• Σχόλιο του χρήστη 'Θωμάς' | 16 Ιανουαρίου 2025, 22:54

    Προτεραιότητα στα οχήματα που κινούνται ήδη σε κυκλικό κόμβο Κύριε υπουργέ, παρακαλώ να δεχθείτε την εξής τροποποίηση του άρθρου 26 του ΚΟΚ (ν. 2696/1999, Α΄57) ούτως ώστε να δίνεται προτεραιότητα σε οχήματα που κινούνται ήδη σε κυκλικό κόμβο με κυκλική υποχρεωτική διαδρομή. Προτεινόμενη αλλαγή: Προστίθεται στο άρθρο 26 'Iσόπεδoι oδικoί κόμβoι και υπoχρέωση παραχώρησης πρoτεραιότητας' το εξής σημείο: "Στους κυκλικούς κόμβους με κυκλική υποχρεωτική διαδρομή, δίνεται προτεραιότητα στα οχήματα που κινούνται ήδη στον κόμβο". Τεκμηρίωση: Η παραχώρηση προτεραιότητας στα οχήματα που κινούνται ήδη στον κυκλικό κόμβο έχει ήδη ξεκινήσει με την αυξανόμενη τοποθέτηση πινακίδων παραχώρησης προτεραιότητας (Ρ-1) για τα οχήματα που εισέρχονται στον κυκλικό κόμβο, σε όλους τους νέους κυκλικό κόμβους. Με την προτεινόμενη αλλαγή θα υπάρχει ομοιομορφία του καθεστώτος και αποσαφήνιση της αμφιβολίας που έχει δημιουργηθεί, και θα επιτευχθεί εναρμόνιση με τα ισχύοντα σε άλλες χώρες της ΕΕ. Οφέλη: • μείωση της ταχύτητας των οχημάτων που εισέρχονται στον κυκλικό κόμβο • συνεχής ροή των οχημάτων • ευκολότερη είσοδος στον κυκλικό κόμβο όταν υπάρχει κενή θέση γιατί τα οχήματα κινούνται κατά κανόνα με χαμηλότερη ταχύτητα εντός του κυκλικό κόμβου • εξοικονόμηση πόρων από τη σήμανση λόγω της μη τοποθέτησης πινακίδων Ρ-1 Αναμενόμενα αποτελέσματα: • αύξηση της ασφάλειας • μείωση των ατυχημάτων • αποσυμφόρηση των κυκλικών κόμβων όταν υπάρχει αυξημένη ροή • μειωμένες εκπομπές ρύπων Ανάλυση: Το υφιστάμενο καθεστώς ευνοεί την είσοδο των οχημάτων στον κυκλικό κόμβο με υψηλή ταχύτητα για διεκδίκηση της προτεραιότητας, και προάγει την επιθετική οδήγηση. Επίσης, σε περιπτώσεις με αυξημένη ροή κυκλοφορίας είναι συχνό φαινόμενο η συμφόρηση του κυκλικού κόμβου. Οι εκπομπές ρύπων είναι αυξημένες σε κυκλικούς κόμβους που βρίσκονται σε αστικές αρτηρίες με άμεσες επιπτώσεις στο περιβάλλον και τους κατοίκους. Σε πολλούς νέους κυκλικούς κόμβους έχουν τοποθετηθεί πινακίδες παραχώρησης προτεραιότητας Ρ-1 (και κάποιες φορές STOP, εσφαλμένα) στα οχήματα που εισέρχονται στον κυκλικό κόμβο, με αποτέλεσμα τη δημιουργία αμφιβολίας στους οδηγούς που προσεγγίζουν κάποιον κυκλικό κόμβο. Η προτεινόμενη τροποποίηση αναμένεται να έχει θετικές επιπτώσεις, με οικονομικό όφελος από την εξοικονόμηση σήμανσης λόγω της μη τοποθέτησης πινακίδων Ρ-1. Η εφαρμογή της προτεινόμενης τροποποίησης θα διευκολυνθεί με καμπάνια ενημέρωσης των οδηγών, η οποία μπορεί να γίνει εύκολα και φθηνά από τα κρατικά ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά κανάλια.