Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Σπύρος Γ | 16 Ιανουαρίου 2025, 11:09
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με το άρθρο 17 και τη διήθηση: Ο πρωταρχικός στόχος του ΚΟΚ θα πρέπει να είναι η ασφάλεια οδηγών και πεζών. Η εξασφάλιση της ασφάλειας θα πρέπει να έχει την μέγιστη προτεραιότητα και να είναι πάνω από τη διευκόλυνση κάποιων οδηγών. Με το να επιτρέπετε τη διήθηση, αυτό δεν εξασφαλίζεται για πολλούς λόγους: 1. Σε περίπτωση οποιουδήποτε ατυχήματος θα είναι αδύνατον να επιβεβαιωθεί η ταχύτητα της μηχανής και των αυτοκινήτων 2. Τα φορτηγά είναι πιο πλατιά και αφήνουν λιγότερο χώρο μεταξύ των λωρίδων με αυξημένο κίνδυνο ατυχήματος. 3. Τα φορτηγά έχουν μεγαλύτερη δυσκολία για ελιγμούς (αν αντιληφθούν ότι υπάρχει κίνδυνος λόγω διήθησης), αυξάνοντας πάλι τον κίνδυνο ατυχήματος 4. Δεν έχουν όλες οι λωρίδες στους δρόμους το ίδιο πλάτος 5. Όταν ένα αυτοκίνητο κινείται στη λωρίδα του, δεν επιτρέπεται να κάνει κάποιο ελιγμό παραμένοντας στη λωρίδα (πχ. αποφυγή λακούβας); Επιτρέποντας τη διήθηση, δεν αυξάνετε τον κίνδυνο ατυχήματος; Ακόμα και αν οι ταχύτητες είναι μικρές, πτώση από τη μηχανή ανάμεσα σε 2 αυτοκίνητα (ή αυτοκίνητο και φορτηγό!) που κινούνται σημαίνει τουλάχιστον τραυματισμός. Ποιος θα έχει την ευθύνη σε αυτή την περίπτωση; 6. Δεν είναι καθόλου ασφαλές να κινείται μηχανή ανάμεσα στις λωρίδες, στο τυφλό σημείο του οδηγού αυτοκινήτου. Οποιοσδήποτε ελιγμός θα σημαίνει ατύχημα 7. Ακόμα και στο σενάριο όπου γίνεται διήθηση με ταχύτητα 30χλμ την ώρα, αν γίνει μια λάθος εκτίμηση και ακουμπήσει/χτυπήσει ο οδηγός μηχανής τον καθρέφτη, θα χάσει την ισορροπία του και θα πέσει (πόσο μάλλον όταν κυκλοφορούν μηχανές με μπαγκαζιέρες στο πλάι, ταχυμεταφορείς, μηχανές με διαφορετικά μεγέθη) 8. Πόσο εύκολο θα είναι για οδηγό αυτοκινήτου να κάνει ελιγμό όταν κάνουν διήθηση και από τις 2 μεριές; Όσον αφορά τα (2), (4), (7) ποια είναι η ελάχιστη απόσταση μεταξύ 2 οχημάτων που κάνει τη διήθηση ασφαλή; Ακόμα και αν την ορίσετε, πως θα μπορεί να αποδειχθεί σε περίπτωση ατυχήματος; Εκτός από την περίπτωση ατυχήματος, τι θα γίνει σε περίπτωση πρόκλησης ζημιάς; Αν για παράδειγμα οδηγός μηχανής χτυπήσει τον καθρέφτη του αυτοκινήτου, πως θα αποδειχθεί ποιος φταίει; Ποιος κινούταν κανονικά, ποιος έκανε ελιγμό (και τι ελιγμό). Αυτό θα είναι πρακτικά αδύνατον. Και θα είναι τελικά εις βάρος του οδηγού αυτοκινήτου. Οι μηχανές περνάνε μπροστά σε ένα φανάρι και καταλαμβάνουν την διάβαση των πεζών. Δημιουργώντας έτσι πρόβλημα στους πεζούς. Επίσης σημαντικό είναι η νοοτροπία που επικρατεί. Αυτή τη στιγμή οι οδηγοί μοτοσυκλετών κάνουν σφήνες με μεγάλες ταχύτητες. Το να ανοίγετε ένα παράθυρο για το πότε αυτό είναι νόμιμο κατά τη γνώμη μου επιδεινώνετε την κατάσταση. Πρέπει πρώτα να αποκτήσουμε την παιδεία και οδική συμπεριφορά να κινούμαστε σωστά στους δρόμους και μετά να υπάρξει αλλαγή στον ΚΟΚ για διευκόλυνση κάποιων οδηγών. Συμπερασματικά, το μέτρο αυτό αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος, κάνει τον προσδιορισμό του υπεύθυνου αδύνατο και περνάει λάθος μήνυμα δεδομένου της κατάστασης που επικρατεί σήμερα στους δρόμους. Ελπίζω να μην περάσει αυτή η διάταξη