Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Γιάννης Α. | 9 Ιανουαρίου 2025, 22:31
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το άρθρο 17 δεν κάνει λόγο για το πως θα τεκμηριωνεται η ταχύτητα των δίτροχων που κάνουν διηθηση. Να σημειωθεί ότι σήμερα τα διτροχα κάνουν διηθηση με ταχύτητες των 70, 80, 100, ακομη και 120 χαω.αναμεσα σε οχήματα που είναι εν κινήσει κορναροντας και μαρσαροντας. Πως σκοπεύει το υπουργείο να αντιμετωπίσει το φαινόμενο αυτό; Πως θα αποθαρρύνει τέτοιους αναβάτες; (Νομιμοποιωντας τη διηθηση;). Η παρασυρση πεζών γίνεται με μεγάλη συχνοτητα από διτροχα που επιχειρούν διηθηση με μεγάλη ταχύτητα συνήθως πάνω από το επιτρέπομενο όριο. Η διηθηση δεν επιτρέπεται από το τρέχων ΚΟΚ καθώς ένα δίτροχο που κάνει διηθηση δεν έχει ορατότητα μπροστά από ακινητοποιημενα οχήματα πολλώ δε μάλλον όταν αυτο συμβαίνει εν κινήσει των άλλων οχηματων. Πολλές φορές τα διτροχα αυτά δεν φέρουν πινακιδες ή αυτες ειναι αλοιωμενες. Στο νέο ΚΟΚ δεν γίνεται αναφορά για την τιμώρηση οδηγών δικύκλων ή και ΙΧ που αναπτύσσουν επιθετική συμπεριφορά απέναντι σε άλλους χρήστες τους οδοστρώματος πεζούς ποδηλάτες κλπ με συμπεριφορές όπως πολύ κοντινά περάσματα, μαρσαρισματα κλπ. Οποίος πιστεύει ότι η κίνηση με διτροχα στη πόλη είναι οικολογική ή ασφαλής αυταπαταται. Τα διτροχα ρυπαίνουν πολλές φορές διπλάσια από ένα μέσο ΙΧ νέας τεχνολογίας, δεν φέρουν καταλύτη ενώ οι νορμες ρυπων που εκπεμπουν συγκριτικά με τα ΙΧ είναι από ΙΧ 15ετιας.Σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν γίνεται τόσο μεγάλη χρήση μοτοσυκλετών (ίσως στην Ινδία). Οι μοτοσυκλέτες είναι ένας τρόπος να πεθαίνει ή να γίνεται 4πληγικο το πιο χρήσιμο και παραγωγικό δυναμικό της χώρας. Η χρήση της μοτοσυκλέτας στην πόλη είναι μια βαθειά αντοκοινωνικη πράξη με εξατμίσεις που μπορούν να ξυπνήσουν και πεθαμένους. Είναι χρήσιμο εδώ να τονίσω ότι η απόληξη των εξατμίσεων των μοτοσυκλετών πολλές φορές βρίσκεται στους 80-100 εκ από το έδαφος. Πως ενα τέτοιο οχημα λαμβάνει έγκριση τύπου για να κυκλοφορήσει μέσα σε μια πόλη 5 εκατ. Κατοίκων; Μάλλον εκπέμπει άρωμα ρόδων. Η μόνη λύση εντός του αστικού ιστου είναι η απαγόρευση κυκλοφορίας τους. Ή ίσως η υποχρεωτικη τοποθετηση ηλεκτρονικού περιόριστη ταχύτητας στα 50 χαω. Μια μοτοσυκλέτα για κάθε κίνηση της μπορεί να πραγματοποιεί 10 παραβάσεις του ΚΟΚ.Να σημειωθεί ότι μια μοτοσυκλέτα μπορεί να αναπτύξει τα 0-100 σε κάτω από 5 δευτερόλεπτα ή και πολύ λιγότερο αν ειναι υψηλού κυβισμού. Μόνο η αστυνομια και το ΕΚΑΒ ΘΑ έπρεπε να επιτρέπεται να κάνουν χρήση τους μέσα στον αστικό ιστο. Τέλος θα πρέπει γίνει αναφορά στη κρισιμοτητα οι λεωφορείολωρίδες να παίζουν το ρόλο της ΛΈΑ στον αστικό ιστό και πόσο κρίσιμο αυτό θα ήταν για τους πολίτες της πόλης να μπορούν ασθενοφόρα και πυροσβεστικά να φτάνουν εγκαίρως στις κλήσεις τους.