Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΚΟΥΛΑΤΟΣ | 13 Ιανουαρίου 2025, 09:30
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να μιλήσουμε λίγο για την ζώνη και το κράνος όπου οι ποινές τους είναι ίσες αγνοώντας ΒΑΣΙΚΕΣ διάφορες της φυσικής και της μηχανικής των ατυχημάτων, γενικώς με μια εγγενώς λανθασμένη εφαρμογή. Η ζώνη ασφαλείας έχει 2 στόχους: • Συγκράτηση του σώματος του επιβαίνοντα σε μια προκαθορισμένη θέση και στάση. • Έλεγχος και περιορισμός των επιταχύνσεων και συνάμα των φορτίων. Εξετάζοντας τον πρώτο στόχο πολύ απλά καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η ζώνη πάση θυσία θα σε συγκρατήσει στην θέση που βρίσκεσαι μέσα στο αμάξωμα. Εξετάζοντας δε τον δεύτερο ο περιορισμός φορτιού θα ενεργήσει μαζί με τις ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης του αμαξώματος και τα SRS (supplementary restrain systems) για να περιορίσει τις επιταχύνσεις που θα βιώσεις. ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΟΜΩΣ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ???????? Ο στόλος οχημάτων της Ελλάδας έχει μέση ηλικία τα 17,3 ΕΤΗ και φυσικά ο μέσος ορός ΔΕΝ ΙΣΟΥΤΑΙ με τον γεωμετρικό μέσο, ο γεωμετρικός μέσος που σταθμίζει και το πλήθος των οχημάτων κάθε ηλικίας και θα έδειχνε ακόμη χειροτέρα αποτελέσματα ιδιαίτερα αν εξετάζαμε και εκτός του λεκανοπεδίου. Ο πραγματικός γεωμετρικός μέσος ηλικίας οχημάτων εκτός αττικής είναι 23ετη. Αυτό σημαίνει ότι μιλάς για οχήματα με ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ ΖΩΝΕΣ ΠΑΡΑΜΟΦΩΣΗΣ, σχεδιασμένα και μελετημένα για ατυχήματα πλήρης επικάλυψης μέχρι 50km/h. Όπως οριζόταν τότε από τα ADAC tests. Τα μοντέρνα ατυχήματα είναι μερικής ή μικρής επικάλυψης στα 64km/h. Σε υψηλές ταχύτητες λοιπών (άνω των 65-70km/h) οι πιθανότητες να επιβιώσεις σε παλαιότερο όχημα ακόμα και αν φορας ζώνη είναι σαφέστατα μικρότερες. Το χειρότερο από όλα είναι ότι σε ταχύτητες των 90km/h σε ατύχημα μερικής επικάλυψης οι μόνες πιθανότητες που έχεις να επιβιώσεις είναι ΑΝ ΔΕΝ ΦΟΡΑΣ ΖΩΝΗ. Η ΖΩΝΗ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΣΕ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΣΙΓΟΥΡΟ ΘΑΝΑΤΟ. ΣΕ ΣΥΓΚΡΑΤΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΧΩΡΟ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ. Ο χώρος επιβίωσης (survival space) εκμηδενίζεται και ο οδηγός συνθλίβεται… Οι πιθανότητές να επιβιώσει είναι πολύ μεγαλύτερες αν καταφέρει να δραπετεύσει από τον χώρο των επιβατών πριν αυτός εκμηδενιστεί. Με λίγα λόγια η ζώνη ασφαλείας είναι ένα εξαιρετικό μέσο προστασίας ΟΣΟ Η ΑΚΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΛΩΒΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΓΓΥΗΜΕΝΗ. Δεν είναι λοιπόν σωστό να υπάρχουν τέτοια εξοντωτικά πρόστιμα ιδιαίτερα σε συνθήκες όπως αυτές που προανέφερα, όταν η χρήση της ζώνης σε εκθέτει σε αδιαμφησβήτητα μεγαλύτερο κίνδυνο υπό τις εν λόγω περιπτώσεις.