Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (άρθρα 1-2)Σχόλιο του χρήστη Αγγελόπουλος Κάππα | 15 Ιανουαρίου 2025, 13:23
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτάσεις: 1. Μαζί με το αλκοτέστ να γίνεται επιτόπου ΚΑΙ ναρκοτέστ το οποίο υπάρχει, είναι φθηνό και άμεσο σαν test covid (πχ. Drugwipe) 2. Τα όρια του αλκοόλ στο αίμα ΠΡΕΠΕΙ να κατέβουν γενικά, και στις κατηγορίες ΝΕΩΝ οδηγών (<21) και επαγγελματιών να είναι 0. (αδιανόητο ότι επιτρέπεται ακόμα στους επαγγελματίες) 3. Μαζί με τις χρηματικές ποινές να εισαχθεί το crash awareness course στα προτυπα UK, το οποιο το πληρωνει ο παραβάτης. 4. Οι ασφαλιστικές να αποκτήσουν πρόσβαση στο point system. 5. Η οδήγηση με το κινητό στο χέρι να φέρει αυστηρή ποινή απευθείας (200 ευρώ + 1 μήνας αφαίρεση άδειας) και 3 πόντους στο point system. 6. Η αποκατάσταση των ζημιών που προκύπτουν από τροχαίο ατύχημα στο δημόσιο δρόμο (κολόνες, δέντρα, τοιχοποιία, κιγκλιδώματα κλπ) να χρεώνονται στην ασφαλιστική του υπαίτιου του συμβάντος. 7. Η αλλοίωση πινακίδας κυκλοφορίας με μηχανισμούς απόκρυψης/ανάκλησης, μαύρες ζελατίνες, αυτοκόλλητα, εκούσια φθορά γραμμάτων και ανακλαστικής επιφάνειας να επισύρει 3 πόντους, 200 ευρώ χρηματικό πρόστιμο και αφαίρεση άδειας για 6 μήνες) Θεωρείται δεδομένο ότι οι οδηγοί αυτοί έχουν παραβατική συμπεριφορά που μπορεί να είναι από όρια ταχύτητας μέχρι εγκατάλειψη θύματος τροχαίου και γι αυτό προβαίνουν σε αυτές τις ενέργειες ώστε να μην ταυτοποιηθούν. 8. Η διαπερατότητα του φωτός στις σκούρες μεμβράνες τζαμιών να ελέγχεται επίτοπου στον έλεγχο της τροχαίας (υπάρχει φθηνό φορητό μηχάνημα) και να βεβαιώνεται πρόστιμο κάτω από 75% για το παρμπρίζ και 70% για τα πλαινά τζάμια. Επίσης το όχημα πρέπει να ακινητοποιείται ως μη ασφαλές μέχρι την αφαίρεση τους. Το υπάρχον καθεστώς με βεβαιώσεις/πιστοποιήσεις από το κατάστημα τοποθέτησης (αν αυτό υπάρχει ακόμα και με αμφισβητήσιμη εγκυρότητα) είναι μη πρακτικό. 9. Στους ιδιωτικούς χώρους εμπορικής χρήσης να ισχύουν τα ίδια πρόστιμα για στάθμευση σε θέση ΑΜΕΑ. 10. Επικαιροποίηση των προτεραιοτήτων κυκλοφορίας σε κυκλικό κόμβο (αυτός που κινείται εντός να έχει προτεραιότητα ώστε να αποσυμφορείται ο κόμβος πριν μπουν νέα οχήματα) 11. Δημιουργία πλαισίου καταγγελίας παραβατικής συμπεριφοράς μέσω video από κάμερες, dashcam απευθείας στην τροχαία, στα πρότυπα UK. (Operation Snap) 12. Σε δρόμους άνω της μια λωρίδας ανά κατεύθυνση η κίνηση στη δεξιά λωρίδα να είναι υποχρεωτική και εφόσον δεν γίνεται προσπέραση, η κίνηση σε άλλη να εμπίπτει στην κατηγορία προστίμου για οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή. 13. Δικαίωμα στους δήμους να πραγματοποιούν ΑΜΕΣΑ παρεμβάσεις περιορισμού στάθμευσης, αλλαγές στο χώρο του οδοστρώματος με γνώμονα την ασφάλεια των πεζών (πχ σε δρόμους δίπλα σε σχολεία, μικρότερες γωνίες στροφων σε γειτονιές για περιορισμό της ταχύτητας των οχημάτων) 14. Μείωση των 25 πόντων για ανάκληση της άδειας οδήγησης σε 12 και αύξηση του χρόνου διαγραφής από 4 έτη σε 5. (οι 25 πόντοι καθιστούν εφικτή την παραβατική συμπεριφορά χωρίς σοβαρές επιπτώσεις) 15. Επίσης σε περίπτωση ανάκλησης της άδειας να μη γίνεται η χαριστική παρακολούθηση του 50% του ελάχιστου αριθμού των μαθημάτων θεωρητικής εκπαίδευσης αλλά 100% 16. Εάν προκληθεί ΘΑΝΑΤΟΣ και ο υπαίτιος ήταν υπό την επήρεια μέθης ή ναρκωτικών ή λόγω υπερβολικής ταχύτητας ή λόγω απόσπασης προσοχής με κινητό τηλέφωνο, τότε ανάκληση της άδειας οδήγησης για 15 χρόνια. 17. Εάν η άδεια οδήγησης έχει χορηγηθεί πριν 30 χρόνια+ τότε ανανέωση ισχύος της με επανεξέταση στα θεωρία. Δεδομένου ότι θα έχουν μεσολαβήσει τουλάχιστον 4 αναθεωρήσεις του ΚΟΚ το πλαίσιο πάνω στο οποίο εκπαιδεύτηκε ο οδηγός και εκδόθηκε η αρχική άδεια δεν ισχύει πια. Τουλάχιστον στους επαγγελματίες πρέπει να εφαρμοστεί. (όπως αντίστοιχα και ένας πιλότος δεν πετάει απλά επειδή πήρε την άδεια πριν 30 χρόνια) 18. Πρόστιμο για μη διατήρηση απόστασης ασφαλείας μεταξύ οχημάτων σε εθνική οδό ή μεταξύ οχήματος και προπορευόμενου ποδηλάτου/ευάλωτου χρήστη.