προσωπικό ιδιωτικού δικαίου, που μεταφέρεται από τις Δ.Ε.Υ.Α., υπάγεται στον Κανονισμό Εργασίας της οικείας Δ.Ε.Υ.Α., σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 16 του παρόντος και την εργατική νομοθεσία».
    Τούτο, διότι, η προβλεπόμενη στο άρθρο 40 επέκταση της γεωγραφικής αρμοδιότητας της ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε. έχει ως άμεση συνέπεια την πλήρη απορρόφηση των υφιστάμενων στις συγκεκριμένες περιοχές Δ.Ε.Υ.Α. με παράλληλη κατάργηση αυτών και την εκ του λόγου αυτού μεταφορά του προσωπικού τους, όπως ειδικότερα προβλέπεται στο άρθρο 46, στην ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε.. Σε αυτήν την περίπτωση εκ του νόμου το προσωπικό, που μεταφέρεται, (εν προκειμένω ΙΔΑΧ) απασχολείται πλέον ως προσωπικό των παραπάνω επιχειρήσεων με συνέπεια να εντάσσεται και στον Κανονισμό Εργασίας, που ισχύει και για το προσωπικό της ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε.. Κατά τούτο και προκειμένου να μην προκύψουν ερμηνευτικά προβλήματα και να ρυθμιστούν τα ζητήματα μισθολογικής μεταχείρισης του προς μεταφορά προσωπικού προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 47 ως ακολούθως:
    «Το προσωπικό, το οποίο μεταφέρεται από τις Δ.Ε.Υ.Α. προς την ΕΥΔΑΠ Α.Ε. και την ΕΥΑΘ Α.Ε. απασχολείται ως τακτικό προσωπικό αυτών. Για τη μισθολογική και εν γένει κατάταξη του προσωπικού, που μεταφέρεται, καθώς και για κάθε άλλη νόμιμη συνέπεια προσμετράται το σύνολο της αναγνωρισθεί προϋπηρεσίας στην Δ.Ε.Υ.Α. προέλευσης. Τυχόν διαφορές στις αποδοχές του προσωπικού των Δ.Ε.Υ.Α., που μεταφέρεται κατά τις προβλέψεις του παρόντος, θεωρούνται νόμιμες ως προς όλες τις συνέπειες. Καταβαλλόμενα έως την εφαρμογή του παρόντος επιδόματα θέσης ευθύνης διατηρούνται, μετά τη μεταφορά, ως προσαύξηση αποδοχών».

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 08:25 | ΕΡΑΤΩ ΑΝΤΩΝΙΑΔΟΥ

    Με το συγκεκριμένο άρθρο ρυθμίζονται τα σχετικά με τη μεταφορά προσωπικού από Δ.Ε.Υ.Α. στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε.και στην ΕΥΑΘ Α.Ε..
    Εκτιμούμε ότι μπορεί να προκύψει ερμηνευτικό πρόβλημα λόγω της διατύπωσης του τελευταίου εδαφίου της παρ. 7, σύμφωνα με το οποίο «Το προσωπικό ιδιωτικού δικαίου, που μεταφέρεται από τις Δ.Ε.Υ.Α., υπάγεται στον Κανονισμό Εργασίας της οικείας Δ.Ε.Υ.Α., σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 16 του παρόντος και την εργατική νομοθεσία».
    Τούτο, διότι, η προβλεπόμενη στο άρθρο 40 επέκταση της γεωγραφικής αρμοδιότητας της ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε. έχει ως άμεση συνέπεια την πλήρη απορρόφηση των υφιστάμενων στις συγκεκριμένες περιοχές Δ.Ε.Υ.Α. με παράλληλη κατάργηση αυτών και την εκ του λόγου αυτού μεταφορά του προσωπικού τους, όπως ειδικότερα προβλέπεται στο άρθρο 46, στην ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε.. Σε αυτήν την περίπτωση εκ του νόμου το προσωπικό, που μεταφέρεται, (εν προκειμένω ΙΔΑΧ) απασχολείται πλέον ως προσωπικό των παραπάνω επιχειρήσεων με συνέπεια να εντάσσεται και στον Κανονισμό Εργασίας, που ισχύει και για το προσωπικό της ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε.. Κατά τούτο και προκειμένου να μην προκύψουν ερμηνευτικά προβλήματα και να ρυθμιστούν τα ζητήματα μισθολογικής μεταχείρισης του προς μεταφορά προσωπικού προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 47 ως ακολούθως:
    «Το προσωπικό, το οποίο μεταφέρεται από τις Δ.Ε.Υ.Α. προς την ΕΥΔΑΠ Α.Ε. και την ΕΥΑΘ Α.Ε. απασχολείται ως τακτικό προσωπικό αυτών. Για τη μισθολογική και εν γένει κατάταξη του προσωπικού, που μεταφέρεται, καθώς και για κάθε άλλη νόμιμη συνέπεια προσμετράται το σύνολο της αναγνωρισθεί προϋπηρεσίας στην Δ.Ε.Υ.Α. προέλευσης. Τυχόν διαφορές στις αποδοχές του προσωπικού των Δ.Ε.Υ.Α., που μεταφέρεται κατά τις προβλέψεις του παρόντος, θεωρούνται νόμιμες ως προς όλες τις συνέπειες. Καταβαλλόμενα έως την εφαρμογή του παρόντος επιδόματα θέσης ευθύνης διατηρούνται, μετά τη μεταφορά, ως προσαύξηση αποδοχών».

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 08:02 | ΚΟΣΜΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

    Με το συγκεκριμένο άρθρο ρυθμίζονται τα σχετικά με τη μεταφορά προσωπικού από Δ.Ε.Υ.Α. στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε.και στην ΕΥΑΘ Α.Ε..
    Εκτιμούμε ότι μπορεί να προκύψει ερμηνευτικό πρόβλημα λόγω της διατύπωσης του τελευταίου εδαφίου της παρ. 7, σύμφωνα με το οποίο «Το προσωπικό ιδιωτικού δικαίου, που μεταφέρεται από τις Δ.Ε.Υ.Α., υπάγεται στον Κανονισμό Εργασίας της οικείας Δ.Ε.Υ.Α., σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 16 του παρόντος και την εργατική νομοθεσία».
    Τούτο, διότι, η προβλεπόμενη στο άρθρο 40 επέκταση της γεωγραφικής αρμοδιότητας της ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε. έχει ως άμεση συνέπεια την πλήρη απορρόφηση των υφιστάμενων στις συγκεκριμένες περιοχές Δ.Ε.Υ.Α. με παράλληλη κατάργηση αυτών και την εκ του λόγου αυτού μεταφορά του προσωπικού τους, όπως ειδικότερα προβλέπεται στο άρθρο 46, στην ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε.. Σε αυτήν την περίπτωση εκ του νόμου το προσωπικό, που μεταφέρεται, (εν προκειμένω ΙΔΑΧ) απασχολείται πλέον ως προσωπικό των παραπάνω επιχειρήσεων με συνέπεια να εντάσσεται και στον Κανονισμό Εργασίας, που ισχύει και για το προσωπικό της ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε.. Κατά τούτο και προκειμένου να μην προκύψουν ερμηνευτικά προβλήματα και να ρυθμιστούν τα ζητήματα μισθολογικής μεταχείρισης του προς μεταφορά προσωπικού προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 47 ως ακολούθως:
    «Το προσωπικό, το οποίο μεταφέρεται από τις Δ.Ε.Υ.Α. προς την ΕΥΔΑΠ Α.Ε. και την ΕΥΑΘ Α.Ε. απασχολείται ως τακτικό προσωπικό αυτών. Για τη μισθολογική και εν γένει κατάταξη του προσωπικού, που μεταφέρεται, καθώς και για κάθε άλλη νόμιμη συνέπεια προσμετράται το σύνολο της αναγνωρισθεί προϋπηρεσίας στην Δ.Ε.Υ.Α. προέλευσης. Τυχόν διαφορές στις αποδοχές του προσωπικού των Δ.Ε.Υ.Α., που μεταφέρεται κατά τις προβλέψεις του παρόντος, θεωρούνται νόμιμες ως προς όλες τις συνέπειες. Καταβαλλόμενα έως την εφαρμογή του παρόντος επιδόματα θέσης ευθύνης διατηρούνται, μετά τη μεταφορά, ως προσαύξηση αποδοχών».

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 08:48 | ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

    Με το συγκεκριμένο άρθρο ρυθμίζονται τα σχετικά με τη μεταφορά προσωπικού από Δ.Ε.Υ.Α. στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε.και στην ΕΥΑΘ Α.Ε..
    Εκτιμούμε ότι μπορεί να προκύψει ερμηνευτικό πρόβλημα λόγω της διατύπωσης του τελευταίου εδαφίου της παρ. 7, σύμφωνα με το οποίο «Το προσωπικό ιδιωτικού δικαίου, που μεταφέρεται από τις Δ.Ε.Υ.Α., υπάγεται στον Κανονισμό Εργασίας της οικείας Δ.Ε.Υ.Α., σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 16 του παρόντος και την εργατική νομοθεσία».
    Τούτο, διότι, η προβλεπόμενη στο άρθρο 40 επέκταση της γεωγραφικής αρμοδιότητας της ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε. έχει ως άμεση συνέπεια την πλήρη απορρόφηση των υφιστάμενων στις συγκεκριμένες περιοχές Δ.Ε.Υ.Α. με παράλληλη κατάργηση αυτών και την εκ του λόγου αυτού μεταφορά του προσωπικού τους, όπως ειδικότερα προβλέπεται στο άρθρο 46, στην ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε.. Σε αυτήν την περίπτωση εκ του νόμου το προσωπικό, που μεταφέρεται, (εν προκειμένω ΙΔΑΧ) απασχολείται πλέον ως προσωπικό των παραπάνω επιχειρήσεων με συνέπεια να εντάσσεται και στον Κανονισμό Εργασίας, που ισχύει και για το προσωπικό της ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε.. Κατά τούτο και προκειμένου να μην προκύψουν ερμηνευτικά προβλήματα και να ρυθμιστούν τα ζητήματα μισθολογικής μεταχείρισης του προς μεταφορά προσωπικού προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 47 ως ακολούθως:
    «Το προσωπικό, το οποίο μεταφέρεται από τις Δ.Ε.Υ.Α. προς την ΕΥΔΑΠ Α.Ε. και την ΕΥΑΘ Α.Ε. απασχολείται ως τακτικό προσωπικό αυτών. Για τη μισθολογική και εν γένει κατάταξη του προσωπικού, που μεταφέρεται, καθώς και για κάθε άλλη νόμιμη συνέπεια προσμετράται το σύνολο της αναγνωρισθεί προϋπηρεσίας στην Δ.Ε.Υ.Α. προέλευσης. Τυχόν διαφορές στις αποδοχές του προσωπικού των Δ.Ε.Υ.Α., που μεταφέρεται κατά τις προβλέψεις του παρόντος, θεωρούνται νόμιμες ως προς όλες τις συνέπειες. Καταβαλλόμενα έως την εφαρμογή του παρόντος επιδόματα θέσης ευθύνης διατηρούνται, μετά τη μεταφορά, ως προσαύξηση αποδοχών».

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 08:16 | ΠΟΠΗ ΚΟΤΖΑΜΑΝΗ

    Με το συγκεκριμένο άρθρο ρυθμίζονται τα σχετικά με τη μεταφορά προσωπικού από Δ.Ε.Υ.Α. στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε.και στην ΕΥΑΘ Α.Ε..
    Εκτιμούμε ότι μπορεί να προκύψει ερμηνευτικό πρόβλημα λόγω της διατύπωσης του τελευταίου εδαφίου της παρ. 7, σύμφωνα με το οποίο «Το προσωπικό ιδιωτικού δικαίου, που μεταφέρεται από τις Δ.Ε.Υ.Α., υπάγεται στον Κανονισμό Εργασίας της οικείας Δ.Ε.Υ.Α., σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 16 του παρόντος και την εργατική νομοθεσία».
    Τούτο, διότι, η προβλεπόμενη στο άρθρο 40 επέκταση της γεωγραφικής αρμοδιότητας της ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε. έχει ως άμεση συνέπεια την πλήρη απορρόφηση των υφιστάμενων στις συγκεκριμένες περιοχές Δ.Ε.Υ.Α. με παράλληλη κατάργηση αυτών και την εκ του λόγου αυτού μεταφορά του προσωπικού τους, όπως ειδικότερα προβλέπεται στο άρθρο 46, στην ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε.. Σε αυτήν την περίπτωση εκ του νόμου το προσωπικό, που μεταφέρεται, (εν προκειμένω ΙΔΑΧ) απασχολείται πλέον ως προσωπικό των παραπάνω επιχειρήσεων με συνέπεια να εντάσσεται και στον Κανονισμό Εργασίας, που ισχύει και για το προσωπικό της ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ Α.Ε.. Κατά τούτο και προκειμένου να μην προκύψουν ερμηνευτικά προβλήματα και να ρυθμιστούν τα ζητήματα μισθολογικής μεταχείρισης του προς μεταφορά προσωπικού προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 7 του άρθρου 47 ως ακολούθως:
    «Το προσωπικό, το οποίο μεταφέρεται από τις Δ.Ε.Υ.Α. προς την ΕΥΔΑΠ Α.Ε. και την ΕΥΑΘ Α.Ε. απασχολείται ως τακτικό προσωπικό αυτών. Για τη μισθολογική και εν γένει κατάταξη του προσωπικού, που μεταφέρεται, καθώς και για κάθε άλλη νόμιμη συνέπεια προσμετράται το σύνολο της αναγνωρισθεί προϋπηρεσίας στην Δ.Ε.Υ.Α. προέλευσης. Τυχόν διαφορές στις αποδοχές του προσωπικού των Δ.Ε.Υ.Α., που μεταφέρεται κατά τις προβλέψεις του παρόντος, θεωρούνται νόμιμες ως προς όλες τις συνέπειες. Καταβαλλόμενα έως την εφαρμογή του παρόντος επιδόματα θέσης ευθύνης διατηρούνται, μετά τη μεταφορά, ως προσαύξηση αποδοχών».

  • 23 Φεβρουαρίου 2025, 16:35 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ(ΠΟΕ ΔΕΥΑ)

    ΑΡΘΡΟ 67
    Στην περ. 2 προβλέπεται η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών, στην οποία θα καθορίζεται η δομή και το ελάχιστο περιεχόμενο του Κανονισμού Εργασίας των Δ.Ε.Υ.Α..
    Η συγκεκριμένη εξουσιοδοτική διάταξη είναι αντίθετη με τα άρθρα 12 παρ. 4 του ν. 1767/1988 και 2 παρ. 6 του ν. 1876/1990, καθώς ο Κανονισμός Εργασίας βασίζεται σε συλλογική συμφωνία και δεν προκύπτει με νομοθετική παρέμβαση.
    Κατά τούτο προτείνεται η διαγραφή της παραπάνω ρύθμισης.
    ΑΡΘΡΑ 68 & 69
    Έχοντας υπόψη, πως με το προτεινόμενο σχέδιο δε ρυθμίζονται ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία δημοτικών επιχειρήσεων αμιγώς τηλεθέρμανσης (Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας, Δημοτική Επιχείρηση Τηλεθέρμανσης Ευρύτερης Περιοχής Αμυνταίου) ή μικτής μορφής (Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Κοζάνης), οι οποίες έχουν συσταθεί και λειτουργούν με το ν. 1069/1980, προτείνεται να προστεθεί στο άρθρο 68 παρ. 5, στην οποία να ορίζεται, ότι:
    «Ο παρών νόμος, με εξαίρεση το άρθρο 13 αυτού, δεν εφαρμόζεται ως προς τις ενεργείς κατά τον χρόνο δημοσίευσής του δημοτικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τηλεθέρμανσης, οι οποίες ιδρύθηκαν δυνάμει του ν. 1069/1980 (Α΄ 191),ο οποίος συνεχίζει να ισχύει ως προς αυτές.» και πρόσθεση τελευταίου εδαφίου στο άρθρο 69 ως εξής «.Ο ν. 1069/1980 «Περί κινήτρων δια την ίδρυσιν Επιχειρήσεων Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως» (Α’ 191) καταργείται από την έναρξη ισχύος του παρόντος με την επιφύλαξη των προβλεπομένων στο άρθρο 65 παρ. 5 του παρόντος.». Επισημαίνεται, ότι στην πρόταση για πρόσθεση παρ. 5 στο άρθρο 68 αναφέρεται η επιφύλαξη εφαρμογής του άρθρου 13 του προτεινόμενου σχεδίου, καθώς με το συγκεκριμένο άρθρο ρυθμίζονται ζητήματα προσωπικού, που αφορούν και στις Δημοτικές επιχειρήσεις Τηλεθέρμανσης, καθώς οι εργαζόμενοί τους τελούν στις αυτές συνθήκες με τους συναδέλφους τους στις Δ.Ε.Υ.Α..

    ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΔΕΥΑ

  • ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 68
    5. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.Ε.Υ.Α. του άρθρου 5, δύναται να μεταβάλλεται ο τόπος εργασίας υπαλλήλου της, εντός των ορίων της Δ.Ε.Υ.Α., υπό την προϋπόθεση ότι η νέα τοποθέτηση δεν απέχει περισσότερα από τριάντα (30) χιλιόμετρα από την έδρα της συγχωνευόμενης Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980, στην οποία ο υπάλληλος υπηρετούσε πριν από τη συγχώνευση.

    6. Τα καταστήματα των συγχωνευόμενων Δ.Ε.Υ.Α. του ν. 1069/1980 παραμένουν σε λειτουργία για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε (5) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος. Το προσωπικό που υπηρετεί στα εν λόγω καταστήματα εξακολουθεί να ασκεί τα καθήκοντά του στον ίδιο τόπο εργασίας για πέντε (5) έτη, εκτός εάν συντρέχουν οι προϋποθέσεις της παραγράφου 5 ή εαν ζητήσουν τη μετακίνηση τους και αυτή εγκριθεί από το Δ.Σ..