• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΑΡΓΟΥΔΕΛΗΣ' | 17 Ιανουαρίου 2025, 17:32

    Σε σχέση με το Άρθρο 17... Είναι αδιανόητο να επιτραπεί (ακόμα και να υπάρχει η σκέψη να επιτραπεί) η διήθηση μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών!!! Κατ' αρχήν σε καμία περίπτωση δεν θα μπορεί να αποδειχθεί, σε περίπτωση ατυχήματος, η ευθύνη οποιουδήποτε εμπλεκόμενου (είτε οδηγού αυτοκινήτου, είτε μοτοσυκλέτας). Σας αναφέρω παραδείγματα και επιχειρήματα για αυτό: Εντός αστικού ιστού το όριο ταχύτητας ορίζεται στα 50χλμ. (σε κεντρικούς δρόμους π.χ. με δύο λωρίδες). Οπότε είναι σαν να λέτε ότι επιτρέπεται η παράλληλη κίνηση οχήματος και μοτοσυκλέτας στην ίδια ουσιαστικά λωρίδα με ταχύτητα μέχρι 30χλμ.!!! Καταλαβαίνετε πως σε αυτή την περίπτωση (παράλληλή κίνηση) είναι απίθανο - αδύνατον να αποδειχθούν οι ταχύτητες με τις οποίες κινούνταν τα εμπλεκόμενα οχήματα σε περίπτωση ατυχήματος!!! Επίσης, σε περίπτωση που οι μοτοσυκλέτες κινούνται εκ των αριστερών και δεξιών ενός αυτοκινήτου (σύνηθες και σήμερα)... Πως ΄΄απαιτείτε΄΄ ο οδηγός του αυτοκινήτου να μπορεί να ελέγχει το όχημα του και την κίνηση αυτού ουσιαστικά περιμετρικά;;; Ήδη, σήμερα ο οδηγός ενός αυτοκινήτου ΄΄βλέπει΄΄ π.χ. μια μοτοσυκλέτα να κινείται δεξιά του οχήματος σου και για να μην έρθει σε επαφή η μοτοσυκλέτα με το αυτοκίνητο του, το κινεί το αυτοκίνητο ελαφρώς αριστερά και εντός της λωρίδας του, όμως και εκ των αριστερών πιθανότατα θα κάνει διήθηση ήδη άλλη μοτοσυκλέτα!!! Δηλαδή παγίδα και από τις δύο πλευρές του αυτοκινήτου!!! Άρα τι ακριβώς θα κληθεί με τη νέα πρόταση ΚΟΚ να πρωτοελέγχει ένας οδηγός αυτοκινήτου; Tις μοτοσυκλέτες αριστερά και δεξιά του οχήματός του, τους όποιους πεζούς που διανύουν το οδόστρωμα σε οποιοδήποτε σημείο του, το όχημα του, τα προπορευόμενα οχήματα, τα σήματα κυκλοφορίας, τα φανάρια ή με ποια ταχύτητα κινείται το όχημα του; Τέλος σε περίπτωση αλλαγής λωρίδας του αυτοκινήτου... πως θα γίνεται αυτό αν τυχόν παράλληλα στην ίδια λωρίδα με αυτό, κινείται μοτοσυκλέτα και με ταχύτητες και τα δύο οχήματα μέχρι τα 30χλμ.; Αποτέλεσμα θα είναι να πολλαπλασιαστούν τα ατυχήματα και βέβαια οι αμφισβητούμενες υποθέσεις που θα φτάνουν κατά δεκάδες στις αίθουσες των δικαστηρίων, όπου θα σίγουρα θα καταλήγουν οι εμπλεκόμενοι (οδηγοί και ασφαλιστικές εταιρείες). Σε σχέση με το άρθρο 50 παρ.8... Πρέπει επιτέλους, όπως σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, να γίνεται υποχρεωτικά η τροφοδοσία των καταστημάτων, είτε μεσάνυχτα, είτε στη χειρότερη περίπτωση και πολύ αυστηρά νωρίς το πρωί (και να έχει ολοκληρωθεί ως τις 07.00 - και για ευνόητους λόγους ούτε καν στις 08.00 - η διαδικασία αυτή). Δεν υπάρχει κανένας απολύτως έλεγχος σε αυτόν τον τομέα και καμία βεβαίωση προστίμου, όταν φορτηγά και γενικότερα οχήματα τροφοδοσίας σταθμεύουν οπουδήποτε και οποιαδήποτε ώρα της ημέρας (σε λεωφορειόδρομους, κεντρικούς δρόμους ακόμα και στα στενά - εσωτερικούς δρόμους πόλης - λόγω π.χ. και των δεκάδων πλέον συνοικιακών super market κτλ.), αδιαφορώντας οι επαγγελματίες οδηγοί ακόμα και για τις ανούσιες και τυπικές αποφάσεις Περιφέρειας και Δήμων που καθορίζουν το ωράριο τροφοδοσίας. Τέλος πρέπει πια να καθοριστεί στο νέο ΚΟΚ το πλαίσιο και η αποδοχή χρήσης συστημάτων καταγραφής βιντεοληπτικού υλικού, εγκατεστημένο σε αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, με τη δυνατότητα χρήσης αυτού του βιντεοληπτικού υλικού σε δικαστήρια ή στις ασφαλιστικές εταιρείες σε περιπτώσεις ατυχημάτων (ήδη επιτρέπεται σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες).