Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Γιώργος Ζιώγας | 18 Ιανουαρίου 2025, 09:28
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Γενικά πιστεύω στα μικρά πρόστιμα και όχι στα μεγάλα.Η εξήγηση είναι απλή: 1.οι αστυνομικοί δύσκολα βεβαιώνουν μεγάλα πρόστιμα και ψάχνουν να βρουνε μια άλλη παράβαση με μικρότερο πρόστιμο (χάνεται η έννοια του παραδειγματισμού όταν ξεκινάει το παζάρι ) 2.Δεν πληρώνονται τα μεγάλα πρόστιμα άμεσα παρά μόνο μετά από πολλούς μήνες και αυτό μόνο αν δεσμευτούν οι λογαριασμοί των παραβατών από τους Δήμους (σπάνιο να το συναντήσουμε γιατί οι Δήμαρχοι φοβούνται το πολιτικό κόστος) επομένως δεν συμμορφώνεται άμεσα ο παραβάτης. Επίσης είναι πολύ λάθος να τιμωρούμε το όχημα για τις παραβάσεις των οδηγών. Οι αφαιρέσεις των στοιχείων κυκλοφορίας ( άδεια κυκλοφορίας - Πινακίδες κυκλοφορίας - άδεια ικανότητας οδηγού ) δεν τηρούνται σχεδόν σε καμία περίπτωση. Επιστρέφονται πολλές φορές ακόμη και την ΙΔΙΑ ΜΕΡΑ από την Αρχή που έκανε την αφαίρεση κατόπιν ''παρεμβάσεων''. Γνώμη μου είναι να καταργηθεί η αφαίρεση στοιχείων σε όλες τις παραβάσεις εκτός από την παράβαση του αλκοόλ. Αυτό που θα πρότεινα να γίνει είναι η αύξηση του ορίου του point system πχ στους 50 πόντους(Χωρίς χρονική διάρκεια μηδενισμού ) και όταν φτάσεις αυτό το όριο να αφαιρείται μόνιμα η άδεια ικανότητας οδηγού. Έτσι ο οδηγός να πρέπει να καθίσει ξανα στα θρανία των σχολών οδήγησης( με αυτό τον τρόπο ενισχύεις και αυτόν τον κλάδο ).Πιστέψτε με δεν είναι ευκολο να δώσεις ξανα εξετάσεις. Στην περίπτωση της οδήγησης έχοντας καταναλώσει αλκοόλ (από το όριο της αυτόφωρης διαδικασίας και μετά ) προτείνω την κατάργηση της αυτόφωρης διαδικασίας και όποιου διοικητικού προστίμου ΑΛΛΑ την άμεση κατάσχεση του οχήματος και αποστολή του στον ΟΔΔΥ ή στους οικείους Δήμους για εκποίηση. Έτσι έχουμε άμεση τιμωρία, δεν βεβαιώνονται πρόστιμα που πολλές φορες δεν εισπράττονται ποτέ, δεν ταλαιπωρούμε κανέναν, μειώνουμε το φόρτο εργασίας στα δικαστήρια, φέρνεις έσοδα άμεσα στα ταμεία μέσω της εκποίησης ΑΛΛΑ το βασικότερο όλων είναι ότι στερείς το όχημα στον οδηγό που πολλές φορές την επομένη μέρα θα το ξαναπάρει για οδήγηση (περίπτωση Κρήτης) . Ακριβώς την ίδια διαδικασία προτείνω στην περίπτωση που οδηγός κάνει χρήση οχήματος χωρίς την απαιτούμενη άδεια ικανότητας οδηγού, δηλαδή σε αυτή την περίπτωση να γίνεται άμεσα κατάσχεση οχήματος χωρίς κανένα άλλο πρόστιμο και αποστολή του οχήματος στον ΟΔΔΥ ή στους Δήμους για εκποίηση.Στοχος μας όπως και στην περίπτωση της οδήγησης με αλκοόλ είναι να στερήσεις το μέσο από τον παραβάτη καθώς είναι αναρίθμητες οι περιπτώσεις που οι οδηγοί έχουν καταληφθεί παρά πολλές φορές να οδηγούν ενώ τους έχει αφαιρεθεί ή ενώ δεν είναι κάτοχοι άδειας ικανότητας οδηγού ακόμη και την ίδια μέρα. Αυτό δείχνει ότι η σημερινή ποινή δεν παραδειγματίζει τον παραβάτη ή τον κηδεμόνα σε περιπτώσεις ανηλίκων (ποιος θα επιτρέψει στον γιό του να πάει βόλτα χωρίς δίπλωμα αν γνωρίζει ότι μπορεί να κατασχεθεί το όχημα.) Ποδήλατα και πατίνια. Υποχρεωτικά οι Δήμοι να οριοθετήσουν θέσεις στάθμευσης για ποδήλατα και πατίνια καθώς έγινε τακτική πλέον να κρατάνε θέσεις στάθμευσης στο δρόμο με την χρήση ποδηλάτων ή πατινιών. Η στάθμευση σε δημόσια οδό να μην επιφέρει πρόστιμο αλλά να μπορεί ο αστυνομικός και ο δημοτικός αστυνομικός να το αποσύρει σαν εμπόδιο χωρίς να επιβάλλει πρόστιμο παρά μόνο τα έξοδα μετακίνησης και φύλαξης. Η κίνηση τον ποδηλάτων και των πατινίων να γίνεται μόνο σε ποδηλατοδρόμους όπου υπάρχει. Σε αντίθετη περίπτωση το πρόστιμο να είναι χαμηλό για να βεβαιώνεται εύκολα από τον αστυνομικό.