ΜΕΡΟΣ Γ΄ – ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑΣ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (άρθρα 47-54)

Άρθρο 47  

Δικαστική επίλυση διαφορών σε συμβάσεις – Προσθήκη άρθρου 27Α στον ν. 5037/2023

Προστίθεται άρθρο 27Α στον ν. 5037/2023 (Α’ 78), ως εξής:

«Άρθρο 27Α

Δικαστική επίλυση διαφορών επί συμβάσεων που αναθέτουν η «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» και η «Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε.»

  1. Κάθε διαφορά που προκύπτει κατά την εκτέλεση συμβάσεων του ν. 4412/2016 (Α’ 147), οι οποίες ανατίθενται από την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ή την Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε. επιλύεται με την άσκηση προσφυγής ή αγωγής ενώπιον: α) του Διοικητικού Πρωτοδικείου της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα, εφόσον πρόκειται για σύμβαση προμήθειας ή παροχής υπηρεσιών και β) του Διοικητικού Εφετείου της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα, εφόσον πρόκειται για σύμβαση έργου ή μελέτης ή παροχής τεχνικών και λοιπών επιστημονικών υπηρεσιών. Παρέκταση αρμοδιότητας δεν επιτρέπεται. Η παρούσα τελεί υπό την επιφύλαξη της αρμοδιότητας του Συμβουλίου της Επικρατείας, κατά την παρ. 3 του άρθρου 372 του ν. 4412/2016.
  2. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται, οι παρ. 3 έως 5 και 7 του άρθρου 175 του ν. 4412/2016 και οι παρ. 3 έως 6 του άρθρου 205Α του ν. 4412/2016, συμπληρωματικά, δε, ο Κώδικας Διοικητικής Δικονομίας (ν. 2717/1999, Α΄ 97).
  3. Το παρόν εφαρμόζεται στο σύνολο των διαφορών, που ανακύπτουν και κατά την εκτέλεση συμβάσεων, η διαδικασία ανάθεσης των οποίων είχε εκκινήσει προ της έναρξης ισχύος του παρόντος, εφόσον οι σχετικές διαφορές δεν έχουν αχθεί προς επίλυση ενώπιον τακτικών ή διαιτητικών δικαστηρίων.
  4. Εάν ενστάσεις για συμβάσεις της παρ. 4 που για την επίλυση των διαφορών που ανακύπτουν από αυτές, έχει προβλεφθεί στα οικεία συμβατικά τεύχη προσφυγή σε διαιτησία, έχουν ήδη απορριφθεί ρητά ή σιωπηρά, η προθεσμία για την προσφυγή στο αρμόδιο δικαστήριο της παρ. 1 ορίζεται σε δύο (2) μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος.».

 

Άρθρο 48

Πόροι της Εταιρείας Ύδρευσης και Αποχέτευσης Πρωτεύουσας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 11 ν. 1068/1980

Στην παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 1068/1980 (Α’ 190), περί πόρων της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε., αντικαθίστανται οι περ. γ) και δ), προστίθενται περ. ιστ) και ιζ), και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Πόροι της Εταιρείας είναι:

α) Το τέλος χρήσεως υπονόμου.

β) Το τέλος συνδέσεως μετά του δικτύου αποχετεύσεως της παρ. 6 του άρθρου 13 του παρόντος νόμου.

γ) Η δαπάνη που αναλογεί στο κόστος κατασκευής του αγωγού ακάθαρτων, που υπάρχει ή είναι υπό́ κατασκευή́ ή προβλέπεται να κατασκευασθεί σε οδό́ έμπροσθεν του ακινήτου (αναλογούσα δαπάνη κατασκευής).

δ) Η δαπάνη κατασκευής των εξωτερικών διακλαδώσεων αποχέτευσης της παρ. 2 του άρθρου 14.

ε) Η αξία καταναλισκομένου ύδατος.

στ) Η δαπάνη νέων παροχετεύσεων ύδατος μετά του τέλους συνδέσεως και της μετωπικής εισφοράς.

ζ) Η εγγύησις χρήσεως υδρομετρητού.

η) Η δαπάνη μεταφοράς παροχών ύδατος.

θ) Η δαπάνη αναβιβάσεως-καταβιβάσεως νέων παροχετεύσεων.

ι) Η δαπάνη μετατοπίσεως αγωγών, υδρομετρητών ή άλλων εργασιών.

ια) Η δαπάνη κατασκευής δικτύου υδρεύσεως εκτός συμβατικής ζώνης.

ιβ) Ειδικά τέλη και εισφοραί.

ιγ) Ειδικά τέλη εκ κατασκευών και παροχής ειδικών υπό ειδικάς συνθήκας υπηρεσιών.

ιδ) Αι πρόσοδοι εκ της περιουσίας ή το τίμημα εκ της εκποιήσεως ταύτης.

ιε) Δάνεια, κληρονομίαι, κληροδοσίαι, δωρεαί και λοιπαί επιχορηγήσεις.

ιστ) Η αξία του επαναχρησιμοποιούμενου ύδατος που ανακτάται από την επεξεργασία των λυμάτων.

ιζ) Τα έσοδα από λοιπές δραστηριότητες που εντάσσονται στον σκοπό και το αντικείμενο της εταιρείας.».

 

Άρθρο 49

Δαπάνες κατασκευής αγωγών αποχέτευσης – Αντικατάσταση άρθρου 13 ν. 1068/1980

Το άρθρο 13 του ν. 1068/1980 (Α’ 190), περί δαπανών κατασκευής αγωγών αποχέτευσης, αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 13

Δαπάνη κατασκευής αγωγών αποχέτευσης

  1. Κατά την κατασκευή των αγωγών του δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων, η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. χρεώνει την αναλογούσα δαπάνη κατασκευής αυτών, όπως προκύπτει από αιτιολογημένη έκθεση της αρμόδιας τεχνικής υπηρεσίας της, στους ιδιοκτήτες των παρόδιων ακινήτων, ανάλογα με το μήκος της πρόσοψης εκάστου ακινήτου επί του αγωγού, βάσει τριωρόφου οικοδομής, ανεξαρτήτως εάν το ακίνητο έχει οικοδομηθεί. Παρόδιος ιδιοκτήτης οικοπέδου, ισογείου ή διωρόφου οικοδομής, δύναται να ανεγείρει τριώροφη οικοδομή χωρίς επιπλέον δαπάνη για την κατασκευή του δικτύου αποχετεύσεως ακαθάρτων.
  2. Για κάθε όροφο πλέον των τριών ή για κάθε υπόγειο όροφο, που χρησιμοποιείται για κατοικία ή επαγγελματική ή βιοτεχνική στέγη, το ποσό της δαπάνης της παρ. 1 προσαυξάνεται σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας Δικτύου Αποχέτευσης Ε.Υ.Δ.Α.Π. Α.Ε. (Β’ 846/21.4.2009).
  3. Για ακίνητα μπροστά από τα οποία βρίσκονται αγωγοί ακαθάρτων κατασκευασμένοι από τον οικείο Δήμο, θεωρείται ότι οι ιδιοκτήτες τους έχουν καταβάλει την αναλογούσα δαπάνη κατασκευής στον αρμόδιο Δήμο, βάσει τριωρόφου οικοδομής, και η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. δεν δύναται να εισπράξει αντ’ αυτού, παρά μόνο τα προβλεπόμενα στην παρ. 2. Για ακίνητα μπροστά από τα οποία κατασκευάζονται, έως τη δημοσίευση του παρόντος αγωγοί ακαθάρτων αρμοδιότητας κατασκευής Δήμου, την αναλογούσα δαπάνη κατασκευής δικαιούται να εισπράξει ο αρμόδιος Δήμος που εκτέλεσε το έργο. Κατά τα λοιπά, ισχύει η παρ. 2.
  4. Για τον επιμερισμό της δαπάνης επί κτισμάτων ύψους μεγαλυτέρου των 5,20 μ. και μη διηρημένων σε συνήθεις ορόφους που χρησιμοποιούνται σε βιομηχανίες ή βιοτεχνίες ή σε άλλες ειδικές χρήσεις, ο αριθμός των ορόφων υπολογίζεται βάσει της ακόλουθης αντιστοιχίας υψών και ορόφων:

α) Μέχρι 5,20 μ. ύψους, ένας (1) όροφος.

β) Από 5,21 μ., μέχρι 8,50 μ. ύψους, δύο (2) όροφοι.

γ) Από 8,51 μ., μέχρι 11,00 μ. ύψους, τρεις (3) όροφοι.

δ) Από 11,01 μ., μέχρι 14,00 μ. ύψους, τέσσερις (4) όροφοι και από 14,01 μ. και άνω πέντε (5) όροφοι.

ε) στους ανωτέρω ορόφους προστίθενται και οι υπάρχοντες υπόγειοι όροφοι, που εμπίπτουν στην παρ. 2.

  1. Η αναλογούσα δαπάνη κατασκευής του δικτύου αποχέτευσης, με την επιφύλαξη της παρ. 3, εισπράττεται αποκλειστικά από την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε..
  2. Για αγωγούς που έχουν ήδη κατασκευασθεί κατά τη δημοσίευση του παρόντος, το τέλος συνδέσεως των παροδίων που δεν εισπράχθηκε μέχρι τότε, εισπράττει η Ε.Υ.Δ.Α.Π. Α.Ε..
  3. Ειδικά για οικισμούς προτεραιότητας για τους οποίους έχουν εφαρμογή οι υποχρεώσεις της υπό στοιχεία οικ. 5673/400/5.3.1997 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Γεωργίας και Υγείας και Πρόνοιας, περί μέτρων και όρων για την επεξεργασία αστικών λυμάτων (Β’ 192), η κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης, δύναται να χρηματοδοτείται από προγράμματα δημοσίων επενδύσεων (συγχρηματοδοτούμενα ή μη). Στις περιπτώσεις αυτές οι ιδιοκτήτες των συνδεόμενων ακινήτων δεν καταβάλλουν την αναλογία της δαπάνης κατασκευής του δικτύου αποχέτευσης κατά το ποσό που έχει χρηματοδοτηθεί.».

 

Άρθρο 50

Δαπάνη κατασκευής της διακλάδωσης αποχέτευσης – Αντικατάσταση άρθρου 14 ν. 1068/1980

Το άρθρο 14 του ν. 1068/1980 (Α’ 190), περί δαπανών διακλαδώσεως αποχέτευσης, αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 14

Δαπάνη κατασκευής της διακλάδωσης αποχέτευσης

  1. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος οι εξωτερικές διακλαδώσεις των ακινήτων μετά των φρεατίων, όπως προβλέπονται στον Κανονισμό Λειτουργίας Δικτύου Αποχέτευσης Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. (Β’ 846/21.4.2009), κατασκευάζονται αποκλειστικά από την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε..
  2. Οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που συνδέονται με το δίκτυο αποχέτευσης καταβάλλουν τη δαπάνη κατασκευής των εξωτερικών διακλαδώσεων για τη σύνδεση του ακινήτου τους με το δίκτυο αποχέτευσης της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.. Η δαπάνη υπολογίζεται βάσει της απόστασης από τη ρυμοτομική γραμμή μέχρι τον αγωγό αποχέτευσης ακαθάρτων. Οι ιδιοκτήτες των ακινήτων απαλλάσσονται από την ανωτέρω υποχρέωση, αν κατά τη δημοσίευση του παρόντος έχουν ήδη προκαταβάλει στον οικείο Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) τη δαπάνη κατασκευής εξωτερικής διακλάδωσης, η οποία όμως δεν πραγματοποιήθηκε. Στις περιπτώσεις αυτές ο οικείος Ο.Τ.Α. αποδίδει στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. το ποσό που αντιστοιχεί στην εν λόγω δαπάνη έως την 30ή Ιουνίου 2025.
  3. Η οριστική δαπάνη εκκαθαρίζεται από την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. μετά την εκτέλεση της εργασίας και η χρέωση αποστέλλεται στον ιδιοκτήτη ή διαχειριστή του ακινήτου.
  4. Για την κατασκευή της εξωτερικής διακλάδωσης του ακινήτου, η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. εξετάζει εάν έχει καταβληθεί η αναλογούσα δαπάνη κατασκευής του παρόντος. Σε περίπτωση οφειλής, η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ενημερώνει εγγράφως τον ιδιοκτήτη ή διαχειριστή του ακινήτου, και, κατόπιν της εξόφλησης από τον τελευταίο της αναλογούσας δαπάνης κατασκευής, υλοποιεί το έργο. Μετά την υλοποίηση του έργου, η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. προχωρά στην τιμολόγηση του έργου της εξωτερικής διακλάδωσης.
  5. Η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. καθιστά υποχρεωτική για τους ιδιοκτήτες των ακινήτων τη σύνδεση της εσωτερικής εγκατάστασης αποχέτευσης με το δίκτυο αποχέτευσης ακαθάρτων εντός τριών (3) μηνών από την περάτωση των εξωτερικών διακλαδώσεων, υπό την προϋπόθεση της ύπαρξης κεντρικού συλλεκτήριου αγωγού εν λειτουργία, άλλως εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη λειτουργίας του συλλεκτήριου αγωγού. Η προθεσμία άρχεται μετά από σχετική έγγραφη ειδοποίηση της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. κατά τον Κανονισμό Λειτουργίας Δικτύου Αποχέτευσης Ε.ΥΔ.Α.Π., αναφορικά με τη διαδικασία ενημέρωσης και τον τρόπο επιβολής των κυρώσεων της παρ. 6 περί μη συμμόρφωσης.
  6. Αν οι ιδιοκτήτες δεν καταθέσουν έγκαιρα, είτε με πρωτοβουλία τους, είτε μετά από πρόσκληση της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε., αίτηση σύνδεσης με πλήρη δικαιολογητικά σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας Δικτύου Αποχέτευσης Ε.ΥΔ.Α.Π., η τελευταία κατασκευάζει την εξωτερική διακλάδωση σε θέση που κρίνει κατάλληλη και χρεώνει τους ιδιοκτήτες με την δαπάνη αυτή, εκτός από την περίπτωση του άρθρου 96 του ν. 4685/2020 (Α’ 92). Επίσης, χρεώνει το τέλος χρήσης υπονόμου, σύμφωνα με τον ανωτέρω Κανονισμό και επιβάλλει χρηματική ποινή, το ύψος της οποίας ανέρχεται σε ποσό πενταπλάσιο έως και δεκαπλάσιο του μεγαλύτερου συνολικά καταβληθέντος ποσού εκκαθαριστικού λογαριασμού, συμπεριλαμβανομένου του παγίου, της τελευταίας διετίας ανά κατοικία, ή επαγγελματική ή βιοτεχνική στέγη, και πάντως ποσό όχι μικρότερο από εκατό (100) ευρώ σε ετήσια βάση. Το ύψος της χρηματικής ποινής ανά περίπτωση ορίζεται με απόφαση της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του ακινήτου και η επιβαλλόμενη χρηματική ποινή βεβαιώνεται και εισπράττεται από την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε..».

 

Άρθρο 51

Τέλος χρήσεως υπονόμου και τέλος υδρεύσεως – Τροποποίηση άρθρου 16 ν. 1069/1980

Το άρθρο 16 του ν. 1068/1980 (Α’ 190), περί τελών υπονόμου και υδρεύσεως, αντικαθίσταται, πλην της παρ. 2, και το άρθρο 16 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 16

Τέλος χρήσης υπονόμου και τέλος ύδρευσεως

  1. Οι ιδιοκτήτες των ακινήτων που συνδέονται με τα δίκτυα καταβάλλουν τέλος χρήσεως υπονόμου και τέλος υδρεύσεως, που εισπράττεται μέσω των λογαριασμών καταναλώσεως ύδατος, σύμφωνα με τα άρθρα 25 και 26.
  2. Το τέλος χρήσεως του υπονόμου οφείλεται και υπό ιδιοκτήτου ακινήτου συνδεθέντος αυθαιρέτως, καθ` οιονδήποτε τρόπον αμέσως ή εμμέσως, μετά του δικτύου αποχετεύσεως της Εταιρείας δι` όσον χρόνον διαρκεί η τοιαύτη σύνδεσις. Η εις τας περιπτώσεις αυθαιρέτου συνδέσεως καταβολή του τέλους χρήσεως υπονόμου υπό του υποχρέου δεν απαλλάσσει τούτον των λοιπών συνεπειών.
  3. Η σύνδεση της εσωτερικής εγκατάστασης αποχέτευσης με το δίκτυο αποχέτευσης ακαθάρτων γίνεται εντός της προθεσμίας της παρ. 5 του άρθρου 14, μετά την πάροδο της οποίας άρχεται η υποχρέωση καταβολής του τέλους χρήσεως υπονόμου.
  4. Στις περιπτώσεις ακινήτων που χρησιμοποιούνται από βιομηχανίες, βιοτεχνίες, εκπαιδευτήρια, επιχειρήσεις λουτρών, ξενοδοχεία, νοσοκομεία, κοινωφελή ιδρύματα, καθώς και σε κάθε άλλη περίπτωση ακινήτων που καθορίζονται από το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) της Εταιρείας κατά κατηγορίες, και αναλόγως του υδραυλικού και του ρυπαντικού φορτίου, το τέλος χρήσεως υπονόμου καθορίζεται με απόφαση του Δ.Σ., σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΓρΓΓΦΠΥ/103755/2994/26.9.2024 κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εσωτερικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β΄ 5438), όπως εκάστοτε ισχύει.
  5. Για ακίνητα που έχουν συνδεθεί με το δίκτυο αποχέτευσης ακαθάρτων και για τα οποία δεν χρεώνεται τέλος ή δικαίωμα χρήσεως υπονόμου, η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. δύναται να προβαίνει αφενός σε αναδρομική χρέωση του δικαιώματος αυτού από τότε που ορίζει η παρ. 5 του άρθρου 14 και αφετέρου στις απαιτούμενες ενέργειες διεκδίκησης από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) διαφυγόντων εσόδων, εφόσον οι Ο.Τ.Α. δεν έχουν γνωστοποιήσει στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. τα κατασκευαστικά στοιχεία της εξωτερικής διακλάδωσης, καθώς και τα στοιχεία των κυρίων των συνδεδεμένων ακινήτων.

Στην περίπτωση ακινήτων που έχουν συνδεθεί με το οριστικό δίκτυο αποχέτευσης ακαθάρτων αλλά δεν υδρεύονται από το δίκτυο της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. και προκειμένου να είναι δυνατός ο υπολογισμός του τέλους χρήσης υπονόμου ποσοστιαία επί της κατανάλωσης ύδατος, σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΓρΓΓΦΠΥ/103755/2994/26.9.2024 κοινή υπουργική απόφαση, ο εκάστοτε αρμόδιος για την υδροδότηση φορέας διαβιβάζει στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. την ετήσια κατανάλωση ύδατος των εν λόγω ακινήτων. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, η Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. δύναται να διεκδικήσει από τον οικείο φορέα τα διαφυγόντα από τη μη τιμολόγηση έσοδα.».

 

Άρθρο 52 

Πλήρωση θέσεων Γενικών Διευθυντών

  1. Η πλήρωση των προβλεπόμενων θέσεων Γενικών Διευθυντών γίνεται κατόπιν δημόσιας προκήρυξης με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. και της Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., αντίστοιχα. Οι Γενικοί Διευθυντές προσλαμβάνονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου διάρκειας έως τεσσάρων (4) ετών, οι οποίες μπορούν να ανανεώνονται για ίσο χρονικό διάστημα με απόφαση του οικείου Δ.Σ.. Μετά από εισήγηση του διευθύνοντος συμβούλου, εγκρίνονται από το οικείο Δ.Σ. οι προς πλήρωση θέσεις, η διαδικασία πρόσληψης και οι στόχοι προς επίτευξη.
  2. Με απόφαση του οικείου Δ.Σ., μετά από εισήγηση του διευθύνοντος συμβούλου, καθορίζονται οι θέσεις των Γενικών Διευθυντών που πληρώνονται με τη διαδικασία της παρ. 1, τα κριτήρια πρόσληψης, η διάρκεια, και οι λοιποί όροι των σχετικών συμβάσεων. Οι αποδοχές καθορίζονται σύμφωνα με την πολιτική αποδοχών της εταιρείας και απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των μετόχων. Η παρ. 1 του άρθρου 28 του ν. 4354/2015 (A` 176) δεν έχει εφαρμογή στις αμοιβές των Γενικών Διευθυντών της παρ. 1.
  3. Στη διαδικασία επιλογής, κατόπιν δημόσιας προκήρυξης, επιτρέπεται να συμμετέχουν υπάλληλοι που ανήκουν στο προσωπικό της εταιρείας, καθώς και πρόσωπα που δεν έχουν σύμβαση εργασίας με αυτήν. Αν υπάλληλος της εταιρείας επιλεγεί για θέση Γενικού Διευθυντή, λαμβάνει τις αντίστοιχες αποδοχές για όσο διαρκεί η θητεία του. Μετά τη λήξη της θητείας του ως Γενικού Διευθυντή επανέρχεται στην προηγούμενη θέση του και λαμβάνει τις αποδοχές που αντιστοιχούν σ’ αυτή.
  4. Πρόσωπο που έχει ολοκληρώσει πλήρη θητεία Γενικού Διευθυντή, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, επιτρέπεται να συμμετάσχει στο μέλλον σε διαδικασία για την πλήρωση της ίδιας θέσης.
  5. Η αξιολόγηση των αιτήσεων διενεργείται από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Δ.Σ.. Η επιτροπή συντάσσει προσωρινούς πίνακες κατάταξης, τους οποίους αναρτά στην ιστοσελίδα της εταιρείας. Κατά των πινάκων αυτών ασκείται ένσταση μόνο για λόγους νομιμότητας εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επομένη της καταχώρισης αυτών στην ιστοσελίδα της εταιρείας. Οι ενστάσεις εξετάζονται από επιτροπή, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Δ.Σ.. Η επιτροπή ενστάσεων καταρτίζει και τον οριστικό πίνακα προσληπτέων και απορριπτέων, τον οποίο επικυρώνει το Δ.Σ. με απόφασή του. Αν δεν κατατεθούν ενστάσεις κατά του προσωρινού πίνακα, η επιτροπή αξιολόγησης καταρτίζει τον οριστικό πίνακα προσληπτέων και απορριπτέων, τον οποίο επικυρώνει το Δ.Σ. με απόφασή του. Τα οριστικά αποτελέσματα αναρτώνται στην ιστοσελίδα της εταιρείας.
  6. Η σύμβαση εργασίας Γενικού Διευθυντή καταγγέλλεται πριν από τη συμβατικώς καθορισμένη λήξη της, αν δεν επιτύχει τους στόχους που έχουν τεθεί και μετά από συνολική αξιολόγηση της απόδοσής του. Στη σύμβαση εργασίας προβλέπεται ότι, σε περίπτωση πρόωρης λύσης της, σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο, η αποζημίωση που δικαιούται να λάβει ο Γενικός Διευθυντής δεν υπερβαίνει τις μηνιαίες αποδοχές του έως έξι (6) μηνών.

 

Άρθρο 53

Μετάταξη προσωπικού

  1. Η παρ. 13 του άρθρου 21 του ν. 1068/1980 (Α’ 190), περί μετατάξεων, αντικαθίσταται ως εξής:

«13. Το προσωπικό της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου που υπάγεται στον Κανονισμού Προσωπικού Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. (π.δ. 597/1985, Α’ 203) δύναται, κατόπιν αίτησης, να μετατάσσεται στην «Εταιρεία Παγίων Ε.ΥΔ.ΑΠ.», στην Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., στην «Ε.Υ.Α.Θ. Παγίων» και στις Δ.Ε.Υ.Α., με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών, κατόπιν εισήγησης των αντίστοιχων Διοικητικών Συμβουλίων. Με την ίδια διαδικασία δύναται να μετατάσσεται στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. το προσωπικό της «Εταιρείας Παγίων Ε.ΥΔ.ΑΠ.», της Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., της «Ε.Υ.Α.Θ. Παγίων» και των Δ.Ε.Υ.Α.».

  1. Στο άρθρο 19 του ν. 2937/2001 (Α΄ 169), περί προσωπικού, προστίθεται παρ. 5, ως εξής:

«5. Το προσωπικό της Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε. με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου που υπάγεται στον Κανονισμό Προσωπικού Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε. δύναται, κατόπιν αίτησης, να μετατάσσεται στην Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε., στην «Εταιρεία Παγίων Ε.ΥΔ.ΑΠ.», στην «Ε.Υ.Α.Θ. Παγίων» και στις Δ.Ε.Υ.Α., με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων των Υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών, κατόπιν εισήγησης των αντίστοιχων Διοικητικών Συμβουλίων. Με την ίδια διαδικασία δύναται να μετατάσσεται στην Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε. το προσωπικό της «Εταιρείας Παγίων Ε.ΥΔ.ΑΠ.», της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε., της «Ε.Υ.Α.Θ. Παγίων» και των Δ.Ε.Υ.Α.».

 

Άρθρο 54

Αποσπάσεις υπαλλήλων στη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων

  1. Επιτρέπεται η απόσπαση στον κλάδο Υδάτων της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων (Ρ.Α.Α.Ε.Υ.), έως πέντε (5) υπαλλήλων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης. Η απόσπαση πραγματοποιείται κατόπιν αίτησης του ενδιαφερομένου υπαλλήλου, σύμφωνης γνώμης του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και απόφασης της Ολομέλειας της Ρ.Α.Α.Ε.Υ..
  2. Η διάρκεια της απόσπασης της παρ. 1 ανέρχεται σε τρία (3) έτη και δύναται να παραταθεί άπαξ, για ίσο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με την διαδικασία της παρ. 1.
  • Το νομοσχέδιο θεωρητικά έρχεται να καλύψει τις ανάγκες όλης της χώρας για ύδρευση και αποχέτευση. Για ένα τόσο μεγάλο εθνικό σχέδιο, που αφορά 11 εκατομμύρια πολίτες, μπορούμε να πούμε ότι είναι η επιτομή της προχειρότητάς.
    Συγκεκριμένα:
    Αφού έχει συστηματικά η κυβέρνηση απαξιώσει τις ΔΕΥΑ εδώ και δεκαετίες, τώρα θα τις συνενώσει με την ΕΥΑΘ, διακινδυνεύοντας την διάλυση και της ΕΥΑΘ.
    Με ποιους διαβουλεύτηκε το Υπουργείο στην ΕΥΑΘ ώστε να είναι σίγουρο ότι η ΕΥΑΘ μπορεί να αναλάβει (τεχνικά) δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης που δεν έχουν χαρτογραφηθεί, είναι απαρχαιωμένα, υπολειτουργούν;
    Με ποιους διαβουλεύτηκε το Υπουργείο στην ΕΥΑΘ ώστε να είναι σίγουρο ότι η ΕΥΑΘ μπορεί να αναλάβει (οικονομικά) τις ΔΕΥΑ; Το νομοσχέδιο προβλέπει επιδότηση του 70% (αν συνενωθούν μέσα στο 2025) των χρεών των ΔΕΥΑ. Θα αναλάβει το υπόλοιπο χρέος η ΕΥΑΘ;
    Με ποιους διαβουλεύτηκε το Υπουργείο στην ΕΥΑΘ ώστε να είναι σίγουρο ότι η ΕΥΑΘ μπορεί να αναλάβει χιλιάδες νέους καταναλωτές/χρήστες σε τόσο μεγάλη απόσταση από την σημερινή περιοχή ευθύνης της;
    Έγινε οικονομοτεχνική ανάλυση αυτής της συνένωσης;
    Με ποιο προσωπικό και ποια τεχνογνωσία θα κληθεί η ΕΥΑΘ να επιλύσει άσχετες με αυτήν νομικές διαμάχες που εκκρεμούν σήμερα μεταξύ ΔΕΥΑ και ιδιωτών, παρόχων, κτλ;
    Με το νομοσχέδιο δημιουργούνται εργαζόμενοι δύο ταχυτήτων στην ΕΥΑΘ, που με την ίδια ειδικότητα και για την ίδια εργασία θα αμείβονται διαφορετικά. Δημιουργούνται τα θεμέλια της υπονόμευσης της εργασιακής ειρήνης της εταιρείας με τον τρόπο αυτό και της άνισης μεταχείρισης.
    Το νομοσχέδιο δημιουργεί κάτι πρωτοφανές: μια ομάδα «ελίτ» , οι εντεταλμένοι σύμβουλοι, θα μπορούν να ασκούν ΒΕΤΟ στις αποφάσεις του ΔΣ της ΕΥΑΘ. Έτσι θα αναπτυχθεί το νέο σχήμα; Ακόμη και με τους όρους της κυβέρνησης, κάποιος τοποθετημένος από ΟΤΑ, θα μπορεί να σταματάει αποφάσεις μιας εταιρείας εισηγμένης στο Χρηματιστήριο, που ελέγχεται από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, έχει μετόχους. ενημερώθηκε η Κεφαλαιαγορά;
    Τι θα συμβεί όταν δύο εντεταλμένοι σύμβουλοι, προερχόμενοι από διαφορετικούς ΟΤΑ έρθουν σε σύγκρουση και ασκούν εναλλάξ ΒΕΤΟ ανάλογα με τα μικροσυμφέροντα της περιοχής τους; Δεν πρόκειται προχωρήσει καμία απόφαση τελικά. Ακόμη και η ρύθμιση του νομοσχεδίου ότι αποφασίζει η ΡΑΑΕΥ σε ένα μήνα, να θυμίσουμε ότι ο αντιπρόεδρος της ΡΑΑΕ Ύδρευσης, τόνισε στην Βουλή ότι δεν έχει προσωπικό ούτε για τις βασικές λειτουργίες της Αρχής.
    Υπάρχει καταγεγραμμένο ποσοστό διαρροών στα δίκτυα των υπό συνένωση ΔΕΥΑ; Υπάρχουν καταγεγραμμένα τα όρια των εκροών των βιολογικών των ΔΕΥΑ;
    Σε περιοχές που το 2025 το νερό δεν πένεται, θα κληθεί η ΕΥΑΘ να δώσει λύσεις που δεν δόθηκαν εδώ και δεκαετίες.
    Με ποιο κριτήριο θα μπορούν να προσλαμβάνονται Γενικοί Διευθυντές εκτός ΕΥΑΘ; Ποιος γνωρίζει καλύτερα την λειτουργία της εταιρείας σήμερα εκτός από το ίδιο το προσωπικό της;
    Με το νομοσχέδιο αυτό, επιχειρείται η συστηματική απαξίωση διάλυσης της ΕΥΑΘ και η διάρρηξη της σχέσης της με τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Η νέα ΕΥΑΘ, θα υποβαθμίσει τις υπηρεσίες της προς τους επί δεκαετίες καταναλωτές της, προκειμένου προσπαθήσει να διορθώσει το χάος στο οποίο θα την εμπλέξει το νέο νομοσχέδιο. Δεν προβλέπονται ούτε προσλήψεις προσωπικού ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει.
    Η επόμενη ημέρα της ψήφισης του νομοσχεδίου, θα οδηγήσει την ΕΥΑΘ στην απαξίωση, την οικονομική κατάρρευση, και τις προϋποθέσεις της έμμεσης ιδιωτικοποίησης – εμπορευματοποίηση του φυσικού αγαθού, του Νερού.

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 15:06 | ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Ε.ΥΔ.Α.Π.

    Στο άρθρο 50 (Δαπάνη Κατασκευής Διακλάδωσης Αποχέτευσης), προβλέπεται από εδώ και στο εξής (ψήφιση Νομοσχεδίου) η κατασκευή των εξωτερικών διακλαδώσεων αποχέτευσης ακινήτων να πραγματοποιείται από την Ε.ΥΔ.Α.Π. αντί των Δήμων όπως ισχύει με Νόμο μέχρι σήμερα. Θεωρούμε ότι με την συγκεκριμένη διάταξη, θα δημιουργηθούν μεγάλα προβλήματα καθυστερήσεων στις συνδέσεις των ακινήτων, διότι, λόγω έλλειψης προσωπικού και αντικειμενικής χρονοβόρας ολοκλήρωσης των διαγωνιστικών διαδικασιών για την ανάδειξη αναδόχων (Εργολαβίες) θα είναι αδύνατη για απρόβλεπτο χρονικό διάστημα η εξυπηρέτηση των πολιτών.
    Ενδεικτικά, με τον Δήμο Αθηναίων που έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας η Ε.ΥΔ.Α.Π. αναλαμβάνοντας τις κατασκευές εξωτερικών διακλαδώσεων, η καθυστέρηση των συνδέσεων ξεπερνά το 1 έτος.
    Αναλαμβάνοντας η Ε.ΥΔ.Α.Π. σύμφωνα με την πρόβλεψη και πρόθεση του Σχεδίου Νόμου την υποχρέωση για τις συνδέσεις αποχέτευσης σε ολόκληρη την Αττική είναι πολύ πιθανή η αντικειμενική αδυναμία εξυπηρέτησης των πολιτών.

    Στο άρθρο 52 (Πλήρωση Θέσεων Γενικών Διευθυντών), προβλέπεται η διαδικασία Δημόσιας Προκήρυξης για την πλήρωση των συγκεκριμένων θέσεων. Η Ε.ΥΔ.Α.Π. είναι Εταιρεία Εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών και εποπτεύεται από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Συμπεραίνεται λοιπόν, ότι ως εισηγμένη Εταιρεία η απόφαση για στελέχωση Ανώτατων θέσεων πρέπει να λαμβάνεται από τα αρμόδια όργανα ( Δ.Σ. Ε.ΥΔ.Α.Π. , Γεν. Συνέλευση Μετόχων) και όχι με Νομοθετικές παρεμβάσεις.

  • 27 Φεβρουαρίου 2025, 13:53 | ΕΥΑΘ ΑΕ

    Προστίθεται άρθρο 27Α στον ν. 5037/2023 (Α’ 78), ως εξής:
    «Άρθρο 27Α
    Δικαστική επίλυση διαφορών επί συμβάσεων που αναθέτουν η «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» και η «Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε.»
    Παρ 1. Κάθε διαφορά που προκύπτει κατά την εκτέλεση συμβάσεων του ν. 4412/2016 (Α’ 147), οι οποίες ανατίθενται από την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ή την Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε. επιλύεται με την άσκηση προσφυγής ή αγωγής ενώπιον: α) του Διοικητικού Πρωτοδικείου της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα, εφόσον πρόκειται για σύμβαση προμήθειας ή παροχής υπηρεσιών και β) του Διοικητικού Εφετείου της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα, εφόσον πρόκειται για σύμβαση έργου ή μελέτης ή παροχής τεχνικών και λοιπών επιστημονικών υπηρεσιών. Παρέκταση αρμοδιότητας δεν επιτρέπεται.

    Σχόλια: Πρότασή μας είναι η παντελής απάλειψη του εδαφίου αυτού.
    Ο νομοπαρασκευαστής φαίνεται να επιλέγει ειδικώς για τις συμβάσεις της ύδρευσης και αποχέτευσης, που ενδιαφέρουν το υπόψη νομοσχέδιο, την αρμοδιότητα του ΣτΕ για την επίλυση διαφορών κατά την εκτέλεση συμβάσεων άνω των 15.000.000 €. Αυτή η αρμοδιότητα δεν υφίσταται κατά την εκτέλεση όλων των υπολοίπων συμβάσεων του Ν. 4412/2016. Αν πράγματι αυτό ήθελε η νομοπαρασκευαστική επιτροπή θα έπρεπε να το διατυπώσει διαφορετικά και όχι να παραπέμπει στην παρ.3 του άρθρου 373 του ν.4412/2016 η οποία αφορά τις διαφορές κατά το στάδιο της ανάθεσης των συμβάσεων.

    Παρ 4. Εάν ενστάσεις για συμβάσεις της παρ. 4 που για την επίλυση των διαφορών που ανακύπτουν από αυτές, έχει προβλεφθεί στα οικεία συμβατικά τεύχη προσφυγή σε διαιτησία, έχουν ήδη απορριφθεί ρητά ή σιωπηρά, η προθεσμία για την προσφυγή στο αρμόδιο δικαστήριο της παρ. 1 ορίζεται σε δύο (2) μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος.».

    Σχόλια: Εκ παραδρομής γράφεται «παρ. 4» αντί «παρ.3»

  • 26 Φεβρουαρίου 2025, 17:28 | ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΚΟΥΤΡΗΣ

    Δεν καταλαβαίνω, γιατί να συγχωνευτεί η ΔΕΥΑ Θέρμης με την ΔΕΥΑΘ.
    Στα 18 χρόνια που ζούμε στην περιοχή, η ανταπόκριση της ΔΕΥΑ Θέρμης είναι πολύ καλή σε όσα προβλήματα έχουν ανακύψει.

    Έχει αποδειχτεί σε ΟΛΑ τα μοντέλα, ότι η συγκέντρωση όλων των εξουσιών σε κεντρικές διοικήσεις, κεντρικές εταιρίες, κλπ το μόνο που καταφέρνει είναι η δυσκινησία και τελικά η μη καλή εξυπηρέτηση του πολίτη.

    Ο Δήμος Θέρμης λειτουργεί εξαιρετικά με όλα του τα παρακλάδια. Γιατί να τα κόψουμε;

    Αποκέντρωση και ΟΧΙ συγκέντρωση!!!

  • 26 Φεβρουαρίου 2025, 15:09 | ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ

    Όχι στη συγχώνευση.Μια δημοτική επιχείρηση που δουλεύει υποδειγματικά ως είθισται να συγχωνευθεί και να αρχίσουν τα προβλήματα.

  • 26 Φεβρουαρίου 2025, 12:46 | ΕΥΔΑΠ

    Άρθρο 47, τροποποίηση στον τίτλο, και στις παραγράφους 1 και 4:
    Άρθρο 47
    Δικαστική επίλυση διαφορών που προκύπτουν κατά την εκτέλεση συμβάσεων που αναθέτουν η «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» και η «Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε.» – Προσθήκη άρθρου 27Α στον ν. 5037/2023
    Προστίθεται άρθρο 27Α στον ν. 5037/2023 (Α’ 78), ως εξής:
    «Άρθρο 27Α
    Δικαστική επίλυση διαφορών που προκύπτουν κατά την εκτέλεση συμβάσεων που αναθέτουν η «Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε.» και η «Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε.»
    1. Κάθε διαφορά που προκύπτει κατά την εκτέλεση συμβάσεων του ν. 4412/2016 (Α’ 147), οι οποίες ανατίθενται από την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ή την Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε. επιλύεται με την άσκηση προσφυγής ή αγωγής ενώπιον: α) του Διοικητικού Πρωτοδικείου της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα, εφόσον πρόκειται για σύμβαση προμήθειας ή παροχής υπηρεσιών και β) του Διοικητικού Εφετείου της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης, αντίστοιχα, εφόσον πρόκειται για σύμβαση έργου ή μελέτης ή παροχής τεχνικών και λοιπών επιστημονικών υπηρεσιών. Παρέκταση αρμοδιότητας δεν επιτρέπεται.
    4. Εάν ενστάσεις για συμβάσεις της παρ. 3 που για την επίλυση των διαφορών που ανακύπτουν από αυτές, έχει προβλεφθεί στα οικεία συμβατικά τεύχη προσφυγή σε διαιτησία, έχουν ήδη απορριφθεί ρητά ή σιωπηρά, η προθεσμία για την προσφυγή στο αρμόδιο δικαστήριο της παρ. 1 ορίζεται σε δύο (2) μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος.».

    Άρθρο 49 παράγραφος 7 (τροποποίηση):
    7. Ειδικά για: (α) οικισμούς προτεραιότητας για τους οποίους έχουν εφαρμογή οι υποχρεώσεις της υπό στοιχεία οικ. 5673/400/5.3.1997 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Εθνικής Οικονομίας, Οικονομικών, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, Γεωργίας και Υγείας και Πρόνοιας, περί μέτρων και όρων για την επεξεργασία αστικών λυμάτων (Β’ 192), η κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης των οποίων δύναται να χρηματοδοτείται από προγράμματα δημοσίων επενδύσεων (συγχρηματοδοτούμενα ή μη) και (β) οικισμούς στους οποίους η κατασκευή των υποδομών αποχέτευσης συγχρηματοδοτείται από ευρωπαϊκούς πόρους, οι ιδιοκτήτες των συνδεόμενων ακινήτων δεν καταβάλλουν κανένα ποσό για τη δαπάνη κατασκευής του δικτύου αποχέτευσης.

    Άρθρο 50 παράγραφος 6 (τροποποίηση):
    6. Αν οι ιδιοκτήτες δεν καταθέσουν έγκαιρα, είτε με πρωτοβουλία τους, είτε μετά από πρόσκληση της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε., αίτηση σύνδεσης με πλήρη δικαιολογητικά σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας Δικτύου Αποχέτευσης Ε.ΥΔ.Α.Π., η τελευταία κατασκευάζει την εξωτερική διακλάδωση σε θέση που κρίνει κατάλληλη και χρεώνει τους ιδιοκτήτες με την δαπάνη αυτή, εκτός από την περίπτωση του άρθρου 96 του ν. 4685/2020 (Α’ 92). Επίσης, χρεώνει το τέλος χρήσης υπονόμου, σύμφωνα με τον ανωτέρω Κανονισμό και επιβάλλει χρηματική ποινή, το ύψος της οποίας ανέρχεται σε ποσό πενταπλάσιο έως και δεκαπλάσιο του μεγαλύτερου συνολικά καταβληθέντος ποσού εκκαθαριστικού λογαριασμού, συμπεριλαμβανομένου του παγίου, της τελευταίας διετίας ανά κατοικία, ή επαγγελματική ή βιοτεχνική στέγη, και πάντως ποσό όχι μικρότερο από εκατό (100) ευρώ σε ετήσια βάση. Το ύψος της χρηματικής ποινής ανά περίπτωση ορίζεται με απόφαση του Δ.Σ. της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του ακινήτου και η επιβαλλόμενη χρηματική ποινή βεβαιώνεται και εισπράττεται από την Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε..».

    Άρθρο 51, τροποποίηση στον τίτλο:
    Τέλος χρήσεως υπονόμου και τέλος υδρεύσεως – Τροποποίηση άρθρου 16 ν. 1068/1980

    Άρθρο 52, παράγραφος 1 (τροποποίηση) και παράγραφος 6 (αφαίρεση):
    1. Η πλήρωση των προβλεπόμενων θέσεων Γενικών Διευθυντών δύναται να πραγματοποιείται κατόπιν δημόσιας προκήρυξης με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Ε.ΥΔ.Α.Π. Α.Ε. και της Ε.Υ.Α.Θ. Α.Ε., αντίστοιχα. Οι Γενικοί Διευθυντές προσλαμβάνονται με συμβάσεις ορισμένου χρόνου διάρκειας έως τεσσάρων (4) ετών, οι οποίες μπορούν να ανανεώνονται για ίσο χρονικό διάστημα με απόφαση του οικείου Δ.Σ.. Μετά από εισήγηση του διευθύνοντος συμβούλου, εγκρίνονται από το οικείο Δ.Σ. οι προς πλήρωση θέσεις, η διαδικασία πρόσληψης και οι στόχοι προς επίτευξη.
    6. (αφαίρεση)

  • 25 Φεβρουαρίου 2025, 15:57 | Σάκης

    Όχι στη συγχώνευση, όχι στο ξεπούλημα των δημοσίων κοινωνικών αγαθών