Άρθρο 58
Ίδρυση της «Εταιρείας Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε.»
- Ιδρύεται ανώνυμη εταιρεία, που διέπεται από τον ν. 4548/2018 (Α’ 104) και το παρόν Κεφάλαιο, με την επωνυμία «Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε.», με έδρα τον Δήμο Λαγκαδά, με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών άρδευσης στις περιοχές που εμπίπτουν στα διοικητικά όρια των Δήμων Βόλβης και Λαγκαδά, της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης. Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται στο ποσό των πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ (500.000 €). Στο ανωτέρω μετοχικό κεφάλαιο συμμετέχουν κατά ποσοστό:
α) είκοσι τέσσερα τοις εκατό (24%), ο Δήμος Βόλβης,
β) είκοσι τέσσερα τοις εκατό (24%), ο Δήμος Λαγκαδά,
γ) πενήντα δύο τοις εκατό (52%) η Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε..
- Το μετοχικό κεφάλαιο καταβάλλεται από τους μετόχους, αναλογικά, κατά τα ποσοστά της παρ. 1, ως εξής: α) ποσό εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ, από τον Δήμο Βόλβης, β) ποσό εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ, από τον Δήμο Λαγκαδά, και γ) ποσό διακοσίων εξήντα χιλιάδων (260.000) ευρώ, από την Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε.. Το ποσό των διακοσίων σαράντα χιλιάδων (240.000) ευρώ των περ. α) και β), επιδοτείται εξ ολοκλήρου με πόρους του Πράσινου Ταμείου και αποδίδεται εξ ημισείας στους Δήμους Βόλβης και Λαγκαδά. Τα ειδικότερα ζητήματα της παρούσας και της παρ. 1 ρυθμίζονται με την κοινή απόφαση της παρ. 8 του άρθρου 67.
- Η εταιρεία ασκεί το σύνολο των αρμοδιοτήτων των Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (Ο.Ε.Β.) του άρθρου 14 του ν. 3881/1958 (Α’ 181) και για τον σκοπό αυτό, διαθέτει τους πόρους του άρθρου 15 του ίδιου νόμου. Όπου στον ν. 3881/1958 αναφέρονται οι Ο.Ε.Β., για τους Δήμους Βόλβης και Λαγκαδά, νοείται η Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε..
- Μετά την πάροδο ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος του παρόντος και υπό την προϋπόθεση της προηγούμενης έκδοσης της διαπιστωτικής πράξης του δευτέρου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 41, οι υφιστάμενες δημοτικές υπηρεσίες άρδευσης στους Δήμους Βόλβης και Λαγκαδά εντάσσονται αυτοδικαίως στην Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε., κατά το παρόν. Με πράξη του που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ο κατά τόπον αρμόδιος Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης διαπιστώνει τη μεταφορά των οικείων υπηρεσιών άρδευσης στην Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε..
- Με απόφαση της παρ. 9 του άρθρου 67, η προθεσμία για την αυτοδίκαιη μεταφορά των αρμοδιοτήτων μπορεί να παρατείνεται έως έξι (6) ακόμη μήνες.
Άρθρο 59
Διοίκηση – Εκπροσώπηση
- Την Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε διοικεί το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.), το οποίο διαμορφώνει τη στρατηγική και την πολιτική ανάπτυξής της και είναι αρμόδιο για κάθε πράξη που αφορά στη διοίκηση, διαχείριση και την επιδίωξη του σκοπού της.
- Το Δ.Σ. της εταιρείας έχει συνολικά πέντε (5) μέλη, με τους αναπληρωτές τους, που ορίζονται απευθείας από τους μετόχους, σύμφωνα με το άρθρο 79 του ν. 4548/2018 (Α’ 104), ως εξής: α) ο μέτοχος Δήμος Βόλβης ορίζει ένα (1) μέλος, μαζί με τον αναπληρωτή του, β) ο μέτοχος Δήμος Λαγκαδά ορίζει ένα (1) μέλος, μαζί με τον αναπληρωτή του, γ) ο μέτοχος Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε. ορίζει τα υπόλοιπα τρία (3) μέλη, με τους αναπληρωτές τους. Τακτικό μέλος του Δ.Σ. που ορίζεται από τους Δήμους Βόλβης και Λαγκαδά είναι είτε ο Δήμαρχος, είτε εκπρόσωπός του, ο οποίος ορίζεται με πράξη του Δημάρχου. Με πράξη Δημάρχου ορίζεται και ο αναπληρωτής του αντιπροσώπου κάθε Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α΄ βαθμού. Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. ορίζονται από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων.
- Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ορίζεται μεταξύ των μελών του Δ.Σ., με απόφαση του Δ.Σ., και επιλέγεται σύμφωνα με τις διαδικασίες που ακολουθούνται για την επιλογή του Διευθύνοντος Συμβούλου της Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., κατά το άρθρο 5 του ν. 4706/2020 (Α’ 136).
- Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. ορίζονται μεταξύ των μελών του Δ.Σ., με απόφαση του Δ.Σ..
- Η θητεία του Δ.Σ. είναι τετραετής. Ειδικά η πρώτη θητεία λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2028. Ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος, ο Διευθύνων Σύμβουλος και τα μέλη του Δ.Σ. μπορούν να επανεπιλεγούν για μια (1) ακόμα θητεία.
- α) Το Δ.Σ. συνεδριάζει όποτε αυτό είναι αναγκαίο και τουλάχιστον μια φορά κάθε μήνα ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου. Το Δ.Σ. συγκαλείται από τον Πρόεδρο με έγγραφη πρόσκληση που γνωστοποιείται στα μέλη του Δ.Σ. δύο (2) τουλάχιστον εργάσιμες μέρες πριν από τη συνεδρίαση. Στην πρόσκληση περιλαμβάνονται ο τόπος, η ημέρα και ώρα, καθώς και τα θέματα της ημερήσιας διάταξης, διαφορετικά η λήψη αποφάσεων επιτρέπεται μόνον εφόσον παρίστανται όλα τα μέλη του Δ.Σ. και κανείς δεν αντιλέγει στη λήψη αποφάσεων.
β) Το Δ.Σ., με απόφασή του, μπορεί να ορίσει τακτή μέρα και ώρα συνεδρίασης, οπότε παραλείπεται η σύγκληση με έγγραφη πρόσκληση.
γ) Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. συγκαλεί το Συμβούλιο όταν το απαιτεί το συμφέρον της εταιρείας ή μετά από έγγραφη αίτηση τουλάχιστον τριών (3) μελών του Δ.Σ. προς αυτόν. Από την υποβολή της αίτησης ο Πρόεδρος συγκαλεί το Δ.Σ. μέσα σε προθεσμία επτά (7) ημερών. Αν αρνηθεί να συγκαλέσει το Δ.Σ. μέσα στην παραπάνω προθεσμία, επιτρέπεται στα μέλη που υπέβαλαν την αίτηση, να συγκαλέσουν αυτά το Δ.Σ., μέσα σε προθεσμία πέντε (5) ημερών από τη λήξη του επταημέρου, γνωστοποιώντας τη σχετική πρόσκληση στα λοιπά μέλη του Δ.Σ.. Στην κατά τα ανωτέρω αίτησή τους, με ποινή απαραδέκτου, αναφέρονται με σαφήνεια τα θέματα με τα οποία θα ασχοληθεί το Δ.Σ.. Το έργο του Δ.Σ. επικουρεί νομικός σύμβουλος, ο οποίος παρίσταται στις συνεδριάσεις του και εκφράζει τη γνώμη του σε τυχόν ερωτήσεις που του απευθύνονται, χωρίς δικαίωμα ψήφου.
- Το Δ.Σ. βρίσκεται σε απαρτία εφόσον παρίστανται τρία (3), τουλάχιστον, μέλη του, μεταξύ των οποίων ο Διευθύνων Σύμβουλος, και αποφασίζει με απλή πλειοψηφία των παρόντων. Σε περίπτωση ισοψηφίας, υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου. Χρέη γραμματέα του Δ.Σ. εκτελεί υπάλληλος της εταιρείας που ορίζεται από το Δ.Σ.. Τα πρακτικά υπογράφονται από τα παρόντα μέλη και τον γραμματέα. Αντίγραφο ή απόσπασμα των πρακτικών του Δ.Σ. επικυρώνεται από τον Πρόεδρο ή τον Αντιπρόεδρο, ο οποίος αναπληρώνει τον Πρόεδρο, ή τον Γραμματέα, εφόσον ληφθεί για αυτό σχετική απόφαση του Δ.Σ..
- Ως νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας για την εκπροσώπησή της δικαστικά και εξώδικα και απέναντι σε κάθε αρχή ή νομικό ή φυσικό πρόσωπο εμφανίζεται ο Διευθύνων Σύμβουλος.
- Το Δ.Σ. μπορεί να παράσχει δικαίωμα υπογραφής σε μέλη του Δ.Σ., διευθυντές ή υπαλλήλους της εταιρείας, καθορίζοντας το πλαίσιο, τους όρους, την έκταση και τα χρονικά όρια της εξουσίας τους.
- Ο Πρόεδρος, ο Αντιπρόεδρος, ο Διευθύνων Σύμβουλος, καθώς και τα μέλη του Δ.Σ. της εταιρείας, απαγορεύεται να αποκτούν τις ιδιότητες του Προέδρου, Αντιπροέδρου, Διευθύνοντος Συμβούλου ή μέλους Δ.Σ. άλλης εταιρείας που υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής της παρ. 1 του άρθρου 58.
Άρθρο 60
Έσοδα
- Τα έσοδα της Εταιρείας Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε. προέρχονται από:
α) αμοιβές και διαχειριστικές αμοιβές για τις υπηρεσίες που προσφέρει,
β) ετήσια επιχορήγηση από τον κρατικό προϋπολογισμό,
γ) προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλους ενωσιακούς πόρους στο πλαίσιο του σκοπού της ή, αντιστοίχως, πόρους διεθνών οργανισμών,
δ) δωρεές, κληρονομιές, κληροδοσίες,
ε) την εκμετάλλευση της περιουσίας της,
στ) ανταποδοτικές εισφορές, πρόστιμα από διοικητικές κυρώσεις, τέλη, πόρους του άρθρου 15 του ν.δ. 3881/1958 (Α’ 181),
ζ) περιβαλλοντικά τέλη της περ. ε) της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 5037/2023 (Α’ 78),
η) την εκμίσθωση ή παραχώρηση χώρων ή εγκαταστάσεων, και
θ) οποιαδήποτε άλλη νόμιμη πηγή κατά την άσκηση δραστηριότητας εντός του πεδίου των σκοπών της εταιρείας.
- Τα ετήσια κέρδη δεν διανέμονται, αλλά προστίθενται σε αποθεματικό, η διαχείριση του οποίου γίνεται για την εκπλήρωση των σκοπών της εταιρείας, σύμφωνα με σχετική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
Άρθρο 61
Έννομες σχέσεις και περιουσία της Εταιρείας Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε.
- Η Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε., μετά τη μεταφορά σε αυτή των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών άρδευσης των Δήμων Βόλβης και Λαγκαδά, σύμφωνα με το άρθρο 58, υπεισέρχεται αυτοδικαίως στο σύνολο των εννόμων σχέσεων, που συνδέονται με την παροχή υπηρεσιών άρδευσης. Οι υπηρεσίες άρδευσης των Δήμων Βόλβης και Λαγκαδά, καθώς και τα εκτελούμενα χρηματοδοτούμενα ή συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα έργων ή υπηρεσιών από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους ή διεθνείς οργανισμούς συνεχίζουν να υλοποιούνται από την Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε., υπό καθεστώς καθολικής διαδοχής ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που έχουν αναληφθεί. Στις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα αυτά συμπεριλαμβάνονται και όσα απορρέουν από συμβάσεις έργου μέχρι τη λήξη τους. Οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου του προσωπικού που απασχολείται στο πλαίσιο των προγραμμάτων αυτών, ανανεώνονται από τον καθολικό διάδοχο, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4765/2021 (Α’ 28).
- Η Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε. δύναται να παρέμβει υπέρ του Δήμου Βόλβης ή του Δήμου Λαγκαδά στις εκκρεμείς δίκες, στις οποίες διάδικο μέρος είναι ο Δήμος Βόλβης ή ο Δήμος Λαγκαδά, σχετικά με την παροχή υπηρεσιών άρδευσης και καθίσταται αντίστοιχα δικαιούχος και υπόχρεος στις εξ αυτών αξιώσεις.
Άρθρο 62
Προσωπικό της Εταιρείας Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε.
- Το προσωπικό που, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, υπηρετεί με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου, στις υπηρεσίες άρδευσης των Δήμων Βόλβης και Λαγκαδά, μεταφέρεται με την ίδια σχέση εργασίας στην Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης-Λαγκαδά Α.Ε.. Η μεταφορά του προσωπικού διαπιστώνεται με την απόφαση του οικείου Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης της παρ. 4 του άρθρου 58.
- Το μόνιμο προσωπικό που, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, υπηρετεί με σχέση δημοσίου δικαίου και το οποίο απασχολείται αποκλειστικά στις δημοτικές υπηρεσίες άρδευσης των Δήμων Βόλβης και Λαγκαδά, αποσπάται, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης, στην Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης-Λαγκαδά Α.Ε., η οποία αναλαμβάνει τη μισθοδοσία του. Η απόσπαση διενεργείται με απόφαση του Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης. Η απόσπαση αίρεται με απόφαση του Δ.Σ. της Εταιρείας Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε., αν έχουν καλυφθεί οι υπηρεσιακές ανάγκες με πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, αντίστοιχης κατηγορίας. Σε περίπτωση λύσης ή με οποιονδήποτε τρόπο κατάργησης της Εταιρείας Άρδευσης Βόλβης-Λαγκαδά Α.Ε., το αποσπασμένο προσωπικό επιστρέφει αυτοδικαίως στη θέση του, στους οικείους Δήμους Βόλβης και Λαγκαδά, αντίστοιχα.
- Μετά την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης της παρ. 4 του άρθρου 58 περί μεταφοράς των οικείων υπηρεσιών άρδευσης στην Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε., το Δ.Σ., με απόφασή του, τοποθετεί και κατατάσσει ανά κατηγορία και κλάδο ή ειδικότητα, με βάση τα τυπικά τους προσόντα, το σύνολο του προσωπικού των παρ. 1 και 2, σε θέσεις αντίστοιχες με αυτές που κατείχαν στους φορείς προέλευσης, οι οποίες μεταφέρονται αυτοδίκαια, και τους αναθέτει τα καθήκοντα που εκπλήρωναν στους φορείς προέλευσης.
- Το μόνιμο προσωπικό της παρ. 2 εξακολουθεί να υπάγεται στο μέρος Α’ του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (ν. 3584/2007, Α’ 143). Το προσωπικό ιδιωτικού δικαίου, που μεταφέρεται από τους Δήμους Βόλβης και Λαγκαδά, εξακολουθεί να υπάγεται στο μέρος Β΄ του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων.
- Για την κάλυψη των αναγκών της, η Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης-Λαγκαδά Α.Ε. δύναται να προσλαμβάνει προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μέσω διαγωνισμού με σειρά προτεραιότητας του άρθρου 7 του ν. 4765/2021 (Α΄ 6), εφαρμοζόμενου του άρθρου 29 του ίδιου νόμου, περί κριτηρίων επιλογής προσωπικού με σειρά προτεραιότητας. Η πλήρωση των θέσεων του προηγουμένου εδαφίου δύναται να πραγματοποιείται και από επιλαχόντες, σύμφωνα με το άρθρο 25 του ν. 4765/2021.
- Η Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε. δύναται να προσλαμβάνει προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και με σύμβαση μίσθωσης έργου, σύμφωνα με τον ν. 4765/2021, καθώς και προσωπικό με σχέση έμμισθης εντολής.
- Οι προσλήψεις προσωπικού των παρ. 5 και 6 του παρόντος διενεργούνται βάσει του ετήσιου προγραμματισμού ανθρώπινου δυναμικού του άρθρου 51 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133).
- Ως προς τις αποδοχές του προσωπικού της Εταιρείας Άρδευσης Βόλβης-Λαγκαδά Α.Ε. εφαρμόζονται τα άρθρα 7 έως 34 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176).
Άρθρο 63
Οικονομική διαχείριση
- Η διαχειριστική χρήση της Εταιρείας Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε. συμπίπτει με το ημερολογιακό έτος.
- Ο προϋπολογισμός και ο απολογισμός της εταιρείας εγκρίνονται από το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.).
- Με απόφαση του Δ.Σ. είναι δυνατή η ανακατανομή των κονδυλίων του προϋπολογισμού. Για την αύξηση του προϋπολογισμού απαιτείται έγκριση του συνολικού προϋπολογισμού.
- Η διαδικασία διενέργειας των δαπανών, η οργάνωση και η λειτουργία των οικονομικών υπηρεσιών και κάθε άλλο θέμα σχετικό με την οικονομική διαχείριση της εταιρείας ρυθμίζονται με κανονισμούς που καταρτίζονται από το Δ.Σ..
Άρθρο 64
Απαλλαγές – Ατέλειες
Η «Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε.» απαλλάσσεται από κάθε δημοτικό ή υπέρ τρίτου τέλος, την υποχρέωση καταβολής δικαστικού ενσήμου και τελών, και απολαύει όλων των δικονομικών προνομίων του Δημοσίου.
Άρθρο 65
Ευθύνη – Αμοιβή μελών Διοικητικού Συμβουλίου
- Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) δεν υπέχουν ατομική ευθύνη απέναντι σε τρίτους, εξαιρουμένου του Ελληνικού Δημοσίου, για τις υποχρεώσεις της εταιρείας, που προκύπτουν από τη διαχείρισή τους.
- Τα μέλη του Δ.Σ. ευθύνονται απέναντι στην Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε. για κάθε πταίσμα τους κατά τη διοίκηση των εταιρικών υποθέσεων.
- Τα μέλη του Δ.Σ. λαμβάνουν αποζημίωση για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις του, η οποία επιβαρύνει την Εταιρεία Άρδευσης Βόλβης – Λαγκαδά Α.Ε., και το ύψος της οποίας καθορίζεται, δυνάμει της παρ. 10 του άρθρου 67, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176).
Άρθρο 66
Διεύρυνση αρμοδιοτήτων Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
- Η αρμοδιότητα διαχείρισης των αυτόνομων δικτύων άρδευσης του Υδατικού Διαμερίσματος Θεσσαλίας που, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, ασκείται είτε από Δ.Ε.Υ.Α., είτε από Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α΄ βαθμού της Περιφέρειας Θεσσαλίας, περιέρχεται στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας Ανώνυμη Εταιρεία (Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε.) εντός ενός (1) έτους. Μετά την παρέλευση του άνω χρονικού διαστήματος, με πράξη που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ο Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας διαπιστώνει τη μεταφορά της αρμοδιότητας των υπηρεσιών άρδευσης στον Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε.. Οι ανωτέρω Ο.Τ.Α. α’ βαθμού ή Δ.Ε.Υ.Α. συνεχίζουν την εκτέλεση των πάσης φύσεως συμβάσεων έργων, προμηθειών, υπηρεσιών και κάθε είδους χρηματοδοτικό πρόγραμμα, εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές, έως την ολοκλήρωσή τους.
- Κατά παρέκκλιση της παρ. 1, με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του οικείου Ο.Τ.Α. α’ βαθμού ή της οικείας Δ.Ε.Υ.Α. που λαμβάνεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας έξι (6) μηνών, η αρμοδιότητα διαχείρισης του αρδευτικού δικτύου δύναται να ασκείται από τον Ο.Τ.Α. ή τη Δ.Ε.Υ.Α.. Στην περίπτωση αυτή, υπογράφεται σύμβαση με τον Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε., με την οποία καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις της συνεργασίας και οι υποχρεώσεις των συμβαλλόμενων μερών. Το δε προσωπικό που απασχολείται στον Ο.Τ.Α. ή στη Δ.Ε.Υ.Α. για την παροχή των υπηρεσιών άρδευσης, παραμένει στον Ο.Τ.Α. ή στη Δ.Ε.Υ.Α., αντίστοιχα.
- Με την επιφύλαξη της παρ. 2, ο Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. ασκεί το σύνολο των αρμοδιοτήτων αναφορικά με τη διαχείριση των αυτόνομων δικτύων άρδευσης του Υδατικού Διαμερίσματος Θεσσαλίας, διαθέτοντας για τον σκοπό αυτό τους οικείους πόρους.
- Κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, το προσωπικό που κατά τον χρόνο της μεταφοράς της αρμοδιότητας της παρ. 1 στον Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε., απασχολείται στις Δ.Ε.Υ.Α. ή στους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, με αντικείμενο τη διαχείριση των αυτόνομων δικτύων άρδευσης, στελεχώνει τον Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. ως εξής:
α) Το μόνιμο προσωπικό αποσπάται αυτοδικαίως, δυνάμει του παρόντος νόμου, από τη μεταφορά της αρμοδιότητας της παρ. 1, στον Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε.. Η απόσπαση αίρεται με απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε., αν έχουν καλυφθεί οι υπηρεσιακές ανάγκες με πρόσληψη προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου αντίστοιχης κατηγορίας. Στην περίπτωση του προηγούμενου εδαφίου το μόνιμο προσωπικό επιστρέφει σε οργανικές ή προσωποπαγείς θέσεις των οικείων Δήμων.
β) Το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου, που απασχολούνταν στις Δ.Ε.Υ.Α. ή στους Δήμους, μεταφέρεται αυτοδικαίως με τη θέση που κατείχε, και αποτελεί εφεξής προσωπικό του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε., με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου, αντίστοιχα.
Με διαπιστωτικές πράξεις του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας και του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αντίστοιχα, οι οποίες δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, τοποθετείται το μόνιμο προσωπικό το οποίο αποσπάται και το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, που μεταφέρεται στον Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε..
- Τα καθήκοντα των υπαλλήλων, που αποσπώνται ή μεταφέρονται στον Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε., σύμφωνα με την παρ. 4, αντιστοιχούν προς εκείνα που ασκούσαν στις Δ.Ε.Υ.Α. ή στους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού. Για το προσωπικό, που αποσπάται ή μεταφέρεται αυτοδικαίως, εξακολουθούν να διατηρούνται, ως προσωπική διαφορά, οι πάσης φύσεως, επιπλέον μισθολογικές διαφορές και επιδόματα, που ελάμβαναν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος. Ο χρόνος προϋπηρεσίας τους αναγνωρίζεται για όλες τις υπηρεσιακές και μισθολογικές συνέπειες και η υπαλληλική τους κατάσταση διέπεται από το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό καθεστώς της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 3408/2005 (Α’ 272).
- Η μισθοδοσία του προσωπικού που αποσπάται ή μεταφέρεται στον Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε., σύμφωνα με την παρ. 4, βαρύνει τον προϋπολογισμό του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε..
- Με απόφαση του Δ.Σ. του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. και με την επιφύλαξη της κοινής απόφασης της παρ. 11 του άρθρου 67, καθορίζονται περαιτέρω οι διοικητικές λεπτομέρειες της απόσπασης και της μεταφοράς του αντίστοιχου προσωπικού στον Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε., τα θέματα υπηρεσιακής κατάστασης, των μεταθέσεων και κάθε είδους μετακινήσεων του προσωπικού, η μισθοδοσία, η κάλυψη των δαπανών μισθοδοσίας, η μεταφορά των πιστώσεων μισθοδοσίας στον Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε., καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.
- Μέχρι την έκδοση της κοινής απόφασης της παρ. 11 του άρθρου 67, η μισθοδοσία του προσωπικού του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. καλύπτεται από τις Δ.Ε.Υ.Α. και τους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, ως φορείς προέλευσης του προσωπικού.
- Η τιμολογιακή πολιτική του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. διαμορφώνεται σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΓρΓΓΦΠΥ/103755/2994/26.9.2024 κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β΄ 5438), όπως εκάστοτε ισχύει, και την παρ. 6 του άρθρου 12 του ν. 3199/2003 (Α΄ 24), και διαφοροποιείται ανά εξυπηρετούμενη περιοχή λαμβάνοντας υπόψη την προέλευση του νερού, την τιμολογιακή πολιτική της Δ.Ε.Υ.Α. ή του Δήμου που εξυπηρετούσε την περιοχή και την ανάγκη κάλυψης των αντίστοιχων λειτουργικών δαπανών των αυτόνομων δικτύων άρδευσης.
- Σε περίπτωση λύσης ή με οποιονδήποτε τρόπο κατάργησης του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε., το προσωπικό της παρ. 4 επιστρέφει αυτοδικαίως στους οικείους Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού με το προηγούμενο καθεστώς που είχε αναφορικά με τον κλάδο και την ειδικότητά του, όπως προσδιορίζονται στο π.δ. 85/2022 (Α΄232).
11. Με σύμβαση, μεταξύ του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε. και του οικείου Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού που βρίσκεται εντός της περιοχής δραστηριότητας του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε., δύναται να συμφωνηθεί η περιέλευση του ήδη κατασκευασμένου δικτύου άρδευσης του Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού κατά κυριότητα στον ΟΔ.Υ.Θ. Α.Ε.. Τα δίκτυα άρδευσης, που κατασκευάζονται, ή αντικαθίστανται, εντός της περιοχής δραστηριότητας του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε., μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος, περιέρχονται αυτοδικαίως στην κυριότητα του Ο.Δ.Υ.Θ. Α.Ε..
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΙΚΤΥΩΝ ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ (άρθρα 58-66)"
#1 Σχόλιο Από ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΚΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Στις 17 Φεβρουάριος, 2025 @ 23:36
ΑΡΘΡΟ 58:
Η Α.Ε. »ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΒΟΛΒΗΣ – ΛΑΓΚΑΔΑ Α.Ε.» ΘΑ ΕΧΕΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΜΟΝΟ, ΣΤΑ ΧΩΡΙΚΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΒΟΛΒΗΣ ΚΑΙ ΛΑΓΚΑΔΑ ΜΟΝΟ. ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΥΤΗ ΟΙ ΕΝ ΛΟΓΩ ΔΗΜΟΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ, ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ, ΠΡΑΓΜΑ ΠΑΡΑΛΟΓΟ. ΟΙ ΑΝΩΤΕΡΩ ΔΗΜΟΙ ΘΑ ΕΞΑΡΤΩΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥΣ Π.Χ. ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΗΝ ΑΡΘΕΥΟΜΕΝΗΣ ΓΗΣ, ΝΑ ΕΞΑΡΤΩΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΘ Α.Ε. Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΜΙΑ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ – ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΡΔΕΥΣΗΣ. ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΑΥΤΟ ΜΕΙΩΝΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΤΗΝ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ, ΚΑΙ ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΓΙΑ ΑΣΚΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑ ΤΟΥΣ.
ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΒΟΛΒΗΣ ΚΑΙ ΛΑΓΚΑΔΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΠΟ 50% ΕΚΑΣΤΟΣ, ΚΑΙ Η ΕΥΑΘ ΑΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΜΟΝΟ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ.
ΑΡΘΡΟ 59: ΣΕ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ: ΤΟ 5ΜΕΛΕΣ Δ.Σ. ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ 2 ΜΕΛΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕΝΑ ΔΗΜΟ, ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΩΣ 5 ΜΕΛΟΣ. (ΚΑΤ ΈΞΑΙΡΕΣΗ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΛΕΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ Δ.Σ. ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΜΕ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ 3/5 ΕΠΙ ΤΩΝ ΠΑΡΟΝΤΩΝ ‘Η ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΦΙΚΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΑΘ ΑΕ.
#2 Σχόλιο Από ΣΙΣΜΑΝΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Στις 25 Φεβρουάριος, 2025 @ 11:07
Προτείνεται η συμμετοχή/ προσθήκη στο εν λόγω νομικό πρόσωπο του δήμου Ωραιοκάστρου με αντίστοιχο ποσό συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της νεοσυσταθείσας Εταιρείας Άρδευσης καθώς ο κάμπος της Δ.Ε Μυγδονίας αποτελεί μέρος της ευρύτερης πεδιάδας του Λαγκαδά , με δραστηριοποίηση εκατοντάδων αγροτών στη συγκεκριμένη περιοχή και άμεση ανάγκη διαχείρισης εγγειοβελτιωτικών έργων (Εγγειοβελτιωτικά έργα αποτελούν τα φράγματα, οι αρδευτικές διώρυγες, οι στραγγιστικές τάφροι, τα αντλιοστάσια, μικρά τεχνικά, αγροτική οδοποιία κ.ά.).