• Σχόλιο του χρήστη 'Στέλιος' | 18 Ιανουαρίου 2025, 00:25

    Α. H υιοθέτηση της διήθησης υπο προυποθέσεις (άρθρο 17) είναι στη σωστή κατεύθυνση και εκτιμώ ότι θα μειώσει τα ατυχήματα γιατί: • οι οδηγοί μοτοσυκλέτας θα έχουν κάποιες συγκεκριμένες προυποθέσεις που πρέπει να τηρούν • οι οδηγοί αυτοκινήτων θα αρχίσουν να προσέχουν περισσότερο την κίνηση γύρω τους που ως τώρα αγνοούν ή αδιαφορούν αφού δεν έχουν καμιά νομική ευθύνη και τις συνέπειες (νομικές και κυρίως σωματικές) θα τις υποστεί ο οδηγός της μηχανής. • Ο οδηγός μοτοσυκλέτας ελέγχει το δρόμο και την κίνηση στις λωρίδες που διασχίζει και το βασικό που ζητάει είναι το αυτονότητο: Οι οδηγοί των αυτοκινήτων να μην μεταβάλλουν απροειδοποίητα χωρίς έλεγχο την γραμμή κίνησης τους. Και μόνο αυτό αν βελτιωθεί με την νομιμοποποίηση της διήθησης υπο όρους αρκεί για να μειωθούν ατυχήματα. • Είναι πιο ρεαλιστικό να υπόκειται σε κυρώσεις όσοι ξεπερνούν κάποια όρια οδηγώντας επικίνδυνα παρά όλοι οι οδηγοί ακόμη και αν η διήθηση που κάνουν γίνεται προσεκτικά και εντός ορίων. • Εάν όλες οι μοτοσυκλέτες κινούνται ο ένας πίσω απο τον άλλο χωρίς διήθηση στους ήδη επιβαρυμένους δρόμους θα υπήρχε πλήρης ακινησία και μποτιλιαρίσματα. Επομένως η διήθηση εξυπηρετεί όλα τα οχήματα στις πόλεις και στους δρόμους με αυξημένη κυκλοφορία. Σημειωτέον ότι στην Ελλάδα υπάρχουν περισσότερες μηχανές ανα 1000 κατοίκους απο ότι στις άλλες ευρωπαικές χώρες. Είμαι οδηγός αυτοκινήτου, μοτοσυκλέτας και ποδηλάτου. Βλέπω την κατάσταση απο όλες τις οπτικές γωνίες. Ήδη στο εξωτερικό απ’ ότι γνωρίζω έχουν αρχίσει να υπάρχουν αντίστοιχες νομοθετικές ενέργειες σε ορισμένες χώρες-περιοχές και η υπο όρους νόμιμη διήθηση επεκτείνεται σταδιακά και σε άλλες. Ως προς τις συνθήκες αυξημένης κίνησης και τη διήθηση δυστυχώς υπάρχουν οδηγοί αυτοκινήτων που για οποιοδήποτε λόγο (πχ ασχολούνται με κινητό , ραδιόφωνο κλπ) μετακινούνται εντός αλλά και εκτός της λωρίδας τους ανεξέλεγκτα. Άλλοι αλλάζουν λωρίδα χωρίς φλας ή βγάζοντας φλας ταυτόχρονα με την αλλαγή της πορείας τους ή ακόμη και αφού έχουν αρχίσει αλλαγή πορείας. Κάποιοι φαίνεται να δίνουν σημασία μόνο όταν κάτι είναι απειλητικό για αυτούς λόγω μεγέθους (πχ αυτοκίνητα ή φορτηγά) και όχι μηχανές ή ποδήλατα. Η οδήγηση θέλει συνεχή προσοχή και σωστή συμπεριφορά απο τους οδηγούς όλων των οχημάτων και η νομιμοποίηση υπο όρους της διήθησης εκτιμώ ότι θα βοηθήσει για τους λόγους που προανέφερα. Β. Σωστή η υιοθέτηση μικρότερου ορίου ταχύτητας των 30 km/h σε συνοικιακούς δρόμους μιας λωρίδας μέσα σε κατοικιμένες περιοχές. Γ. Θα πρότεινα σε μονοδρόμους ήπιας κίνησης των 30km/h να υπάρχει δυνατότητα εξαίρεσης (ίσως με απόφαση δήμου) για τα ποδήλατα με σχετική σήμανση κάτω απο την πινακίδα απαγόρευσης σε μονόδρομο. Αυτό ισχύει ήδη σε κάποιες πόλεις της Ευρώπης και δίνει πλεονέκτημα και κίνητρο για τη χρήση ποδηλάτων αντί αυτοκινήτων αφού η απόσταση και ο χρόνος που πρέπει να διανυθεί με ποδήλατο μειώνεται αισθητά σε σύγκριση με το αυτοκίνητο. Επίσης ο ποδηλάτης ελέγχει καλύτερα την κίνηση που έρχεται προς το μέρος του για αποφυγή ατυχήματος απ’ ότι αν κινείται στην ίδια κατεύθυνση.