• Σχόλιο του χρήστη 'ΦΛΟΡΟΑΕ ΒΙΟΡΕΛ ΔΑΥΙΔ' | 14 Ιανουαρίου 2025, 23:59

    Η παραβίαση των διαβάσεων πεζών αποτελεί σοβαρό ζήτημα οδικής ασφάλειας, καθώς θέτει σε κίνδυνο τη ζωή και την ασφάλεια των πεζών. Στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), οι ποινές κατηγοριοποιούνται βάσει της επικινδυνότητας της παράβασης. Η παραβίαση διάβασης πεζών εντάσσεται στις παραβάσεις μεσαίας επικινδυνότητας, με προβλεπόμενο χρηματικό πρόστιμο 150 ευρώ και πιθανή αφαίρεση διπλώματος έως 50 ημέρες. Για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία των πεζών, προτείνεται η αυστηροποίηση των ποινών για την παραβίαση διαβάσεων πεζών, με αύξηση του χρηματικού προστίμου και μεγαλύτερη διάρκεια αφαίρεσης διπλώματος. Επιπλέον, η εντατικοποίηση των ελέγχων από τις αρμόδιες αρχές και η ευαισθητοποίηση των οδηγών μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων θα συμβάλουν στη μείωση τέτοιων παραβάσεων και στη βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς. Υποχρεωτική ασφάλιση για οχήματα μικροκινητικότητας: Στην Ελλάδα, η ασφάλιση των ηλεκτρικών πατινιών δεν είναι υποχρεωτική, σε αντίθεση με χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία. Η υποχρεωτική ασφάλιση θα διασφάλιζε την κάλυψη σε περίπτωση ατυχήματος, προστατεύοντας τόσο τους χρήστες όσο και τους υπόλοιπους πολίτες. Εκπαίδευση και κυκλοφοριακή αγωγή: Η ενσωμάτωση της διδασκαλίας του ΚΟΚ σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης ως υποχρεωτικό μάθημα θα συνέβαλε στην καλλιέργεια κυκλοφοριακής συνείδησης από νεαρή ηλικία, προωθώντας τη βιώσιμη κινητικότητα και δημιουργώντας υπεύθυνους χρήστες του δρόμου. Αυστηρότερη επιτήρηση και επιβολή ποινών: Η αποτελεσματική εφαρμογή των νέων διατάξεων απαιτεί ενισχυμένη επιτήρηση από τις αρμόδιες αρχές, καθώς και την επιβολή των προβλεπόμενων ποινών χωρίς εξαιρέσεις, ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωση των οδηγών και η βελτίωση της οδικής ασφάλειας.