Αρχική ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΜΕΡΟΣ Β’ ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ (άρθρα 3-102)Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Παρασκευόπουλος | 19 Ιανουαρίου 2025, 11:18
Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License![]() Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θέλοντας να συμμετέχω στη δημόσια διαβούλευση για τον νέο ΚΟΚ-Παρατηρήσεις επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «ΝΕΟ ΚΥΡΩΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΟΔΙΚΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ». Θα σημειώσω τα εξής: Α) Σε όλες τις μεγάλες πρωτεύουσες τις Ευρώπης τα ταξί κινούνται εντός των Λεωφορειολωρίδων. Η επιτρεπόμενη αυτή διέλευση δίδει πολλά πλεονεκτήματα στους πολίτες, στους χρήστες των ταξί καθώς και στους οδηγούς. 1) Εξασφαλίζεται θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα λόγω ταχύτερης κίνησης των οχημάτων και άρα λιγότεροι εκπεμπόμενοι ρύποι και επιπλέον μειώνεται η κίνηση στις άλλες λωρίδες κυκλοφορίας, 2) Λόγω της ταχύτερης κίνησης επιτυγχάνεται οικονομία στα καύσιμα αλλά και στο κόμιστρο για τους επιβάτες και 3) Οι οδηγοί καθίστανται πιο ξεκούραστοι και έτσι αποφεύγονται τα πιθανά ατυχήματα καθώς είναι ασφαλέστερη η κίνηση των ταξί και άρα και των επιβατών εντός των λεωφορειολωρίδων. Β) Όσον δε αφορά τις ποινές που προβλέπονται ειδικά για τους οδηγούς ταξί είναι εξοντωτικές. Η αφαίρεση διπλώματος για ένα μήνα και η επιβολή 5 πόντων σε κάθε παράβαση οδηγούν σε μεγάλη απώλεια εισοδήματος για τον οδηγό και την οικογένειά του και η επιβολή των 5 πόντων σε απώλεια άδεια οδήγησης όταν συμπληρωθούν 25. Και καθώς εντός του τεράστιου συγκοινωνιακού φόρτου – αλαλούμ στις μεγάλες πόλεις Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι πολύ πιθανό να συμπληρωθούν εντός των δύο ετών οι 25 πόντοι οι επαγγελματίες οδηγοί θα έχουν ένα τέταρτο άγχος για επιπλέον απώλεια εισοδήματος. Γ) Θα πρέπει να αφαιρεθεί η λέξη ΜΑΖΙΚΗΣ στην φράση «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, μπορούν να καθορίζονται οδοί ή λωρίδες κυκλοφορίας, στις οποίες κυκλοφορούν μόνο μέσα δημόσιας οδικής μαζικής μεταφοράς προσώπων». ώστε να δύνανται να εισέρχονται εντός των Λεωφορειολωρίδων και τα ΕΔΧ ΤΑΞΙ που είναι και αυτά μέσα μεταφοράς προσώπων. Δ) Για όλους τους ανωτέρω λόγους αποδεικνύεται ότι είναι πολύ σημαντικό να δύνανται να διέρχονται εντός των Λεωφορειολωρίδων και τα ΕΔΧ ΤΑΞΙ όλο το 24ωρο διότι επιτελούν δημόσια μεταφορά προσώπων αλλά και κοινωνικό έργο καθώς μεταφέρουν συνανθρώπους μας με κινητικά προβλήματα και κάθε είδους ΑΜΕΑ, υπερήλικες, ασθενείς σε νοσοκομεία και γιατρούς, μητέρες που βιάζονται κατόπιν της εργασίας τους να παραλάβουν τα τέκνα τους από παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία.