• Σχόλιο του χρήστη 'Σέργιος Μαναράκης' | 12 Ιανουαρίου 2025, 19:45

    ΘΕΣΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΒΑΣΗ - ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΣΗ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΩΝ - ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΕ ΚΥΚΛΙΚΟΥΣ ΚΟΜΒΟΥΣ 1. Καθημερινό φαινόμενο είναι τα αυτοκίνητα και οι μηχανές να πατούν στη διάβαση των πεζών στο φωτεινό σηματοδότη. Σημαντικό ρόλο σε αυτό, όμως, διαδραματίζει και το σημείο ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ του φωτεινού σηματοδότη. Αυτός είναι τοποθετημένος σε διάφορα σημεία σε σχέση με τη διάβαση. Είναι η στο μέσο αυτής ότι προς το τέλος της. Ο/Η οδηγός, όμως, όταν ανάβει κόκκινο υπολογίζει την απόσταση με βάση τον φωτεινό σηματοδότη και όχι τη διάβαση που είναι στο οδόστρωμα και είναι λιγότερο εμφανής. Προτείνω οι φωτεινοί σηματοδότες να τοποθετούνται στην ΑΡΧΗ της διάβασης και μάλιστα στην συνεχόμενη κάθετη στο οδόστρωμα διαγράμμιση. Έτσι ο/η οδηγός αφενός μεν θα μπορεί να υπολογίζει αποτελεσματικότερα τη θέση της διάβασης, αφετέρου δε θα είναι αναγκασμένος/η να σταματήσει πριν από αυτή ώστε να μπορεί να βλέπει τον φωτεινό σηματοδότη. 2. Οι περισσότερες διασταυρώσεις είναι επικίνδυνες λόγω του τρόπου κατασκευής τους και των εμποδίων που έχουν πάνω τους. Υπάρχουν δεκάδες παραδείγματα διασταυρώσεων οδών διπλής κατεύθυνσης στην νησίδα των οποίων οι δήμοι έχουν φυτέψει θάμνους και δέντρα σε όλο το μήκος της νησίδας έως και τη διασταύρωση. Και ναι μεν οπτικά το αποτέλεσμα είναι όμορφο, με τον τρόπο όμως αυτό ΕΜΠΟΔΙΖΕΤΑΙ Η ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ των οδηγών και πολύ συχνά γίνονται ατυχήματα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η διασταύρωση των οδών Ανθέων και Μ. Δημελά στη Γλυφάδα Αττικής Η λύση είναι στις διασταυρώσεις αυτές οι νησίδες να είναι ελεύθερες εμποδίων χωρίς θάμνου ή δέντρα ή οτίδηποτε εμποδίζει την ορατότητα, σε μήκος τουλάχιστον πέντε (5) μέτρων, όσο δηλαδή είναι και η απόσταση της απαγόρευσης στάθμευσης και στάσης από την νοητή προέκταση της των οικοδομικών γραμμών του κάθετου οδοστρώματος. 3. Η προτεραιότητα στους ΚΥΚΛΙΚΟΥΣ ΚΟΜΒΟΥΣ πρέπει να είναι σε ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΣ ΑΥΤΟΥ όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Είναι και πιο γρήγορο και πιο ασφαλές και, επιτέλους, πρέπει να υπάρξει μία ΚΟΙΝΗ ρύθμιση για όλους τους κυκλικούς κόμβους στη χώρα και όχι αυτό που γίνεται σήμερα, που σε κάθε κυκλικό κόμβο υπάρχει άλλη σήμανση !!