Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ | 13 Ιανουαρίου 2025, 18:26
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Καλησπέρα. Προτάσεις για τον υπό διαβούλευση Κ.Ο.Κ. Ακινητοποιήση οχημάτων (αρθ.46) Η ακινητοποίηση ενός οχήματος, η οποία γίνεται είτε γιατί ο οδηγός δεν είναι σε θέση να οδηγήσει είτε γιατί το όχημα δεν είναι κατάλληλο να κυκλοφορεί,θα πρέπει να είναι ουσιαστική και όχι τυπική. Τόσο με τον ισχύων Κ.Ο.Κ. όσο και με τον υπό διαβούλευση δεν εμποδίζει τίποτα τον οδηγό, από την στιγμή που θα απομακρυνθούν τα όργανα ελέγχου από το σημείο ελέγχου,να ξαναπάρει το όχημα του θέτοντας σε κίνδυνο τόσο την δική του ασφάλεια όσο και την ασφάλεια των υπολοίπων χρηστών της οδού.(Ο οδηγός μπορεί να παρανομεί οδηγώντας ξανά το ακινητοποιημένο όχημα, παρ όλα αυτά τίποτα δεν τον εμποδίζει να το πράξει) Για να είναι πραγματική η ακινητοποίηση θα πρέπει να μην έχει την δυνατότητα να οδηγήσει το όχημα του ο οδηγός όσο χρόνο διαρκεί η ακινητοποίηση. Αυτό μπορεί να γίνει είτε με μεταφορά του οχήματος με γερανό σε χώρο φύλαξης , κάτι το οποίο για τις περισσότερες περιπτώσεις ιδίως στην επαρχία είναι ανέφικτο,είτε (και αυτό προτείνεται) με την προμήθεια και χορήγηση στις υπηρεσίες ελέγχου ειδικών λουκέτων, όπως υπάρχουν και χρησιμοποιούνται από χώρες του εξωτερικού.Το λουκέτο αυτό εφαρμόζει και κλειδώνει έναν από τους τροχούς του οχήματος, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί το όχημα από τον μεθυσμένο ή ακατάλληλο οδηγό για όσο χρόνο διαρκεί η ακινητοποίηση. Με την άρση της ακινητοποίησης θα αφαιρείται ο μηχανισμός από τον τροχό και το όχημα θα κινείται κανονικά. Ταχύτητα (αρθ.20) Η διαμόρφωση του ύψους του προστίμου ιδίως για την ‘’χαμηλή’’ υπέρβαση ταχύτητας, έως 20χλμ. από το όριο, από 20 ευρώ σε 150 ευρώ είναι δυσανάλογη της παράβασης και εξοντωτική για τον οδηγό. Κάτι τέτοιο πιστεύω θα φέρει σημαντική μείωση των βεβαιωθεισών παραβάσεων αλλά δεν θα φέρει και ανάλογη μείωση των αντίστοιχων ταχυτήτων στους δρόμους.