Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ Δημήτριος | 19 Ιανουαρίου 2025, 11:07
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Άρθρο 3 Σχεδίου Νόμου: α) Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: "«Ημιρυμουλκούμενο (επικαθήμενο)»:" β) Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: "Λιμένας: η ζώνη ξηράς και θάλασσας μαζί με έργα και εξοπλισμό που επιτρέπουν κυρίως την υποδοχή κάθε είδους πλωτών μέσων και σκαφών αναψυχής, τη φορτοεκφόρτωση, αποθήκευση, παραλαβή και προώθηση των φορτίων τους, την εξυπηρέτηση επιβατών και οχημάτων και την ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, που συνδέονται με τις θαλάσσιες μεταφορές άμεσα ή έμμεσα (παρ. ιε΄ του άρθρου 3 του ν. 5092/2024, Α' 33). )". γ)Προτείνεται να διαγραφεί το κείμενο: "Στις άδειες κυκλοφορίας αναγράφονται υποχρεωτικά τα βάρη και οι διαστάσεις του αγροτικού μηχανήματος." Σε κάθε περίπτωση η εν λόγω υποχρέωση είναι απαιτητή (άρθρο 89 Κ.Ο.Κ. και κατ' εξουσιοδότηση υπουργικές αποφάσεις). Περαιτέρω, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των αρμόδιων Υπηρεσιών, τί ποινή θα επιβάλλεται και από ποιόν. Δεν αποτελεί αντικείμενο του παρόντος. 2. Άρθρο 5 Σχεδίου Νόμου: Προτείνεται να προστεθεί παράγραφος 13 στο άρθρο 4 του Κ.Ο.Κ., κατ΄αναλογία της προτεινόμενης με παρ. 6 του άρθρου 34 παρόντος παραγράφου 13 στο άρθρο 34 του Κ.Ο.Κ., ως εξής: «13. Για τις παραβάσεις του παρόντος που αφορούν στη στάθμευση και προβλέπεται αφαίρεση της άδειας οδήγησης, όταν αυτή δεν ενεργείται αμέσως και επί τόπου από τον βεβαιούντα την παράβαση, αφαιρούνται επί τόπου τα στοιχεία κυκλοφορίας του οχήματος, τα οποία επιστρέφονται στον κάτοχο με την προσκόμιση της άδειας οδήγησης.». 3. Άρθρο 7 Σχεδίου Νόμου: Προτείνεται όπως αντικατασταθεί ως εξής: «για εξήντα (60) ημέρες» 4. Άρθρο 13 Σχεδίου Νόμου: α) Προτείνεται να τροποποιηθεί και η παρ. 5 του ισχύοντος Κ.Ο.Κ., ώστε να ενταχθούν και οι οδηγοί εκμισθούμενων Ι.Χ.Ε. με οδηγό. Δηλαδή προτείνεται η παρ. 5 του άρθρου 13 του Κ.Ο.Κ. να τροποποιηθεί ως εξής: «5. Οι οδηγοί εκμισθούμενων Ι.Χ.Ε. αυτοκινήτων με οδηγό, λεωφορείων, επιβατηγών δημόσιας χρήσης και φορτηγών αυτοκινήτων απαγορεύεται να οδηγούν πέραν των χρονικών ορίων τα οποία καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις. Οι κάτοχοι των επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης, μετά ή άνευ μετρητού, καθώς και οι κάτοχοι των μέσων μαζικής μεταφοράς και των τουριστικών οχημάτων, οφείλουν να φροντίζουν για την ύπαρξη μέτρων παθητικής ασφάλειας των επιβατών. Οι οδηγοί οφείλουν να οδηγούν με σύνεση, ώστε να είναι απόλυτα ασφαλής η μεταφορά των επιβατών.» β) Προτείνεται όπως τροποποιηθεί ως εξής: «δα) η παράβαση του πρώτου εδαφίου κατατάσσεται στην κατηγορία Ε3-Α» γ) Προτείνεται όπως τροποποιηθεί ως εξής: «β) η παράβαση του δεύτερου εδαφίου κατατάσσεται στην κατηγορία Ε4 και τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700,00) ευρώ. ...» 5. Άρθρο 15 Σχεδίου Νόμου: α) Προτείνεται όπως οι ποινές της παρ. 3 και της παρ. 4 να κατατάσσονται στην κατηγορία Ε3-Β και στην κατηγορία Σ. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να ταυτίζονται οι ανωτέρω ποινές με εκείνες της παρ. 12 του άρθρου 81 του Κ.Ο.Κ., καθόσον πρόκειται για παρεμφερείς/ συσχετιζόμενες παραβάσεις, ώστε να επιτευχθεί ενιαία και ομοιόμορφη πρόβλεψη και εφαρμογή της νομοθεσίας. β) Προτείνεται όπως αντικατασταθεί ως εξής: «Οι παραβάσεις του πρώτου εδαφίου κατατάσσονται στην κατηγορία Ε3-β και στην κατηγορία Σ.» 6. Άρθρο 16 Σχεδίου Νόμου: Προτείνεται να τροποποιηθεί ως εξής: «β) Η παράβαση της παρ. 4 που αφορά στην κίνηση σε πλατείες, πεζόδρομους, πεζοδρόμια, νησίδες ασφαλείας και διαχωριστικές νησίδες ή ειδικά ερείσματα, τα οποία προορίζονται για την κυκλοφορία των πεζών κατατάσσεται στην κατηγορία Ε2-Α και στην κατηγορία Σ, ενώ για την περίπτωση κίνησης σε οδόστρωμα που προορίζεται για την αντίθετη προς την κατεύθυνσή του κυκλοφορία κατατάσσεται στην κατηγορία Ε3-Β.» 7. Άρθρο 20 Σχεδίου Νόμου: α) Προτείνεται να τροποποιηθεί ως εξής: "Από την 1η Νοεμβρίου 2025" β) Δεν είναι κατανοητή η επιδίωξη-στόχευση του νομοθέτη με το εδάφιο: «Ειδικά στις περιπτώσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του δευτέρου εδαφίου της παρ. 1, τα όρια της παρούσας μπορούν να ανέρχονται έως και τα πενήντα (50) χιλιόμετρα την ώρα.». γ) Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: "με Ειδικές Ηλεκτρονικές Τεχνικές Συσκευές". δ) Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: «12. α) Η παράβαση της υπέρβασης του ανώτατου ορίου ταχύτητας έως είκοσι (20) χιλιόμετρα την ώρα (χλμ./ώρα), κατατάσσεται στην κατηγορία Ε2-Α. β) Η παράβαση της υπέρβασης του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από είκοσι (20) χλμ./ώρα έως και τριάντα (30) χλμ./ώρα, κατατάσσεται στην κατηγορία Ε2-Β. γ) Η παράβαση της υπέρβασης του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από τριάντα (30) χλμ./ώρα έως και πενήντα (50) χλμ./ώρα, καθώς και η κίνηση οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητα πάνω από 150 χλμ./ώρα και έως 170 χλμ./ώρα, στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα πάνω από 130 χλμ./ώρα και έως 150 χλμ./ώρα και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο με ταχύτητα πάνω από 120 χλμ./ώρα και έως 140 χλμ./ ώρα, κατατάσσονται στην κατηγορία Ε3-Β δ) Η παράβαση της υπέρβασης του ανώτατου ορίου ταχύτητας πάνω από πενήντα (50) χλμ./ώρα, καθώς και η κίνηση οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους με ταχύτητα πάνω από 170 χλμ./ώρα, στις οδούς ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα πάνω από 150 χλμ./ώρα και στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο με ταχύτητα πάνω από 140 χλμ./ ώρα, κατατάσσονται στην κατηγορία Ε4 και στον παραβάτη επιβάλλονται διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ και το διοικητικό μέτρο της επιτόπου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για εξήντα (60) ημέρες. ε) Η παράβαση της οδήγησης με ταχύτητα κατώτερη του ελάχιστου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας και η παράβαση της παρ. 9 κατατάσσονται στην κατηγορία Ε1-Α.». 8. Άρθρο 29 Σχεδίου Νόμου: Προτείνεται να τροποποιηθεί ως εξής: «Η παράβαση της παρ. 7 τιμωρείται με ποινή φυλάκισης έως δώδεκα (12) μήνες ή με χρηματική ποινή.» 9. Άρθρο 32 Σχεδίου Νόμου: Δεν είναι σαφές εάν οι παραβάσεις της παρ. 16 επιβάλλονται για φορτηγά οχήματα άνω των 3,5 τόνων. Οι ποινές σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις διατάξεις του παρόντος για τα φορτηγά οχήματα άνω των 3,5 τόνων στις περιπτώσεις αυτές επιβάλλονται βάσει της υπουργικής απόφασης για τα φορτηγά ή βάσει του παρόντος; 10. Άρθρο 33 Σχεδίου Νόμου: Να τροποποιηθεί ως εξής: «4. Οι παραβάσεις των παρ. 1 έως 3 κατατάσσονται στην κατηγορία Ε1-Β με την επιφύλαξη: α) των παραβάσεων της περ. β) της παρ. 2 που αφορούν στην κατάληψη θέσης παραπλεύρως του οδηγού, από παιδιά ηλικίας μικρότερης των δώδεκα (12) ετών, εφόσον δεν συγκρατούνται με εγκεκριμένο σύστημα συγκράτησης κατάλληλο για την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους και, β) Των παραβάσεων της περ. γ) της παρ. 2, οι οποίες κατατάσσονται στην κατηγορία Ε3-Β.» 11. Άρθρο 43 Σχεδίου Νόμου: Προτείνεται όπως αντικατασταθεί ως εξής: «4. Η παράβαση για αυτόν που παραβαίνει τις περ. α' και β' της παρ. 2, κατατάσσεται στην κατηγορία Ε-4, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών, διοικητικό πρόστιμο χιλίων διακοσίων (1.200,00) ευρώ και αφαίρεση της άδειας οδήγησης για πέντε (5) χρόνια, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103 του παρόντος Κώδικα. Στις περιπτώσεις αυτές, ο παραβάτης οδηγός υποχρεούται σε εκπαίδευση και εξέταση για τη χορήγηση της άδειας οδήγησης, σύμφωνα με την κοινή υπουργική απόφαση της παρ. 2 του άρθρου 107 παρόντος. Το δικαίωμα συμμετοχής στην εξέταση του προηγούμενου εδαφίου κατοχυρώνεται μετά το πέρας του χρονικού διαστήματος αφαίρεσης της άδειας οδήγησης, μόνο με την προσκόμιση του αποδεικτικού καταβολής των διοικητικών προστίμων, σύμφωνα με το άρθρο 103, κατά περίπτωση. Τα διοικητικά μέτρα του παρόντος επιβάλλονται και εκτελούνται παράλληλα και ανεξάρτητα με τις ποινικές κυρώσεις.» 12. Άρθρο 44 Σχεδίου Νόμου: Προτείνεται να τροποποιηθεί και η παρ. 2 του άρθρου 44 του ισχύοντος Κ.Ο.Κ., ώστε να μην εξαιρείται το άρθρ. 42 (Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, φαρμάκων ή τοξικών ουσιών) από την μη υποχρέωση τήρησης από τους οδηγούς οχημάτων έκτακτης ανάγκης: «2. Αν η ειδοποίηση για την κίνηση των οχημάτων άμεσης ανάγκης ή οχημάτων με τα οποία μεταφέρονται πρόσωπα, που έχουν ανάγκη άμεσης βοήθειας, δίνεται με τις ειδικές συσκευές προειδοποίησης και δεν δημιουργείται κίνδυνος για τους λοιπούς χρήστες της οδού οι Οδηγοί των οχημάτων αυτών δεν υποχρεούνται να τηρήσουν τις διατάξεις των άρθρων 12 έως 43 του παρόντος Κώδικα. Δεν μπορούν όμως να διέρχονται αντίθετα στους μονόδρομους ή να μη συμμορφώνονται στα σήματα που δίνουν οι τροχονόμοι ή να οδηγούν κατά παράβαση του άρθρου 42 του παρόντος Κώδικα.». 13. Άρθρο 45 Σχεδίου Νόμου: Προτείνεται όπως αντικατασταθεί ως εξής: «…κατατάσσεται στην κατηγορία Ε-4 και τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο (2) μηνών, διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700,00) ευρώ και αφαίρεση, επιτόπου, της άδειας οδήγησης για τριάντα (30) ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103.» 14. Άρθρο 79 Σχεδίου Νόμου: Προτείνεται όπως αντικατασταθεί ως εξής: «28. Κατ’ εξαίρεση των παρ. 26 και 27, η παράβαση της παρ. 12 κατατάσσεται στην κατηγορία Ε3-Β και στην κατηγορία Σ.» Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να ταυτίζονται οι ανωτέρω ποινές με εκείνες των παρ.3 και 4 του άρθρου 15 του Κ.Ο.Κ., καθόσον πρόκειται για παρεμφερείς/ συσχετιζόμενες παραβάσεις, ώστε να επιτευχθεί ενιαία και ομοιόμορφη πρόβλεψη και εφαρμογή της νομοθεσίας. 15. Άρθρο 87 Σχεδίου Νόμου: α) Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: «…κατατάσσεται στην κατηγορία Ε4 και ο παραβάτης τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο (2) μηνών, διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700,00) ευρώ και επιτόπου αφαίρεση για τριάντα (30) ημέρες της άδειας οδήγησης και των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος.» β) Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: «…κατατάσσεται στην κατηγορία Ε4 και ο παραβάτης τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο (2) μηνών, διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700,00) ευρώ και επιτόπου αφαίρεση για τριάντα (30) ημέρες της άδειας οδήγησης και των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος.» γ) Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: «…κατατάσσεται στην κατηγορία Ε4 και ο παραβάτης τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο (2) μηνών, διοικητικό πρόστιμο πεντακοσίων (500,00) ευρώ και επιτόπου αφαίρεση για τριάντα (30) ημέρες της άδειας οδήγησης και των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος.» 16. Άρθρο 88 Σχεδίου Νόμου: Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: «Η παράβαση του παρόντος κατατάσσεται στην κατηγορία Ε3-Β και τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ενός (1) έτους.» 17. Άρθρο 89 Σχεδίου Νόμου: α) Οι παραβάσεις της παρ. 3 του άρθρου 90 του ισχύοντος Κ.Ο.Κ., τυγχάνουν σήμερα ΜΗ ΑΞΙΟΠΟΙΝΕΣ. Στο πλαίσιο αυτό, προτείνεται η τροποποίηση και της παρ. 3 του άρθρου 90 του Κ.Ο.Κ. εισάγοντας προς τούτο την κατωτέρω σχετική πρόβλεψη στο υπό διαβούλευση Σχέδιο, ώστε να διώκονται ποινικά σε βαθμό πλημμελήματος, καθώς και να καταταχθούν στην κατηγορία Ε-4: «3. Απαγορεύεται για οποιαδήποτε αιτία αντικατάσταση των πινακίδων, που καθορίζονται στην παρ. 1 του άρθρου αυτού με άλλες που δεν έχουν χορηγηθεί νόμιμα ή παραποίηση αυτών με οποιαδήποτε μορφή (τεμαχισμό, αλλαγή σχήματος ή γράμματος, κάμψη της πινακίδας κ.λπ.) ή μετάθεση από του ενός οχήματος σε άλλο ή κατασκευή από άλλον πλην του κατά τις διατάξεις του παρόντος Κώδικα οριζομένου και κατά τρόπο διάφορο, ως και η πώληση, αγορά και χρήση τέτοιων πινακίδων. Οι παραβάσεις της διάταξης της παραγράφου αυτής, ως και αυτοί που υποβάλλουν ψευδή στοιχεία, για τη λήψη ανταλλακτικών πινακίδων για το σκοπό παράνομης χρησιμοποίησής τους, κατατάσσονται στην κατηγορία Ε-4 και στον παραβάτη επιβάλλονται διοικητικό πρόστιμο χιλίων διακοσίων (1.200) ευρώ, η επιτόπου αφαίρεση για τριάντα (30) ημέρες της άδειας οδήγησης και των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος. Ο παραβάτης των διατάξεων της παρούσας παραγράφου τιμωρείται και με φυλάκιση μέχρι ενός (1) έτους.» β) Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: «…κατατάσσεται στην κατηγορία Ε3-Β και τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ενός (1) έτους.» 18. Άρθρο 92 Σχεδίου Νόμου: α) Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: «4. α) Η παράβαση για αυτόν που καταλαμβάνεται να οδηγεί αυτοκίνητο και στερείται ή δεν κατέχει την κατάλληλη άδεια οδήγησης, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του προεδρικού διατάγματος της παρ. 1 ή η άδεια οδήγησής του έχει ανακληθεί ή αφαιρεθεί για οποιονδήποτε λόγο κατατάσσεται στην κατηγορία Ε4 και στον παραβάτη επιβάλλονται διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ, η επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης, εφόσον υπάρχει, για τριάντα (30) ημέρες. Ο παραβάτης των διατάξεων της παρούσας παραγράφου τιμωρείται και με φυλάκιση μέχρι ενός (1) έτους.» β) Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: «β) Η παράβαση για αυτόν που καταλαμβάνεται να οδηγεί μοτοποδήλατο, μοτοσικλέτα, μηχανοκίνητο τρίκυκλο, ελαφρύ τετράκυκλο και τετράκυκλο και στερείται ή δεν κατέχει την κατάλληλη άδεια οδήγησης, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του προεδρικού διατάγματος της παρ. 1 ή η άδεια οδήγησής του έχει ανακληθεί ή αφαιρεθεί για οποιονδήποτε λόγο κατατάσσεται στην κατηγορία Ε4 και στον παραβάτη επιβάλλονται διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ, η επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης, εφόσον υπάρχει, για τριάντα (30) ημέρες. Ο παραβάτης των διατάξεων της παρούσας παραγράφου τιμωρείται και με φυλάκιση μέχρι ενός (1) έτους.» 19. Άρθρο 94 Σχεδίου Νόμου: Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: «4. Η παράβαση για αυτόν που οδηγεί αγροτικό μηχάνημα ή μηχάνημα έργων χωρίς να έχει την κατά περίπτωση άδεια οδήγησης ή όταν αυτή έχει ανακληθεί ή αφαιρεθεί, κατατάσσεται στην κατηγορία Ε4 και στον παραβάτη επιβάλλονται διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ, η επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης, εφόσον υπάρχει, για τριάντα (30) ημέρες. Ο παραβάτης των διατάξεων της παρούσας παραγράφου τιμωρείται και με φυλάκιση μέχρι ενός (1) έτους.» 20. Άρθρο 95 Σχεδίου Νόμου: Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: «4. Η παράβαση της διάταξης της παραγράφου 1 κατατάσσεται στην κατηγορία Ε4 και στον παραβάτη επιβάλλονται διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ, η επιτόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης, εφόσον υπάρχει και των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος, για τριάντα (30) ημέρες. Ο παραβάτης των διατάξεων της παρούσας παραγράφου τιμωρείται και με φυλάκιση μέχρι ενός (1) έτους.» 20. Άρθρο 99 Σχεδίου Νόμου: α) Στη διάταξη του άρθρου 86Α δεν προβλέπονται κυρώσεις. Απαιτούνται διευκρινίσεις ή αναδιατύπωση του άρθρου 103 ή του άρθρου 86Α ή του άρθρου 86. β) Προτείνεται να απαλειφθεί η παράγραφος 3, καθόσον προτάθηκε ανωτέρω να μην αφαιρούνται για τις παραβάσεις των άρθρων 94, 97 και 99 τα στοιχεία κυκλοφορίας και να αναριθμηθούν οι λοιπές παράγραφοι. 21. Άρθρο 100 Σχεδίου Νόμου: α) Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: "…με Ειδικές Ηλεκτρονικές Τεχνικές Συσκευές". β) Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: "Οι Ειδικές Ηλεκτρονικές Τεχνικές Συσκευές, με τις οποίες…". γ) Προτείνεται να αντικατασταθεί ως εξής: "….Ειδικών Ηλεκτρονικών Τεχνικών Συσκευών….". 22. Άρθρο 102 Σχεδίου Νόμου: α) Προτείνεται να εισαχθεί και η περίπτωση υποτροπής για τις περιπτώσεις του άρθρου 43 (εγκατάλειψη τροχαίου ατυχήματος), προβλέποντας την οριστική αφαίρεση της άδειας οδήγησης. β) Να αντικατασταθεί ως εξής: «αβ) τη ρυθμιστική πινακίδα Ρ -2….» γ) Να αντικατασταθεί ως εξής: «γβ) τη ρυθμιστική πινακίδα Ρ -2….» 23. Άρθρο 104 Σχεδίου Νόμου: Δέον όπως συμπεριληφθεί στο παρόν άρθρο ότι οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρ. 31 του ν. 3904/2010 (Α΄ 218) που αφορά την μετατροπή όλων των σε βαθμό πλημμελήματος αξιόποινων πράξεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2696/1999 (ΦΕΚ 57 Α`), σε βαθμό πταίσματος, ήτοι πλέον μη αξιόποινες κατόπιν θέσεως σε ισχύ του νέου Ποινικού Κώδικα. Προτείνεται να προστεθεί παράγραφος ως εξής: «Η παράγραφος 1 του άρθρου 31 του ν. 3904/2010 (Α΄ 218) καταργείται. Ολες οι σε βαθμό πλημμελήματος αξιόποινες πράξεις του παρόντος τιμωρούνται με τις εκάστοτε περιγραφόμενες ποινικές κυρώσεις.»