• Σχόλιο του χρήστη 'Θαλασσινός Αθανάσιος' | 13 Ιανουαρίου 2025, 21:20

    Αυστηροποίηση (στο ίδιο επίπεδο με την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και του STOP ) των παραβάσεων της μη τήρησης απόστασης ασφαλείας που συνιστά -κρίνοντας κι από την αποδεδειγμένη συνεισφορά της μη τήρησής της σε σοβαρά και μοιραία ατυχήματα- ακραία αντικοινωνική κι επιθετική οδήγηση, όπως και η μη χρήση φλας ( και μάλιστα έγκαιρο ) για οιονδήποτε ελιγμό βλ.: αλλαγή λωρίδων κυκλοφορίας ή κατεύθυνσης όπως και επιβάλλεται και προ των εξόδων σε κυκλικούς κόμβους όπου η μη χρήση κι εκεί δημιουργεί κινδύνους ή χαράμισμα της συνεισφοράς του κυκλικού κόμβου στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας! Κυρίως οι μοτοσυκλετιστές ( που δυστυχώς η πλειονότητα δεν χρησιμοποιούν κι εκεινοι τα φλας τους ) είναι τα τραγικά θύματα της μη έγκαιρης για ελιγμό προειδοποίησης με φλας από κυρίως, τετράτροχα επιβατικά ή φορτηγά. Ενημέρωση -αν και δεν λογίζεται να υπάρχει άγνοια νόμου - για την υποχρεωτικότητα και σοβαρότητα της κατ' άρθρον 35, παράγρ. 4 του ΚΟΚ, χρήσης των φώτων διασταυρώσεως στα δίκυκλα μηχανοκίνητα οχήματα που είναι υποχρεωτική καθ' όλο το 24ωρο εκτός αν από κατασκευής υπάρχουν φώτα ημέρας ( τα οποία θεωρώ κατά την ταξινόμηση πρέπει να ελέγχεται η επαρκής φωτεινότητά τους που σε ορισμένα μοντέλα είναι παντελώς αμυδρά και καθιστούν τα δίκυκλα μη διακριτά π.χ σε έναν καθρέπτη προπορευόμενου οχήματος, ιδίως λερωμένου, θολού ή ραγισμένου ). Και κακώς σαν μηχανοκίνητα θεωρούνται μόνο τα έχοντα κινητήρες εσωτερικής καύσης! Μηχανοκίνητο είναι και το διά ηλεκτροκινητήρος προωθούμενο αν και ακόμη και τα ποδήλατα επίσης έπρεπε να γίνονται διακριτά με φωτισμό τους καθ' όλο το 24ωρο. Το ανωτέρω να συμπεριλαμβάνεται στα σποτ της Τροχαίας ή άλλων φορέων οδικής ασφάλειας μαζί με την προτροπή χρήσης κράνους!!! Σε κάθε συμβολή οικοδομικών τετραγώνων να θεωρείται αυτονόητο ότι οι εγκάρσιες προς τον άξονα της οδού, προεκτάσεις των απέναντι πεζοδρομίων εις πάσαν την επικράτεια, θεωρούνται διαβάσεις πεζών ακόμη κι όταν αυτές εγκληματικώς από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίας δεν σημαίνονται με τις κατά νόμω προβλεπόμενες διαγραμμίσεις ( ζέβρα ). Και το τραγελαφικό π.χ. Δήμος Θερμαϊκού να υπάρχουν οι ράμπες χρόνια τώρα, που..."προσκαλούν" τον πεζό να κατέβει για να διασχίσει τον δρόμο, και να τον εκθέτουν σε παγίδα θανάτου από οδηγούς που δεν σέβονται και το όριο των 30km/h κι επειδή δεν υπάρχει διαγράμμιση πεζών να θεωρούν ότι δεν αποτελεί διάβαση! Να διασφαλιστεί πριν τις θεωρητικές εξετάσεις ότι ο υποψήφιος οδηγός έχει διαβάσει έστω και μία φορά τον ΚΟΚ άρθρο-άρθρο ( όχι απαραίτητα τα άρθρα με τις κατηγορίες οχημάτων και των συνδιασμών τους και τις διατάξεις φόρτωσής τους αν δεν αφορά επαγγελματία οδηγό ) αλλά δεν νοείται να μην γνωρίζει κανόνες προτεραιοτήτων κυκλοφορίας, μέτρα προφύλαξης και ασφάλειας, συμπεριφοράς στους πεζούς και λοιπούς χρήστες των οδών κλπ κι όχι με τρόπο επιδερμικό και διεκπεραιωτικό με απώτερο στόχο την πλασματική "επιτυχία" στις "εξετάσεις". Συνεχής παρουσία της τροχαίας στους δρόμους με αυστηρούς ελέγχους που είναι προς ώρας, ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΙ, ακόμη και για τις παραβάσεις που διακυβεύονται ανθρώπινες ζωές! Τέλος ανάγκη ύπαρξης του νομοθετικού πλαισίου, είτε με πληροφόρηση της τροχαίας με μαρτυρία οδηγού η με τεχνικά μέσα να ενημερώνεται άμεσα ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος για βλάβες ή επικίνδυνες ελλείψεις π.χ φώτα θέσης, διασταύρωσης, πεδήσεως, φλας, λάστιχα με εμφανώς ελλειπή αέρα, εξαρτήματα επικίνδυνα ν' αποκολληθούν κοκ, που αποτελλούν εν'γένει κίνδυνο ενδεχομένως εν αγνοία του, τόσο για τον ίδιο όσο και για τους άλλους χρήστες της οδού. Και να υποχρεούται ο ενημερωθείς να μεταβεί στο Α.Τ. της περιοχής του ή του προορισμού του όπου θα γίνει αυτοψία από αστυνομικό όργανο για τον αν αποκαταστάθηκε η βλάβη, ή έλλειψη ή ότι άλλο θα καθιστούσε την κυκλοφορία του οχήματος, επικίνδυνη ( βλ. π.χ. λάδια που στάζουν, ή κάτι μεταλλικό που σερνόμεν σπινθηρίζει και άπειρα άλλα τέτοια ). Και πάντα με την δέουσα τήρηση του απόρρητου του αναφερόμενου οχήματος. Αλλά η τροχαία να νοιαστεί!!! Γιατί αυτό λείπει: Ν Ο Ι Α Ξ Ι Μ Ο!