• Σχόλιο του χρήστη 'TK' | 12 Ιανουαρίου 2025, 20:08

    Επί του νέου νομοσχεδίου. Α) Στο Άρθρο 5 - ειδικά για την πινακίδα Ρ-40 να προστεθεί η ειδική ρύθμιση που εισάγετε και στο άρθρο 34 και συγκεκριμένα η «16. Για τις παραβάσεις του παρόντος που αφορούν στη στάθμευση και προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης, όταν αυτή δεν ενεργείται αμέσως και επί τόπου από τον βεβαιούντα την παράβαση, αφαιρούνται επί τόπου τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος, τα οποία επιστρέφονται στον κάτοχο με την προσκόμιση της άδειας οδήγησης.». Όπως και στις παραβάσεις του αρ. 34 έτσι και στη συγκεκριμένη παράβαση ο παραβάτης οδηγός είναι συνήθως απών από το όχημα και συνεπώς πρέπει να αφαιρούνται τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος ώστε να εξαναγκάζεται να προσκομίσει την άδεια οδήγησης στην υπηρεσία που έκανε τον έλεγχο για να παραλάβει πινακίδες. Ομοίως στις εξαιρέσεις του άρθρου 99 που τροποποιεί το άρθρο 103 του πρέπει να προστεθούν οι εξαιρέσεις του αρ. 34 που ήδη προβλέπετε αλλά και του αρ. 5 που προτείνεται. Β) Δεν είναι δυνατόν να αποποιείται την υπαιτιότητα ο οποιοσδήποτε με κατάθεση μιας υπεύθυνης δήλωσης όπου θα δηλώνει και θα καταλογίζει σε κάποιον τρίτο γνωρίζοντας όνομα επίθετο και διεύθυνση τον οποιοδήποτε ως παραβάτη. Το ορθό είναι να προσκομίζει την άδεια οδήγησης του πραγματικά υπαίτιου παραβάτη για να παραλαμβάνει τη δική του. Η απλή υπεύθυνη δήλωση θα προκαλέσει πλήθος ενστάσεων και δυσλειτουργιών. Γ) Να προστεθεί παράβαση στο αρ 34 για απαγόρευση της στάθμευσης έμπροσθεν κάδων απορριμμάτων καθώς υπάρχει κενό νόμου. Στο αρ. 34 προτείνεται το εξής: Η στάση και στάθμευση οχημάτων απαγορεύεται μπροστά από κάδους απορριμμάτων ή ανακύκλωσης, ειδικά όταν παρεμποδίζεται η απόρριψη ή αποκομιδή των απορριμμάτων. Η χρήση των κανονιστικών αποφάσεων για το συγκεκριμένο ζήτημα και πιο συγκεκριμένα των κανονισμών καθαριότητας δεν είναι λειτουργικοί. Δ) Στο αρ. 34 παρ 2 περ ε περί απαγόρευσης στάθμευσης σε πεζοδρόμια, πλατείες, ποδηλατόδρομους κλπ να προστεθούν και οι φράσεις "σε χώρους πρασίνου και σε παιδικές χαρές" για να εξειδικευτεί και να καλυφθεί το νομικό κενό. Ε) Στις παραβάσεις που αφορούν την απείθεια ή την εξύβριση να προστεθεί παράβαση ή δυνατότητα επιβολής διοικητικού προστίμου που αφορά τη μη συνεργασία με τα όργανα ελέγχου με διοικητικό πρόστιμο κατηγορίας Ε2. Δεν είναι δυνατόν τα όργανα να σέρνονται σε δίκες αλλά και να απασχολούνται τα δικαστήρια με υποθέσεις κακότροπων οδηγών που δεν επιδεικνύουν στοιχεία (άδεια και ταυτότητα) ή για εξυβρίσεις θερμόαιμων. Να εξακολουθεί να προβλέπεται και η ποινική διαδικασία (για όποιον θεωρεί ότι θίγεται και θέλει να ακολουθήσει την δικαστική οδό) αλλά να υπάρχει και εναλλακτικά το διοικητικό πρόστιμο για "μη συνεργασία με τα όργανα ελέγχου". Επιπροσθέτως να επιτρέπεται η επιβολή παράβασης μόνο με τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος, στην περίπτωση που ο οδηγός δεν συνεργάζεται με τα όργανα ελέγχου. ΣΤ) Να δρομολογηθεί άμεσα η δυνατότητα ελέγχου για το ποια διπλώματα έχουν αφαιρεθεί λόγω παραβάσεων, στην οποία να έχουν πρόσβαση επί τόπου όλοι όσοι διενεργούν ελέγχους ΚΟΚ (ΕΛΑΣ-ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ-ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ) διότι όπως συνέβη στο τραγικό περιστατικό στην Κρήτη οι οδηγοί θα επικαλούνται ότι απλώς "δεν έχουν το δίπλωμα μαζί τους" και θα ξεφεύγουν με ένα πρόστιμο των 30 ευρώ και θα προκαλούν ατυχήματα εώς και θανάτους. Ζ) Στην εφαρμογή opencar.gov.gr που καταγράφονται με βάση τον αριθμό κυκλοφορίας τα στοιχεία των οχημάτων και το αν είναι ασφαλισμένα ή μη, να προστεθεί ειδικά για τους κατόχους οχημάτων ΑΜΕΑ ο χαρακτηρισμός τους ως "όχημα ΑΜΕΑ", διότι κυκλοφορούν πλαστές κάρτες ΑΜΕΑ που τις χρησιμοποιούν ασυνείδητοι κάνοντας χρήση προνομίων που δεν δικαιούνται.