• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΤΕΛΙΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ' | 4 Ιανουαρίου 2025, 21:45

    1. Το άρθρο 17 περί διήθησης (!!! τι νεολογισμός) πρέπει να αφαιρεθεί. Ήδη η αυθαιρεσία και επικίνδυνη οδήγηση των δικυκλιστών ανάμεσα στα αυτοκίνητα είναι αρκετή και δεν τιμωρείται (είτε από ένα επιβαλλόμενο καθεστώς ανομίας ή ανικανότητας επιβολής του νόμου-προκαλώ για τη δημοσίευση στατιστικών περί κλήσεων από τη τροχαία για ανωτέρω παραβάσεις). Ήδη όποιος κυκλοφορεί στους δρόμους της Ελλάδας αντιλαμβάνεται ότι πρόκειται για τον "πλανήτη των πιθήκων", πλήρης αυθαιρεσία, έλλειψη σεβασμού, προκλητική οδήγηση. Μόνο ένας παντελώς άσχετος και μη έχων επαφή με τη πραγματικότητα θα πρότεινε αυτό το μέτρο (εκτός και αν ετέθη επίτηδες για να αναδείξει τη τριτοκοσμικότητα της χώρας μας έτι περαιτέρω). Ποιος θα καθορίσει/διακριβώσει την ασφαλή απόσταση και το όριο ταχύτητας σε περίπτωση ατυχήματος/επακούμβισης μηχανής με αυτοκίνητο? Τι γίνεται με τις τεράστιες μηχανές φέρουσες και 2 βαλίτσες εκατέρωθεν του πίσω τροχού ή με αυτές που έχουν διπλό τροχό μπροστά (ουδείς έχει αντιληφθεί ότι παράλληλα με το πλάτος των αυτοκινήτων διαχρονικά αυξάνει και αυτό των μηχανών?)? Τι γίνεται με τους ντελιβεράδες (και όχι μόνο) που οδηγούν με το ένα χέρι (γιατί στο άλλο κάτι κρατάνε) τα "παπάκια" ελισσόμενοι/φιγουράροντας ανάμεσα στα αυτοκίνητα? Τι γίνεται με τα "παπάκια" που είναι φορτωμένα/προεξέχοντα με κουβάδες, σφουγγαρίστρες, σκούπες, σάκους, τσουβάλια, κλπ? Δεν τα έχει δει κανείς αυτά? Είναι η κανονικότητα και όχι η εξαίρεση. Τέλος, εφόσον επιτρέπεται η διήθηση, τι γίνεται με τα δίτροχα που θα κατακλύσουν τις διαβάσεις πεζών στα φανάρια? 2. Επιβάλλεται στις μείζονες παραβάσεις (παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, οδήγηση υπό επήρρεια μέθης, κλπ) να συμπεριληφθεί και η οδήγηση αντίθετα σε μονόδρομο. Το κάνουν και αυτοκίνητα αλλά είναι ιδιαίτερα αγαπητό σπορ στα μηχανάκια, πατίνια και ποδήλατα. Επίσης η μη παροχή προτεραιότητας σε πεζούς σε διαβάσεις πεζών. 3. Περί μικροκινητικότητας (αλήθεια ποιος σκέφτεται όλους αυτούς τους νεολογισμούς) οι οδηγοί ποδηλάτων και πατινιών έχουν περάσει εξετάσεις σημάτων ΚΟΚ όταν πρόκειται να οδηγήσουν στη ζούγκλα που προβλέπει ο νέος ΚΟΚ και όχι σε αποκλειστικές λωρίδες κυκλοφορίας αυτών (ποδηλατόδρομοι, μέρος πεζοδρομίων μεγάλου πλάτους ευκρινώς σημασμένο)? Σε περίπτωση ατυχήματος με άλλο όχημα έχετε σκεφτεί τις νομικές συνέπειες? 4. Επειδή πολύς λόγος γίνεται τα τελευταία έτη για το κράνος και τη ζώνη ασφαλείας και είναι πρωτίστως θέμα προσωπικής ευθύνης του καθενός, προτείνω όπως υπάρχει ένα ελάχιστο πρόστιμο για όποιον συλληφθεί παραβατών αλλά να νομοθετηθεί ώστε η ασφαλιστική εταιρεία του παθόντα ή άλλου εμπλεκόμενου σε τυχόν ατύχημα που προκαλεί τραυματισμό ή θάνατο ατόμου που δεν φορούσε κράνος ή δεν έφερε ζώνη ασφαλείας (όπως τυχόν προκύψει από τη πραγματογνωμοσύνη) ουδόλως να αποζημιώνει το θύμα. Εκτιμώ θα μειωθεί κάθετα ο αριθμός των παραβατών. Επιπρόσθετα επιβάλλεται (προτείνεται η ανάληψη δράσεων από το υπουργείο) η συχνή ενημέρωση του ΚΟΚ στα σχολεία (πιστέψτε με γίνεται σπάνια έως καθόλου, όσοι έχετε παιδιά ρωτήστε τα πόσες φορές έγινε ενημέρωση από ειδικούς στο σχολείο σε αντίθεση με ένα σωρό άλλες ανοησίες που τους προβάλουν). 5. Στις ανεπτυγμένες ευρωπαικές χώρες (έχω ιδία πείρα) επιβάλλεται οι δρομείς (όσοι κάνουν jogging εντός αστικού ιστού, πράγμα διαδεδομένο και ορθώς και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια) να φέρουν φωτισμό (κεφαλής και στα ρούχα τους) ώστε να είναι ευδιάκριτοι από τους οδηγούς οχημάτων. Είναι η κατηγορία των πεζών που μπορεί να προκαλέσει τα περισσότερα ατυχήματα τη νύκτα μεταξύ πεζών και τροχοφόρων. Προτείνω να περιληφθεί στον παρόντα ΚΟΚ. 6. Προτείνεται η απαγόρευση της κυκλοφορίας των πάσης φύσεως τρικύκλων και των "γουρουνών" εντός πόλεων με πληθυσμό άνω των 5000 κατοίκων (εξαιρουμένων νησιωτικών και τουριστικών περιοχών και φυσικά εντός κλεισμένων χώρων δημοσίων ή ιδιωτικών προς εξυπητρέτηση μεταφορών/μετακινήσεων). Είναι οχήματα ασταθή, μικρής ταχύτητας και ιδιαίτερα επικίνδυνα. Για να μην αναφερθώ στην απαράδεκτη εικόνα που έχει γεμίσει η Αθήνα (και όχι μόνο) από τους εξερευνητές κάδων απορριμάτων, μεταφορά ογκοδέστατων αντικειμένων σε μικρές καρότσες, μη διακριτές πινακίδες κυκλοφορίας, φώτα εκτός λειτουργίας, κλπ. Αν αυτή είναι η εικόνα της Ελλάδος (του σκληρού πυρήνα της ΕΕ, Greece 2.0) που επιθυμείτε, τότε χαλάλι σας. Η ανωτέρω απαγόρευση θα πρέπει να περιλαμβάνει καθολικά και τη μη χρήση ΙΧΕ ως επαγγελματικών (ποιος δεν έχει δει τεράστιες σχάρες οροφής σε επιβατικά να κουβαλούν (επιπρόσθετα και στο port baggage) από υλικά ανακύκλωσης έως κάθε είδους υλικά/εργαλεία οικοδομικών εργασιών). Άλλο ένα σημείο πρόκλησης για επίδειξη στατιστικών επιδοθέντων κλήσεων σε αυτούς τους τομείς. 7. Να προβλεφθεί η τιμωρία (ακόμα και η πληρωμή αποζημίωσης) όσων φέρουν υπερβολικά φιμέ τζάμια (διακριβώνεται εύκολα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου) όταν προκαλούνται εξ αυτών τροχαία ατυχήματα οφειλούμενα στη μη ορατότητα λόγω ύπαρξης οχήματος με φιμέ τζάμια. Το ίδιο να ισχύει (τιμωρία, καταβολή αποζημίωσης) και για οχήματα παρκαρισμένα μερικώς ή ολικώς σε πεζοδρόμιο (όπου απαγορεύεται η στάθμευση) και σε συνδυασμό με την ύπαρξη ή όχι άλλων εμποδίων επί του πεζοδρομίου που αναγκάζουν τους πεζούς να κυκλοφορούν επί του οδοστρώματος (σε περίπτωση τραυματισμού/θανάτου αυτών από έτερο όχημα). 8. Με τη κατασκευή σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων στην Ελλάδα, όπου αυτοί υπάρχουν, απαιτείται να εξεταστεί η αύξηση των ορίων ταχύτητας, έστω ανά λωρίδα κυκλοφορίας στις εθνικές οδούς (ισχύει στην ανεπτυγμένη Ευρώπη). Δεν σκοτώνει μόνο η υψηλή ταχύτητα αλλά και η χαμηλή, ειδικά σε μεσαία και αριστερή λωρίδα όπου αναγκάζει οδηγούς να αλλάξουν λωρίδα ή να κάνουν προσπέραση. Πρέπει να τιμωρείται η χαμηλή ταχύτητα στις δύο ανωτέρω λωρίδες. Επίσης (όπως πάλι ισχύει στις ανεπτυγμένες χώρες), η αριστερή λωρίδα δεν είναι για να ταξιδεύει κάποιος αλλά μόνο για προσπεράσεις ή για υψηλή ταχύτητα εφόσον επιτρέπεται. 9. Να εξεταστεί η παροχή προστίμων σε πεζούς σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιούν διαβάσεις πεζών και ειδικά σε περιπτώσεις που δυνητικά μπορεί να προκαλέσουν τροχαίο ατύχημα λόγω της διάβασής τους σε οδόστρωμα όπου δεν υφίσταται αντίστοιχη διάβαση. 10. Υφίστανται και άλλα θέματα παραβατικότητας (προβλέπονται μεν, πλην όμως λόγω του καθεστώτος ανομίας και σκοπίμως διάχυσης ευθυνών/αδυναμίας ελέγχου δεν τιμωρούνται), όπως ο υπερβολικός θόρυβος κινητήρων οχημάτων (εύκολα πάλι διαπιστώνεται απο τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οχήματος, πχ θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική η περίληψη στα έγγραφα του οχήματος του CoC-Certificate of Conformity), η κάλυψη των πινακίδων κυκλοφορίας με πλαστικές φιμέ μεμβράνες ώστε να είναι ιδιάιτερα δυσχερής η ανάγνωσή τους ή η στρέβλωση αυτών ειδικά σε δίτροχα, και τα οποία φυσικά επιλύονται με την επιβολή του νόμου. 11. Τέλος μία γενική παρατήρηση, καλό θα ήταν να αναγράφεται ποιοι συμμετείχαν (φορείς δημοσίου ή/και ιδιωτικοί ειδικοί επί του θέματος) στη διαμόρφωση του κάθε νομοσχεδίου, όπως επίσης πρέπει κάποτε να σταματήσει αυτή η αναγωγή και αναφορά σε διορθώσεις κειμένων πρωθύστερων νόμων που δυσχεραίνει τη κατανόηση του κειμένου και προκαλεί χρονοβόρες διαδικασίες ελέγχου (σίγουρα γίνεται επίτηδες από τις πολυάριθμες επιτροπές νομικών για να δικαιολογούν τη παρουσία τους και να δυσχεραίνουν τη ζωή των πολιτών). Υπάρχει πχ η διακριτή διαγραφή ενός ηλεκτρονικού κειμένου και η πρόσθεση με άλλο χρώμα ή bold των νέων. Ένας νέος νόμος που αλλάζει προηγούμενο θα πρέπει να παρουσιάζεται το πλήρες κείμενό του. 12. Ως επιμύθιο προτείνω να μπείτε στο you tube/google και να αναγράψετε car spotting monaco (ή να αναζητήσετε video και από άλλες πόλεις της Ευρώπης). Όχι για να θαυμάσετε τα πολυτελή και μη αυτοκίνητα και να συγκρίνετε με το τι βλέπετε στην Αθήνα (αν και αυτό θα έπρεπε να είναι ο σκοπός του Υπουργείου Μεταφορών, να μηδενίσει τις αποστάσεις που υφίστανται στο τομέα αυτό) αλλά για να συγκρίνετε τη σήμανση, ποιότητα οδοστρώματος, συμπεριφορά οδηγών, πεζών και δικυκλιστών και πως τηρείται ο ΚΟΚ και επιβάλλεται η νομοθεσία. Αν βρείτε/δείτε πουθενά οποιουδήποτε είδους διήθηση...