Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Δ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ – Άρθρο 106Σχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Βυτόγιαννης | 19 Ιανουαρίου 2025, 11:48
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Να επανεξετασθεί η τροφοδοσία καταστημάτων ΚΥΡΙΩΣ σε πεζόδρομους (στους οποίους εκτός των άλλων κυκλοφορούν και μαθητές σχολείων από σχολεία με είσοδο επί του πεζόδρομου ) όπου καταστρατηγείται ο νόμος και στόλος μεγάλων φορτηγών εισέρχονται και με όπισθεν 24/7 σε πεζόδρομους( πλάτους μόλις 8 μέτρων ) καταλαμβάνοντας όλο το πλάτος του πεζόδρομου για να εφοδιάσουν καταστήματα κλείνοντας ταυτόχρονα και εισόδους κατοικιών και parking. Επίσης σε αυτή την περίπτωση υπάγεται και η ανεξέλεγκτη και συνεχής κυκλοφορία πολύ μεγάλου αριθμού δικύκλων – delivery για παραλαβή και παράδοση. Προφανώς το μείζον θέμα εδώ είναι η καταστρατήγηση του νόμου από πολύ μεγάλο αριθμό οχημάτων και την συνεχή κυκλοφορία τους 24/7 σε πεζόδρομο γιατί σε αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΚΥΝΔΥΝΟΤΗΤΑ για τούς πεζούς, ΑΜΕΑ, ηλικιωμένους, πολίτες με καρότσια με παιδιά ή κατοικίδια και ποδηλάτες. Να αποδοθούν με MONIMH απαγόρευση οι πεζόδρομοι στους πεζούς για την ασφαλή κινητικότητα όπως προβλέπεται από την έννοια του νόμου βάσει των παρακάτω διατάξεων που αναφέρονται σε αυτόν : 1.Επιδιώκεται η αναδιαμόρφωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ, 2696/1999, Α’ 57) και των συναφών με αυτόν διατάξεων που αφορούν την ασφαλή κινητικότητα, 2.«Πεζοδρόμιο»: Το υπερυψωμένο ή άλλως διαχωριζόμενο τμήμα της οδού που προορίζεται για πεζούς. 3.«Πεζόδρομος»: Οδός η οποία χρησιμοποιείται αποκλειστικά από τους πεζούς και για είσοδο – έξοδο οχημάτων προς και από ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης, παροδίων ιδιοκτησιών ως και για οχήματα εφοδιασμού ή έκτακτης ανάγκης. Είναι δυνατή η κυκλοφορία ποδηλάτων και Ε.Π.Η.Ο. σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 52.», 4.Επέρχεται τροποποίηση των ορισμών του πεζόδρομου και του ποδηλατόδρομου, με σκοπό την, υπό προϋποθέσεις, δυνατότητα κυκλοφορίας ποδηλάτων, Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.), οχημάτων και πεζών 5.με ταυτόχρονη επιβολή της ποινής της αφαίρεσης της άδειας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου για τριάντα (30) ημέρες (κατηγορία παράβασης Ε3-Β) για τους οδηγούς που επιχειρούν ελιγμούς και κίνηση που εγκυμονεί κίνδυνο για τους λοιπούς χρήστες της οδού - Επέρχεται αναπροσαρμογή και κατηγοριοποίηση του κυρωτικού πλαισίου για μη επιτρεπτή κίνηση προς τα πίσω. Συγκεκριμένα, μειώνεται το πρόστιμο για τις παραβάσεις του άρθρου από ογδόντα (80) ευρώ σε τριάντα (30) ευρώ (κατηγορία παράβασης Ε1-Α). 6.Για την παράβαση της κίνησης σε οδόστρωμα που προορίζεται για την κυκλοφορία των πεζών, μειώνεται το επιβαλλόμενο πρόστιμο από διακόσια (200) ευρώ σε εκατόν πενήντα (150) ευρώ και παράλληλα επιβάλλεται το διοικητικό μέτρο της αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για τριάντα (30) ημέρες (κατηγορίες παράβασης Ε2-Α και Σ) 7.«3. Με τις αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων και με την αυτή διαδικασία, μπορεί να καθορίζονται σε κατοικημένες περιοχές, πεζόδρομοι ή περιοχές μόνο για την κυκλοφορία πεζών ή ατόμων με αναπηρίες ή περιοχές ήπιας κυκλοφορίας. Όπου οι αποφάσεις αυτές επηρεάζουν τις υπηρεσίες οδικής μαζικής μεταφοράς, εφαρμόζεται και η διάταξη του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Στις μελέτες, βάσει των οποίων εκδίδονται οι σχετικές αποφάσεις, περιλαμβάνεται αναγκαίως και ο κανονισμός λειτουργίας του πεζόδρομου. Όπου από τον κανονισμό λειτουργίας του πεζόδρομου προβλέπεται η συνύπαρξη πεζών, ποδηλάτων και Ε.Π.Η.Ο, οι πεζοί έχουν προτεραιότητα έναντι των ποδηλάτων και των Ε.Π.Η 8.«8. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών και Προστασίας του Πολίτη μπορούν να επιβάλλονται περιορισμοί στην κίνηση φορτηγών αυτοκινήτων στο οδικό δίκτυο της χώρας και να καθορίζεται η προσωρινή κίνησή τους σε χώρους στάθμευσης. Με απόφαση των οικείων Περιφερειακών Συμβουλίων καθορίζεται ωράριο τροφοδοσίας των επιχειρήσεων, υπεραγορών και λοιπών καταστημάτων