• Σχόλιο του χρήστη 'Κωνσταντίνος' | 11 Ιανουαρίου 2025, 09:35

    Άρθρο 17, "Επιτρεπτή αλλαγή λωρίδας και κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών σε πυκνή κυκλοφορία, κατηγορίες παραβάσεων και κυρώσεις για μη επιτρεπτό προσπέρασμα, κίνηση σε στοίχους, κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών σε πυκνή κυκλοφορία - Τροποποίηση παρ. 9 και αντικατάσταση παρ. 11 άρθρου 17 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας" 1. Η παρ. 9 του άρθρου 17 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α΄57), περί προσπεράσματος – κυκλοφορίας σε στοίχους, αντικαθίσταται ως εξής: «9. Αν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε τα οχήματα να καταλαμβάνουν ολόκληρο το πλάτος του οδοστρώματος προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου αυτών οχήματος, επιτρέπονται: α) η αλλαγή λωρίδας μόνο προκειμένου το όχημα να στρίψει δεξιά ή αριστερά ή να σταθμεύσει, β) η κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης (διήθηση) σε οδούς με τουλάχιστον δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας κατά κατεύθυνση, αν η ταχύτητά τους δεν υπερβαίνει τα τριάντα (30) χιλιόμετρα την ώρα και "Σχόλιο: πως εξασφαλίζεται η μη υπέρβαση της ταχύτητας αυτής και πως αποδεικνύεται σε περίπτωση ατυχήματος?" βα) τα λοιπά οχήματα είναι ακινητοποιημένα ή "Σχόλιο: πως εξασφαλίζεται η μη υπέρβαση της ταχύτητας αυτής και πως αποδεικνύεται σε περίπτωση ατυχήματος?" ββ) η ταχύτητα αυτών είναι μικρότερη της ταχύτητας της διήθησης. "Σχόλιο: πως εξασφαλίζεται η μη υπέρβαση της ταχύτητας αυτής και πως αποδεικνύεται σε περίπτωση ατυχήματος?" Κατά τη διενέργεια της διήθησης οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών παραχωρούν προτεραιότητα, τηρούν ασφαλή πλευρική απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα, μειώνουν ταχύτητα και ακινητοποιούνται, αν είναι αναγκαίο για την αποφυγή ατυχήματος και κάθε κινδύνου για τους υπόλοιπους οδηγούς ή πεζούς.». " Σχόλιο: με τον εν ισχύ Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ήδη οι οδηγοί μοτοποδηλάτων δεν παραχωρούν την προτεραιότητα κατά την αλλαγή λωρίδας ενός οχήματος αλλά αντίθετα μέρος αυτών επιθετικά επιζητούν την παραχώρηση προτεραιότητας προς όφελός τους, η τροποποίηση αυτή στην ουσία αφαιρεί το δικαίωμα της αλλαγής λωρίδας στους οδηγούς άλλων οχημάτων καθώς δίνει δικαίωμα χρήσης στους οδηγούς μοτοσυκλετών του ενδιάμεσου χώρου μεταξύ αυτοκινήτου και λωρίδας κυκλοφορίας που θα εκλαμβάνεται ως δικαίωμα δίχως υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας." Συμπερασματικά Το δικαίωμα της διήθησης με κίνηση ανάμεσα σε λωρίδες κυκλοφορίας θέτει τους οδηγούς αυτοκινήτων σε μειονεκτική θέση καθώς δημιουργεί την έννοια μίας νέας λωρίδας κυκλοφορίας αποκλειστικά για μοτοποδήλατα όπου οι οδηγοί τους θα την θεωρούν δικαιωματικά ως λωρίδα αποκλειστικής κίνησής τους χωρίς να παραχωρούν προτεραιότητα στα άλλα οχήματα όπως θα ορίζει ο νόμος εντείνοντας έτσι την επιθετική συμπεριφορά των οδηγών μοτοποδηλάτων Στις περιπτώσεις ατυχήματος θα είναι αδύνατον να καθοριστεί ορθά ο αίτιος πρόκλησης του ατυχήματος καθώς η ταχύτητα του μοτοποδήλατου δεν είναι δυνατό να καθορισθεί Αφαιρεί το δικαίωμα της αλλαγής λωρίδας στους οδηγούς άλλων οχημάτων καθώς δίνει δικαίωμα χρήσης και προτεραιότητας στους οδηγούς μοτοποδηλάτων Πολλαπλασιάζει τον κίνδυνο στους οδηγούς μοτοποδηλάτων καθώς νομιμοποιείται μία προβληματική συμπεριφορά.