Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη ΑΓΓΕΛΟΣ | 14 Ιανουαρίου 2025, 10:17
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με την τροποποίηση παρ. 5 του άρθρου 34, ως προς την στάση - στάθμευση μηχανοκίνητων τροχόσπιτων συνολικού μήκους άνω των έξι (6) μέτρων πέρα από είκοσι τέσσερις (24) συνεχείς ώρες. Το μηχανοκίνητο τροχόσπιτο εντάσσεται στην κατηγορία Μ, δηλαδή είναι ΙΧ όχημα, όπως όλα τα υπόλοιπα ΙΧ επιβατικά οχήματα, και θα έπρεπε να έχει ακριβώς τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες υποχρεώσεις. Το μηχανοκίνητο τροχόσπιτο καταβάλλει ετήσια τέλη κυκλοφορίας, όπως όλα τα Ι.Χ.Ε. , ασφαλίζεται υποχρεωτικά, έχει άδεια κυκλοφορίας και ελέγχεται κατά τακτά χρονικά διαστήματα από ΚΤΕΟ, όπως ορίζεται για όλα τα οχήματα. Τα τέλη κυκλοφορίας αφορούν την συντήρηση του οδικού δικτύου λόγω της χρήσης των οχημάτων στους δημόσιους δρόμους. Χρήση είναι η κίνηση και η στάθμευση στο οδικό δίκτυο. Εδώ λοιπόν έχουμε διαφορετική αντιμετώπιση για μηχανοκίνητα τροχόσπιτα μέχρι 6 μέτρα και άνω των 6 μέτρων, ενώ ουσιαστικά διέπονται από τους ίδιους κανόνες τελών κυκλοφορίας. Θα ήθελα επίσης να λάβετε υπ΄ όψιν σας τα εξής: Υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση από το ίδιο το κράτος σε ότι αφορά τα μηχανοκίνητα τροχόσπιτα. Επιτρέπεται η νόμιμη εισαγωγή και η ταξινόμηση. Από εκεί και πέρα, το Υπουργείο Οικονομικών αντιμετωπίζει το μηχανοκίνητο τροχόσπιτο ως ΙΧ όχημα και το υποχρεώνει σε ανάλογα τέλη κυκλοφορίας , τεκμήρια και φόρους πολυτελείας (έως 10 έτη) όπως όλα τα ΙΧ οχήματα ανεξαρτήτως είδους , χρήσης ή μήκους! Το Υπουργείο Τουρισμού όμως,τα αντιμετωπίζει ως τροχόσπιτα με τις γνωστές διατάξεις (περί στάθμευσης ή εγκατάστασης) και όχι ως ΙΧ οχήματα. Το Υπουργείο Μεταφορών τα αντιμετωπίζει ως οχήματα ειδικού σκοπού στα οποία ισχύουν και οι απαγορεύσεις βάρους και οι απαγορεύσεις μήκους. Θέλω να καταλήξω στο ότι είναι άδικη η διάκριση στάθμευσης των μηχανοκίνητων τροχόσπιτων κάτω των 6 μέτρων και άνω των 6 μέτρων , αφού για την πολιτεία ισχύουν τα ανωτέρω. Εάν ισχύσει η διάκριση των 6 μέτρων, δεν θα έπρεπε λογικά να καταβάλλεται και διαφορετικό ποσό τελών κυκλοφορίας για αυτά που μπορούν να σταθμεύουν και για αυτά που απαγορεύεται? Να καταβάλλονται δηλαδή τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με το μήκος και όχι ανάλογα με τα κυβικά εκατοστά? Σύμφωνα με τα ανωτέρω αντιλαμβανόμαστε γενικότερα, ότι για τα μηχανοκίνητα τροχόσπιτα, ισχύουν τόσες πολλές και διάφορες διατάξεις, ανάλογα με το εκάστοτε Υπουργείο και εντάσσεται κατά το δοκούν, πότε με το είδος, πότε με το βάρος, πότε με το μήκος και πότε με το ύψος! Είναι το μοναδικό όχημα στην Ελληνική επικράτεια που λαμβάνοντας υπ' όψιν όλες αυτές τις απαγορεύσεις ανά Υπουργείο, το μόνο που μπορεί να κάνει ο κάτοχος ενός μηχανοκίνητου τροχόσπιτου είναι να το μετακινεί από έναν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης προς ένα camping (όπου διατίθεται και εφ όσον λειτουργεί όλες τις εποχές του έτους). Οτιδήποτε άλλο απαγορεύεται!