• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙκος' | 11 Ιανουαρίου 2025, 04:20

    Βάση της παρούσας τραγικής κατάστασης που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους το άρθρο 17 περί νομιμοποίηση της διήθησης για τα δίκυκλα ενισχύει πολλαπλάσια τον άμεσο κίνδυνο και την παρακώλυση της κυκλοφορίας από τα δίκλυκλα προς στους λοιπούς χρήστες της οδού και αντίκειται σε σωρεία κύριων μέτρων οδικής ασφάλειας όπως και παραβιάζει ήδη θεμελιωμένους και τεκμηριωμένους βασικούς κανόνων οδικής κυκλοφορίας καθιστώντας την συνύπαρξη με τα δίκυκλα απολύτως επικίνδυνη. Πρωτον νομοθεσία αυτή είναι μεροληπτική υπέρ των δικύκλων καθώς πρώτον καταστρατηγεί την κεκτημένη προτεραιότητα χρήσης των οδών από τα όποια προπορευόμενα οχήματα βρίσκονται ήδη νόμιμα στις λωρίδες τους. Και αυτό διότι πρώτον στην περίπτωση χαμηλών ταχυτήτων (30χλμ) μιλάμε εξ ορισμού για μποτιλιάρισμα το οποίο ήδη προκαλείται ως επί το πλείστων από παραβίαση της προτεραιότητας και τον λωρίδων κυκλοφορίας και αποδεικνύεται ως οξυμωρο από οποιαδήποτε δειγματοληπτική λήψη βίντεο της τρέχουσας κυκλοφορίας οπουδήποτε στην Ελλάδα. Η σχετική απόφαση λοιπόν φαινετια να μην αφορα στην πραγματικότητα κανενα βοηθητικό μετρο απλά θα νομιμοποιήσει την ως τώρα παράνομη συνεχόμενη προσπέραση όλων των υπόλοιπων οχημάτων απο τα δικυκλα ανάμεσα στις λωρίδες οι οποίες προορίζονται για ένα όχημα η κάθε μια, και που ορθά και λογικά υπήρχε. Είναι δε απολύτως ψευδές ότι τα διηθημένα δίκυκλα αν προπορευθούν θα ελευθερώσουν κάποιον φανταστικό χώρο καθώς στην πραγματικότητα πρέπει όλα τα υπόλοιπα προπορευόμενα οχήματα να ανακόψουν την ταχύτητα τους για να περάσουν μπροστά τους όλα τα δίκυκλα. Δεύτερον, από πουθενά δε δεν θεμελιώνεται το δικαίωμα στα δίκυκλα ή σε οποιοδήποτε άλλο τύπο οχήματος να παραβιάζουν την προτερταιότητα όλη την υπόλοιπη κυκλοφορία προς όφελος της δικής τους προτεραιότητας λες και οι υπόλοιποι ειναι πολίτες τρίτης κατηγορίας και επίσης δεν βασίζεται πουθενά συνταγματικά ότι η κεκτημένη προτεραιότητα εν κινήσει επί του οδοστρώματος προπορευόμενου οχήματος μπορεί να παραβιάζεται κατά αυτόν τον τροπο.Αν δε οι οδηγοί των αυτοκινήτων παραμένουν ώρες μποτιλιαρισμένοι ώστε να λάβουν προτεραιότητα όλα τα δίκυκλα τότε θα πρέπει το κράτος να καταστήσει τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων λιγότερα από των δικύκλων καθώς οι χρήστες δικύκλων θα πλεονεκτούν στη χρήση του οδοστρώματος βάση νόμου αλλά χωρις κανένα λογο ασφάλειας οπως πχ με τα βαρεα οχήματα. Τρίτον, οποιαδήποτε τέτοια νομιμοποίηση για τα δίκυκλα έρχεται σε απευθείας σύγκρουση με την βασική ανάγνωση της νομοθεσίας οριζόντιας σήμανσης/διαγραμμίσεων του οδοστρώματος καθώς στο οδόστρωμα όπου υπάρχουν οι διαγραμμίσεις ανάμεσα στις λωρίδες δεν θα είναι ορατές από κανέναν άλλο οδηγό λόγω του ότι τα δίκυκλα θα κινούνται νόμιμα ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας και θα τις επικαλύπτουν ενώ η χρηστικό τητα τους ειναι να είναι εμφανής. Η οριζόντια σήµανση των οδών είτε από µόνη της, είτε σε συνδυασµό µε άλλες διατάξεις ελέγχου της κυκλοφορίας έχει τον κρίσμο σκοπό να καθοδηγήσει τον οδηγό,να ρυθµίσει την κυκλοφορία, να καθορίσει ειδικές περιοχές του οδοστρώµατος και να καταστήσει εµφανή ορισµένα επικίνδυνα σηµεία της οδού, να βοηθήσει αν ο οδηγός θαµπωθεί από τους φανούς αυτοκινήτου που έρχεται από τη αντίθετη κατεύθυνση ή λόγο καιρού ώστε να µπορεί να ελέγχει τη θέση του µε βάση τη διαγράµµιση σε σχέση με τα διπλανά οχήματα ή να εκτελέσει με ασφάλεια την αλλαγή λωρίδας και όλα αυτά διαδραµατίζουν καθοριστικό ρόλο στη λειτουργικότητα και ασφάλεια της κίνησης. Τέταρτον, η νομιμοποίηση των δικύκλων να κινούνται σκοπίμως και νομίμως στην νεκρή γωνία ορατότητας των αυτοκινήτων δηλαδή πίσω και στο πλάι με οποιαδήποτε ταχύτητα είναι άπλα εγκληματική. Πεμπτον, όλες οι μοτοσυκλέτες θα νομιμοποιηθουν να μπαινουν εμπρός όλης της κυκλοφορίας πραβιάζοντας τις διαβάσεις των πεζών καθώς δεν υπάρχει άλλος χώρος να σταθουν επι των διασαυρώσεων και οι νομοθέτες θα πρέπει να καταργήσουν όλες τις διαβάσεις πέζων στα φανάρια ή να θέσουν σε κίνδυνο τις ζωές των πέζων και επιτρέψουν να βρίσκονται επάνω στις διαβάσεις μαζί τους τα δίκυκλα ο οποιο επι του παροντως απαγορευεται. Εκτον, η ταχύτητα των δικύκλων που θα εκτελούν την διήθηση θα είναι αδύνατον να ελεγχθεί με τηλεμετρία από την τροχαία για παραβάσεις διότι βρίσκονται ανάμεσα σε άλλα οχήματα και συνεπώς αφορά ένα μέτρο που στερείται δυνατότητα ελεγχουαπό την τροχαία με την χρήση ηεκτρονικών μέσων. Εβδομον, τα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε φανάρια θα στερούνται την προτεραιότητα εκκινήσουν κανονικά αλλά αυτομάτως θα καθιστούνται σαν από στάση με την υποχρέωση να συνεννοηθουν με τα δίκυκλα για το ποιος θα εκκινησει μπροστα από ποιον. Με αυτό απο δινύεται ξανά η καταστρατήγηση της προτεραιότητας των άλλων οχημάτων. Όγδοον, θα καθίσταται αδύνατον και επικίνδυνο από πεζούς να διασχίσουν δρόμους που στερούνται σιαβάσεων. Τέλος αν εγκριθεί τετοιο μέτρο, για κάθε νεκρό που θα σκοτώνεται από την διήθηση μοτοσυκλετών, είτε δικυκλιστή είτε πεζό είτε οποιονδήποτε άλλον, την νομική ευθύνη θα πρέπει να έχουν οι αρμόδιοι που προώθησαν αυτό το νόμο μαζί με αυτούς που τον ενέκριναν σαν ασφαλή διότι τόσο ο δικυκλιστής όσο και ο οδηγός του αυτοκινήτου ή οποιουδήποτε άλλου οχήματος θα εκτελούν αυτές τις επικύνδυνες προσπεράσεις κατα παράβαση όλων των προαναφερθέντων και καθ υπόδειξη του νόμου και συνεπώς οδηγούνται ατύχημα αλλά δεν το προκαλούν από δική τους ευθύνη.