• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ' | 12 Ιανουαρίου 2025, 21:10

    ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ Κ.Ο.Κ. Άρθρο 26 Ρυθμίσεις κυκλοφορίας σε κυκλικούς κόμβους. Με την ευκαιρία της τροποποίησης του Κ.Ο.Κ. που αναρτήθηκε για διαβούλευση, θα ήθελα να επισημάνω ένα θέμα, κατά τη γνώμη μου, προβληματικά ρυθμισμένο στον ισχύοντα Κώδικα. Στους κόμβους οδηγώ «αμυντικά», επειδή οι ρυθμίσεις του Κ.Ο.Κ. δημιουργούν σύγχυση. Άλλες φορές έχει προτεραιότητα όποιος μπαίνει στον κόμβο και άλλες όποιος κινείται μέσα στον κόμβο. Η βασική ρύθμιση του Κ.Ο.Κ. δίνει προτεραιότητα σε αυτόν που βρίσκεται από δεξιά. Ύστερα αρχίζουν τα STOP και οι εξαιρέσεις. Αυτός που βρίσκεται μέσα στον κόμβο δεν βλέπει ποιοί από αυτούς που πρόκειται να μπουν έχουν STOP ή έχουν προτεραιότητα επειδή είναι από δεξιά. Έτσι αναγκάζονται να επιβραδύνουν και ο κόμβος δεν κάνει τη δουλειά για την οποία κατασκευάστηκε. Στην πλειονότητα των χωρών της Ευρώπης προτεραιότητα έχει αυτός που είναι μέσα στον κόμβο. Η ρύθμιση αυτή είναι εύστοχη. Ο κόμβος αδειάζει γρήγορα και εξυπηρετεί καλύτερα την κίνηση. Αν θυμούμαι καλά αυτή η ρύθμιση υπήρχε και στον δικό μας παλαιό Κ.Ο.Κ. πριν το 2007. Έχω την γνώμη ότι η ρύθμιση πρέπει να αλλάξει: Προτεραιότητα πρέπει να έχουν όσοι κινούνται μέσα στον κόμβο. Οι εξαιρέσεις πρέπει να ακολουθούν, μόνο όταν είναι αναγκαίες. Όσοι είναι μέσα στον κόμβο θα είναι σίγουροι για την προτεραιότητα και δεν θα ανακόπτουν ταχύτητα. Ο κόμβος θα αδειάζει πιο γρήγορα και θα επιταχύνεται η κυκλοφορία. Λαμβάνοντας υπόψη ότι κατασκευάζονται πολλοί κόμβοι σε όλη τη Χώρα για να αποφεύγονται τα φανάρια και να διευκολύνεται η κυκλοφορία πιστεύω ότι η ρύθμιση αυτή θα βελτιώσει τα πράγματα.