• Σχόλιο του χρήστη 'νικήτας' | 13 Μαρτίου 2025, 19:48

    Στο πλαίσιο της εξομάλυνσης των μισθολογικών διαφορών, σε επίπεδο προσωπικής διαφοράς, μεταξύ υπαλλήλων του Υπουργείων Οικονομικών και των λοιπών μισθοδοτούμενων φορέων του (ΝΣΚ, κλπ.) υπάρχουν δύο ακόμη σημεία που πρέπει να ενσωματωθούν στη διάταξη: 1) Αποκατάσταση της ρύθμισης για του αποφοίτους της ΕΣΔΔΑ, όπου αναφορικά με τις σχετικές απόψεις που παρείχε το ΓΛΚ (Διεύθυνση Εισοδηματικής Πολιτικής) με το 2/79401/ΔΕΠ/18-12-2018 έγγραφό του, διαπιστώνεται ότι προτείνεται διαφορετική ερμηνευτική εκδοχή για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς στους αποφοίτους ΕΣΔΔΑ (περίπτωση Δ) σε σχέση με τους μεταταγέντες στο Υπ. Οικ/κών και του εποπτ, φορείς του(περίπτωση Α). Πιο συγκεκριμένα, για τους αποφοίτους ΕΣΔΔΑ προτείνεται ο υπολογισμός τής ΠΔ βάσει των ιδιοτήτων τους την ημερομηνία αποφοίτησής τους και πρόσληψης («διορισμού») σε φορέα τού ν. 4569/2018, άρ. 45. Αντιθέτως, για τους μεταταγέντες, προτείνεται ο υπολογισμός τής ΠΔ βάσει των ιδιοτήτων τους την 1-11-2011, εφόσον η αρχική (πρώτη) πρόσληψη στο Δημόσιο πραγματοποιήθηκε προ της ημερομηνίας αυτής, ή βάσει των ιδιοτήτων τους την ημερομηνία αρχικής (πρώτης) πρόσληψής τους στο Δημόσιο, εφόσον η αρχική πρόσληψη πραγματοποιήθηκε μετά την 31-10-2011, και σε κάθε περίπτωση όχι βάσει των ιδιοτήτων τους κατά την ημερομηνία μετάταξής τους (μεταγενέστερης πρόσληψης - διορισμού) σε φορέα τού ν. 4569/2018, άρ. 45. Τυχόν μεταβολή των ιδιοτήτων, π.χ. απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου, μετά την ημερομηνία σύγκρισης αποδοχών, δε λαμβάνεται υπόψη στον υπολογισμό τής ΠΔ. Σημειώνεται ότι η ανωτέρω εναλλακτική παράθεση των όρων «μετάταξη», «διορισμός» και του γενικότερου όρου «πρόσληψη», σκοπεί στην ερμηνευτική διασαφήνιση των εν λόγω όρων και βασίζεται στην πάγια νομολογία τού ΣτΕ σύμφωνα με την οποία η μετάταξη αποτελεί ταυτόχρονη απόλυση από το φορέα προέλευσης και διορισμό (πρόσληψη) στο φορέα υποδοχής. Κατά συνέπεια, οι απόφοιτοι ΕΣΔΔΑ που προσλαμβάνονται σε φορέα τού ν. 4569/2018, άρ. 45, αντιμετωπίζονται ως νεοδιόριστοι, παρά το γεγονός ότι η αρχική (πρώτη) πρόσληψή τους συντελείται με την εισαγωγή τους, ενώ η επιτυχής αποφοίτηση συνιστά μεταγενέστερη μεταβολή των προσόντων τού υπαλλήλου εξαρτώμενη από την απόδοσή του και δεν προκύπτει αυτοδίκαια και αναπότρεπτα. Οι προαναφερθείσες διάφορες ερμηνευτικές προτάσεις για τις ανωτέρω κατηγορίες προσωπικού, κρίνεται ότι συνιστούν διακριτική μεταχείριση σε βάρος των αποφοίτων ΕΣΔΔΑ. Η διακριτική αυτή μεταχείριση έρχεται σε αντίθεση αφενός με το γράμμα τού ν. 4569/2018 και αφετέρου με το πνεύμα των αρχών που εισήγαγαν και καθιέρωσαν οι ν. 4024/2011 και 4354/2015. Προς επίρρωση των ανωτέρω ισχυρισμών και συμπερασμάτων σας γνωρίζουμε την γνωμοδότηση του ΝΣΚ με αρ. 307/2016, που απαντάει σε σχετικό ερώτημα, ότι «η μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των σπουδαστών της ΕΣΔΔΑ πρέπει σε κάθε περίπτωση να υπολογίζεται με βάση την ημερομηνία δημοσίευσης στο φύλλο της εφημερίδας της Κυβέρνησης του οριστικού πίνακα των επιτυχόντων στη Σχολή…». Συνεπώς αυτή την στιγμή ένας απόφοιτος της ΕΣΔΔΑ λαμβάνει την μισή προσωπική διαφορά από ένα ΠΕ διοικητικού που ήρθε με μετάταξη στο Υπ.οικ και τους λοιπούς φορείς του και για αυτό ζητούμε να οριστεί ο υπολογισμός της προσωπικής διαφοράς των αποφοίτων της ΕΣΔΔΑ με τρόπο που θα λαμβάνει υπόψη ως ημερομηνία διορισμού στο δημόσιο την ημερομηνία εισαγωγής μας στην ΕΣΔΔΑ και όχι την ημερομηνία αποφοίτησης/διάθεσης/διορισμού μας στο φορέα του Υπ. Οικ., του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, και τους λοιπούς εποπτευόμενους φορείς. 2) Η προσωπική διαφορά θα πρέπει να χορηγείται σε κάθε νεοδιόριστο ή προερχόμενο από μετάταξη υπάλληλο, καθώς παρατηρούνται φαινόμενα υπαλλήλων με χαώδεις διαφορές, ακόμη και οκτακοσίων ευρώ, την ίδια στιγμή που προσφέρουν ίδια εργασία για ίδιο αντικείμενο με όμοια προσόντα.