• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΓΓΕΛΟΣ' | 11 Ιανουαρίου 2025, 08:52

    Άρθρο 48 και Άρθρο 34. Είναι ευκαιρία να τροποποιηθεί το άρθρο 48 που αφορά την τοποθέτηση εμποδίων στο οδόστρωμα. Σε όλα τα Υπουργεία, Προξενικές Αρχές, Δημοτικές και Περιφερειακές Υπηρεσίες, Εκκλησίες, κ.α. τοποθετούνται σταθερά εμπόδια στο οδόστρωμα προκειμένου να εξασφαλίζεται η ελεύθερη είσοδος - έξοδος ή ακόμα και η στάθμευση σε ιδιωτικούς ή υπηρεσιακούς χώρους. Υπάρχει για όλα φωτογραφικό υλικό και αλληλογραφία, την οποία και μπορώ να σας την αποστείλω. Βάση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου όμως (άρθρο 48 ΚΟΚ), όλα αυτά τα εμπόδια δεν είναι νόμιμα. Πάραυτα, οι υπηρεσίες κάνουν τα στραβά μάτια, διότι πρόκειται όπως προανέφερα για Δημοτικές Υπηρεσίες ή Αρχές (πχ Υπουργεία) και Υπηρεσίες με τη λεγόμενη πολιτική εξουσία. Όταν ο απλός πολίτης τοποθετεί εμπόδιο αντίστοιχα για να προστατέψει την πιλοτή του ή το ισόγειο γκαράζ του, από ασυνείδητους συμπολίτες του, θεωρείται και πάλι μη νόμιμο και του επιβάλλεται και 400€ πρόστιμο βάση του άρθρου 48. Προσωπικά, διαθέτω ισόγεια κλειστή θέση στάθμευσης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και στην οικογένεια μου έχω και άτομο με αναπηρία, που δεν σχετίζεται ωστόσο με τη συγκεκριμένη διάταξη, αλλά το αναφέρω ως έξτρα δυσκολία που αντιμετωπίζουμε. Ωστόσο, όλο το 24ωρο, αν και έχω κάνει διαγράμμιση στο οδόστρωμα όπως προβλέπεται, αν και έχω τοποθετήσει πινακίδες απαγόρευσης στάθμευσης στο γκαράζ που διαθέτω, οι Δημοτικές Υπηρεσίες, δεν μου εκδίδουν άδεια τοποθέτησης αποτρεπτικής μπάρας, καθώς μου αναγράφουν πως δεν προβλέπεται βάση του άρθρου 48 του ΚΟΚ. Είναι ευκαιρία θεωρώ, με την τροποποίηση του ΚΟΚ να συμπεριληφθεί και η δυνατότητα τοποθέτησης αποτρεπτικών εμποδίων μπροστά από ισόγειες ιδιοκτησίες θέσεων στάθμευσης. Έχει τύχη να χρειαστεί να μεταβώ σε Νοσοκομείο και να με έχουν κλείσει την είσοδο - έξοδο μου ή τα χαράματα να με καλέσουν από την εργασία μου και να μην μπορώ να χρησιμοποιήσω το όχημα μου. Ή αντίστοιχα να επιστρέφω από την εργασία μου και να μην μπορώ να παρκάρω και να δημιουργώ πρόβλημα ο ίδιος στην οδό, χωρίς να φταίω. Κι όλα αυτά διότι κάποιος με έχει κλείσει την είσοδο - έξοδο μου. Περιττό να αναφέρω πως η Δημοτική Αστυνομία και η Τροχαία και να τους καλέσεις, αν έρθουν μετά από κανένα 4ωρο θα πρέπει να είσαι και ευγνώμων και φυσικά δεν σου ελευθερώνουν την είσοδο - έξοδο σου. Θα γράψουν τον παραβάτη, αν δεν έχει ήδη φύγει, αλλιώς το πρόβλημα παραμένει. Δεν έρχεται ο γερανός να το μαζέψει, δηλαδή. Και προσέξτε, ότι αναφέρομαι σε οδόστρωμα μπροστά από ιδιοκτησίες. Υπάρχουν εκατοντάδες ή και χιλιάδες συμπολίτες μου που βιώνουν το ίδιο πράγμα καθημερινά και δεν μπορούν να αξιοποιήσουν την περιουσία τους. Σε αντίθεση, με τις λοιπές υπηρεσίες που προανέφερα, όπου αξιοποιούν αποτρεπτικά εμπόδια στο οδόστρωμα και εκεί δεν επιβάλλεται κάποιο πρόστιμο και εκτός των άλλων δεν πρόκειται για ιδιοκτησίες, αλλά για κοινόχρηστους χώρους. Δεν χρησιμοποιούν όλες οι Υπηρεσίες τον κοινόχρηστο χώρο για είσοδο - έξοδο, όπως οι ιδιωτικές θέσεις στάθμευσης. Κάποιες εξ αυτών σταθμεύουν μόνιμα επί του κοινόχρηστου χώρου. Μεταξύ άλλων δηλαδή υφίσταται και το αίσθημα της διάκρισης μεταξύ των απλών πολιτών και των πολιτικών ή ατόμων με εξουσία. Όσες φορές έχω απευθυνθεί στο Δήμο Θεσσαλονίκης, για τη διάκριση αυτή, η απάντηση τους, όσο μπορώ να τη διατυπώσω κατά γράμμα, είναι: "Η Εκκλησία έχει εξουσία από μόνη της, το ίδιο και η πολιτική. Δεν είσαι ίδια περίπτωση." Για το σκοπό λοιπόν αυτό, ελπίζω και πιστεύω όπως τροποποιήσετε το άρθρο 48 του ΚΟΚ, προκειμένου να δύναται η δυνατότητα ξεκάθαρα της τοποθέτησης αποτρεπτικών εμποδίων στο οδόστρωμα, μπροστά από ιδιόκτητες θέσης στάθμευσης ή πιλοτές, δίχως φυσικά να παρεμποδίζεται η ελεύθερη διέλευση της εκάστοτε οδού. Έτσι, όχι μόνο δεν θα υπάρχουν διακρίσεις, αλλά και όλα τα εμπόδια που είναι τοποθετημένα από τις υπόλοιπες Αρχές ή Υπηρεσίες, θα μπορέσουν να νομιμοποιηθούν. Εξάλλου, ποιον ή ποιους εξυπηρετεί το γεγονός της μη τοποθέτησης αποτρεπτικών εμποδίων μπροστά από τέτοιου είδους ιδιοκτησίες; Γιατί να ζει ο κόσμος καθημερινά μέσα στο άγχος και στην ανασφάλεια για την αξιοποίηση της περιουσίας του; Επιπλέον, θα πρέπει να τροποποιηθεί και το Άρθρο 34 παρ 3 του ΚΟΚ και να επιτρέπει τη στάθμευση στο οδόστρωμα και μπροστά από την είσοδο - έξοδο όταν πρόκειται για μία ισόγεια θέση στάθμευσης ή μία πιλοτή. Από το να παρκάρει ο οποιοσδήποτε μπροστά από την είσοδο - έξοδο που χρησιμοποιεί ο εκάστοτε ιδιοκτήτης, καλύτερα ας σταθμεύει το όχημα του ο ίδιος ο ιδιοκτήτης. Και με τις δύο προαναφερθείσες τροποποιήσεις εξασφαλίζετε πέραν της απρόσκοπτης εισόδου - εξόδου και τη μείωση της διαχείρισης παρόμοιων περιπτώσεων από την Τροχαία και τη Δημοτική Αστυνομία. Εξασφαλίζονται δηλαδή ανθρώπινοι και οικονομικοί πόροι από τις Υπηρεσίες αυτές και οι δημότες αξιοποιούν τις ιδιοκτησίες τους άφοβα και ελεύθερα.