• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Χωραφάς' | 13 Ιανουαρίου 2025, 00:47

    Κατ' αρχάς η νομοτεχνική δομή του νομοσχεδίου είναι τέτοια, που δυσκολεύει σημαντικά τον σχολιασμό και την υποβολή συγκεκριμένων προτάσεων υπό μορφή κειμένου διάταξης. Ως εκ τούτου, θα περιοριστώ στην υποβολή γενικών σχολίων και προτάσεων. - Η διήθηση δεν πρέπει να επιτραπεί, καθόσον είναι εξαιρετικά επικίνδυνη για όλους τους χρήστες του δρόμου (πεζούς και οδηγούς) ενώ, σε περίπτωση ατυχήματος, δεν θα είναι εφικτή η διαπίστωση των ύπαρξης οποιασδήποτε προϋπόθεσης από τις καθοριζόμενες. Αν πρέπει να ικανοποιήσετε το πάγιο αίτημα των δικυκλιστών, επιτρέψτε την μόνο ως προσπέραση από τα αριστερά στα οχήματα που κινούνται στην πιο αριστερή λωρίδα. Εξυπακούεται ότι τα δίκυκλα δεν πρέπει να συνεχίζουν την διήθηση στις διασταυρώσεις όταν τα οχήματα στην κατεύθυνσή τους είναι ακινητοποιημένα, γιατί μπορεί να συγκρουστούν με άλλο όχημα από την κάθετη οδό που μπορεί να διασχίζει τη διασταύρωση εκείνη την ώρα. - Όλα ανεξαιρέτως τα οχήματα που κυκλοφορούν στον δρόμο, πρέπει να φέρουν πινακίδες κυκλοφορίας και οι οδηγοί τους να έχουν άδεια οδήγησης και κράνος (τα δίκυκλα), ακόμα και τα ΕΠΗΟ και τα ποδήλατα και οι ανήλικοι οδηγοί τους! Μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα αν ο οδηγός δεν γνωρίζει τον ΚΟΚ και, χωρίς πινακίδες, δεν θα είναι δυνατός ο εντοπισμός του για να αναλάβει τις ευθύνες του. Ακόμα και ένα ΕΠΗΟ με αναβάτη 90 κιλών (και άλλα 20 το ίδιο το όχημα) με ταχύτητα 5-6 χαω μπορεί να προκαλέσει σοβαρές σωματικές βλάβες σε πεζό με τις σκληρές επιφάνειές του, να σηκωθεί να φύγει κι άντε βρες το μετά! Ακόμα χειρότερα για ποδήλατο που μπορεί να αναπτύξει άνετα ταχύτητα 50-60 χαω σε μια κατηφόρα. Δεν συζητάμε να επιτραπεί η κυκλοφορία τους ανάμεσα στους πεζούς, αυτό θα είναι έγκλημα. Φανταστείτε να κρατάτε από το χέρι ένα 5χρονο παιδάκι στο πεζοδρόμιο και να πέσει πάνω του ένας 18χρονος μαντράχαλος με πατίνι, ακόμα και με 5 χαω, τι ζημιά θα του κάνει! Τα οχήματα στο δρόμο και οι πεζοί στο πεζοδρόμιο, για να είμαστε όλοι χαρούμενοι και υγιείς. - Πινακίδες δεν πρέπει να αφαιρούνται σε καμία περίπτωση, αφού είναι η ταυτότητα του οχήματος. Αν το όχημα πρέπει να πάψει να κυκλοφορεί, είτε γιατί είναι επικίνδυνο είτε γιατί ο οδηγός είναι επικίνδυνος, να το παίρνει γερανός ιδιώτη και να το μεταφέρει σε ιδιωτικό χώρο φύλαξης, φυσικά με επιβάρυνση του κατόχου. Θα τονωθεί και η οικονομία έτσι, και θα καλυφθούν και οι αλλοδαποί οδηγοί που είναι στο απυρόβλητο, αφού ορθώς δεν αφαιρούνται στοιχεία κυκλοφορίας που έχει εκδώσει άλλο κράτος. Γενικά, είναι παράλογο να αφαιρείς το μόνο στοιχείο ταυτοποίησης και μετά να λες στον οδηγό "πήγαινε το μέχρι το σπίτι και κάνε ό,τι θες στην διαδρομή ή και μετά, αφού δεν θα μπορούμε να σε βρούμε". - Πρέπει να απαγορευτεί η "απρόσεκτη" στάθμευση (inconsiderate parking), με την οποία δεσμεύονται 2 ή 3 θέσεις από ένα όχημα για να παρκάρει μετά ο ιδιοκτήτης τα υπόλοιπα οχήματά του. Δεν πρόκειται για τη γνωστή δέσμευση θέσεων με καφάσια, καρέκλες κλπ αλλά για «νόμιμα» κυκλοφορούντα οχήματα που «τυχαίνει» να πιάνουν 2 θέσεις όταν φεύγει ο έξυπνος κάτοχος, που εξασφαλίζει ιδιωτικό παρκινγκ στον δρόμο πληρώνοντας μόνο τα τέλη κυκλοφορίας ενός χρεπιού αλλά, συχνά, όχι τα ασφάλιστρα αφού «δεν το κινώ, γιατί να πληρώσω». Αυτό θα μπορεί να αποδεικνύεται από πολλαπλές φωτογραφίες που θα ανεβαίνουν ανώνυμα από πολίτες σε πλατφόρμα στο gov.gr (π.χ. paravaseis-kok.gov.gr), όπου θα φαίνονται οι πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων που σταθμεύουν μόνιμα στη θέση. Η χρονοσφραγίδα και θέση των φωτογραφιών μπορεί να μπαίνει αυτόματα από την πλατφόρμα, μέσω εφαρμογής στο κινητό και να πηγαίνει πρόστιμο με SMS στους ιδιοκτήτες όλων των οχημάτων. Ακόμα καλύτερα, να γίνεται αυτόματα διασταύρωση αν έχουν πληρώσει τέλη και ασφάλεια και να πέφτει κι από εκεί πρόστιμο. - Στην ίδια πλατφόρμα, να ανεβαίνουν βίντεο ή φωτογραφίες που θα πιστοποιούν οποιαδήποτε παράβαση του ΚΟΚ, αρκεί να φαίνονται καθαρά οι πινακίδες των εμπλεκόμενων οχημάτων. Η καταγγελία να είναι επώνυμη αλλά να μην αποκαλύπτονται στοιχεία σε κανέναν παρά μόνο αν διαπιστωθεί ότι το υλικό είναι παραποιημένο με δόλο, οπότε θα τιμωρείται ποινικά αυτός που το ανέβασε. Η ΑΙ είναι ιδανική για να κάνει αυτόματα τον έλεγχο γνησιότητας. - Τα πρόστιμα των 700 ευρώ σε μια χώρα που βασικός είναι 865, δεν τηρούν την αναλογικότητα και θα οδηγήσουν σε δισταγμούς των αρμοδίων οργάνων να τα επιβάλουν. Έχει ξαναγίνει στο παρελθόν, δεν είναι η πρώτη φορά. Από την άλλη, τα 700 ευρώ είναι ψίχουλα για κάποιον που βγάζει 10 χιλιάρικα το μήνα και δεν λειτουργούν αποτρεπτικά. Οι επικίνδυνες παραβάσεις (στοπ, κόκκινο, κίνηση στη ΛΕΑ ή στο αντίθετο ρεύμα κλπ) πρέπει να τιμωρούνται με αυτόφωρο και 10-15 μέρες φυλάκιση χωρίς αναστολή, ώστε να έχουν αποτρεπτικό αποτέλεσμα. Σε περίπτωση 2ης ή 3ης υποτροπής, η διάρκεια να αυξάνεται έως 1 μήνα και, τελικά, την 4η φορά μόνιμη αφαίρεση άδειας οδήγησης. Η οδήγηση οχήματος χωρίς δίπλωμα, να γίνει πλημμέλημα με τουλάχιστον 6 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή και μόνιμη στέρηση δυνατότητας απόκτησης ή επανέκδοσης. - Οι πινακίδες κυκλοφορίας πρέπει να τοποθετούνται ώστε να είναι κάθετες στο οδόστρωμα και ορατές σε τόξο 180 μοιρών. Οχήματα που δεν επιτρέπουν εκ κατασκευής την τοποθέτηση των πινακίδων κατά τα ανωτέρω (πχ, ορισμένες Alpha Romeo που τις βάζουν στο αριστερό μέρος του προφυλακτήρα ή κάποια δίκυκλα χωρίς πλαίσιο στα πίσω φώτα που τις βάζουν κάτω από τον λασπωτήρα παράλληλα με το έδαφος) δεν θα παίρνουν άδεια εισαγωγής ή κυκλοφορίας αν δεν τροποποιηθούν από τον εισαγωγέα). Επίσης, όχημα που κινείται ή σταθμεύει σε δημόσιο δρόμο χωρίς ευανάγνωστες πινακίδες για οποιονδήποτε λόγο (βγαλμένες, λερωμένες, διπλωμένες, κομμένες,, παραποιημένες, χωρίς φωτισμό τη νύχτα ή σκεπασμένες με φυμέ πλεξιγκλάς ή άλλο υλικό) να κατάσχεται επιτόπου και να εκποιείται επ’ ωφελεία του Δημοσίου. - Τέλος, να καθιερωθεί διαδικασία προσωρινής ή και οριστικής αφαίρεσης της άδειας οδήγησης από ανθρώπους που λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή που μειώνει τα αντανακλαστικά ή διαπιστωθεί πάθηση που δεν τους επιτρέπει να οδηγούν ασφαλώς. Π.χ. όταν παίρνουν ηρεμιστικά ή αντισταμινικά ή διαγνωστούν με καταρράκτη, κώφωση, άνοια, πάρκινσον ή παράλυση κατόπιν εγκεφαλικού. Δεν είναι ανάγκη να κυκλοφορεί ο επικίνδυνος 45ρης που δεν βλέπει πλέον ή δεν μπορεί να ελέγξει τα χέρια του, για 20 χρόνια μέχρι να του πάρουν το δίπλωμα στα 65 - αν το πάρουν! Αν συνταγογραφηθεί τέτοια ουσία ή αν τεθεί τέτοια διάγνωση σε εξιτήριο ή από τον συνταγογραφούντα γιατρό, να ενημερώνεται αυτόματα το υπουργείο και να στέλνει στον οδηγό SMS που να αναστέλλει την ισχύ της άδειας για όσο παίρνει την αγωγή ή να του επιβάλει να παραδώσει το δίπλωμα εφόσον η βλάβη είναι σοβαρή. Αν γίνει καλά, ας το επανεκδώσει με την ισχύουσα διαδικασία (υγειονομική, θεωρητική και πρακτική εξέταση).