Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη TAKIS S. | 14 Ιανουαρίου 2025, 21:19
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κε Υπουργέ, Επίσης, έχω τα ακόλουθα σχόλια στον ΚΟΚ. Άρθρο 34 και άρθρο 3: Στο άρθρο 34 οι λέξεις ‘πολύ πλησίον’ στην §2.α και ‘πλησίον’ στην 2.δ συντελούν σε υποκειμενικότητα, δημιουργώντας αύξηση της επικινδυνότητας για ατύχημα. Σύμφωνα με την επιστήμη του ανθρωπίνου παράγοντα στην οδήγηση (human factors on driving), η αντίληψη από οδηγό σε οδηγό διαφέρει, οπότε ο κάθε οδηγός οχήματος μπορεί να ερμηνεύει υποκειμενικά το πλησίον ή το πολύ πλησίον και σύμφωνα με τα δικά του στερεότυπα και εμπειρία οδήγησης. Το πλησίον μπορεί να σημαίνει είτε 50 εκ, ή 1 μέτρο, ή 1,5 μέτρο ή μισό μήκος ή πλάτος οχήματος απόσταση κλπ. Επίσης, η λέξη πλησίον συναντάται και στα άρθρα 8, 12, 16, 17, 19, 27, 36, 38, 53 του υφιστάμενου υπό τροποποίηση ΚΟΚ και μπορεί να συντελέσει σε αύξηση της επικινδυνότητας λόγω υποκειμενικότητας και ασάφειας. Επίσης, και τα όργανα επιβολής του νόμου θα αναγκάζονται με υποκειμενικότητα να επιβάλλουν τις κυρώσεις σε παραβάσεις που σχετίζονται με τη λέξη πλησίον. Πλησίον ορίζεται κάτι κοντά σε μικρή απόσταση, οπότε πρέπει να οριστεί στον ΚΟΚ αυτή η απόσταση ανά περίπτωση χρήσης της λέξης και να μην υπάρχει ασάφεια. Συνεπώς προτείνω, όλες οι περιπτώσεις της λέξης πλησίον να οριστούν στο άρθρο 3 (ορισμοί) είτε με μετρικό σύστημα (π.χ. όπου ο ΚΟΚ αναφέρεται σε απόσταση με τη λέξη πλησίον, συνεπάγεται οριζόντια απόσταση όχι μικρότερη από 1 μέτρο ή παρόμοιο ορισμό). Εναλλακτικά μπορεί να οριστεί με σημεία αναφοράς επί του οχήματος ή του δρόμου (π.χ. μισό πλάτος ή μήκος του χειριζόμενου οχήματος κλπ). Αν δεν είναι εφικτός ο ορισμός της λέξης πλησίον στο άρθρο 3, εναλλακτικά σε κάθε περίπτωση/άρθρο όπου συναντάται η λέξη πλησίον, πρέπει να αντικατασταθεί με αντικειμενικά κριτήρια ορισμού απόστασης, τα οποία επιτρέπουν εύκολα σε ένα οδηγό να τα θυμάται και να τα εφαρμόσει. Άρθρο 26 (Προτεραιότητα εισερχόμενου οχήματος σε αυτοκινητόδρομο και σε κυκλικές πορείες) Να τροποποιηθεί το άρθρο 26 για λόγους ασφάλειας στην οδήγηση και εναρμόνιση με τους κανόνες κυκλοφορίας σε λοιπές χώρες της Ε.Ε., ως εξής: §5.α. Να τροποποιηθεί ΜΟΝΟ για την είσοδο οχημάτων σε αυτοκινητόδρομο, ώστε προτεραιότητα να έχουν αυτοί που εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο (ήτοι από δεξιά), και να οφείλουν αυτοί που βρίσκονται κινούμενοι στον αυτοκινητόδρομο να βοηθούν με ελιγμό αλλαγής λωρίδας ή επιβράδυνση του δικού τους οχήματος, ώστε να διευκολύνουν την είσοδο του επιταχυνόμενου οχήματος στον αυτοκινητόδρομο. Σε πολλές χώρες της Ε.Ε. όταν ένα όχημα εισέρχεται στον αυτοκινητόδρομο, επιταχύνει και ενεργοποιεί το δείκτη κατεύθυνσης (φλας), οπότε οι λοιποί οδηγοί των οχημάτων που κινούνται εντός του αυτοκινητόδρομου, όταν αντιληφθούν την είσοδο οχήματος στον αυτοκινητόδρομο (είτε από χώρο στάθμευσης, είτε από κόμβο με λωρίδα επιτάχυνσης κλπ), είτε αλλάζουν λωρίδα κυκλοφορίας προς τα αριστερά, είτε επιβραδύνουν, ώστε να βοηθήσουν το εισερχόμενο όχημα να εισέλθει γρήγορα και με ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο και δεν κορνάρουν ή αναβοσβήνουν τα φώτα να του δείξουν ότι έχουν αυτοί προτεραιότητα. Βεβαία ο αυτοκινητόδρομος προϋποθέτει ότι διαθέτει λωρίδα ανάλογων διαστάσεων που επιτρέπει ένα εισερχόμενο όχημα να επιταχύνει ασφαλώς στην απαιτούμενη ταχύτητα για να ενταχθεί με ασφάλεια στο ρεύμα κυκλοφορίας του αυτοκινητόδρομου. Επίσης, παρατηρείται συχνά κατά την είσοδο οχημάτων σε κυκλικούς κόμβους οι οδηγοί να αγνοούν τη υπάρχουσα σήμανση για στοπ ή παραχώρηση προτεραιότητας αυτών εντός του κυκλικού κόμβου, και εισέρχονται στην κυκλική πορεία χωρίς να δώσουν προτεραιότητα. Συνεπώς, προτείνω στο άρθρο 26 να γίνει τροποποίηση και να προστεθεί επιπλέον παράγραφος, ώστε σε κυκλικούς κόμβους να είναι ξεκάθαρο ότι ΠΑΝΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΕΧΕΙ αυτός που βρίσκεται εντός της κυκλικής πορείας και όχι αυτός που εισέρχεται. Αυτή η πρόταση από τη μία θα εναρμονίσει τον ΚΟΚ με τους ίδιους κανόνες που ισχύουν σε πολλές χώρες της Ε.Ε, από την άλλη θα είναι σαφές για κάθε οδηγό τι συμβαίνει με την προτεραιότητα στις κυκλικές πορείες. Επίσης, θα εξοικονομηθούν πόροι στη σήμανση, αφού δε θα απαιτούνται τα σήματα στοπ ή παραχώρησης προτεραιότητας στους κυκλικούς κόμβους παρά μόνο της κυκλικής πορείας. Ακόμα είναι εφικτό να μειώνονται οι πιθανότητες για τη δημιουργία ουράς αυτοκινήτων εντός του κυκλικού κόμβου, όπου είναι το πιθανότερο να συμβεί αν δεν έχει προτεραιότητα αυτός που είναι εντός της κυκλικής πορείας. Άρθρο 3: Να προστεθούν ορισμοί για τα εξής: χωματόδρομος, μονοπάτι, εθνική οδός. Αυτές οι λέξεις συναντώνται στον υφιστάμενο ΚΟΚ στο άρθρο 26 για την προτεραιότητα, αλλά πρέπει να οριστεί στο άρθρο 3 τι σημαίνουν, ώστε να υπάρχει αντικειμενικότητα και σαφήνεια στον ΚΟΚ. Επίσης, οι ορισμοί των ζώων και οδηγών, να τροποποιηθούν, ώστε να ληφθούν υπόψη: •αυτοί που οδηγούν στο δρόμο κατοικίδια με λουρί είτε για σκοπούς συντροφιάς ή βοήθειας (π.χ. σκύλος τυφλών) •τα μη δεσποζόμενα (άγρια) ζώα. Δεν υπάρχει ορισμός για το τι είναι κρατικό αυτοκίνητο (π.χ. στρατιωτικά οχήματα, αστυνομικά, μεταφοράς προσώπων κρατικής εξουσία ή διπλωματών κλπ), που χρησιμοποιούνται από τους κρατικούς υπαλλήλους ή εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους/διπλωμάτες κλπ για κρατικούς σκοπούς ή διπλωματικούς σκοπούς κλπ. Ο ΚΟΚ πρέπει να έχει καθολική εφαρμογή σε όλους όσους κινούνται στο οδικό δίκτυο της χώρας. Επίσης, ο ΚΟΚ θα πρέπει να ορίζει ότι και οι οδηγοί των κρατικών αυτοκίνητων εμπίπτουν στις διατάξεις του ΚΟΚ, εκτός και αν λόγοι ανωτέρας βίας ή οι τρέχουσες συνθήκες (π.χ. ανάγκη επιβολής νόμου, εξυπηρέτηση επείγουσας κατάστασης κλπ) επιβάλλουν τα κρατικά οχήματα και οι οδηγοί τους να εξαιρεθούν των διατάξεων του ΚΟΚ. Το τονίζω αυτό, διότι στο άρθρο 29 αναφέρεται η χρήση της ΛΕΑ από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες και στο άρθρο 44 αναφέρονται ορισμένα κρατικά αυτοκίνητα ως οχήματα άμεσης ανάγκης. Καλό είναι αυτά τα οχήματα, όπως και τα οχήματα μεταφοράς προσώπων κρατικής εξουσίας, διπλωματών κλπ να οριστούν στον ΚΟΚ και να διευκρινιστεί με σαφήνεια πότε εξαιρούνται των διατάξεων του ΚΟΚ. Ο ορισμός ‘Νύκτα’ προτείνεται να τροποποιηθεί/αντικατασταθεί ως εξής: Περιορισμένη / χαμηλή ορατότητα: Αναφέρεται στις συνθήκες που επιβάλλουν μείωση του φωτός ημέρας με αποτέλεσμα του περιορισμού της οριζόντιας ορατότητας. Οι συνθήκες μείωσης του φωτός ημέρας υφίστανται είτε λόγω νύκτας που διαρκεί μισή ώρα μετά τη δύση του ηλίου μέχρι και μισή ώρα πριν από την ανατολή αυτού, είτε λόγω ειδικών καιρικών συνθηκών, όπως ομίχλης, ραγδαίας βροχόπτωσης, χιονόπτωσης, ηφαιστειακής στάχτης κλπ, είτε λόγω τεχνητών ή φυσικών εμποδίων όπως σήραγγες, σκούρο φιλμ παραθύρων οδηγού συνοδηγού κλπ. Οπότε, όπου υπάρχει η λέξη Νύκτα σε όλο τον ΚΟΚ προτείνεται να αντικατασταθεί με τον ανωτέρω ορισμό κατά περίπτωση, ο οποίος είναι πιο γενικός και περιλαμβάνει όσο πιο πολλές περιπτώσεις που περιορίζουν την ορατότητα. Ορισμός της λέξης 'φάλαγγα οχημάτων' π.χ. περισσότερα από δύο οχήματα, που κινούνται το ένα πίσω από το άλλο σε σειρά για συγκεκριμένο σκοπό π.χ. στρατιωτικό, μεταφοράς ειδικών φορτίων κλπ. Ορισμός αλλά και αντικατάσταση της λέξης 'στοίχων μαθητών', που υπάρχει στον ΚΟΚ, με τη λέξη πεζοπόρο τμήμα ανθρώπων, που κινούνται συντεταγμένα για συγκεκριμένο σκοπό π.χ. παρέλαση, εκδρομή κλπ. Τροποποίηση του άρθρου 44. Λωρίδα/διάδρομος Διάσωσης (move over στις ΗΠΑ, Rettungsgasse στη Γερμανία). Τον Αύγουστο 2023, αποκλείστηκα για 8 ώρες στην Ε.Ο. Κορίνθου-Αθηνών, λόγω της ανατροπής βυτιοφόρου οχήματος στις σήραγγες της Κακιάς Σκάλας. Σε περίπτωση τότε, που κάποιος από τους οδηγούς ή τους επιβάτες των αποκλεισμένων οχημάτων είχε την ανάγκη για βοήθεια (π.χ. καρδιακή ανακοπή), δεν θα υπήρχε διάδρομος διάσωσης, ανάμεσα στις ουρές χιλιομέτρων των ακινητοποιημένων οχημάτων στην περιοχή της Κινέτας. Περιττό να τονίσω ότι πολλοί οδηγοί τότε, λόγω έλλειψης νοοτροπίας οδικής ασφάλειας, είχαν οδηγήσει μέσα στην ΛΕΑ και φυσικά την είχαν αποκλείσει. Συνεπώς, προτείνω στον ΚΟΚ να εισαχθεί στο άρθρο 44 και στο άρθρο 3 με ορισμό η ΛΩρίδα ΔΙΑσωσης (ΛΩΔΙΑ) πλέον της ΛΕΑ, ως στοιχείο που απορρέει εν μέρει από την § 1 του άρθρου 44, και μπορεί να συντελέσει στην πρόληψη και την ασφάλεια από ατυχήματα. Η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται στις ΗΠΑ, στη Γερμανία, στην Ελβετία, στο Βέλγιο, στην Τσεχία, στην Ουγγαρία κλπ. Για παράδειγμα, όταν τα οχήματα επιβάλλεται στον αυτοκινητόδρομο να ακινητοποιηθούν ή να κινηθούν με μικρή ταχύτητα π.χ. κάτω των 10 χλμ/ωρα, θα πρέπει οι οδηγοί να δημιουργούν ΛΩΔΙΑ ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας ως εξής: Δυο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ: Τα οχήματα στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας, κινούνται όσο το δυνατόν στα αριστερά, ώστε οι αριστεροί τροχοί να εφάπτονται επί της αριστερής λευκής γραμμής. Τα οχήματα στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, κινούνται όσο το δυνατόν δεξιά, ώστε οι δεξιοί τροχοί να εφάπτονται στην διαχωριστική γραμμή της λωρίδας με την ΛΕΑ. Τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ: Τα οχήματα στην αριστερή λωρίδα κυκλοφορίας, κινούνται όσο το δυνατόν στα αριστερά, ώστε οι αριστεροί τροχοί να εφάπτονται επί της αριστερής λευκής γραμμής. Τα οχήματα στην μεσαία λωρίδα κυκλοφορίας, κινούνται όσο το δυνατόν δεξιά, ώστε οι δεξιοί τροχοί να εφάπτονται επί της δεξιάς λευκής γραμμής. Τα οχήματα στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας κινούνται όσο το δυνατόν δεξιά, ώστε οι δεξιοί τροχοί να εφάπτονται στην διαχωριστική γραμμή της λωρίδας με την ΛΕΑ. Επίσης, στα σημεία των αυτοκινητοδρόμων όπου η στατιστική δείχνει ότι μπορεί να υπάρχει συχνά αργή κίνηση των οχημάτων, π.χ. κάτω των 10χλμ/ώρα, πρέπει να τοποθετηθεί σήμανση που να δείχνει στους οδηγούς ότι επιβάλλεται η δημιουργία ΛΩΔΙΑ στην περίπτωση ακινητοποίησης των οχημάτων. Συνεπώς, στον ΚΟΚ, ίσως πρέπει να δημιουργηθεί και νέο σύμβολο για ΛΩΔΙΑ για τις πινακίδες σήμανσης. Άρθρα 47 και 48 Χιόνια, πάγος και συσσώρευση φύλλων δένδρων στο πεζοδρόμιο/πεζόδρομους και ποδηλατοδρόμους. Σε πολλές χώρες της ΕΕ, σε περίπτωση παγετού και χιονιού, οι οικοπεδούχοι και οι ιδιοκτήτες σπιτιών υποχρεούνται να καθαρίσουν τον πάγο και το χιόνι από το πεζοδρόμιο που βρίσκεται έμπροσθεν της οικίας τους ή ακίνητης περιουσίας τους. Αυτή η υποχρέωση μπορεί να μεταφερθεί από τους ιδιοκτήτες στους ενοικιαστές! Όταν το χιόνι μετατρέψει το αστικό περιβάλλον σε ένα λευκό τοπίο, οι οικοπεδούχοι και ιδιοκτήτες υποχρεούνται να βγουν έξω και πρέπει να καθαρίσουν την περιοχή και να ρίξουν αλάτι ή χαλικάκι ή άμμο (που στο τέλος της σεζόν σκουπίζουν την άμμο ή το χαλίκι, για επαναχρησιμοποίηση). Αυτό γίνεται για να αποτραπεί πιθανό ατύχημα, ώστε να μην γλιστρήσουν οι πεζοί και τραυματιστούν, καθώς περνάνε στο πεζοδρόμιο έξω από το σπίτι ή το οικόπεδο. Ομοίως, του δημοτικούς πεζόδρομους ή πεζοδρόμια σε πάρκα ή ποδηλατοδρόμους κλπ οφείλει η δημοτική αρχή να τα καθαρίσει. Η ίδια υποχρέωση υπάρχει και για το φθινόπωρο, όταν πέφτουν φύλλα και συσσωρεύονται στα πεζοδρόμια. Παρόλο που τα ανωτέρω, μπορεί να προβλέπονται σε διάφορες υπουργικές αποφάσεις κλπ, πρέπει ο ΚΟΚ να συμπεριλάβει τα ανωτέρω ως άρθρο/μέτρο πρόληψης και να καθορίσει κυρώσεις και πρόστιμο, τόσο για τους ιδιοκτήτες, όσο και για τους υπευθύνους των δήμων/κοινοτήτων που ως φυσικά πρόσωπα είναι υπεύθυνοι για την καθαριότητα των δημόσιων πεζόδρομων κλπ στην πόλη. Άρθρο 19 Στο εν λόγω άρθρο υπάρχουν λέξεις, όπως αρκετή απόσταση, ή πυκνή κυκλοφορία, που αυξάνουν την υποκειμενικότητα και καθιστούν το μέτρο πρόληψης περί ταχύτητας και απόστασης πιο ασαφές. Αν δείτε σε άλλες χώρες της ΕΕ, έχουν εφαρμοστεί δύο απλοί μνημονικοί κανόνες του ενός και των 2 δευτερολέπτων για τήρηση της απόστασης αντίστοιχα εντός και εκτός κατοικημένων περιοχών. Κανόνας του ενός δευτερολέπτου (κατοικημένες περιοχές): η απόσταση που διανύει το όχημα σε 1 δευτερόλεπτο. Στα 50 χλμ/ώρα αντιστοιχεί περίπου στα 15 μέτρα και στα 30 χλμ/ώρα λίγο περισσότερο από 8 μέτρα απόσταση. Κανόνας των 2 δευτερολέπτων (εκτός κατοικημένων περιοχών): απόσταση ασφαλείας 2 δευτερολέπτων. Αυτό αντιστοιχεί στον γνωστό εμπειρικό κανόνα «το μισό ταχύμετρο». Δηλαδή 100 χλμ./ώρα, ήτοι 50 μέτρα απόσταση από το προπορευόμενο. 140χλμ./ώρα ήτοι 70 μέτρα απόσταση κλπ. Αυτοί οι κανόνες ισχύουν μόνο σε στεγνούς δρόμους. Σε βροχή, χιόνι, λάσπη από ηφαιστειακή στάχτη, συσσώρευση φύλλων, πάγο και γενικά για συνθήκες επιφάνειας της οδού που αυξάνουν τον κίνδυνο ολίσθησης του οχήματος, η απόσταση ασφαλείας πρέπει να είναι τουλάχιστον διπλάσια από ότι ανωτέρω. Αυτοί οι μνημονικοί κανόνες δίνουν αντικειμενικότητα στο ΚΟΚ και επιτρέπουν τα αρμόδια όργανα να εφαρμόσουν πιο ορθά το νόμο. Πλέον σε κάποιες χώρες της ΕΕ, τα ραντάρ ταχύτητας μετρούν και τις ανωτέρω αποστάσεις και επιβάλλονται αντίστοιχες κυρώσεις πέρα των ορίων ταχύτητας. Δηλαδή μπορεί να οδηγείς εντός των ορίων ταχύτητας, αλλά επιβάλλεται κύρωση διότι δεν τηρείς την ανωτέρω απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σύμφωνα με την τρέχουσα ταχύτητα. Αυτοί οι μνημονικοί κανόνες μπορούν επίσης να επιτρέψουν τους οδηγούς να ρυθμίσουν ορθά την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα στο adaptive cruise control ανάλογα των συνθηκών. Άρθρο 81 Στην παράγραφο 7 να συμπεριληφθούν τα επιτρεπτά όρια μείωσης της διαπερατότητας φωτός για τον ανεμοθώρακα και τα παράθυρα οδηγού/συνοδηγού. Φυσικά, θα πρέπει τα όργανα επιβολής του ΚΟΚ να διαθέτουν και φωτόμετρα, προκειμένου να επιβάλλουν κυρώσεις με αντικειμενικό τρόπο για την συγκεκριμένη παράβαση. Δεν γνωρίζω αν στο ΚΤΕΟ γίνεται έλεγχος φωτο-διαπερατότητας των μπροστινών παραθύρων ενός αυτοκινήτου, αλλά θα πρέπει και το ΚΤΕΟ να ελέγχει με κατάλληλα φωτόμετρα στον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων τη διαπερατότητα των παραθύρων και να επιβάλλει τις αντίστοιχες κυρώσεις. Είναι θέμα οδικής ασφάλειας το ανωτέρω. Περιττό να τονίσω ότι σε πολλές χώρες της ΕΕ, το όχημα αν φέρει μεμβράνες στα εμπρόσθια παράθυρα φυσικά δεν θα περάσει τον έλεγχο στο ΚΤΕΟ και η αστυνομία θα του επιβάλλει κυρώσεις, καθότι διαθέτει και φωτόμετρα. Οι κυρώσεις δεν είναι μόνο χρηματικές, αλλά σε αναγκάζει η αστυνομία επιτόπου να ξηλώσεις τις μεμβράνες διαφορετικά δεν σου επιτρέπουν να συνεχίσεις την οδήγηση. Άρθρο 15. Στην παράγραφο 1.β να εισαχθούν ποια είναι τα επιτρεπόμενα όρια θορύβου. Είναι θέμα υγιεινής του περιβάλλοντος και ηχορύπανσης. Ομοίως η αστυνομία με κατάλληλες συσκευές μέτρησης θορύβου θα πρέπει να επιβάλλει τις κυρώσεις, αλλά και το ΚΤΕΟ να ελέγχει τον θόρυβο του κινητήρα του οχήματος. Πινακίδες κυκλοφορίας οχημάτων και τεχνικός έλεγχος Στο άρθρο 90 ορίζονται διαφορετικοί κρατικοί φορείς για την έκδοση πινακίδων κυκλοφορίας ανά περίπτωση. Προτείνω να οριστεί ένα ενιαίος κεντρικός φορέας που θα εκδίδει κεντρικά κάθε πινακίδα κυκλοφορίας για κάθε όχημα, όπως είναι σε πολλές χώρες της ΕΕ. Επίσης στο εν λόγω άρθρο δεν έχετε λάβει υπόψη ποιος φορέας χορηγεί τις πινακίδες των κρατικών οχημάτων π.χ. ΕΛ.ΑΣ ενόπλων δυνάμεων κλπ, καθότι και αυτά κυκλοφορούν στο οδικό δίκτυο. Προέχει η οδική ασφάλεια, οπότε όλα τα οχήματα που κινούνται δίκτυο πρέπει να περνούν ΚΤΕΟ και όχι να εξαιρούνται τα κρατικά οχήματα. Σε πολλές χώρες της ΕΕ, οι πινακίδες κυκλοφορίας εκδίδονται από ένα ενιαίο κεντρικό φορέα για κάθε όχημα, ακόμα και για τα κρατικά. Φυσικά, όλα τα οχήματα, ακόμα και τα κρατικά περνούν ΚΤΕΟ και δεν υπάρχουν εξαιρέσεις όπως γίνεται στη χώρα μας.